työkaveri polttaa päreensä

hankala tilanne

Työskentelen työkaverini kanssa samassa työhuoneessa. Kun teemme projektia, niin ennen pitkää työkaverilla palaa päreet kun jokin odottamaton ongelma ilmenee. Itselleni tulee sitten helposti omantunnon tuskia, että olenko minä kenties aiheuttanut tuon ongelman johon hän hermostuu. Miten menetellä tällaisessa tilanteessa, kun ei oikein uskalla mennä sanomaan sanaakaan?? Tämä henkilö on kokeneempi kun minä, niin myös siksi jätän neuvomiset väliin.

7

2609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on.

Se on parempi että työkaveri päästää höyryt ulos, kun jäisi hautomaan negatiivisia asioita.

Hoida asiasi niin, ettet aiheuta hänelle ongelmia, niin silloin voit olla varma, että sinussa ei ole vika.

Kun kerran samassa työhuoneessa työskentelette, on kohteliasta olla samaa mieltä kun työkaveri. Eli voit osoittaa empatiaa ja "kirota" samoja asioita, joita hänkin manaa suuttuessaan. Hänen pahaa oloansa helpottaa, jos joku tukee häntä ja on samaa mieltä.

• hankala tilanne

En väitä, että olisin rauhan aatteen henkilö, mutta se turhasta kiroaminen tuntuu tyhmältä. Etenkin jos itse en koe olevani osallinen hänen ongelmaansa. En myöskään tykkää filmaamisesta, joten sekin tuntuu vaikealta.

• kiromisen kuuntelu on kauheaa
        hankala tilanne kirjoitti:

En väitä, että olisin rauhan aatteen henkilö, mutta se turhasta kiroaminen tuntuu tyhmältä. Etenkin jos itse en koe olevani osallinen hänen ongelmaansa. En myöskään tykkää filmaamisesta, joten sekin tuntuu vaikealta.

Sopisiko, että sanoisit, että sinun ei tarvitse kuunnella mutta ymmärrän kyllä, että sinua korpeaa, Menen kahville, tule hakemaan, kun olet paremmalla päällä?

• hankala tilanne
        kiromisen kuuntelu on kauheaa kirjoitti:

Sopisiko, että sanoisit, että sinun ei tarvitse kuunnella mutta ymmärrän kyllä, että sinua korpeaa, Menen kahville, tule hakemaan, kun olet paremmalla päällä?

Voisi ehkä toimiakkin. Tosin tämä on sen verran pieni työyhteisö, että ehdotuksesi voisi esittää vielä hienotunteisemmin. Muuten saa vihat niskoilleen.

• Michael...

Aina kun poikakaverinsa kanssa menee huonosti niin kaikki työt häiriintyy ja sysää mulle lisää hommia. Mä en tahdo olla sen henk koht ongelmien ratkaisija.

• Ei enää jaksa

Minulla sama ongelma. En jaksaisi enää kuunnella kiroamista ja möykkäämistä. Työpaikan vaihto on käynyt mielessä. Ei kai töitä tarvitse niin vakavasti ottaa, että pitää hermonsa menettää?

• Avaa suusi!

Suomessa ihmiset saavat käyttäytyä kuinka huonosti tahansa eikä kukaan vaivaudu sanomaan asiasta ko henkilölle, joten siksi jotkut käyttäytyvät huonosti.

Tämän sanoi ulkomailta syntyisin oleva puolisoni. Hän sanoo suoraan tuollaisessa tilanteessa, mutta ystävällisesti ettei ole mukavaa kuulla/katsella huonoa käytöstä. Tulos: ihmiset hänen kanssaan ovat alkaneet kiinnittämään huomiota käyttäytymiseensä.
      Hän sanoi omassa kotimaassaan ihmisten reagoivan välittömästi huonoon käytökseen.

Mutta me nöyrät suomalaiset olemme aina ja iankaikkisesti hiljaa. Sitä kaikenlaiset röyhkimykset sitten käyttävät hyväkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      91
      2531
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1465
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      84
      1423
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1208
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      943
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      910
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      105
      804
    8. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      36
      800
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      783
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      716
    Aihe