Tuohon suureen elämän viisauteen oon törmännyt täällä ja kotona. Minua hieman mietityttää miten tuota ohjetta sovelletaan käytännössä? Missä vaiheessa se ero pitäis sit niinku teidän mielestä ottaa?
Jos esimerkiksi oikein kuningashumalassa sais päähänsä lähtee baarista jonkun irtolihan mukaan, niin pitäiskö se ero ottaa soittamalla vai tekstarilla? Pitäiskö erosta ilmoittaa jo baarista vai vasta sitten kun alkaa olemaan ihan varma, että päästään tosi toimiin?
Vaimolta en oikein saanut järkevää vastausta, kun koitin kysyä, että miten hän ajatteli tuota ohjettaan jatkossa noudattaa. Viimeks se oli ilmeisesti unohtanut koko ohjeen.
Hassua kuinka jotkin yksittäiset sanat ja lauseet voi tuoda niin paljon muistoja/muistikuvia vuosien takaa.
Ennemmin ero kuin pettäminen.
63
2973
Vastaukset
- Pläääh...
voisitko kenties kirjoittaa vaikka päiväkirjaa tahraisen tyynysi alle etkä noita joutavia jorinoita tänne, please..
Oliko nyt jotenkin liian arka aihe vai mistä moinen purkaus? Oliko kysymykset liian vaikeita?
Naisen kuuluisat sanat yhdenyön jälkeisenä aamuna: "Hyvänen aika sentään, enhän minä koskaan ennen ole tällaista tehnyt."
Naiset eivät suostu uskomaan, että voisivat olla niin himojensa vietävissä. Hehän uskottelevat sekä itselleen, että muille, että he korkeintaan "sivistyneesti" ihastuvat pitkän kaavan mukaan. Sitten he ottavat eron, koska "ovat kasvaneet erilleen" ja sitten vasta aloittavat uuden suhteen ja siirtyvät lihallisten iloitteluiden pariin.
Tosin himokkaat kotirouvat baareissa eivät tue tätä teoriaa. Ehkäpä he eivät ole koskaan tulleet ajatelleeksi tätä asiaa yhtä ansiokkaan syvällisesti kuin Richartti.- dayum
"Naiset eivät suostu uskomaan, että voisivat olla niin himojensa vietävissä. Hehän uskottelevat sekä itselleen, että muille, että he korkeintaan "sivistyneesti" ihastuvat pitkän kaavan mukaan. Sitten he ottavat eron, koska "ovat kasvaneet erilleen" ja sitten vasta aloittavat uuden suhteen ja siirtyvät lihallisten iloitteluiden pariin."
Olisiko tuo sitten sitä kiltin tytön syndroomaa, kiltit tytöt toimivat noin. Ihquilevat turvallisesti vuosikausia jotain miekkosta tekemättä asialle mitään. Jos ei ole, niin kyseessä on ainakin kyseisen propagandan levittäminen.
- Papeete1
Leikkii taas höpsöä :)
Ero otetaan tietysti siinä vaiheessa kun huomaa ettei hommat kotona suju tyydyttävällä tavalla, ja huomaa olevansa pysyvästi jonkinasteisessa tyytymättömyystilanteessa. Ekaksi mietitään pystyykö elään vallitsevissa olosuhteissa vai haluaako jotain muuta. Jos siihen vastaa kyllä, niin hommahan on aivan selvä. Ei muuta kuin kämppää hakeen ja tavaroita jakaan.
Ero pitää hoitaa jo ennen kuin lähtee niitä uusia panokavereita baarista hakeen.Uskooko Papuliini ihan tosissaan, että naiset noin pääsääntöisesti tekevät vai opettavatko vain?
- Papeete1
Ratikkakuski kirjoitti:
Uskooko Papuliini ihan tosissaan, että naiset noin pääsääntöisesti tekevät vai opettavatko vain?
Uskon että suoraselkäisemmät naiset ja miehet pystyvät siihen. Ei kaikkien suhteitten tarvitsisi aina päättyä pettämiseen ja siitä seuraavaan vuosien katkeruusriitelyyn. Onhan nämä "olet liian hyvä minulle" yms varmaan sukua juuri tuolle käytökselle. Huomataan ettei suhde ole sitä mitä toivottaisiin ja otetaan ero jollain kauniimmalla tavalla ennenkuin lähdetään vieraita etsiin.
Minähän en tietenkään vastaa enkä tiedä muiten tekemisistä, mutta noin se sujuu minulla ja ihan hyvin on vielä sujunutkin. "Ero pitää hoitaa jo ennen kuin lähtee niitä uusia panokavereita baarista hakeen."
Eli sä et usko, että elämäänsä tyytyväinen kotiäiti voisi lähteä baarin ihan vain hauskaa pitämään ja päätyä siitä huolimatta esim. jonkun lipevän kaupparatsun alle hotellihuoneeseen, hurmaavan lapsuuden ihastuksensa mukaan tms.- Papeete1
Richartti kirjoitti:
"Ero pitää hoitaa jo ennen kuin lähtee niitä uusia panokavereita baarista hakeen."
Eli sä et usko, että elämäänsä tyytyväinen kotiäiti voisi lähteä baarin ihan vain hauskaa pitämään ja päätyä siitä huolimatta esim. jonkun lipevän kaupparatsun alle hotellihuoneeseen, hurmaavan lapsuuden ihastuksensa mukaan tms.En usko. Kyllä jonkun mukaan lähtevä on aina jollain tavalla elämäänsä tyytymätön tai se voi olla muuten kohtuullisen tyytyväinen mutta haluaa silti vierasta pillua/kullia ja jännitystä elämään. Ne on sellaisia rajatapauksia joille sopisi avoin suhde oikein hyvin.
- dayum
Itsevarmat ottavat eron JO ennen baariin menemistä, kaikkein itsevarmimmat ottavat eron ja menevät jonnekin muualle kuin baariin ja nappaavat sieltä sen irtolihan juoksentelemasta. Hieman epävarmemmat soveltavat tuota epäilemääsi ilmoitus baarista-menetelmää ja tästä vielä astetta-kahta epävarmemmat juuri ennen kuin päästää tositoimiin-menetelmää.
- vaan...
tumputtaa..
Totta, onhan tosiaan ihmislaji, joka lähtee riidan jälkeen ovet paukkuen baariin ja ilmoittaa lähtiessään, että takaisin on turha odotella. Minusta vain tuntuu, että iso osa heistä ryömii kotiin kuin uitettu koira pian valomerkin jälkeen, ellei sitten ole yöpynyt valtion ylläpitomässä hostellissa.
Jos joku tuollanen tilanne tulee. Jäljet vaan pitää siivota.
- pitää siivota?
Lakanasta(ko)?
Löytyykö täältä hyviä vosuja? pitää siivota? kirjoitti:
Lakanasta(ko)?
Löytyykö täältä hyviä vosuja?Jäljet ei saa haista. Jos ne jäljet kuitenkin meinaa haista, ni sitte ne pitää peitellä ja jokainen hoitaa tämän sitten omalla tavallaan.
>Löytyykö täältä hyviä vosuja?
Löytyy.- vänkyrä-nainen
pitää siivota? kirjoitti:
Lakanasta(ko)?
Löytyykö täältä hyviä vosuja?määritellään hyvä vosu? Vosu tuskin koskaan on tarpeeksi hyvä kun ei kerran ees suhteeseen asti kelpaa..
- Utelias........
relaxed_eyes kirjoitti:
Jäljet ei saa haista. Jos ne jäljet kuitenkin meinaa haista, ni sitte ne pitää peitellä ja jokainen hoitaa tämän sitten omalla tavallaan.
>Löytyykö täältä hyviä vosuja?
Löytyy.tää kai oo mikään seuranhakupalsta??
Vai voiks, jos on oikeen ovela, viekkaasti vokotella vosun petiin.. Utelias........ kirjoitti:
tää kai oo mikään seuranhakupalsta??
Vai voiks, jos on oikeen ovela, viekkaasti vokotella vosun petiin..Ku mä en oo ikinä hakenu seuraa, enkä oikein tiedä, että miten sitä seuraa edes haetaan, tiedät sä?
- vänkyrä-nainen
kun mies alkaa hekumoida ajatuksella nusasta jotain baarivosua ja tilaisuuden tullessa aikoo sen toteuttaakin, niin mun mielestä jo siinä vaiheessa kannattaisi laittaa nykyiselle suhteelle piste.
Ajatus meinaan on tässä tapauksessa jo turhan lähellä tekoa.- hei CityCharlie
.. sä kirjootat musta tosi hyvin ja vaikutat sivistyneeltä, humaanilta amnestyihmiseltä niinku mäkin. Me ollan kai molemmat vähän sivullisia ekcisdenttialisteja täälä näitten höpöttäjien kesgellä. Mä tunnen suurta sielun sympatia sua kohtaan..tunnut kauan katoksissa olleelta siskokullalta..Harvoon oon tuntenu jotain tälläistä heti ensi kirjaimesta alkaen ja sun mielipiteet on just ihanku mun...
Tota, voitaisko mennä sänkyyn?
Se, että erotaan pettämisen vuoks, johtuu monesti siitä, että se petetty(en syyllistä, se on oikeutettua) huutelee siitä pettämisestä pitkin turuja ja toreja kovaan ääneen ja näin altistuu myös muiden mielipiteille siinä kriisin keskellä. Eikä siinä sitten enää edes kehdata olla eroamatta.
Jos pettämistä tapahtuu suhteessa, ni se on mun mielestä sellanen asia, joka pitää ensin käsitellä loppuun niiden suhteessa elävien ihmisten välillä kahden kesken ja jos vielä sittenkin tuntuu siltä, että siitä pitää saada muille puhua, ni sitte lähtee siitä pitkin kyliä huutelemaan, ja ottaa sen eron, koska erohan siitä sillo seuraa.- CityIhminen
on hei Cityihmisten palsta.
- rapiskarpalo
selkee asia, ei kukaan lähde minkään promillen kännissä baarista ketään nussimaan, jos suhteessa on kaikki kondiksessa. Kännin piikkiin on helevetin helppo vyöryttää kaikki sekoilut, sanomiset ja paneskelutkin, mutta mutta on lukuisia ihmisiä jotka osaavat kännissäkin käyttäytyä. Miksi? Koska he ovat elämäänsä tyytyväisi, he ovat sinut itsensä kanssa. Kännissä alitajunnasta nousee helposti pintaa asioita, joita ei normaali elämässä välttämättä tiedosta edes.
Tottakai suhteessa oleva ihminen voi tuntea seksuaalistakin vetovoimaa johonkin toiseen, mutta jos siellä omassa suhteessa kaikki on ok. ja sinut myös itsensä kanssa, niin ihminen osaa käsitellä himojaan.
Ero ennen pettämisiä ja sitten on vapaa paneskelee vaikka kaikkea mikä liikkuu, mutta ei suhteen aikana ja kännin piikkiin ei voi laittaa mitään muita kuin krapulaa ja sekin tulee vain omasta halustaan ryypätä!- tuo kun sanoit
että suhteessa ei ole kaikki hyvin jos juovuksissa lähtee jonkun mukaan panolle.
Se voi kuitenkin "lujassa" suhteessa antaa aihetta keskusteluun aiheesta "mikä helvetti tässä nyt mättää?"
Jos vaikka toisellakin on päässä pyörinyt vieraat kullit/pimpsat niin hän voi jopa ymmärtää toisen sekoilun. Tämä tietenkin edellyttää erittäin kypsää suhtautumista ja syvää ymmärrystä.
Niin tai näin, yleensä sillä pettäjällä loppujen lopuksi se hirvittävin olo tulee. Ja petetyllä on valta päättää suhteen jatkumisesta, jos pettäjä pettämistään katuu ja haluaa jatkaa suhdetta. ...kommunikaatio ongelmaiset ihmiset selittelevät tekojaan kännilla (rattijuopumus, pettäminen, pahoinpitelyt, riidat,....). Eiköhän heistäkin jokainen tiedä ne oikeat syyt mitkä johtivat niihin tekoihin (jos ovat vähänkään asiaa miettineet).
Känni tasan yhtä huono selitys pettämiselle kuin rattijuopumuksellekin.
- sarvikuonokas
Kiinnostaako sua oikeesti vai oliko tämä vain avautumista?
...ihan mielenkiinnosta ajatteli kokeilla tulisko esiin jotain uutta, mutta ihan turhaa. kyllä tää on jo niin loppuu kaluttu aihe, että ei ilmeisesti tuu mitään uutta.
Tää on aina sellainen aihe jossa näkyy aika selkeesti miesten ja naisten väliset ajatukselliset erot, vaikka käytännön toteutukset tuskin kovin merkittävästi poikkeavat toisistaan.
Kelailen tässä näit vastauksia ja koitan tehdä jotain analyysiä ja yhteenveto. Mikäli saan ne työstettyy päässäni julkaistavaan muotoon niin heitän sitten tänne ihmeteltäväksi.- sarvikuonokas
Richartti kirjoitti:
...ihan mielenkiinnosta ajatteli kokeilla tulisko esiin jotain uutta, mutta ihan turhaa. kyllä tää on jo niin loppuu kaluttu aihe, että ei ilmeisesti tuu mitään uutta.
Tää on aina sellainen aihe jossa näkyy aika selkeesti miesten ja naisten väliset ajatukselliset erot, vaikka käytännön toteutukset tuskin kovin merkittävästi poikkeavat toisistaan.
Kelailen tässä näit vastauksia ja koitan tehdä jotain analyysiä ja yhteenveto. Mikäli saan ne työstettyy päässäni julkaistavaan muotoon niin heitän sitten tänne ihmeteltäväksi.jos pettämisestä huolimatta haluaa jatkaa yhdessä ja omatunto kestää niin ei pidä kertoa ollenkaan.
sarvikuonokas kirjoitti:
jos pettämisestä huolimatta haluaa jatkaa yhdessä ja omatunto kestää niin ei pidä kertoa ollenkaan.
...että jos kolkuttava omatunto alkaa vaikuttaa parisuhteeseen niin silloin ois kaikkien kannalta parasta tunnustaa, vaikka kuinka pelkäis jätetyksi tulemista.
Koska lähtölaskenta eropäivään on jo alkanut, jos ei tuon asian kanssa pysty elämään "kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan".
- Serpico
Ehkä miehen ja naisen tulisi laatia yhteiset pelisäännöt joiden mukaan joko
a) kumpikin saa vapaasti nussutella ketä haluaa, eikä kummankaan tarvitse pelätä tai kuvitella että toinen olisi uskollinen ja täten vaatisi pidättäytymistä
tai
b) oltaisiin uskolliset, eikä mentäisi vieraisiin. Tämä koskisi kumpaakin. Sit lupauksesta pitäisi kiinni nainen niin kuin mieskin.
Ehkä lisäksi, kun ollaan realisteja ja yhteiset säännöt ahdistaa ja tekee mieli kitistä ja narista, niin
c) Voitais sopia vielä että miehen ei tarvitsisi ahdistua lupauksesta, vaan hän voisi sortua ja olla silti äijä. Kun kikkeliä kutkuttaa niin selkäranka veltostuu. Sanastaan kiinni pitäminenhän ei ole mikään äijän vaatimus nykyään. Riittää että osaa syljeskellä, viuhuttaa lettiä ja soittaa huonoa musiikkia.- hyvä kommentti.
Sä osaat kirjoittaa melkein kuin meikä huonoimmillaan.
Muutoin olen samaa mieltä kohdasta C. Sitäpaitsi tylsämielinen äijäily lienee kohta onneksi jo ohi. ...YHTEISIÄ pelisääntöjä osataan laatia yleensä vasta siinä vaiheessa, kun on niitä ensin puolin tai toisin rikottu joko nykyisessä tai edellisessä suhteessa.
- Serpico
Richartti kirjoitti:
...YHTEISIÄ pelisääntöjä osataan laatia yleensä vasta siinä vaiheessa, kun on niitä ensin puolin tai toisin rikottu joko nykyisessä tai edellisessä suhteessa.
Miksi tosiaan? Eikö ole tultu ajatelleeksi että niitä tarvittaisiin? Ollaanko vaan ajateltu että kaikki hyvin kun rakkautta riittää, samanlaisiahan tässä ollaan. Emmä tiiä, ehkä ihmiset van olettaa liikaa eikä jaksa tutustua toisiinsa.
- rusalkaa
Serpico kirjoitti:
Miksi tosiaan? Eikö ole tultu ajatelleeksi että niitä tarvittaisiin? Ollaanko vaan ajateltu että kaikki hyvin kun rakkautta riittää, samanlaisiahan tässä ollaan. Emmä tiiä, ehkä ihmiset van olettaa liikaa eikä jaksa tutustua toisiinsa.
Joka pettää, toinen saa pariskunnan yhteisen talon, kun erotaan.
- -S-
rusalkaa kirjoitti:
Panokset kovenee :D Tuossa onkin tosi kyseessä, niin kuin oikein onkin.
- rusalkaa
-S- kirjoitti:
Panokset kovenee :D Tuossa onkin tosi kyseessä, niin kuin oikein onkin.
Pariskunta oikeesti on sopinut tän. Mies ja nainen on uusioperhe jo olemassa olleine lapsinneen.
rusalkaa kirjoitti:
Mikäli mies pettää, niin nainen SAA puolet talosta ja lapset ja mies MENETTÄÄ puolet talosta.
Mikäli nainen pettää, niin nainen SAA puolet talosta ja lapset ja mies MENETTÄÄ puolet talosta.
Tämähän on se totuus monessa taloudessa.- rusalkaa
Richartti kirjoitti:
Mikäli mies pettää, niin nainen SAA puolet talosta ja lapset ja mies MENETTÄÄ puolet talosta.
Mikäli nainen pettää, niin nainen SAA puolet talosta ja lapset ja mies MENETTÄÄ puolet talosta.
Tämähän on se totuus monessa taloudessa.yllä olleen säännön. Mielestäni tuo pariskunta on tehnyt hyvän sopimuksen. Ei tule kummallekaan mieleen, että pettäisi, sillä menetys on liian suuri...menettää siis osuutensa taloon. Luulen, että siinä menee myös lapset. Pettäjä jää aika lailla puille paljaille ilman nokan koputtamista.
Minun mielestäni miehelle tuo on ihan hyvä sopimus. Miksi siitä pitäisi kitistä? Siksi, että mies ei osaa kuitenkaan sitoutua ja aina se ruoho tuntuu olevan vihreämpää toisessa puutarhassa. rusalkaa kirjoitti:
yllä olleen säännön. Mielestäni tuo pariskunta on tehnyt hyvän sopimuksen. Ei tule kummallekaan mieleen, että pettäisi, sillä menetys on liian suuri...menettää siis osuutensa taloon. Luulen, että siinä menee myös lapset. Pettäjä jää aika lailla puille paljaille ilman nokan koputtamista.
Minun mielestäni miehelle tuo on ihan hyvä sopimus. Miksi siitä pitäisi kitistä? Siksi, että mies ei osaa kuitenkaan sitoutua ja aina se ruoho tuntuu olevan vihreämpää toisessa puutarhassa.Jenkkityylin sopimus, kaikki tai ei mitään.
Halusin vain muistuttaa, että ilman erillisiä sopimuksia mies on lähes aina se häviävä osapuoli erossa, taloudellisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta tarkasteltuna.
Tuollaisen sopimuksen pitävyydestä en oli ihan vakuuttunut, kun Suomessa tuntuu tuo laki olevan sellainen, että siitä löytyy aika paljon porsaanreikiä ja pykäliä joilla normaalista avioehdosta poikkeavat ehdot voidaan kumota käräjäoikeudessa.
- rusalkaa
Sen takia kukaan mies ei edes ehdotakaan eroa, jos se lähtee jonkuin satunnaisen panon kanssa baarista...vaikka kuinka korventaisi. Sen haluat salata, koska joka ikinen tällanen yhdenillanjuttu on samanlainen: Toivot, ettei sitä koskaan olis tapahtunutkaan. Näin luulen siis semmoisen ihmisen ajattelevan, joka haluaa vakiintua tai on sitä jo.
Ihmisiä on erilaisia.
Eri asia on, mitä nainen haluaa. Sun vaimo haluaa, että olet uskollinen. Minä en ainakaan halua, että mies laukkaa joka ikisen typyn luo panemaan, jos se humalaisen mielestä näyttää pantavalta.
Minä halusin erota lasteni isästä avoliitosta siitä syystä, että tuo mies tuhosi minua henkisesti. Ja myös kävi väkivaltaisesti käsiksi, joka sekin on tuhoisa ilmiö rakkaussuhteessa...nimenomaan henkisesti. Joka tuntee toisen vaikuttavan omaan sisäiseen eheyteen näin tuhoisasti, on oikeutettu eroamaan, jos sitä haluaa.
Pillunpuute ei ole henkisesti kovin raskas juttu.
Muu on kitisemistä omien kasvukipujen kanssa. Sanotaan, että nykyään erotaan liian helposti. Ehkä ihmiset eivät ole tämän oman yksilöllisyyden ja ainutlaatuisuuden korostamisen aikana valmiita satsaamaan siihen omaan kasvuun ...myös. Se on kipuilemista asioitten kanssa ja pitää myös ryhdikkäänä seistä omien ratkaisujen kanssa. Minä en ole tähän vielä pystynyt.
Olen vain nurkissa lymyilevä arkajalka....joskus nuorempana ajattelemattomuuttani vaimollenikin (minä en eroa), se sai kauheat traumat siitä. En suosittele käyttämään tuota lausetta missään tilanteessa, ainakaan tuossa muodossa.
"Pillunpuute ei ole henkisesti kovin raskas juttu."
Ei ole, ei. Jos sille on olemassa jokin selkeä syy. Mistä muuten tiesit, oot sä ollu edellisessä elämässä mies?- rusalkaa
Richartti kirjoitti:
...joskus nuorempana ajattelemattomuuttani vaimollenikin (minä en eroa), se sai kauheat traumat siitä. En suosittele käyttämään tuota lausetta missään tilanteessa, ainakaan tuossa muodossa.
"Pillunpuute ei ole henkisesti kovin raskas juttu."
Ei ole, ei. Jos sille on olemassa jokin selkeä syy. Mistä muuten tiesit, oot sä ollu edellisessä elämässä mies?sitä ihanaa tunnetilaa, joka sulla kokonaisvaltaisesti tuli kun nuorempana vehtasit eukkos kanssa.
Pitää vaan kovasti harjaannuttaa omaa milikuvanmuodostamiskykyä. Omassa päässään fantasioiminen on sallittua.
Ihmisen kuoleminen alkaa sisältä... kun ympärillä olevat asiat ei enää vihdytäkään niin kuin ennen...kuoleminen on jo alkanut. rusalkaa kirjoitti:
sitä ihanaa tunnetilaa, joka sulla kokonaisvaltaisesti tuli kun nuorempana vehtasit eukkos kanssa.
Pitää vaan kovasti harjaannuttaa omaa milikuvanmuodostamiskykyä. Omassa päässään fantasioiminen on sallittua.
Ihmisen kuoleminen alkaa sisältä... kun ympärillä olevat asiat ei enää vihdytäkään niin kuin ennen...kuoleminen on jo alkanut.Joskus enemmän, joskus vähemmän. Mutta onneksi tiedän myös sen, että sitä tunnetta joutuisi hakemaan noin vuoden välein aina uudesta osoitteesta.... Vähentää kiinnostusta kummasti.
- jarona
että voisit lähteä kännissä pettämään niin sitten kannattaa vaan erota heti ja unohtaa vaki suhteet. Ei ole sua varten sitoutuminen. Tuskin voi nainen olla onnellinen edes tollasen miehen kanssa. Parempi jättää nais parat rauhaan ja harrastaa vaan niitä irtosuhteita.
Mä hoidan tuon eron työpäivän jälkeen ensimmäiseksi.
Tai sitten kirjoittelen syvällisempää analyysiä tuosta sun mielipiteestä, nyt ei ehdi.Richartti kirjoitti:
Mä hoidan tuon eron työpäivän jälkeen ensimmäiseksi.
Tai sitten kirjoittelen syvällisempää analyysiä tuosta sun mielipiteestä, nyt ei ehdi.Neuvoisin kuitenkin ajattelemaan asiaa hieman pienemmällä tunnelatauksella ja syvällisemmin, ihan noin niinku yleisellä tasolla.
- caput.mortuum
Olen sitä mieltä että pitkässä parisuhteessa annan anteeksi satunnaisen syrjähypyn jos pettäjällä on halua jatkaa suhdetta kanssani. Kunhan muistaa käyttää kondomia kokeilussaan eikä pettäminen jatku. Merkityksettömästä syrjähypystä tosin en haluaisi edes tietää. Jos mieheni rakastuisi toiseen naiseen niin silloin ero olisi ainoa vaihtoehto.
- tämän naisen logiikalla
Ei lähdetä "irtolihan" mukaan ennenkuin on erottu. Siis jos täytyy kapakkaan mennä ja sieltä joku köriläs ettiä...Kamalaa. Siis sinut on petetty. Itse jos olisin varattu ja törmäisin vaikka brat pittiin joka haluaisi ehdottomasti kuksia kanssani juuri sillä sekunnilla, soittaisin mieheelleni ja sanoisin että "se on ohi nyt!Mä saan kohta brat pittiltä ja en pysty hillitsemään itseäni!" Toisaalta jos suhde mieheeni olisi hyvä (mihin en kyllä usko. Olen tunnevammainen) antaisin Pittille numeroni ja sanoisin että soittaa sitten joskus jos vaikka satun olemaan vapailla markkinoilla. Pettää ei saa!!Mikä siinä on niiiiin vaikeeta!!!!
heti silloin kun edes ajattelee tuollaista kauheutta :-)
Katsos kun naiset eivät koskaan petä ainakaan omasta mielestään silkasta hetken mielijohteestaan eivätkä turhaa vaan joutuvat vaan 'vietellyiksi'. Onhan se paljon hyväksyttävämpää tolleen, joku tuli ja vietteli ja en tehnyt sitä siltasta hetken ilosta itelleni vaan haluan vaihtaa koko vanhan luuseri äijän siihen uuteen ihastukseeni :-) Kyllä naiset on sit hyviä ihmisiä, ainakin itselleen :-)- rusalkaa
Väittääks Jyrmiö, ettei miehellä tässä tilanteessa tarvi olla ajttelua ja järjellistä harkintaa. Syy on naisen. Vastuu toisilla miehen käyttäytymisestä.
En minä ainakaan ole sanonut, että nainen ei olisi suhteessa toisten vieteltävissä. Jokainen on oikeesti vastuussa omasta käytöksestään.
Tää kuulostaa Yrmiöltä taas siltä perinteiseltä selittelyltä hupi-illan jälkeen, kun kadutaan eikä oikeen keksitä mitään syytä omalle huonolle käytökselle. Syy on niin helppo sysätä toisen niskaan. Mieshän saa olla munansa vietävissä. Ihan hyvä vissiin sulle.
Yritätkö piiloutu jonekin kollektiivisen naisvihan taakse, kun sulta kysytään henkilökohtaista asiaa. Tosta vastauksesta nimittäin tulee van yksinkertaisesti selväksi, ettei Yrmiö pysty hallitsemaan itseään vaan lähtee joka tuulen mukana pyörimään.
Ihme juttu, että tällänen valittaja täällä tosiaankin niin paljon saa suosiota kuin sinä. Äänitorvi munattomille miehille, joilla ei ole selkärankaa olla mies.
- mennä edes
yhteen miehen kanssa, joka kutsuu naisia irtolihaksi.
...käyttänyt jotain normaaliin sanavarastooni kuuluvaan sanaa tuon(kin) tilalla, niin olisi tullut ainakin yksi viesti vähemmän tähän ketjuun. Sopivalla määrällä provosoivuutta maksimoidaan keskusteluun osallistujien määrä. Tosin tuo sinun viesti ei kyllä paljon tuonut sisältöä lisää itse aiheeseen.
- nainen79..
vaikka tätä asiaa kuinka kääntelisi ja moraalisesti jeesustelisi, niin mielestäni siihen ei tarvita kuin tarpeeksi kova halu ja mahdollisuus... ei känni, ei tyytyväisyys tai tyytymättömyys, kotiäitiys, sinkkuus, sukupuoli tai muu...tehty jos tehty, seuraukset sen mukaiset.
- cat.mint
kuvailemaasi tilannetta ei koskaan pitäisi edes päästä syntymään. Silloin suhde on jo vinksallaan, tai sitten tuo pettäjä on sellaista pettäjätyyppiä jo luonnostaan. Ero olisi pitänyt ottaa jo aiemmin. Tuossa tilanteessa se pettäjä tuskin mitään eroasioita miettii, pettäjät ovat itsekkäitä paskiaisia.
Joka tapauksessa pettämisestä pitäisi ilmoittaa viimeistään heti seuraavana päivänä kumppanille, ja kumppani saa päättää mitä tehdään. Pettäjä voi toki itsekin haluta eroa, ja se olisikin järkevintä tuossa tilanteessa...Harvinaisen asialliseen muotoon sait vastauksen väännettyä. Nyt on ihan pakko kompata. En löytänyt mitään mistä olisin eri mieltä.
Ootko sä vasta saanu, vai miksi ei tänään pipo kiristä =D- nainen79..
mutta niitä nyt vain syntyy - ilman että kukaan on ns.pettäjätyyppiä, mihin suoraan sanottuna en oikein usko...ehkä jokin pieni marginaaliryhmä siinä tapauksessa.
Vaikka mieli on vahva, niin liha voi olla heikko - ihan jokaiikalla. Jos itse pettäisin, niin en usko että edes pystyisin jatkamaan nykyiseni kanssa, asia olisi aina tavalla tai toisella olemassa meidän välillämme. - cat.mint
Richartti kirjoitti:
Harvinaisen asialliseen muotoon sait vastauksen väännettyä. Nyt on ihan pakko kompata. En löytänyt mitään mistä olisin eri mieltä.
Ootko sä vasta saanu, vai miksi ei tänään pipo kiristä =Dmutta minkäs sinä sille mahdat.
Mutta hyvä että olet siinäkin samaa mieltä että pettäjät ovat itsekkäitä paskiaisia! :D Yllättävää että olet myös sitä mieltä että pettäminen pitää tunnustaa HETI ja että pettämisen jälkeen tulisi erota (ellei joku ihan välttämättä halua jatkaa pettäjän kumppanina...).
"Ootko sä vasta saanu, vai miksi ei tänään pipo kiristä =D"
Idiootti. Eräät ne eivät tajua. Mutta sinun, pettäjän, moraalilla se ei ole mikään ihme. Ei minun kohdallani voida sanoa noin kuten sanoit. Katsos kun minä en seurustele enkä ole ihastunut kehenkään nyt, ja yhden yön suhteet yms. ovat luonnollisesti (itsestäänselvästi) poissuljettuja. Eikä minun pipo kiristä, ja jos kiristääkin niin se ei johdu tuosta mainitsemastasi syystä. Rakkaan ihmiset toki monet haluavat vierelleen, mutta se onkin sitten asia ihan erikseen. cat.mint kirjoitti:
mutta minkäs sinä sille mahdat.
Mutta hyvä että olet siinäkin samaa mieltä että pettäjät ovat itsekkäitä paskiaisia! :D Yllättävää että olet myös sitä mieltä että pettäminen pitää tunnustaa HETI ja että pettämisen jälkeen tulisi erota (ellei joku ihan välttämättä halua jatkaa pettäjän kumppanina...).
"Ootko sä vasta saanu, vai miksi ei tänään pipo kiristä =D"
Idiootti. Eräät ne eivät tajua. Mutta sinun, pettäjän, moraalilla se ei ole mikään ihme. Ei minun kohdallani voida sanoa noin kuten sanoit. Katsos kun minä en seurustele enkä ole ihastunut kehenkään nyt, ja yhden yön suhteet yms. ovat luonnollisesti (itsestäänselvästi) poissuljettuja. Eikä minun pipo kiristä, ja jos kiristääkin niin se ei johdu tuosta mainitsemastasi syystä. Rakkaan ihmiset toki monet haluavat vierelleen, mutta se onkin sitten asia ihan erikseen.Kyllä, olen täysin tietoinen, että olen itsekäs paskiainen. Yleisemmin käytetty minusta ilmaisu tunteeton paskiainen. Pitkään se oli tuolla profiilissakin meriittilistalla. Hassua sinäänsä, että IRL kukaan ei ole koskaan käyttänyt minusta mitään tuollaisia nimityksiä.
No kieltämättä tuo tunnustusmisen ehdottomuus, oli kyllä vähän yliampuva myönnytys. Vedän sen takaisin. Ihan mitättömiä syrjähyppyjä ei välttämättä kannata kertoilla eteenpäin, jos pystyy elämään tuo teko omallatunnolla.
Omalta kohdaltani voin kertoa, että mä olin ihan valmis eroamaan jo ennen pettämistä. Pettämisen halu ja loistava tilaisuus vaan tuli vastaan, ennen kuin ehdin jättää. No eipä siitä sitten ero tullut kuitenkaan...mutta ei siitä sen enempää loppu asia olisi sellaista jota sinä et pystyisi mitenkään ymmärtämään.
Ai oot sä neitsyt vielä? Jos et oo niin kyllä se munan puute kuitenkin alkaa pipoa kiristämään vaikka et sitä ääneen uskaltaisi tunnustaakaan ;)- cat.mint
Richartti kirjoitti:
Kyllä, olen täysin tietoinen, että olen itsekäs paskiainen. Yleisemmin käytetty minusta ilmaisu tunteeton paskiainen. Pitkään se oli tuolla profiilissakin meriittilistalla. Hassua sinäänsä, että IRL kukaan ei ole koskaan käyttänyt minusta mitään tuollaisia nimityksiä.
No kieltämättä tuo tunnustusmisen ehdottomuus, oli kyllä vähän yliampuva myönnytys. Vedän sen takaisin. Ihan mitättömiä syrjähyppyjä ei välttämättä kannata kertoilla eteenpäin, jos pystyy elämään tuo teko omallatunnolla.
Omalta kohdaltani voin kertoa, että mä olin ihan valmis eroamaan jo ennen pettämistä. Pettämisen halu ja loistava tilaisuus vaan tuli vastaan, ennen kuin ehdin jättää. No eipä siitä sitten ero tullut kuitenkaan...mutta ei siitä sen enempää loppu asia olisi sellaista jota sinä et pystyisi mitenkään ymmärtämään.
Ai oot sä neitsyt vielä? Jos et oo niin kyllä se munan puute kuitenkin alkaa pipoa kiristämään vaikka et sitä ääneen uskaltaisi tunnustaakaan ;)"Ai oot sä neitsyt vielä? Jos et oo niin kyllä se munan puute kuitenkin alkaa pipoa kiristämään vaikka et sitä ääneen uskaltaisi tunnustaakaan ;)"
Noin SINÄ luulet koska olet mitä olet. Ja minä olen mitä olen. Et vain tajua että tuollainen ei ole mahdollista kohdallani. Ymmärrän vain rakkauden/ihastumisen toista kohtaan, mihin kytkeytyy kaikki. En siis itsessään tunne tuota mainitsemaasi asiaa. Ja puutteesta voidaan puhua vain sellaisten kohdalla jotka eivät saisi ketään... Mutta turha minunkaan on sinulle tätä selittää, kun et kuitenkaan ymmärrä. Jos ymmärtäisit, et olisi kirjoittanut tuollaista eikä minun olisi tarvinnut tätäkään viestiä sinulle kirjoittaa. Hassua vain miten sinä et käsitä, että nuo ajatuksesi tulevat SINUN ajatusmaailmastasi ja silti esität ne kuin ne muka koskisivat minuakin. Typerää, mutta kuten sanoin, minkäs sinä sille mahdat. cat.mint kirjoitti:
"Ai oot sä neitsyt vielä? Jos et oo niin kyllä se munan puute kuitenkin alkaa pipoa kiristämään vaikka et sitä ääneen uskaltaisi tunnustaakaan ;)"
Noin SINÄ luulet koska olet mitä olet. Ja minä olen mitä olen. Et vain tajua että tuollainen ei ole mahdollista kohdallani. Ymmärrän vain rakkauden/ihastumisen toista kohtaan, mihin kytkeytyy kaikki. En siis itsessään tunne tuota mainitsemaasi asiaa. Ja puutteesta voidaan puhua vain sellaisten kohdalla jotka eivät saisi ketään... Mutta turha minunkaan on sinulle tätä selittää, kun et kuitenkaan ymmärrä. Jos ymmärtäisit, et olisi kirjoittanut tuollaista eikä minun olisi tarvinnut tätäkään viestiä sinulle kirjoittaa. Hassua vain miten sinä et käsitä, että nuo ajatuksesi tulevat SINUN ajatusmaailmastasi ja silti esität ne kuin ne muka koskisivat minuakin. Typerää, mutta kuten sanoin, minkäs sinä sille mahdat."puutteesta voidaan puhua vain sellaisten kohdalla jotka eivät saisi ketään"
Tarkoitatko, että kenenkään ei tarvitse elää puutteessa, jos vain joltakin saa? Eikö tuo ole hieman ristiriidassa arvojesi kanssa?- cat.mint
Richartti kirjoitti:
"puutteesta voidaan puhua vain sellaisten kohdalla jotka eivät saisi ketään"
Tarkoitatko, että kenenkään ei tarvitse elää puutteessa, jos vain joltakin saa? Eikö tuo ole hieman ristiriidassa arvojesi kanssa?yleensä kun joku sanoo että "se elää puutteessa", niin minulle tulee mieleen, että tämä "puutteessa elävä" haluaisi kyllä naista/miestä eli seksiä, mutta ei vain saa.
Sinä taas puhuit minun kohdallani puutteesta, vaikka enhän minä edes halua yhden yön suhteita tms. cat.mint kirjoitti:
yleensä kun joku sanoo että "se elää puutteessa", niin minulle tulee mieleen, että tämä "puutteessa elävä" haluaisi kyllä naista/miestä eli seksiä, mutta ei vain saa.
Sinä taas puhuit minun kohdallani puutteesta, vaikka enhän minä edes halua yhden yön suhteita tms....siinä miten tuon "puute"-termin käsitämme. Minun mielestä se tarkoittaa sitä, että haluaisi harrastaa seksiä, mutta ei pysty sitä syystä tai toisesta harrastamaan.
Syitä voivat olla esimerkiksi:
- Kukaan ei halua harrastaa puutteessa olevan kanssa seksiä.
- Moraaliset/uskonnoliset/vakaumukselliset/periaatteliset/yms. syyt estävät tavalla tai toisella ihmistä harrastamasta seksiä.
- Fyysiset tai psyykkiset syyt estävät tavalla tai toisella ihmistä harrastamasta seksiä.
Puutteessa oleminen ei ole millään tavalla sidoksissa siviilisäätyyn tai mihinkään muuhunkaan maalliseen asiaan vaan se on tunnetila.
Parastahan olisi kun ei tuollaista tilannetta pääsisi edes syntymään tai viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa tuollaisia ajatuksia tulemaan, ottaa asian puheeksi kumppaninsa kanssa. Helpommin kuitenkin sanottu kuin tehty. Kunpa me kaikki oltaisiinkin niin järkevästi ja systemaattisesti toimivia olentoja, että tunnistettaisiin suhteen hätämerkit ajoissa ja osattaisiin reagoida niihin naistenlehdistä opitulla tarkkuudella.
On niin helppo sanoa, miten pitäisi missäkin tilanteessa toimia (varsinkin ulkopuolisten), mutta todellisuus on usein jotain aivan muuta kuin tiukkoja periaatteita tai kauniilta kuulostavia korulauseita.
Se, että ihminen pääsee siihen pisteeseen, että aidosti tunnistaa suhteensa tilan ja osaa tehdä oikeat siirrot oikeaan aikaan, vaatii ihmiseltä todella paljon. Joku ehkä voikin osata toimia "aina oikein" luonnostaan, jollain toisella se saattaa kestää ja joku ei opi koskaan. Kukaan meistä ei kuitenkaan ole täydellinen mitä tulee ihmissuhteisiin.
Tärkeintä on kuunnella itseään ja tehdä kaikkensa, jotta ei satuttaisi kumppaniaan ja itseään ja olla rehellinen eritoten itselleen olipa kyseessä mikä asia tahansa.
Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174286
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842469Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731617Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231187Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42912- 171904
- 106880
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74873Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820