Osaako kukaan sanoa, paljonko noin suunnilleen maksaa kippurasarvisen ohjaustangon vaihtaminen tavalliseen? Sain kaverilta hyvän peruspyörän ilmaiseksi ja nyt päätin investoida itse sen verran, että vaihdatan kippurasarvitangon tavalliseen.
Pyörässä on käsijarru ja kolme vaihdetta, niiden kanssa venkslaaminen varmaan jotenkin vaikuttaa hintaan...?
ohjaustangon vaihtaminen
2
1106
Vastaukset
- Kippurasarvi
Tanko maksaa jonkun kympin pari tarjouksesta tai käytettynä, mutta vaihtajien vaihtaminen onkin isompi juttu. Pyörätohtori Espoossa on yksi paikka, josta voi saada osia.
Lisäksi täytyy tarkastaa, sopiiko kyseinen runko ylipäänsä ajettavaksi suoralla tangolla. Tangon vaihtaminen muuttaa tangon etäisyyttä, joten se muuttaa koko ajoasentoa.
Mietin itse tangon vaihtoa yhdestä hybridistä, koska suora tanko on ikävä ajaa. Totesin kuitenkin työn kalliiksi ja pyörän geometria olisi muuttunut huonoksi, koska stemmikin olisi pitänyt vaihtaa paljon lyhyemmäksi. Joten muuten kelvollinen fillari päätyi myyntiin. - martonen
Tarvii ohjaustangon, jarrukahvan ja jarruvaijerin minimissään. Jos Biltema on käytettävissä selviää kolmella neljälläkymillä, mutta jos on ostettava pyöräliikkeestä, on hinta pian tupla. Jarrukahvoja taitaa tulla pari. Niin ja voiko vaihdevivun siirtää suoraan tankoon riippuu siitä millainen vipu on. Mikäli vanha pyörä on hyvä, homma kannattaa tehdä, minä tein tuollaisen operaation lähes kymmenen vuotta sitten ja pyörä on edelleen vaimoni käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628