ohjaustangon vaihtaminen

kippurainen

Osaako kukaan sanoa, paljonko noin suunnilleen maksaa kippurasarvisen ohjaustangon vaihtaminen tavalliseen? Sain kaverilta hyvän peruspyörän ilmaiseksi ja nyt päätin investoida itse sen verran, että vaihdatan kippurasarvitangon tavalliseen.
Pyörässä on käsijarru ja kolme vaihdetta, niiden kanssa venkslaaminen varmaan jotenkin vaikuttaa hintaan...?

2

1211

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kippurasarvi

Tanko maksaa jonkun kympin pari tarjouksesta tai käytettynä, mutta vaihtajien vaihtaminen onkin isompi juttu. Pyörätohtori Espoossa on yksi paikka, josta voi saada osia.

Lisäksi täytyy tarkastaa, sopiiko kyseinen runko ylipäänsä ajettavaksi suoralla tangolla. Tangon vaihtaminen muuttaa tangon etäisyyttä, joten se muuttaa koko ajoasentoa.

Mietin itse tangon vaihtoa yhdestä hybridistä, koska suora tanko on ikävä ajaa. Totesin kuitenkin työn kalliiksi ja pyörän geometria olisi muuttunut huonoksi, koska stemmikin olisi pitänyt vaihtaa paljon lyhyemmäksi. Joten muuten kelvollinen fillari päätyi myyntiin.

• martonen

Tarvii ohjaustangon, jarrukahvan ja jarruvaijerin minimissään. Jos Biltema on käytettävissä selviää kolmella neljälläkymillä, mutta jos on ostettava pyöräliikkeestä, on hinta pian tupla. Jarrukahvoja taitaa tulla pari. Niin ja voiko vaihdevivun siirtää suoraan tankoon riippuu siitä millainen vipu on. Mikäli vanha pyörä on hyvä, homma kannattaa tehdä, minä tein tuollaisen operaation lähes kymmenen vuotta sitten ja pyörä on edelleen vaimoni käytössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe