UI(!) kesäksi kuntoon

uintiako

Ajattelin osallistua eka kertaa ui kesäksi kuntoon kamppikseen. Olen tällainen muutaman kilometrin per kerta harrastelija...

Eilen sitten katsoin vähän sääntöjä ja 30 min vesijuoksu vastaa 1 km uintia. Ei helvetti!

Tulipahan ärsyttävä olo. Eilenkin kun katsoi kun muutama henkilö jutteli ja kellui puolitoista tuntia ja merkkasivat passiin 3 km! Ja itse ui niin että hengästy kunnolla.

Voisi ensi vuonna järjestää vesijuoksijoille oman sarjan koska ei ole olleskaan reilua verrata kahta eri lajia keskenään! Voi muuten olla eka ja viimeinen kerta kun minä uin kamppanjassa.´Muuten kamppaja on ihan hyvä idea ihmisille kohottaa kuntoaan kesää kohti!!!

Pohjoisessa asuvana kamppanja on TÄÄLLÄ väärään aikaan koska täällä on mahtavat hiihtokelit vielä!

14

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kampela

      Ihmettelin ihan samaa asiaa! Tunti rupattelua ilman että hengästyy vastaa siis kahta kilometriä? Kuka vaan pystyy tuohon lillumiseen, yhdenkin kilometrin uinti vaikkapa sammakolla tunnissa vaatii jo jonkun verran kuntoa ja taitoa saati sitten että vetää kilsan nopeammin vaparilla.

      Vesijuoksua lobataan, sen mainetta kuntoilulajina yritetään kohottaa.

      • energiaa, vaikka laji lillumiselta näyttääkin. Konkreettisesti havaitsen tämän asian siitä, että tulen nälkäiseksi vyö uumilla tai kelluttavat sandaalit jaloissa,juoruja kälättäen vettä polkiessani.
        Sen sijaan en osaa arvoida sitä, miten paljon energiaa kuluttavampaa ja elimistöä harjoittavampaa on vaikkapa puolen tahi koko kilometrin normaalivauhtinen vapaa- tai rintauinti kuin vedessä juosten kulutettu puolituntinen...


      • Uiskari
        piruitte kirjoitti:

        energiaa, vaikka laji lillumiselta näyttääkin. Konkreettisesti havaitsen tämän asian siitä, että tulen nälkäiseksi vyö uumilla tai kelluttavat sandaalit jaloissa,juoruja kälättäen vettä polkiessani.
        Sen sijaan en osaa arvoida sitä, miten paljon energiaa kuluttavampaa ja elimistöä harjoittavampaa on vaikkapa puolen tahi koko kilometrin normaalivauhtinen vapaa- tai rintauinti kuin vedessä juosten kulutettu puolituntinen...

        Kaikenlaista läträystä olen hallissa nähnyt mutta vesijuoiksua en kertaakaan.

        Liikunta näyttää olevan lähinna koira kävelyä, Ihmise eivät tiedä mitä siellä pitäis tehdä ja läträäjien peruskunto ei salli juosta ei vaan touhu menee kävelyn puolelle ....

        Oikeata vesijuoksua harrrastan vain minä ja jotkut urheilijat ja silloin vedetään kovaa....


      • Uiskari kirjoitti:

        Kaikenlaista läträystä olen hallissa nähnyt mutta vesijuoiksua en kertaakaan.

        Liikunta näyttää olevan lähinna koira kävelyä, Ihmise eivät tiedä mitä siellä pitäis tehdä ja läträäjien peruskunto ei salli juosta ei vaan touhu menee kävelyn puolelle ....

        Oikeata vesijuoksua harrrastan vain minä ja jotkut urheilijat ja silloin vedetään kovaa....

        Kuinkahan Oikea Vesijuoksu sitten eroaa siitä juoksuasennossa syvässä vedessä etenemisestä, jota me, kuntoilijat, harrastamme? Muutama liikunta-ammattilainen on opastanut ns. taviksia nimenomaan kertoen, että vedessä voi juosta monin tavoin. Tärkeää on vain se, että juoksija pysyy pystyasennossa ja vyö on oikein kiinnitetty - jos juoksija käyttää vyötä lainkaan.


      • uiskari
        piruitte kirjoitti:

        Kuinkahan Oikea Vesijuoksu sitten eroaa siitä juoksuasennossa syvässä vedessä etenemisestä, jota me, kuntoilijat, harrastamme? Muutama liikunta-ammattilainen on opastanut ns. taviksia nimenomaan kertoen, että vedessä voi juosta monin tavoin. Tärkeää on vain se, että juoksija pysyy pystyasennossa ja vyö on oikein kiinnitetty - jos juoksija käyttää vyötä lainkaan.

        Ihan oiken totesit että urheilijat osaa vesijuoksun, mutta kun alttaalla katsoo menoa niin tulee mieleentuo koirakävely vedessa.
        Kuitenkin kaikkitenkin kun pikuhiljaa uimavalvojat osaa opastaa ja meitä akstiivisia on siellä mukana juoksemassa ja ohjaamassa, niin maailma pelastuu...


    • Uiskari

      moi, samat havainnot eli lorvailemalla 'vesijuoksemalla' vedessa saa 4km päivässä uintia. Toisaalta meidän hallissa on oikeitakin vesikävelijöitä jotka viihtyy tunninkin ja se on hyvää treeniä sekin. Toisin tyyli on epämääräistä kun kukaan ei ole heitä opettanut lajin saloihin. Parempi kuitenkin tehdä kuin maata sohvalla ja sehän on koko kisan idea.


      Itsellä on kova kisa menossa ja nyt 2,5vk takana ja 48km on tullut uimalla. Alkaa jo pikkuhiljaa olla tylsää lihaksissa ja päässä jokapäiväinen vetely. Ei käy kateeksi oikeille uimareille jotka on jo moninkertaisesti uinneet enemmän samaan aikaan.

      Kiva kun kisa on kuuma ja jos päivänkin jättää väliin niin heti jää kilsoja jälkeeen... Hallin voittaja ei siis ole vesijuoksija vaan uimari, mutta kuka, sen aika näyttää !

      :)

      • uimari112

        Noh jo on melkoiset keskustelut.
        Niinhän se on mitä enemmän käyttää suuria lihaksia, sitä enemmän rasvaa palaa, siksi ihmettelenkin väitettä että vesijuoksu olisi raskaampaa kuin uinti. Tiedän kyllä, että vesijuoksukin on raskasta mutta mielestäni uinti on paljon raskaampaa, jos sen ottaa tosissaan.


      • Uiskari

        Jee,
        nyt on vielä hieman yli viikko aikaa tehdä hyvä tulos 'ui kesäksi kuntoon' kisassa!

        Mulla on 85km takana ja viela viikko aikaa.

        Meillä on kova kisa altaalla kun yksi mummo läträä vedesssä 2 tuntia päivässaä vesikävellen ja jumpaten eli hänelle tulee taulukkoon 4km päivässä laskennallista matkaa.

        Mä en sure tuota vääryyttä, että kun sanoo altaalla pari tuntia tehneensä mitä vaan niin saa kilsoja neljä samantien. Kun taas uimalla se kilsojen hankkiminen on jo hankalampaa.


        Pidän itse huolta siten että uin 3-5km päivässä ja läträän vesijuoksemalla vielä lopun 30min. Joten saan 'extrana' yhden kilsan tilastoon uinnin päälle..

        Tällä pläänillä vesijuoksijat saa 4km päivässä ja minä 5km eli mua ei siis juoksemalla voi voittaa !

        Tosi hauskaa/opettavaa oli löytää 50km nurkilla uusi uimatyyli jolla kilsassa säästää monta minuuttia aikaa ja tulevan kesän triahlon kisoissa sillä menään sikakovaa ....


        :) arsa


    • uiskari

      jee , vielä viimeinen viikko uintia 5km päivässä jottei se pahuksen vesijuoksija vaan voita uintikisaa. Helppo nakki.
      :)

    • uiskari

      Moi, yksi aikunen nainen vesijuoksi ja jumppasi 2 tuntiä päivässä ja sain näin 4km uitia laskennallisesti päivässä. Hyvä että ei vesijuoksija voittanut uintikisaa.

      Pari urhoa ui kovaa ja pitkään. Toinen aamulla 2-3km , Toinen illalla 4-5km.

      Lopuksi uimakuntoilija ui4km päivässä ja voittikisan. Eli 120km uintia ja 36 päivää kisa kesti ja 30 kertaa vaan tuli umarilla uitua.

      • reppuli

        Voi mitkä määrät, 30 päivää ja 120 000 metriä. Kyllä siinä on kaakelita katteltu varmaan aika paljon. Onnittelut ja onneksi olkoon !

        Tiedän katseltuani että tuota 50 v nurkilla olevaa miestä ei muut edes koskaan ohitelleet...


      • Haalarimies
        reppuli kirjoitti:

        Voi mitkä määrät, 30 päivää ja 120 000 metriä. Kyllä siinä on kaakelita katteltu varmaan aika paljon. Onnittelut ja onneksi olkoon !

        Tiedän katseltuani että tuota 50 v nurkilla olevaa miestä ei muut edes koskaan ohitelleet...

        Itse osallistun toista kertaa tämä vuonna (2010) Kalajoen Sanifanissa ja olen itsekin tympiintynyt kun vesijuoksijat saa merkkauttaa 4 km kahden tunnin läträyksestä. Siinä ei ole mitään järkeä. Oma lukunsa on muutama eläkeläinen,jotka kyllä uivat , mutta yks kaks yllättäen heillä kauheaat kilometrimäärät taulussa. Kuitenkin itse kun olen altaassa samaan aikaan heidän kanssaan , niin jäävät useita altaan mittoja ja minä käyn sentäs joka päivä uimassa sen kaksi tuntia. En pysy heidän kilometrimäärissä vaikka keskimäärin uin 5-6 kilometriä joka kertaa . Menee maku vähän koko touhussa kun moista epärehellisyyttä. Aluksi pitäisi olla tunnin testiuinti ja siinä katsosta kuka paljonkin pääsee ja sen jälkeen tuon testiuinnin perusteella saisi maksimissaan merkauttaa kilometrinsä. Yksikään noista äijistä ei lähtis tasaselle mun kanssa jos pyytäsin heitä testiuintiin,.


      • Uiskari
        Haalarimies kirjoitti:

        Itse osallistun toista kertaa tämä vuonna (2010) Kalajoen Sanifanissa ja olen itsekin tympiintynyt kun vesijuoksijat saa merkkauttaa 4 km kahden tunnin läträyksestä. Siinä ei ole mitään järkeä. Oma lukunsa on muutama eläkeläinen,jotka kyllä uivat , mutta yks kaks yllättäen heillä kauheaat kilometrimäärät taulussa. Kuitenkin itse kun olen altaassa samaan aikaan heidän kanssaan , niin jäävät useita altaan mittoja ja minä käyn sentäs joka päivä uimassa sen kaksi tuntia. En pysy heidän kilometrimäärissä vaikka keskimäärin uin 5-6 kilometriä joka kertaa . Menee maku vähän koko touhussa kun moista epärehellisyyttä. Aluksi pitäisi olla tunnin testiuinti ja siinä katsosta kuka paljonkin pääsee ja sen jälkeen tuon testiuinnin perusteella saisi maksimissaan merkauttaa kilometrinsä. Yksikään noista äijistä ei lähtis tasaselle mun kanssa jos pyytäsin heitä testiuintiin,.

        Hi,

        hyvä hyvä että me kytätään muitakin jotta oikea kisa syntyy.

        Itse tiedän tarkkaan muiden suoritukset, kiitos siitä hyvän uimahallin henkilöstön, joten yllätykset on vähissä ja voin suorittaa sitten muita pidemmän uinnin päivittäin ja voittaa koko kisan...

        .....Toisaalta näissä kansankisoissa huonolla muistilla ja laskupäällä voisi saada monta kilsaa lisää...harmi, kun on lapsena oppinut olemaan rehellinen...


        :) 90km takana


      • Huijaan itseäni
        Uiskari kirjoitti:

        Hi,

        hyvä hyvä että me kytätään muitakin jotta oikea kisa syntyy.

        Itse tiedän tarkkaan muiden suoritukset, kiitos siitä hyvän uimahallin henkilöstön, joten yllätykset on vähissä ja voin suorittaa sitten muita pidemmän uinnin päivittäin ja voittaa koko kisan...

        .....Toisaalta näissä kansankisoissa huonolla muistilla ja laskupäällä voisi saada monta kilsaa lisää...harmi, kun on lapsena oppinut olemaan rehellinen...


        :) 90km takana

        Edestakaisin ei ole edes tuota 50 metriä jos aina käännytään lippusiimalta. Muutamalla uimarilla on niin hatara laskupää että 400 metrin matkalta saadaa tulokseksi 1000 metriä. Siihen päälle vielä tunti vesijuoruilua ystävän kera niin lopputulos on 3 km. Ja kunto on niin loistava ettei edes hengästytä! Ihme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe