kakun kuorrutus

iramjk

Heippa!

Tarkoitus on tehdä mustikka-banaani-yosasta "juustokakku", ja mietin että se olisi kiva koristella mustikalla ja banaanilla. Mielessäni näen siis kakun jaettuna sektoreihin, joiden päällä vuorotellen banaanisiivuja ja mustikoita kiilteellä. Mutta. Ikinä en ole kiilteellistä kakkua tehnyt, joten sitten ne tyhmät kysymykset

Tummuuko banaani myös kiilteen alla? Jos tummuu, niin voiko sitä ehkäistä millään muulla kuin sitruunamehulla (sitruuna ei käy allergian vuoksi)?

Pystyykö koristelussa käyttämään pakastemustikoita? Jos, niin pitääkö ne sulattaa vai laittaa jäisinä? Tarvitseeko lisätä perunajauhoja tmv? Tuoreitahan en tähän hätään mistään saa...

Ja jos kuorrutuksella on mitään edellytyksiä onnistua, niin onko kiille järkevämpää tehdä liivatteella vai hyytelösokerilla?

Ja mikäli tämä EI onnistu (miltä vähän alkaa tuntua... ), niin olisiko ideoita kakun koristeluun??

Kiitos pikaisista vastauksista!!

3

2042

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k-k...

..mustikka värjää banaanin sulaessaan. banaani ei tummu jos levität kiilteen heti päälle. tee siis hyytelösokerista kiille valmiiksi, ja kun se jäähtyy vähän aikaa, viipaloi sillä välin päälle banaani. ilman muuta mustikat suoraan pakkasesta, pysyvät hyvän näköisinä. ei missään tapauksessa perunajauhoa. liivate hyytyy hitaasti, hyytelösokeri hetkessä.

• muoviveitsi

"Tummuuko banaani myös kiilteen alla? Jos tummuu, niin voiko sitä ehkäistä millään muulla kuin sitruunamehulla (sitruuna ei käy allergian vuoksi)?
      "

Hei, jokin aika sitten tuli laivakokin matkassa-ohjelma. Siinä kokki German antoi vinkin, jolla banaanin tummumisen voi estää. Banaani viipaloidaan tai pilkotaan muoviveitsellä.
      Itse en ole vielä kokeillu toimiiko tuo niksi.

• vinkki

Banaani ei tummu kun leikkaa muoviveitsellä...

Itse tein niin että tein piparkakkumuotilla sydämmet ,mutta olin päällystänyt muotin elmukelmulla. KANNATTAA KOKEILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      113
      2341
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      30
      1157
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      953
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      942
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      611
      912
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      790
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      666
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      666
    Aihe