Hei, tietäisikö joku, miten saisin keinomakeutettua tai fruktoosilla eli hedelmäsokerilla maustettua maidotonta jäätelöä?
Maidon/kerman sijalla voisi olla joku soijatuote tai kookosmaito. Lisukkeena hedelmää tai marjaa.
Löytyisiköhän tällaista oikein kaupasta?
Onko jäätelön teko jäätelökoneella hankalaa?
Voisikohan toivomistani aineista tehdä jäätelönkaltaista herkkutuotetta? Tai onko teillä muita vinkkejä?
Keinomakeutettua maidotonta jäätelöä - onko sitä?
5
425
Vastaukset
- Tseni
Menet vaan kauppaan ja otat jäätelöaltaasta kouraan purkkeja ja ournukoita ja luet sisällön.. tofujäätelöitä ja muita löytyy vaikka millä mitalla...
- Tekee niin mieli
Olen etsimällä etsinyt sopivaa jädeä. On kauraa joukossa (keliaatikko olen), on sokeria. Ei missään esim. soija- tai kookosmaitoa ja muuta sokeria kuin valkoista: esim. keinomakeutta, intiaanisokeria, hunajaa ym. Kiitos vihjeestäsi, Tseni!
- diab.
Tekee niin mieli kirjoitti:
Olen etsimällä etsinyt sopivaa jädeä. On kauraa joukossa (keliaatikko olen), on sokeria. Ei missään esim. soija- tai kookosmaitoa ja muuta sokeria kuin valkoista: esim. keinomakeutta, intiaanisokeria, hunajaa ym. Kiitos vihjeestäsi, Tseni!
Tofu jäätelöt on paitsi soijalla tehtyjä, myös kolesterottomia ja kasvisrasvajäätelöä. Minun käsittääkseni keliaakokit voivat syödä niitä. Sitten on (vähän enää) makeutusaineella makeutettuja joissa lukee DIET. (pikkupurkkeja ja yks ½ litran paketti ja 1 litran aprikoosi jossa kuitua hurjasti) Vaikka jädeissä olisikin sokeria, nykyään katsotaan vain rasvaprosenttia ja kalorimäärää. Tähän on minunkin ollut vaikea tottua, koska olen diabeetikko ja aina ennen käskettiin katsoa onko sokeria. Mutta rasvahan on paljon pahempaa kuin sokeri! Ja yleensä ne diet purkit ovat myöskin vähä laktoosittomia tai laktoosittomia vallan. Älä sitä sokerimäärää tuijota niin kovasti (paitsi jos olet allerginen sille...) vaan katso niitä rasvajuttuja. Kasvisrasvalla tehdyt on "suositeltavia"!
- Jäätelö
Ko.(siis sokeriton, laktoositon jne.) jäätelöitä löytyy Sun Ice:lta pienissä pikareissa, makuja on kolme vadelma, päärynä ja persikka.
- Tseni
Jäätelökoneella jäätelön teko on todella helppoa ja ilman jäätelökonettakin se onnistuu, vie vai enemmän aikaa.. sorbetit ovat tietty helpoinpia tehdä.. ja jäädykkeet.. ohjeita niihin löytyy vaikka kuinka paljon.. hyviä on olleet nuo mitä on itse kokeillut koulussa tehdä ja hyvin ovat onnistuneet..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras981514Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva204966- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703