Musta aukko ei ilmeisemmin olekaan mikään reitti toiseen ulottuvuuteen, vaan massiivinen "musta" tähti joka pakkaa sisäänsä kamaa, jonka myöhemmin hajotessaa säteilee energiana ulos?
musta tähti
4
600
Vastaukset
- darthvaderi
miten niin?
- Hääh?
Musta aukko on kappale, jonka suuren ja pieneen tilaan pakkautuneen massan aiheuttama pakonopeus on valon nopeutta suurempi. Siksi mustasta aukosta ei pääse poistumaan yhtään mikään, ei mikään materia eikä mikään säteilykään. Eikä maailmankaikkeuden historiassa ole tietävästi tapahtunut yhtäkään mustan aukon hajoamista.
Eli, mustan aukon kautta ei voi siirtyä mihinkään toiseen ulottuvuuteen vaan pelkästään pirun tiiviseen ja erittäin epäterveelliseen olomuotoon. Eivätkä mustat aukot hajoile ja säteile mitään energiaa ulos.- hjdhjdfgjdfj
Musta aukko todellakin päästää ulos ns. Hawkingin säteilyä, jonka ansiosta mustan aukon massa voi pienentyä.
Tosin nykyisin avaruudessa taustasäteily on niin voimakasta, että musta-aukko saa jo pelkästään siitä enemmän energiaa, kuin menettää Haawkingin säteilynä.
Ehkä monen sadan miljardin vuoden kuluttua voi olla toisin, kun maailman kaikkeuden laajentuessa taustasäteily heikkenee riittävästi niin mustat aukot alkavat menettää massaansa hyvin hitaasti. hjdhjdfgjdfj kirjoitti:
Musta aukko todellakin päästää ulos ns. Hawkingin säteilyä, jonka ansiosta mustan aukon massa voi pienentyä.
Tosin nykyisin avaruudessa taustasäteily on niin voimakasta, että musta-aukko saa jo pelkästään siitä enemmän energiaa, kuin menettää Haawkingin säteilynä.
Ehkä monen sadan miljardin vuoden kuluttua voi olla toisin, kun maailman kaikkeuden laajentuessa taustasäteily heikkenee riittävästi niin mustat aukot alkavat menettää massaansa hyvin hitaasti.Hawkingsin säteilyä ei ole vielä pystytty mittaamaan joten turha siitä on ruikuttaa kun ei siinä muutenkaan ole mitään järkeä.
Epälooginen sanon minä.
Hawkings on nykyajan ylivoimaisesti yliarvostetuin tutkija ja onpa joutunut monien fyysikoiden naurunalaisuuden kohteeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244