työkaveri polttaa päreensä

hankala tilanne

Työskentelen työkaverini kanssa samassa työhuoneessa. Kun teemme projektia, niin ennen pitkää työkaverilla palaa päreet kun jokin odottamaton ongelma ilmenee. Itselleni tulee sitten helposti omantunnon tuskia, että olenko minä kenties aiheuttanut tuon ongelman johon hän hermostuu. Miten menetellä tällaisessa tilanteessa, kun ei oikein uskalla mennä sanomaan sanaakaan?? Tämä henkilö on kokeneempi kun minä, niin myös siksi jätän neuvomiset väliin.

7

2423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on.

Se on parempi että työkaveri päästää höyryt ulos, kun jäisi hautomaan negatiivisia asioita.

Hoida asiasi niin, ettet aiheuta hänelle ongelmia, niin silloin voit olla varma, että sinussa ei ole vika.

Kun kerran samassa työhuoneessa työskentelette, on kohteliasta olla samaa mieltä kun työkaveri. Eli voit osoittaa empatiaa ja "kirota" samoja asioita, joita hänkin manaa suuttuessaan. Hänen pahaa oloansa helpottaa, jos joku tukee häntä ja on samaa mieltä.

• hankala tilanne

En väitä, että olisin rauhan aatteen henkilö, mutta se turhasta kiroaminen tuntuu tyhmältä. Etenkin jos itse en koe olevani osallinen hänen ongelmaansa. En myöskään tykkää filmaamisesta, joten sekin tuntuu vaikealta.

• kiromisen kuuntelu on kauheaa
        hankala tilanne kirjoitti:

En väitä, että olisin rauhan aatteen henkilö, mutta se turhasta kiroaminen tuntuu tyhmältä. Etenkin jos itse en koe olevani osallinen hänen ongelmaansa. En myöskään tykkää filmaamisesta, joten sekin tuntuu vaikealta.

Sopisiko, että sanoisit, että sinun ei tarvitse kuunnella mutta ymmärrän kyllä, että sinua korpeaa, Menen kahville, tule hakemaan, kun olet paremmalla päällä?

• hankala tilanne
        kiromisen kuuntelu on kauheaa kirjoitti:

Sopisiko, että sanoisit, että sinun ei tarvitse kuunnella mutta ymmärrän kyllä, että sinua korpeaa, Menen kahville, tule hakemaan, kun olet paremmalla päällä?

Voisi ehkä toimiakkin. Tosin tämä on sen verran pieni työyhteisö, että ehdotuksesi voisi esittää vielä hienotunteisemmin. Muuten saa vihat niskoilleen.

• Michael...

Aina kun poikakaverinsa kanssa menee huonosti niin kaikki työt häiriintyy ja sysää mulle lisää hommia. Mä en tahdo olla sen henk koht ongelmien ratkaisija.

• Ei enää jaksa

Minulla sama ongelma. En jaksaisi enää kuunnella kiroamista ja möykkäämistä. Työpaikan vaihto on käynyt mielessä. Ei kai töitä tarvitse niin vakavasti ottaa, että pitää hermonsa menettää?

• Avaa suusi!

Suomessa ihmiset saavat käyttäytyä kuinka huonosti tahansa eikä kukaan vaivaudu sanomaan asiasta ko henkilölle, joten siksi jotkut käyttäytyvät huonosti.

Tämän sanoi ulkomailta syntyisin oleva puolisoni. Hän sanoo suoraan tuollaisessa tilanteessa, mutta ystävällisesti ettei ole mukavaa kuulla/katsella huonoa käytöstä. Tulos: ihmiset hänen kanssaan ovat alkaneet kiinnittämään huomiota käyttäytymiseensä.
      Hän sanoi omassa kotimaassaan ihmisten reagoivan välittömästi huonoon käytökseen.

Mutta me nöyrät suomalaiset olemme aina ja iankaikkisesti hiljaa. Sitä kaikenlaiset röyhkimykset sitten käyttävät hyväkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe