Tämä otsikon aihe monia mietityttää, halusivat sitä tai eivät. Viimeistään kuolinvuoteella kysymys herää mieliin. Miten itse koet kuoleman?
1. Kun kuolen pääsen taivaaseen
2. Kun kuolen pääsen joko taivaaseen tai joudun helvettiin
3. Kun kuolen joudun helvettiin
4. Kun kuolen pääsen "meidän uskisten taivaaseen"
5. Kun kuolen pääsen valitsemaan syntisiä helvettiin
6. Kun kuolen sielu lähtee vaeltamaan uuteen asuinsijaansa
7. Kun kuolen lakkaan olemasta, mitään ei jää jäljelle
8. Kun kuolen, minulla ei ole aavistustakaan siitä, minne joudun tai häviänkö kuin tuhka tuuleen
9. Jotain muuta. Mitä?
Mitä tapahtuu kun kuolet?
11
598
Vastaukset
- seiska..
lähellä. Ikuinen pimeys ja lepo antavat armahduksensa.
Sen verran joudun mukaan sekoittamaan ysiä, että jäljelle jää myös n. 70 kilogrammaa eloperäistä maanparannusainetta.
Kiitoksia muuten illan tähän asti parhaasta keskustelun avauksesta. Ei tapahdu mitään. Maailman kierokulku ei paljo piittaa mun kuolemasta.
- Marttyyrismies
Kun olen tuskissani kuolinvuoteella, omaisia ei enää siinä vaiheessa ole, ainoana tukena ja turvana ylipalkatut sairaanhoitsut, niin ajattelen että olipas paska reissu, kunpa en olisi koskaan syntynytkään. Onneksi pääsen pois tästä maailmasta näinkin nuorena. Ei tarvitse kärvistellä tässä lutkain täyttämässä maailmassa enää kauaa. Synnyin, elin, olin ja kuolin. Ei sota yhtä miestä kaipaa. Musiikkini jää elämään jälkeeni.
- ...........
Tietoisuuteni lakkaa olemasta, eikä minusta jää jäljelle kuin eloton ruumis osaksi luonnon kiertokulkua.
muutama kymmenen jää kaipaamaan, 3 saa tuntuvan korvauksen.
Ja toivottavasti useat tuhannet ihmiset jää muistamaan niitä jotka uhrautuivat puolestamme.
Se sit mitä sen jälkeen tapahtuu, mulle. En meinannu ottaa vielä stressiä siitä. Se on sit sen ajan murhe.- Ananasvakuuttaja
Paha sanoa, kun ei voi olla varma edes kuolemasta. Kovaa ainakin väitetään, että kuoltais.
Jos raamattua on uskominen, niin olemme jumalan kuvia, joten käytännössä musta tulee sitten jumala, jos kuolen. Sitten annan selkään sille idiootille. Mutta koska en usko raamattuun, niin pitänee keksiä jokin muu tilanne.
Olis kiva myös ajatella, että meistä jää näkymätön henki, ja siirrymme elämään henkien ulottuvuuteen. Tässä vaan ongelmana, että siellä täytyy olla jo aika helvetin ahdasta.
Uudelleen syntyminenkin olis kiva vaihtoehto, mutta ihmetyttää mihin sitten synnymme, jos maapallo tai ihmiskunta tuhoutuu. Toiseen ulottuvuuteen vaiko toiselle tähtijärjestelmälle?
Varmaan tällä hetkellä pidän parhaimpina ideoina, että kuollessamme yhdistymme universumiin. Atomimme tuottavat uutta elämää ja saattavat kulkeutua ympäri maailmankaikkeutta. Ehkä tulemme myös tietoiseksi tästä kaikesta äärettömyydestä (?).
Toinen idea vois olla, että koska tämän hetken todellisuudesta ei voi olla täysin varma, niin ehkä kuollessamme heräämme ja jatkammekin elämää toisessa todellisuudessa (näimmekin vain unta). Tai sitten synnymme uuteen todellisuuteen kuollessamme, ei välttämättä sinne missä kuoltiin.
Kuka tietää, sitten sen näkee, jos näkee. - rapiskarpalo
seuraavasti:
http://www.youtube.com/watch?v=LRO94Z48hOM
Kun mä kuolen en ole miettinyt mitä minulle ehkä mahdollisesti tapahtuisi muuta kuin polttohaudataan. Muut asiat olen kyllä miettinyt ja siksi tuolla 15-kuukautisella on oheishuoltajat ja edunvalvoja ja muuta asiat hoidettu kondiksee, myös noiden teinien kohdalla. "Kuoleman" kanssahan tuossa kilpaa juostiinkin, pääsin vain karkuun toistaiseksi ainakin. :)) vaan lakkaa olemasta ja sen myötä myös koko ihminen, sekait se meidän jokaisen kohtalo lopulta on.
- lakkaan
elämästä. Kaikki muu on epävarmaa.
- vakuutusmies
No, sain tämän kuution.
numero seitsemän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1576242Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2173953Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi623307Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut692482Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi42130Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42035100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es01820Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik421388Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei341332Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun431300