Niistä hakjoiden vihaamista työhönosoituksista vielä, että sen lisäksi että niitä toimistonjohtaja ja ministeriö määrää laitettavaksi, niin työnantajat myös huutaa niiden perään.
Työnantajat ihan vittuillessaan ensin soittaa ja kyselee, että oliskohan hyviä hakijoita työttömänä, ja sitten kun räpäsyttää koneelta, että tällä-ja-tällä hakuammatilla on täällä 300 työtöntä työnhakijaa, niin alkaa vittuilu, että on se kumma kun ei vaan työntekjöitä ja saa ja että mitä tekin siellä työkkärissä oikein teette palkkanne eteen, ette varmana mitään ku ukkoja makaa kortistossa korvauksia nostamassa ja työmaat ja tilaukset seisoo kun ei ole tekijöitä.
Työvoimaneuvojan osa onkin puun ja kuoren välissä, tältä palstalta päätellen. Kun työkkäri "pakottaa" (hakemaan töitä??ihme??) ja juoksuttaa (katso esimerkki 2krt/vuosi) tehtailee karensseja ja toisessa päässä luuria huutaa herra Leijonsien puheenjohtaja, että teeppä työsi.
Sitä ei tavallinen, koulutettu ja ilman elämänhallintaongelmia oleva todellinen työnhakija tiedäkään, kuinka paljon sitä paljonpuhuttua rakenteellista työttömyyttä elikkä työnvälttelijöitä onkaan. Mulla ainakin menee viikosta huomattava osa työajasta näiden sutkien kanssa pelatessa.
Työhönosoituksista vielä
33
1125
Vastaukset
- Alalla ollut...
...kuinka paljon sitä paljonpuhuttua rakenteellista työttömyyttä elikkä työnvälttelijöitä onkaan. Mulla ainakin menee viikosta huomattava osa työajasta näiden sutkien kanssa pelatessa....
No, jos työnvälttely kohdistuu näihin ilmaistöihin, niin kyllä minäkin välttelisin.
Aitojen työpaikkojen välttelyt taitaa olla olematonta. Mutta niitähän ei työkkärit juuri tarjoakaan.
Minulla on kyllä se käsitys, että niitä sutkia löytyy enemmänkin työkkärin piiristä...- Entinen tantta
---No, jos työnvälttely kohdistuu näihin ilmaistöihin, niin kyllä minäkin välttelisin.---
Olet alasta vieraantunut etkä tiijä yhtään mistä mä puhun.
Työtön työnhakija, 30-v sähkömies, koulutus ja paperit kunnossa. Ja töitä ei vain löydy, ei millään? Niinkö meinaat. Rakennusala jauhaa punaisena joka pellolla, mutta työtön sähkömies mittailee katuja jo toista vuotta..
Työtön työnhakija: Nuori muurari. Tuore koulutus eikä millään töitä koko ruuhka-suomen alueelta, ei niin millään.
Työtön työnhakija: Mittakirvesmies. Soittaa työkkäriin ja kiljuu pää punaisena, että mulla on oikeus olla mun ansiosidonnaisella viissataa päivää, stanan akka!
Mitä ilmaistöitä ne välttelee? En ymmärrä.
Mitä ilmaistöitä ne yrittäjät tarjoais, jotka sinne työkkäriin niitä työntekijöitä kyselee?
Sutkeja on löytynyt maailman sivu niin herroista kuin narreistakin, en usko että siinäkään muutosta on odotettavissa. - jämti on näin!
Entinen tantta kirjoitti:
---No, jos työnvälttely kohdistuu näihin ilmaistöihin, niin kyllä minäkin välttelisin.---
Työtön työnhakija, 30-v sähkömies, koulutus ja paperit kunnossa. Ja töitä ei vain löydy, ei millään? Niinkö meinaat. Rakennusala jauhaa punaisena joka pellolla, mutta työtön sähkömies mittailee katuja jo toista vuotta..
Työtön työnhakija: Nuori muurari. Tuore koulutus eikä millään töitä koko ruuhka-suomen alueelta, ei niin millään.
Työtön työnhakija: Mittakirvesmies. Soittaa työkkäriin ja kiljuu pää punaisena, että mulla on oikeus olla mun ansiosidonnaisella viissataa päivää, stanan akka!
Mitä ilmaistöitä ne yrittäjät tarjoais, jotka sinne työkkäriin niitä työntekijöitä kyselee?
Sutkeja on löytynyt maailman sivu niin herroista kuin narreistakin, en usko että siinäkään muutosta on odotettavissa.Hyvä tantta ei tosiaan tuollainen luumuilu ja siipeily sovi. Korvaus pois ja karenssi päälle heti, jos ei työ tai työllisyystoimet maistu.
- pekkapp
Sutkeja on löytynyt maailman sivu niin herroista kuin narreistakin, en usko että siinäkään muutosta on odotettavissa.kolme alaa, josta jätit putkimiehet pois eli rakennuksien työmiehet.
Niin kyseistä alaa vaivaa palkanmaksu- ja verojenmaksuhaluttomuus.
Alalla piipahtaa vaikka minkänäköistä ja kokoista yritystä.
Ja niiden joukosta luotettavaa palkanmaksajaa on vaikea saada.
Kyllä virkailijoidenkin pitäisi tutustua alaan kerta toisia sinne painostamassa olette.
Kyllä työttömyyskorvaukset on sen verran pieniä Suomessa, että todellinen PALKKAtyö kyllä voiton vie jos sellaisen sattuu löytämään.
Ammattitaidon puuttumisen takia olenkin tehnyt kyseisen adressin.
Siksi:
http://www.adressit.com/tyovoimatoimiston_lopettaminen - OoooOOooOoikein
Sutkeja on löytynyt maailman sivu niin herroista kuin narreistakin, en usko että siinäkään muutosta on odotettavissa.Hei, kolme pistettä tai kolme ajatusviivaa eivät ole sama kuin lainausmerkit (").
Opettelisit edes oikeinkirjoitusta ennen kun tulet tänne viisastelemaan. - Uutisten kuuntelija-1
Sutkeja on löytynyt maailman sivu niin herroista kuin narreistakin, en usko että siinäkään muutosta on odotettavissa.http://www.google.fi/search?q=rakennusalan työllisyystilanne 2009&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
Itse olen IT-alan työtön. - Sossu rulettaa
jämti on näin! kirjoitti:
Hyvä tantta ei tosiaan tuollainen luumuilu ja siipeily sovi. Korvaus pois ja karenssi päälle heti, jos ei työ tai työllisyystoimet maistu.
lähteä kuntouttavaan työtoimintaan eikä muihin hömppäjuttuihin.
Jäin suosiolla sossulan akkojen huomaan. Nyt on lokoisat olot, kun ei tarvitse miettiä, mistä vuokrarahat otan: ne annetaan minulle.
Enkä ole pimeimmistä pimein, eli pientä bisnestä teen koko ajan, että pääsen pari kertaa vuodessa etelän lämpöön lämmittelemään.
Että kyllä jämpti on näin!
- Se Aito Työtön
...nyt "sutkeilla" näitä "työnantajia", joille pitäisi aina olla ilmaista työvoimaan ja vielä mieluummin verovaroin tuettua ilmaista työvoimaa...
- Puuhamaa
eikä varmaan ole kuunaan ollut työttömyystoimistossa puuhastelemassa.
- Hakenutkin jopa
Jos työnantajat soittelee ja kyselee niin sit jos joku sattuu hakeen paikkaa minkä lähetätte niin ei mitään kuulu.
Mut kahden viikon päästä on sama paikka taas auki. Miksi????
Olisin tyytyväinen jos saisin vastauksen kysymykseen.- Se Aito Työtön
Syitä voi olla useampiakin.
Yleisin on se, että homma on niin paska, että kukaan täysipäinen ei sitä kestä viikkoa pidempään.
Yksi syy on se, että halutaan esittää firman olevan "aktiivinen" ja että bisnekset sujuvat, kun työvoimaankin haetaan. Todellisuus on toisenlainen.
Erityisesti vuokravälitysfirmoilla on monasti samaa paikkaa auki. Jopa vuodesta toiseen.
Tai sitten paikkaa pidetään jonkinlaisena sisäänheittojobina, tosin se on harvinaisempaa.
Piiloon jääneen viestin esille saamiseksi.
- proffajoo
Tämä nimimerkki entinen tantta, oletko tosiaan ollut työkkärissä töissä ?
Puhutko pas..a ?
Nimimerkistäsi päätellen olet ollut, mutta et enään.
Viestisi lopusta ilmenee että olisit yhä töissä työkkärin listoilla.
"Mulla ainakin menee viikosta huomattava osa työajasta näiden sutkien kanssa pelatessa."- Entinen tantta
Korjaan nöyrimmin virheen viestissäni, jonka professoristason lukija ansiokkaasti huomasi.
Nimimerkin mukaan olen ollut tanttana enkä tietäänkseni ole enää.
Ollessani tanttana, mulla meni viikosta aika paljon aikaa näiden työttömien kovan ytimen, eli verokirjallisten töiden välttelijöiden kanssa. Siis mennyt aikamuoto.
Väitän silti, että asiat ei ole työkkärissä eikä pimeissä töissä eikä työmarkkinoilla muuttuneet. Eppäilen jopa, että samat nimet löytyy sieltä hakijoiden listalta edelleen.
Puhutaan vaan asioista niiden oikeilla nimillä. Se on mua ainakin helpottanut. Tanttana ollessa piti istua koulutuksssa ja seminaareissa keskustelemassa kannustimista, kohtaannosta, tukiloukuista sekä rakenteellisesta työttömyydestä ynnämuusta. Näistä myös lueskelin muutaman tuhat sivua erilaisia selvityksiä, löytyy proffallekin mol:n sivuilta omalta osastoltaan.
Nyt voi suoraan todeta, että ulosottomiehen välttely ja erinäiset elämänhallinan ongelmat on varsinainen este rakenteelliselle työttömyydelle tälläisessa suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa, jossa työpaikat ja työmarkkinat kyllä pyörii. Eriasia rakenteellisessa työttömyydessä taas on syrjäseudut ja vähemmän tiiviit asuinalueet, joissa yksinkertaisesti ei ole työpaikkoja.
Kyllä näin vaan on.Ugh. Olen puhunut (mennyt aikamuoto). - itsesi
Korjaan nöyrimmin virheen viestissäni, jonka professoristason lukija ansiokkaasti huomasi.
Ollessani tanttana, mulla meni viikosta aika paljon aikaa näiden työttömien kovan ytimen, eli verokirjallisten töiden välttelijöiden kanssa. Siis mennyt aikamuoto.
Väitän silti, että asiat ei ole työkkärissä eikä pimeissä töissä eikä työmarkkinoilla muuttuneet. Eppäilen jopa, että samat nimet löytyy sieltä hakijoiden listalta edelleen.
Puhutaan vaan asioista niiden oikeilla nimillä. Se on mua ainakin helpottanut. Tanttana ollessa piti istua koulutuksssa ja seminaareissa keskustelemassa kannustimista, kohtaannosta, tukiloukuista sekä rakenteellisesta työttömyydestä ynnämuusta. Näistä myös lueskelin muutaman tuhat sivua erilaisia selvityksiä, löytyy proffallekin mol:n sivuilta omalta osastoltaan.
Nyt voi suoraan todeta, että ulosottomiehen välttely ja erinäiset elämänhallinan ongelmat on varsinainen este rakenteelliselle työttömyydelle tälläisessa suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa, jossa työpaikat ja työmarkkinat kyllä pyörii. Eriasia rakenteellisessa työttömyydessä taas on syrjäseudut ja vähemmän tiiviit asuinalueet, joissa yksinkertaisesti ei ole työpaikkoja.
Kyllä näin vaan on.Ugh. Olen puhunut (mennyt aikamuoto)."Tanttana ollessa piti istua koulutuksssa ja seminaareissa keskustelemassa kannustimista, kohtaannosta, tukiloukuista sekä rakenteellisesta työttömyydestä ynnämuusta."
Et ole ollut koskaan minkäänlaisessa julkishallinnon työpaikassa. Tuo lause paljastaa sen. Minä nimittäin olen, ja siellä ei koulutuksissa istuta. Julkinen sektori kouluttaa erittäin huonosti ja jälkijunassa. Ainoastaan, jos olet ollut joko pomo Te-keskuskessa, tuo voisi olla mahdollista, rivivirkalijan kohdalla ei. Sen lisäksi jokainen työäkkärissä oikeasti työskennellyt tietää senkin, että jopa neuvojina on tukityöllistettyjä. Minä tiedän nämä asiat, koska olen ihan oikeasti ollut työkkärissä töissä, yksi niistä tukityöllistetyistä. - Asialla...
itsesi kirjoitti:
"Tanttana ollessa piti istua koulutuksssa ja seminaareissa keskustelemassa kannustimista, kohtaannosta, tukiloukuista sekä rakenteellisesta työttömyydestä ynnämuusta."
Et ole ollut koskaan minkäänlaisessa julkishallinnon työpaikassa. Tuo lause paljastaa sen. Minä nimittäin olen, ja siellä ei koulutuksissa istuta. Julkinen sektori kouluttaa erittäin huonosti ja jälkijunassa. Ainoastaan, jos olet ollut joko pomo Te-keskuskessa, tuo voisi olla mahdollista, rivivirkalijan kohdalla ei. Sen lisäksi jokainen työäkkärissä oikeasti työskennellyt tietää senkin, että jopa neuvojina on tukityöllistettyjä. Minä tiedän nämä asiat, koska olen ihan oikeasti ollut työkkärissä töissä, yksi niistä tukityöllistetyistä.Kuuluukohan tuo työkkärin tantta tämän palstan häiriköihin? Tuo kohtaanto-sana kun on jotenkin niin tuntunoloinen...
- Velkaattaja
Kyllä näin vaan on.Ugh. Olen puhunut (mennyt aikamuoto).Kyllä harmaa talous pyörii hyvin ja kuittikauppa laulaa, kuten Porissa justiins jäätiin taas kiinni. Ja samat hemmot, jotka pimeesti painaa pitkää päivää, käy sitten teeskentelemässä työkkärissä, että ovat työttömiä työnhakijoita. Hah, ku naurattaa. Onkin perjantai.
Sitten työkkärin tantta teeskentelee, että uskoo sitä työtöntä työnhaeskelijaa, ja työtön istuu työhaalarit päällä kerran parissa kuukaudessa teeskentelemässä että töitä ei löydy.
Sitten kun työkkäristä laitetaan kurssiosoitus, jossa pitäisi vähän työnhakua ja työkuntoa tarkistella, niin alkaa kauhee parku, että voi-voi-mikä orjayhteiskunta!
Tekopyhää parkumista ja populistista soopaa. Omat velat pitää maksaa ja jos ne ulosottoon asti päästetty, niin sitten pitää maksaa vielä kulut siitä. - 13 + 17
Velkaattaja kirjoitti:
Kyllä harmaa talous pyörii hyvin ja kuittikauppa laulaa, kuten Porissa justiins jäätiin taas kiinni. Ja samat hemmot, jotka pimeesti painaa pitkää päivää, käy sitten teeskentelemässä työkkärissä, että ovat työttömiä työnhakijoita. Hah, ku naurattaa. Onkin perjantai.
Sitten työkkärin tantta teeskentelee, että uskoo sitä työtöntä työnhaeskelijaa, ja työtön istuu työhaalarit päällä kerran parissa kuukaudessa teeskentelemässä että töitä ei löydy.
Sitten kun työkkäristä laitetaan kurssiosoitus, jossa pitäisi vähän työnhakua ja työkuntoa tarkistella, niin alkaa kauhee parku, että voi-voi-mikä orjayhteiskunta!
Tekopyhää parkumista ja populistista soopaa. Omat velat pitää maksaa ja jos ne ulosottoon asti päästetty, niin sitten pitää maksaa vielä kulut siitä.Jaa että kaikki yli 300 000 työtöntä ovatkin itseasiassa harmaan talouden piirissä töissä ja ovat olevinaan työttömiä koska välttelevät voudin viraston karvaista kättä. No tuo jälkimmäinen asia selviää TYP-virkailijalle yhdellä puhelinsoitolla voudin virastoon.
Ja ensimmäinen asia selviää ainakin osin sillä että joku työtön tekee tuosta törkeästä väitteestä tutkimuspyynnön poliisille aiheena onko tuossa syyllistytty kunnianloukkaukseen häntä kohtaan. Silloinhan poliisin lienee pakko tutkia onko asianomainen pimeissä töissä vai ei? Ja jos ilmenee että ei, näin saadaan enää mahdollisesti yli 299999 pimeissä töissä olevaa.
Miksi pimeissä töissä oleva menisi työhaalareissa työkkäriin ilmoittautumaan? Kannattaisiko hänen vielä ottaa työkalupakikin mukaan, niin saisi työkkärin tantta teeskennellä vielä hartaammin? - Poliisista päivää
13 + 17 kirjoitti:
Jaa että kaikki yli 300 000 työtöntä ovatkin itseasiassa harmaan talouden piirissä töissä ja ovat olevinaan työttömiä koska välttelevät voudin viraston karvaista kättä. No tuo jälkimmäinen asia selviää TYP-virkailijalle yhdellä puhelinsoitolla voudin virastoon.
Ja ensimmäinen asia selviää ainakin osin sillä että joku työtön tekee tuosta törkeästä väitteestä tutkimuspyynnön poliisille aiheena onko tuossa syyllistytty kunnianloukkaukseen häntä kohtaan. Silloinhan poliisin lienee pakko tutkia onko asianomainen pimeissä töissä vai ei? Ja jos ilmenee että ei, näin saadaan enää mahdollisesti yli 299999 pimeissä töissä olevaa.
Miksi pimeissä töissä oleva menisi työhaalareissa työkkäriin ilmoittautumaan? Kannattaisiko hänen vielä ottaa työkalupakikin mukaan, niin saisi työkkärin tantta teeskennellä vielä hartaammin?Taas näitä! Mistä sä meinasit taas kerran päästä käräjille vaatimaan oikeutta ja isoja vahingonkorvauksia työkkärin tantalta. Kuinka monta kertaa sä sama jäppäsijä olet tälläki palstalla neuvonut ihmisiä kyttikselle rikosilmoituksia tehtailemaan? Ja kuinka monta kertaa on syyttäjä alkanut syytettä ajamaan? Paljonko tähän asti on työkkärin tätit istuneet kovaa? Minkä verran vahingonkorvauksia maksussa ja perinnässä parhaillaan? Vastaus: ei yhtään. Mitään.
Kunnianloukkauksesta jos meinaat syyttäjän saada asiaa ajamaan, pitää olla hippasen enemmän asiaa, kuin että vituttaa työttömien palstalla netissä kun joku sanoo jostakin toisesta että Porissa on tehty pimeitä töitä ja kuittikauppaa tehtynä.
Työkkärin virkailija näkee jo työttömän tiedoista suoraan koneella, jos ulosottoa on vireillä, päivittyy ministeriöstä käsin koneelle, ilman mitään soittoja paikallisille avustaville. Atk on ihmeellinen asia.
Nimenomaan työhaalarit päällä työkkäriin. Tunnen tuttavapiirini kautta henkilön, joka tämän teki ihan vittuuttaan ja joka kerta. Työauto, jolla teki töitä ja joka oli täynnä työkaluja ja työtavaraa, jätettiin työkkärin ikkunan alle parkkiin. Työkkäri kutsui kerran viikossa tapaamiseen ja kaveri meni, ja aina työvaatteissa. Tietysti. Mitäs kutsuvat kerran viikossa keskellä kiireisintä työaikaa. Tätä jatkettiin vuosikausia.
Voudille maksujen maksaminen sylettää yllättävän monta velallista.
- Jooseppi Jakovasaurus
Hiukan yli vuosi sitten tuli minulle työhön osoitus. Olin toki viime vuonna 6 kk töissä. Mutta sain sen työpaikan muuta kautta.
Työhön osoitus oli pakettiautonkuljettajan paikka. Minulla ei ole ajokorttia joten en ottanut sitä työpaikkaa vastaan (lue:siis en hakenut).
Ongelma on siis se että työkkäri lähettelee vääriä paikkoja väärille henkilöille.- lukutaitoisia
Joo, ongelma on se että työkkäri lähettelee vääriä paikkoja väärille henkilöille. Näin on.
Minulla on se kokemus, että virkailijat eivät osaa lukea ihmisten koulutuksista, minkalainen työ sopisi työnhakijalle. He eivät myöskään ymmärrä puhuttua kieltä, vaikka kuinka yrittää puhua selvää suomea. Tuntuu että työnvälityksessä on vain pahviaivoisia idiootteja töissä. Myös kaikki käytöstavat puuttuu. Siellä ei osata sanoa päivää eikä näkemiin. Kyllä pitäisi vaihtaa työntekijöitä monessa toimistossa. Suurin osa virkailijoista on päässyt töihin suhteilla ja sen kyllä huomaa. Työajasta menee noin 95% juoruiluun ja omien asioiden hoitoon.
Johtajat eivät välitä puuttua mihinkään. Heille riittää se kunhan palkka kilahtaa tilille. Heille esitellään kaikki nimitys- ym. asiat ja he hyväksyvät asiat ja kirjoittavat nimensä paperiin. Siinä on heidän työ. Kaikki valta on annettu alaisillle. Siksipä ne kiusaavatkin monet itsemurhaan ja sairastumaan psyykkisesti. Kyllä on sairasta touhua nykyisin työnvälityksissä, ei voi muuta sanoa. - Osaa...
lukutaitoisia kirjoitti:
Joo, ongelma on se että työkkäri lähettelee vääriä paikkoja väärille henkilöille. Näin on.
Minulla on se kokemus, että virkailijat eivät osaa lukea ihmisten koulutuksista, minkalainen työ sopisi työnhakijalle. He eivät myöskään ymmärrä puhuttua kieltä, vaikka kuinka yrittää puhua selvää suomea. Tuntuu että työnvälityksessä on vain pahviaivoisia idiootteja töissä. Myös kaikki käytöstavat puuttuu. Siellä ei osata sanoa päivää eikä näkemiin. Kyllä pitäisi vaihtaa työntekijöitä monessa toimistossa. Suurin osa virkailijoista on päässyt töihin suhteilla ja sen kyllä huomaa. Työajasta menee noin 95% juoruiluun ja omien asioiden hoitoon.
Johtajat eivät välitä puuttua mihinkään. Heille riittää se kunhan palkka kilahtaa tilille. Heille esitellään kaikki nimitys- ym. asiat ja he hyväksyvät asiat ja kirjoittavat nimensä paperiin. Siinä on heidän työ. Kaikki valta on annettu alaisillle. Siksipä ne kiusaavatkin monet itsemurhaan ja sairastumaan psyykkisesti. Kyllä on sairasta touhua nykyisin työnvälityksissä, ei voi muuta sanoa....Minulla on se kokemus, että virkailijat eivät osaa lukea ihmisten koulutuksista, minkalainen työ sopisi työnhakijalle.---
Eivät osaa, koska heillä ei ole sellaista koulutusta, joka antaisi valmiuksia tuollaiseen.
Tosin sitten on varsinaisia lukihäiriöisiäkin: eräälle juuri peruskoulun päättäneelle ja englannin kieltä taitamattomalle lähetettiin työhönosoitus, jossa selkeästi luki edellytyksenä AMK-tukinto ja sujuva englanninkielen taito. Se tiesi työttömälle 2 kk:n karenssia, koska hän ei arvannut hakea paikkaa, mihin hänellä ei ollut mitään edellytyksiä. Karenssia perusteltiin sillä, että työantaja arvioi työnhakijan sopivuuden paikkaan.
- Totuus..
Sulla ei ole mitään toteen näyttää. Mutta sen sijaan vetkuttelivista työnantajista sitä enemmänkin.
Vitsi on siinä, että työnantajat ei halua asioita tuotavan julkisuuteen. Mutta työttömiä vähät kiinnostaa tämä työnantajien salailu siittä, että kaikki työntekijät pitäisi saada ilmaiseksi. Ja maksettavaksi verovaroista.
Tänäänkin kuulin, kun yksi työnantaja oli vaatinut erästä työvoimapoliittisella kurssilla olleita tekemään erään korjaustyön ilmaiseksi. Mutta se ei käynyt päinsä, koska koko homma ei ollut lähellekään kurssilaisten kurssi ideaa lähellä.
Eli kurssilaiset opiskelee metallialaa, niin yrittäjä yritti saada ne tekemään rakennusalan hommia täysin ilmaiseksi. Kun kuulemma olivat joutilaita.- ojennukseen
Jos ei työ tai työllisyystoimenpide huvita, niin heti määrättävä ojennuskasvatukseen kuntoutuskeskuksessa, ennen ei latiakaan hop, hop hommiin..
- sä...
ojennukseen kirjoitti:
Jos ei työ tai työllisyystoimenpide huvita, niin heti määrättävä ojennuskasvatukseen kuntoutuskeskuksessa, ennen ei latiakaan hop, hop hommiin..
vain nenäsi kaivamista...
- natsit
ojennukseen kirjoitti:
telkien taakse loppuelämäksi mitä sinä olet. Tekisi sinulle hyvää..
- Luuraa'
jossain...
- Poistattaja
--"Sitä ei tavallinen, koulutettu ja ilman elämänhallintaongelmia oleva todellinen työnhakija tiedäkään, kuinka paljon sitä paljonpuhuttua rakenteellista työttömyyttä elikkä työnvälttelijöitä onkaan. Mulla ainakin menee viikosta huomattava osa työajasta näiden sutkien kanssa pelatessa"--
Kyllä kait suurin osa työajasta pitäisi mennä normaalien, työkykyisten ja työhaluisten työttömien kanssa työskennellessä. Mikä on huomattava osa?
Riippuu kait siitä, missä päin maata ja kaupunkia ollaan.
Elämänhallintaongelmia ei työkkärissä voida hoitaa, ne kuuluu ihan muualle.
Palkkatyön välttelijöistä pitäisi erottaa ne, jotka ei halua tehdä verokirjalla töitä, että välttäisivät omien velkojensa perimisen. Teidän muutamankin ihan työtätekevän kaverin, jotka välttelevät omien jälkeläistensä elatusmaksujen maksamista ja tekevät pimeitä töitä!! Tämä on alle arvostelun moraalia tämä. Sellaisia työkkärin listoilla aikaansa kuluttavia ei tarvita ollenkaan, nekin nostaa jo ihan tarpeettomasti työttömien työnhakijoiden määrää, vaikka ne mitään töitä ole verokirjalla hakemassakaan.- Se Aito Työtön
Jännää huomata ketjusta, että kaaleppi on kirjoitellut pskaansa täälläkin jo pari vuotta.
- ei työnantajat halua
Kysehän on vaan niin pienestä asiasta kuin (OIKEA PALKKA) jota eivät nykyisin työnantajat ole halukkaita maksamaan työntekijöille. Ei kukaan tee töitä ilmaiseksi kyllä siitä työnteosta pitää olla työntekijällekkin jotakin hyötyä ja taloudellisesti myös kannattavaa eli tässä tapauksessa (OIKEA PALKKA) on se joka motivoi ja innostaa ihmisiä työntekoon.
- toimi näin
Hae työtä, sellaisen löydettyäsi solmit yhdessä työnantajan kanssa työsopimuksen, kas siinä palkka, palkkausperusteet ja työsuhteen alkamisaika ovat selvästi paperilla. Kannattaa tosiaan aina somia työsuhde kirjallisesti, vaikka suullisesti on myös mahdollinen, näin ei synny myöhemmin näyttövaikeuksia, jos tulee kiistaa onko työsopimus solmittu.
- Asiantuntijoitako????
Haetaan mammografialaitteiden sisäänostajaa.
Olen itse ollut sisustustavaroiden sisäänostaja.
Soitin jo työkkäriin, että lukekaas kunnolla mun tiedot.
On vähän noloa soittaa työnantajalle ja sisustusalan sisäänostajana yrittää
päästä ostamaan lääketieteellistä osaamista vaativia teknisiä laitteita.
Olisi varmaan toimari nauranut mulle puhelimessa.
Työkkäritäti poisti mokansa(työhönosoituksen) heti koneelta.
Tämä ei ollut ainoa moka mitä mulle on työkkärissä tehty. No nehän on
niin alansa asiantuntijoita ja noudattavat lakia ja ohjeitansa niin esimerkillisesti.
Totuus on toinen- asioita
Olen ollut monta vuotta ohjelmistoalalla ja tehnyt ohjelmistoympäristössä A töitä.
Sain työnpaikkailmoituksen, että firma OY etsii ohjelmoijaa ympäristöön B. Tulee olla 5 vuoden työkokemus B-ympäristössä. Lopussa oli maininta, että A-ympäristön osaaminen luetaan hakijan eduksi.
Kun en koskaan tehnyt B-ympäristöön ohjelmistoja, niin millä helevetin perusteella minulle työilmoitus lähetettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1155289
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603228- 432811
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401810
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663