Aloittelijan kysymyksiä

Pilates-mies

Olen nuori mies ja olen joskus käynyt parilla tutustumiskurssilla ja nyt päätin alkaa treenaamaan pitkäjänteisemmin. Jos treenais muutaman kuukauden ja menisi sitten jonnekin jossa saisi lisäopetusta.

Mutta täytyy sanoa että joku pienikin kurssi on alkuun tarpeen jotta pääsee jyvälle.

Mikä teistä harrastajista on ollut vaikeinta ja mihin pitäisi aloittelijan erityisesti kiinnittää huomiota?

No vastaan heti ite vähän että ainakin täytyy varoa että opettelee alkuun rauhallisesti ettei ahnehdi, koska liikaa yrittäessä menee väärin...

Mulla tavoitteena on parempi ryhti ja jämäkät keskivartalon lihakset. Samoin tavoitteena on vatsan saaminen timmimmäksi ja sopusuhtainen miehekäs vartalo. Varmaan yleinen jaksaminenkin on parantunut harrastajilla?

Mutta miksi pilateksessa käy niin vähän miehiä(?) - monet ukot on niin jäykkiä että tekis varmasti hyvää.

3

3338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilates-nainen

      Itellä vaikeinta oli oikeanlaisen hengittämisen opettelu. Pallealihaksen käyttö kun on ihan yhtä oleellista kun muidenkin lihasten. Meinasi iteltä unohtua se ja äänekäs puhina oli jollain tavalla noloa päästää ilmoille.
      Toinen asia mihin tarvii keskittyä, on nimenomaan ne syvät lihakset mitkä ei näy mutta tuntuu kyllä kun "etsii" ne. Hiki tulee vaikka pilates ei mitään varsinaista riehumista olekaan.
      Kolmas juttu mikä unohtui alkuun, oli se että olennaista on liikkeiden laatu eikä määrä. Muissa jumpissa käyneenä yritti alkuun pysyä muiden tahdissa.

    • Pilates-nainen

      Vielä tosta, että itekin ihmettelen miesten harvalukuisuutta pilateksessa. Pääosin naisia. Kun noita lihaksia tarvii sukupuolesta katsomatta pysyäkseen ryhdissä ja ruoto vahvana. tuli mieleen, että onko se siitä kiinni kun miehet haluaa kai (tottakai monet naisetkin)nähdä työn tuloksen eli lihakset silmillä ja käsinkosketeltavana:)
      Mitään erityisen naismaista pilateksessa ei kuitenkaan ole.
      Itsellä työn alla jäntevä, sopusuhtainen vartalo ja hyvä ryhti. Muut lihasryhmät hoidan sitte salin puolella mutta noi ruodon kannattelijat eli tärkeimmät, pilateksessa.

      • raspberrypie

        Oletko siis käynyt sellaisen peruskurssin? Yleensä se suoritetaan kahtena päivänä ja kestää yleensä n. 4 tuntia. Siellä käydään hengitystä läpi ja opettaja kertoo lajista ja lihaksista jne. ja sitten vähän tehdään jotain liikkeitä. Semmoselle kannattaa mennä, niin pääsee vähän jyvälle hengityksestä jne. :)
        Tuolla ylhäälläkin joku sanoi, et laatu se on mikä ratkaisee, ei määrä. Mielummin kaksi ajatuksella tehdyttä liikettä kuin kuusi hutiloitua. Noihin liikkeisiin pitää todellakin keskittyy aluksi, ennen kuin rupee luistaa, että saa kehon oikeeseen asentoon ja tietyt lihasjännitykset pois vääristä paikoista ja sitten vielä se hengitys. Minäkin ajattelin, ekan tuntini jälkeen, että pilateskin tuntuu olevan myös ennen kaikkea älylaji. :P Mutta älä pelästy, kyllä sitten kun vähän aikaa treenaa, niin alkaa kaikki noi asiat polkemaan ihan itsekseen, eikä tarvitse enää miettiä niin paljoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe