Selkeät verisuonet ja laajenneet pintaverisuonet

Sinipunainen

Olen 22 vuotias nainen ja minua vaivaavat yhtäkkiä ilmaantuneet ohuet punaiset hämähäkinverkkosuonet. Näitä on ilmaanunut reisiin, kasvoille ja kyynärtaipeisiin erityisesti, mutta kyllä muualtakin löytyy jos etsii. Minulla on aina ollut ohut iho, mutta vasta nyt ihosta on alkanut paistaa kaikki läpi. Olen kauttaaltaan suurten verisuonten peitossa, mutta suonikohjut eivät kuitenkaan vaivaa. Käytän Yasmin pillereitä sekä kortisonitonta astmalääkitystä, jonka ei pitäisi ihoa ohentaa.Mietin, että olisikohan olemassa jotai ihoa vahvistavaa voidetta tms, mutta se taitaa olla turha toivo. Olen myös atoopikko.

Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Tuntuu typerältä valittaa kun ei suurta terveydellistä haittaa ole, mutta kyllähän nuo kosmeettisesti on aika huomattavia. Olin kiitollinen jos joku kertoisi mielipiteensä, tällaisen asian takia ei viitsisi ihotautilääkärille maksaa itseään kipeeksi, määräävät kuitenkin kortisonia. :)

3

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Teksti tuntuu tutulta. Itselläni ollut koko ikäni hyvin ruskettuva ja suht ongelmaton iho kunnes noin puoli vuotta sitten kasvojen iho alkoi taipua couperosaan. Tätä ovat seuranneet ihon oheneminen koko kropassa sillä isot verisuonet ovat alkaneet kuultaa läpi kauttaaltaan kehossani. Nyt alkaa mennä kokonaisuudessaan hermo sillä silmän alleni on molemmille puolille ilmestynyt sinertävä suoni ja turhauttavinta kaikessa on se kun ei tiedä mistä muutokset johtuvat. Olen jo viimeiset neljä vuotta käyttäny yasmineja ja aikaisemmin ei ole ilmentynyt vastaavia ongelmia. Itse olen ensi viikolla menossa ihotautilääkärille ja yleislääkärille, sillä tahdon tietää edes syyn näihin muutoksiin. Ei vaan mene päähän että tämä olisi normaalia ihon "kehitystä".

      • laser

        Saitko tähän apua?
        Iholaserit auttavat ainakin jonkin verran.


    • Anonyymi

      Up

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe