työkaveri polttaa päreensä

hankala tilanne

Työskentelen työkaverini kanssa samassa työhuoneessa. Kun teemme projektia, niin ennen pitkää työkaverilla palaa päreet kun jokin odottamaton ongelma ilmenee. Itselleni tulee sitten helposti omantunnon tuskia, että olenko minä kenties aiheuttanut tuon ongelman johon hän hermostuu. Miten menetellä tällaisessa tilanteessa, kun ei oikein uskalla mennä sanomaan sanaakaan?? Tämä henkilö on kokeneempi kun minä, niin myös siksi jätän neuvomiset väliin.

7

2394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on.

      Se on parempi että työkaveri päästää höyryt ulos, kun jäisi hautomaan negatiivisia asioita.

      Hoida asiasi niin, ettet aiheuta hänelle ongelmia, niin silloin voit olla varma, että sinussa ei ole vika.

      Kun kerran samassa työhuoneessa työskentelette, on kohteliasta olla samaa mieltä kun työkaveri. Eli voit osoittaa empatiaa ja "kirota" samoja asioita, joita hänkin manaa suuttuessaan. Hänen pahaa oloansa helpottaa, jos joku tukee häntä ja on samaa mieltä.

      • hankala tilanne

        En väitä, että olisin rauhan aatteen henkilö, mutta se turhasta kiroaminen tuntuu tyhmältä. Etenkin jos itse en koe olevani osallinen hänen ongelmaansa. En myöskään tykkää filmaamisesta, joten sekin tuntuu vaikealta.


      • kiromisen kuuntelu on kauheaa
        hankala tilanne kirjoitti:

        En väitä, että olisin rauhan aatteen henkilö, mutta se turhasta kiroaminen tuntuu tyhmältä. Etenkin jos itse en koe olevani osallinen hänen ongelmaansa. En myöskään tykkää filmaamisesta, joten sekin tuntuu vaikealta.

        Sopisiko, että sanoisit, että sinun ei tarvitse kuunnella mutta ymmärrän kyllä, että sinua korpeaa, Menen kahville, tule hakemaan, kun olet paremmalla päällä?


      • hankala tilanne
        kiromisen kuuntelu on kauheaa kirjoitti:

        Sopisiko, että sanoisit, että sinun ei tarvitse kuunnella mutta ymmärrän kyllä, että sinua korpeaa, Menen kahville, tule hakemaan, kun olet paremmalla päällä?

        Voisi ehkä toimiakkin. Tosin tämä on sen verran pieni työyhteisö, että ehdotuksesi voisi esittää vielä hienotunteisemmin. Muuten saa vihat niskoilleen.


    • Michael...

      Aina kun poikakaverinsa kanssa menee huonosti niin kaikki työt häiriintyy ja sysää mulle lisää hommia. Mä en tahdo olla sen henk koht ongelmien ratkaisija.

    • Ei enää jaksa

      Minulla sama ongelma. En jaksaisi enää kuunnella kiroamista ja möykkäämistä. Työpaikan vaihto on käynyt mielessä. Ei kai töitä tarvitse niin vakavasti ottaa, että pitää hermonsa menettää?

    • Avaa suusi!

      Suomessa ihmiset saavat käyttäytyä kuinka huonosti tahansa eikä kukaan vaivaudu sanomaan asiasta ko henkilölle, joten siksi jotkut käyttäytyvät huonosti.

      Tämän sanoi ulkomailta syntyisin oleva puolisoni. Hän sanoo suoraan tuollaisessa tilanteessa, mutta ystävällisesti ettei ole mukavaa kuulla/katsella huonoa käytöstä. Tulos: ihmiset hänen kanssaan ovat alkaneet kiinnittämään huomiota käyttäytymiseensä.
      Hän sanoi omassa kotimaassaan ihmisten reagoivan välittömästi huonoon käytökseen.

      Mutta me nöyrät suomalaiset olemme aina ja iankaikkisesti hiljaa. Sitä kaikenlaiset röyhkimykset sitten käyttävät hyväkseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2302
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2065
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1609
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1016
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1013
    Aihe