What is a GoT?

EmoPalleroinen

Niin, ajattelin siis kirjoittaa tänne, että mikä on täiedän mielestä gootti?

onko se vain pukeutumistyylli? tai voiko se olla vaikkapa elämäntapa, tai vain musiikki?

Mitkä on teidän mielestä määritteet jolla sanotaan Gootti?

4

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhus vm. nakki ja kalapuikko

      joka haluaa määritellä gootin. Mikä on sun mielestä gootti, on sun mielestä gootti. Goth or not? Sinä päätät.. Ei taida olla yleistä mielipidettä asialle, ainakaan sellaista kultaista (anteeks, piti sanoa MUSTAA) keskitietä.
      Ryhmttely ja erittely on maailman turhinta paskaa mitä mä oon ikinä kohdannut. Miksen mäkin voisi olla sitten semmonen lähiömetallisti? Sellanen, joka on ihan "wannabee a goth, TRUE goth" Ehkä oon liian vanha (ottaen huomioon että 89,57% näkemistäni "gooteista" on teinejä..) ja liian tatuoitu tohon.. Mulla lukeekin otsassa että "not a goth? Fuck off!"

      "Kiitos, otan yhden viskin kolalla. Ja salmari jälkkäriks. Ja ei, en halua tuntea sua ku sä et oo niinkuin mä, yhteiskunnan kynnysmattona ja tavallinen duunari joka tykkää erikoisesta muodista. Asiasta kukkaruukkuun, kuulunkohan mä tänne karaokebaariin? Kaikki tuijottaa..."

      Just. Eli what is a got (varmaan tarkotit goth?)

      Se on sun mielikuvituksesta kiinni. Älä lokeroidu :)

    • juoppoartisit

      Tuo on niin kulunut kysymys ettei mitään. Gootit voi määritellä mm. seuraavanlaisesti:

      Gootit ovat nykyaikainen musiikkiin ja pukeutumiseen liittyvä alakulttuuri. Alakulttuurin juuret ovat 1970-luvun Britanniassa. Lopullisesti goottikulttuuri muotoutui seuraavan vuosikymmenen alussa, jolloin goottirockista tuli oma musiikkityylinsä. Tuolloin kyseisen musiikin ihailijoita alettiin yleisesti kutsua gooteiksi. Nimitys viittaa englannin sanaan "Gothic" kauhu- ja kuolemaromantiikan merkityksessä.

      Gootteihin liitetään ennen kaikkea eräänlaiseen "hautausmaaestetiikkaan" perustuva, huomiota herättävä pukeutumistyyli.

      suoraa lainausta wikipediasta josta kannattaa lisää tietoa halutessaan käydä lukemassa.

      Eli tietynlaisen estetiikan (pukeutumisen, meikin) ja musiikin yhdistävä alakulttuuri. Kyseessä ei siis ole poliittinen lahko, uskonto tai mikään muukaan mielellisesti ja aatteellisesti gootteja yhdistävä aate. :)

      • fuchsia shock

        Goottejahan ei oikeastaan tunnu yhdistävän oikein mikään, pukeutumistyyli ja musiikkikin ovat aika hajottavia tekijöitä :D. Ainoaksi yhdistäväksi asiaksi voisi ajatella samoilla klubeilla / samoissa tapahtumissa hengaamisen, mutta kaikki gootit eivät edes käy klubeilla, vaikka olisi ikääkin :D. Njoo.


      • ihan liian vanha tähän
        fuchsia shock kirjoitti:

        Goottejahan ei oikeastaan tunnu yhdistävän oikein mikään, pukeutumistyyli ja musiikkikin ovat aika hajottavia tekijöitä :D. Ainoaksi yhdistäväksi asiaksi voisi ajatella samoilla klubeilla / samoissa tapahtumissa hengaamisen, mutta kaikki gootit eivät edes käy klubeilla, vaikka olisi ikääkin :D. Njoo.

        tässä yks, joka tykkäis jos lähellä olis edes yksi ns. goottiklubi. mut ku ei oo. Mitkään vitun karaokepaarit ei käy, ei helvetissä. Sit täytyy vaan tyytyy vetämään bissee himassa kuunnellen vaikka Deine Lakaienia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe