Korkeamman Tietoisuuden aste?

Oletko ollut synnynnäisesti sillä asteella? Vai oletko saavuttanut sen myöhemmin? Mitä se on aiheuttanut elämässäsi, meneeks mahdollisesti paljon paremmin kaikilla tasoilla? Vai mietitkö, tai haluatko edes saavuttaa sitä korkeamman tietoisuuden astetta? Onks se vähä niinku olis kännissä 24/7?

81

2340

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rusalkaa

Taso sen kuin nousee tälä palstalla. Kuule muruseni, olet kehittynyt.

Avasin tämän palstan taas pitkään aikaan ja ihme, että vastaan melkein ensimmäisenä tahän.

Minulle 'korkeampi tietoisuuden aste' merkitsee sitä, että paneudun ajattelemaan asioita syvällisesti, tiedostan syvällisesti. Tämä on ehkä johtanut vain siihen, että huomaa tietävänsä niin vähän. Arvostaa myös toisten ihmisten tietämystä ja osaamista. Osaa antaa toisille tilaa ja osaa ehkä kuunnella toisia enemmän. En ole niin kiihkeä kuin nuorempana (tämä tiedoksi myös niille, jotka väittävät minun olevan vain seksi-orientoitunut). What a pity!

Kysymyskokonaisuutesi vaikuttaa siltä kun käsittäisit korkeamman tietoisuuden asteen joksikin hurmostilaksi tai hengen yhteydeksi...kerro lisää mitä tarkoitat...

• Mulle tuli hetkellinen mielenhäiriö ja aattelin, että kokeilempa kerranki täälläkin vähä syvällisempää aihetta.

Ja siis. Mulle se korkeamman tietoisuuden aste on sitä, että mikään uusi tieto ei ole pahasta, vaan kaiken pystyy käsitellä 'tuosta vain' ja joko poimia sen tiedon käyttöönsä, tai sitte jättää sen omaan arvoonsa.

Kysymyskokonaisuus tuli siks mieleen, että mä kuvittelen tääl olevan sellasia ihmisiä jotka pyrkii sinne korkeamman tietoisuuden asteelle, mutta mä vähän kyseenalaistan sitä, että onko se tarpeenmukaista. Koska mun mielestä korkeamman tietoisuuden aste on yksinkertaisuutta, tietysti matka mutkainen ja monimutkainen. Oliks simppeliä?

• rusalkaa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mulle tuli hetkellinen mielenhäiriö ja aattelin, että kokeilempa kerranki täälläkin vähä syvällisempää aihetta.

Ja siis. Mulle se korkeamman tietoisuuden aste on sitä, että mikään uusi tieto ei ole pahasta, vaan kaiken pystyy käsitellä 'tuosta vain' ja joko poimia sen tiedon käyttöönsä, tai sitte jättää sen omaan arvoonsa.

Kysymyskokonaisuus tuli siks mieleen, että mä kuvittelen tääl olevan sellasia ihmisiä jotka pyrkii sinne korkeamman tietoisuuden asteelle, mutta mä vähän kyseenalaistan sitä, että onko se tarpeenmukaista. Koska mun mielestä korkeamman tietoisuuden aste on yksinkertaisuutta, tietysti matka mutkainen ja monimutkainen. Oliks simppeliä?

****Mulle se korkeamman tietoisuuden aste on sitä, että mikään uusi tieto ei ole pahasta, vaan kaiken pystyy käsitellä 'tuosta vain' ja joko poimia sen tiedon käyttöönsä, tai sitte jättää sen omaan arvoonsa.****

Tässä selität ennemminkin omaa tehtävääsi ja omaa paikkaasi ja miten sovellat uutta siihen.

Aivan.

Lisääntynyt asioitten ymmärtäminen johtaa tietoisuuden tason kohoamiseen...olet opinut jotakin. Ymmärtää, mistä ehkä on kysymys ja pystyy kehittymään uuden tiedon avulla.

• rusalkaa kirjoitti:

****Mulle se korkeamman tietoisuuden aste on sitä, että mikään uusi tieto ei ole pahasta, vaan kaiken pystyy käsitellä 'tuosta vain' ja joko poimia sen tiedon käyttöönsä, tai sitte jättää sen omaan arvoonsa.****

Tässä selität ennemminkin omaa tehtävääsi ja omaa paikkaasi ja miten sovellat uutta siihen.

Aivan.

Lisääntynyt asioitten ymmärtäminen johtaa tietoisuuden tason kohoamiseen...olet opinut jotakin. Ymmärtää, mistä ehkä on kysymys ja pystyy kehittymään uuden tiedon avulla.

mitä ihminen imee on täysin olematonta nippelitietoa, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä. No, en tiedä onko suurin osa, mutta iso osa kuitenkin. Eli, se korkeamman tietoisuuden aste on mielestäni myös sitä, että osaa niitä omia suodatinasetuksia muuttaa ja osaa sen tiedon mitä tarvitsee ottaa käyttöönsä, ja sen tiedon millei ole mitään käyttöö jättää taaksensa.

Olikohan toi ny vähä huonosti ilmaistu? Noh, mä luotan siihen, et sä tajuut.

• rusalkaa
        relaxed_eyes kirjoitti:

mitä ihminen imee on täysin olematonta nippelitietoa, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä. No, en tiedä onko suurin osa, mutta iso osa kuitenkin. Eli, se korkeamman tietoisuuden aste on mielestäni myös sitä, että osaa niitä omia suodatinasetuksia muuttaa ja osaa sen tiedon mitä tarvitsee ottaa käyttöönsä, ja sen tiedon millei ole mitään käyttöö jättää taaksensa.

Olikohan toi ny vähä huonosti ilmaistu? Noh, mä luotan siihen, et sä tajuut.

Yleisesti ottaen korkeampi tietoisuuden taso kyllä tarkoittaa 'jotain ylevää' henkistä tasoa. Voi hyvinkin olla, että sinun kuvailemasi tiedon erittely ja tarpeellisen omaksuminen, on sitä.

Luulen kuitenkin, että ihmisen tulisi myös kehittyä henkisesti...ymmärtämään tätä ihmeellistä maailmaa ja sen eläväisiä kokonaisuutena. Oma tietoisuuden taso ei palvele vain omaa itseä vaan tätä kokonaisuutta.

Tuolla alla onkin ihan hyviä kuvauksia...

• rusalkaa kirjoitti:

Yleisesti ottaen korkeampi tietoisuuden taso kyllä tarkoittaa 'jotain ylevää' henkistä tasoa. Voi hyvinkin olla, että sinun kuvailemasi tiedon erittely ja tarpeellisen omaksuminen, on sitä.

Luulen kuitenkin, että ihmisen tulisi myös kehittyä henkisesti...ymmärtämään tätä ihmeellistä maailmaa ja sen eläväisiä kokonaisuutena. Oma tietoisuuden taso ei palvele vain omaa itseä vaan tätä kokonaisuutta.

Tuolla alla onkin ihan hyviä kuvauksia...

>Yleisesti ottaen korkeampi tietoisuuden taso kyllä tarkoittaa 'jotain ylevää' henkistä tasoa.

Miksi pitäisi olla 'jotain ylevää'? Kuka sitä vaatii?

• helvettiä

relaksi. Ookkonä sekasin.. ?

Ei kait kukaan synny korkean tietoisuuden asteelle, tuskin edes dalai lama.

• siis . .

vain lisää.

• Dalai Lamaa, on kuulemma rauhallinen tyyppi.

btw. Mä oon syntymähumalassa.

• vaikutti
        relaxed_eyes kirjoitti:

Dalai Lamaa, on kuulemma rauhallinen tyyppi.

btw. Mä oon syntymähumalassa.

enemmän pilkkaamiselta, kuin asialliselta.

Siksi laitankin kohta tulemaan linkin materiaalista mitä sinunkin kannattaisi ehkä vilkaista.
        Jos ei muuten, niin mielenkiinnosta, kun aihe näyttää kuitenkin mietityttävän vaikka pidätkin hölynpölynä.

• vaikutti kirjoitti:

enemmän pilkkaamiselta, kuin asialliselta.

Siksi laitankin kohta tulemaan linkin materiaalista mitä sinunkin kannattaisi ehkä vilkaista.
        Jos ei muuten, niin mielenkiinnosta, kun aihe näyttää kuitenkin mietityttävän vaikka pidätkin hölynpölynä.

Jotta näkis reaktiot, ni pitää panna halvalla. Jään uteliaana odottamaan linkkiäsi. Oikeasti.

• postiin..
        relaxed_eyes kirjoitti:

Jotta näkis reaktiot, ni pitää panna halvalla. Jään uteliaana odottamaan linkkiäsi. Oikeasti.

... korkea tietoisuus vaatii uhrauksia :D

• postiin.. kirjoitti:

... korkea tietoisuus vaatii uhrauksia :D

uhraus :D

Kiitti.

• ...jos oikeasti ehdit tuollaisia pohdiskelemaan :)

• nihn

- Ryhdy yrittäjäksi ja saat luppoaikaa.

• nihn kirjoitti:

...aika metsässä toi sun päätelmä, mutta ainahan voit kokeilla sen toimivuutta käytännössä. Ei muuta kuin firmaa perustamaan.

• tätä ole pitkiin aikoihin pohtinu. Aattelin vaan heittää kerranki sellasia kysymyksiä, joihin pitää sitä vastausta oikeasti miettiä.

• nihn
        Richartti kirjoitti:

...aika metsässä toi sun päätelmä, mutta ainahan voit kokeilla sen toimivuutta käytännössä. Ei muuta kuin firmaa perustamaan.

Oonhan mä huomannut, kuinka sä kohtelet tota aloittajaa... ;-)

• nihn kirjoitti:

Oonhan mä huomannut, kuinka sä kohtelet tota aloittajaa... ;-)

...on niitäkin jotka KUVITTELEVAT yrittäjän elämän olevan helppoa ja rahaa virtaa tilille ihan tuosta vaan. Se minua aina ihmetyttää, että miksi nämä ihmiset eivät itse ryhdy yrittäjäksi.

• nihn
        Richartti kirjoitti:

...on niitäkin jotka KUVITTELEVAT yrittäjän elämän olevan helppoa ja rahaa virtaa tilille ihan tuosta vaan. Se minua aina ihmetyttää, että miksi nämä ihmiset eivät itse ryhdy yrittäjäksi.

onkin eräs masokismin muoto.

• hmm.
        nihn kirjoitti:

onkin eräs masokismin muoto.

-> Syy sadismiin ja masokismiin on usein lapsien pahoinpitely ja antaa vahvan perusteen siihen että vanhempien ei pidä käyttää fyysisiä menetelmiä kasvatuksessa.

• konkurssipesä
        nihn kirjoitti:

niin saat firmankin konkurssiin, ei tarvihe tehä senkään verran töitä.

• Kettulaatikossa

mahdotonta keskustella asiasta, kun ennakkoasetelmasi on tuollainen.

Suosittelen kuitenkin asiaan liittyvää kirjallisuutta ja meditoinnin kokeilemista. Tieteellisesti tutkittuna meditaatio lisäsi niiden alfa- aaltojen määrää aivoissa, jos en vallan väärin muista.

Minulle korkeampi tietoisuus on tässä kohtaa sitä, että ymmärtää kaiken olevan yhtä, kuinka kaikki vaikuttaa kaikkeen. Elämän paradoksaalisuuden hahmottamista. Itsensä unohtamista ja muistamista samanaikaisesti. Sitä että ymmärtää omien ajatusten ja asenteen ratkaisevan, oli tilanne ja olosuhteet mitkä hyvänsä. Jne. jne. jne.

En sitten tiedä millä tasolla olen, kuitenkin jossain muualla kuin aiemmin. Ja kyllä, kiitos kysymästä, on se parantanut elämänlaatua. Muutettuani ajattelutapaani löysin mukavan kumppanin, tietynlainen sisäänrakennettu levottomuuteni väheni, suhtaudun kaikkeen paljon rennommin ja tyynemmin, enkä provosoidu edes tästä länkytyksestäsi.

• provosoitunut, mutta pikkasen sua ottaa kuitenkin aivoon. ;)

Mut siis asiaan. Mullei ole mitään ennakkoasetelmaa, kysymykset vaan ovat aina vastauksia tärkeämpiä ja ne reaktiot mitä kysymykset aiheuttaa.

Koska sulle korkeamman tietoisuuden aste on ymmärrystä kaiken olevan yhtä (ja yhden olevan kaikkea?), kaiken vaikuttamista kaikkeen, eli lyhyesti sanottuna vuorovaikutteisuutta(ko?). Kyllä niin se munkin mielestä on, jos aatellaan ihmissuhtetasoa.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

provosoitunut, mutta pikkasen sua ottaa kuitenkin aivoon. ;)

Mut siis asiaan. Mullei ole mitään ennakkoasetelmaa, kysymykset vaan ovat aina vastauksia tärkeämpiä ja ne reaktiot mitä kysymykset aiheuttaa.

Koska sulle korkeamman tietoisuuden aste on ymmärrystä kaiken olevan yhtä (ja yhden olevan kaikkea?), kaiken vaikuttamista kaikkeen, eli lyhyesti sanottuna vuorovaikutteisuutta(ko?). Kyllä niin se munkin mielestä on, jos aatellaan ihmissuhtetasoa.

Mähän huvituin.

• Kettulaatikossa kirjoitti:

Mähän huvituin.

Mä olisin ollu asiasta valmis ja kykenevä keskustelemaan, mut sä vaan dissasit kaiken.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mä olisin ollu asiasta valmis ja kykenevä keskustelemaan, mut sä vaan dissasit kaiken.

yritä, mä dissasin ainoastaan sun pilkallista asennetta.

Vastasin kuitenkin täysin asiallisesti mitä aiheesta tuumin. Et voi sitä mitenkään kiistää.

yritä, mä dissasin ainoastaan sun pilkallista asennetta.

Vastasin kuitenkin täysin asiallisesti mitä aiheesta tuumin. Et voi sitä mitenkään kiistää.

Mut mun on pakko sulta kysyy, että miks koet, että minä pilkkasin? Toinenkin pakkokysymys, poimitko aloituksesta olennaisen vai epäolennaisen? Nää on osittain asian vierestä olevia kysymyksiä, ja kiinnostaa vain osittain uteliaisuudesta, mut kyl siksikin, että vastauksesta riippuen mä esitän sulle sit mahdollisesti lisäkysymyksiä.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mut mun on pakko sulta kysyy, että miks koet, että minä pilkkasin? Toinenkin pakkokysymys, poimitko aloituksesta olennaisen vai epäolennaisen? Nää on osittain asian vierestä olevia kysymyksiä, ja kiinnostaa vain osittain uteliaisuudesta, mut kyl siksikin, että vastauksesta riippuen mä esitän sulle sit mahdollisesti lisäkysymyksiä.

sulle nyt kysymyksiä:

Miksi keskustelu on sulle jotain kummallista peliä? Onko se muuten liian tylsää, jos ihan avoimesti keskustelee vailla piilomerkityksiä, panttaamatta sitä mitä oikeasti tarkoittaa? Vai onko sulla joku tarve pitää takaportti auki, jos joudutkin nurkkaan?

sulle nyt kysymyksiä:

Miksi keskustelu on sulle jotain kummallista peliä? Onko se muuten liian tylsää, jos ihan avoimesti keskustelee vailla piilomerkityksiä, panttaamatta sitä mitä oikeasti tarkoittaa? Vai onko sulla joku tarve pitää takaportti auki, jos joudutkin nurkkaan?

Keskustelu ei ole mulle peliä, eikä myöskään piilomerkityksiä. Uskotko jos sanon sulle, että ihmisestä kertoo paljon enemmän se suhtautuminen itse kysymykseen, kuin se itse vastaus? Ja mä oon utelias ku mikäki sen suhteen, että minkälaisia ihmiset ovat ja miten ne asioihin suhtautuu. Mulle keskustelu on aina avointa, en oikastaan koskaan sulje mitään ajatusta pois, tietysti poislukien ne ajatukset jotka täällä kohdistuu arvailuihin omasta persoonastani.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Keskustelu ei ole mulle peliä, eikä myöskään piilomerkityksiä. Uskotko jos sanon sulle, että ihmisestä kertoo paljon enemmän se suhtautuminen itse kysymykseen, kuin se itse vastaus? Ja mä oon utelias ku mikäki sen suhteen, että minkälaisia ihmiset ovat ja miten ne asioihin suhtautuu. Mulle keskustelu on aina avointa, en oikastaan koskaan sulje mitään ajatusta pois, tietysti poislukien ne ajatukset jotka täällä kohdistuu arvailuihin omasta persoonastani.

jokseenkin kummalliselta että laadit jonkinlaisia käsikirjoituksia keskustelulle. Tyyliin jos vastaat näin, kysyn sitten tätä jne. Miksi tarvitsee ennakoida ja manipuloida keskustelua? Ja miksi et voi esittää niitä kysymyksiäsi vastasin mitä tahansa?

Vaikuttaa mun silmään kaikkea muuta kuin avoimelta keskustelulta. Onko henkilökohtaiset hyökkäykset persoonaasi vastaan tehneet susta tuollaisen taktikoijan vai oletko ollut sitä aina?

jokseenkin kummalliselta että laadit jonkinlaisia käsikirjoituksia keskustelulle. Tyyliin jos vastaat näin, kysyn sitten tätä jne. Miksi tarvitsee ennakoida ja manipuloida keskustelua? Ja miksi et voi esittää niitä kysymyksiäsi vastasin mitä tahansa?

Vaikuttaa mun silmään kaikkea muuta kuin avoimelta keskustelulta. Onko henkilökohtaiset hyökkäykset persoonaasi vastaan tehneet susta tuollaisen taktikoijan vai oletko ollut sitä aina?

>Ja miksi et voi esittää niitä kysymyksiäsi vastasin mitä tahansa?

Koska mä en tiedä mitä sä vastaat, ni mä en voi tietää kysymystäkään. Eli, sun vastaus joko aiheuttaa niitä lisäkysymyksiä, tai sitte ei. Simppeliä vuorovaikutusta.

Eli sä et voi vastata väärin. Tää ei oo koulutehtävä, vaan keskustelua.

• Kettulaatikossa
        Kettulaatikossa kirjoitti:

vastauksestani aina riippuu, miten vastapuoli sitä kommentoi. Mutta miksi se täytyy etukäteen ilmoittaa?

vastauksestani aina riippuu, miten vastapuoli sitä kommentoi. Mutta miksi se täytyy etukäteen ilmoittaa?

Siis sen, että miksi juuri sinulle ja miksi juuri nyt ilmoitin etukäteen?

• Kettulaatikossa

"vastauksesta riippuen mä esitän sulle sit mahdollisesti lisäkysymyksiä."

Eiköhän tuo nyt ole päivänselvää muutenkin, ilman että sitä tarvitsee erikseen kertoa?

Ja tiedätkö, vastauksestasi riippuen saatan kysyä sulta vielä jotakin. Tai sitten en.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Siis sen, että miksi juuri sinulle ja miksi juuri nyt ilmoitin etukäteen?

lisää arvoituksia. Siihenkinkö on joku mystinen syy?

lisää arvoituksia. Siihenkinkö on joku mystinen syy?

Mystisyyden lähde olet tässä tapauksessa sinä. Miksi sulle oli tai on vaikeeta vastata kahteen yksinkertaseen kysymykseen? Melkein voisin sanoo, et nyt ollaan jo sen rajan yli menty, ettet niihin tule vastaamaankaan, mut tääkin on nyt vaan epäolennaisesta jauhamista.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mystisyyden lähde olet tässä tapauksessa sinä. Miksi sulle oli tai on vaikeeta vastata kahteen yksinkertaseen kysymykseen? Melkein voisin sanoo, et nyt ollaan jo sen rajan yli menty, ettet niihin tule vastaamaankaan, mut tääkin on nyt vaan epäolennaisesta jauhamista.

paskooko karhut metsään?

Suosittelen empiiristä tutkimusta, mee kysyyn vaikka jehovilta taikka sitten körteiltä, että onko uskossa olo samantuntuista kuin että olis kännissä 24/7. Kysy senjälkeen kokivatko he kysymyksesi jollain tapaa pilkallisena.

Lisäksi tämä kommenttisi vahvisti tuntemustani kirjoittamasi pilkallisuudesta:

"Jotta näkis reaktiot, ni pitää panna halvalla."

On siihen kuule muitakin keinoja... tuo on keinoista halvin.

Miksi sulle on vaikeaa vastata yhteenkään kysymykseeni luikertelematta?

paskooko karhut metsään?

Suosittelen empiiristä tutkimusta, mee kysyyn vaikka jehovilta taikka sitten körteiltä, että onko uskossa olo samantuntuista kuin että olis kännissä 24/7. Kysy senjälkeen kokivatko he kysymyksesi jollain tapaa pilkallisena.

ole huomannu, ni olen vastannut sun kysymyksiin ni hyvin kuin osaan.

Huomasitko, että kaikki muut sinua lukuunottamatta tähän saakka vastanneet osasivat ohittaa tuon mun nk. pilkan? Ja mä oon uskovilta tuota humalatila-asiaa kysynyt ja se on aika helppo tapa saada ne hymyilemään.

paskooko karhut metsään?

>Miksi sulle on vaikeaa vastata yhteenkään kysymykseeni luikertelematta?

Missä kohtaa olen luikerrellut?

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

ole huomannu, ni olen vastannut sun kysymyksiin ni hyvin kuin osaan.

Huomasitko, että kaikki muut sinua lukuunottamatta tähän saakka vastanneet osasivat ohittaa tuon mun nk. pilkan? Ja mä oon uskovilta tuota humalatila-asiaa kysynyt ja se on aika helppo tapa saada ne hymyilemään.

aika sujuvasti suurimman osan kysymyksistäni.

Toisekseen kyllä tuolla joku muukin huomautti pilkallisuudestasi. Luehan tarkemmin.

Huvittuneen reaktionhan sä multakin sait, lue ylempää...

• Kettulaatikossa

Toisekseen kyllä tuolla joku muukin huomautti pilkallisuudestasi. Luehan tarkemmin.

ei kuitenkaan estä pilkallisuuden havainnointia.

• sykolooki

ei kuitenkaan estä pilkallisuuden havainnointia.

nuo ovat kaikki sitä narskujen keskustelutapaa, pilkka, alentaminen, manipulointi yms. tuo viimeinen oli rentosilmältä aivan selkeä yritys saada sinut tuntemaan että olet asiasi kanssa yksin. älä ruoki narskua.

Täytyypäs lukea uudestaan ja mahdollisesti sitten vastata.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Täytyypäs lukea uudestaan ja mahdollisesti sitten vastata.

pelkästään tätä keskustelua. Jos et ole sattunut huomaamaan sulla on usein tapana sivuuttaa kysymykset ja vastata kysymyksillä. Ja vielä uhkailla lisäkysymyksillä. :)

Kerran niin kärtit ni vastataan sitten.

>Miksi tarvitsee ennakoida ja manipuloida keskustelua?

Mä en ennakoi, enkä manipuloi keskustelua mihinkään suuntaan. Ja se miksi ilmoitin sulle etukäteen, että mahdollinen vastauksesi herättää lisäkysymyksiä, koska mä vaan halusin tietää, että kuin varma sä olet asiastasi, vai saanko herätettyä epäilyksen siitä asian varmuudesta. Jos ihminen on varma asiasta, ni sillä on vastaukset valmiina myös niihin lisäkymyksiin, oli ne lisäkysymykset mitä tahansa ja siitä riippumatta, että ilmoittaako sen lisäkysymysten mahdollisuuden etukäteen vai ei.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Kerran niin kärtit ni vastataan sitten.

>Miksi tarvitsee ennakoida ja manipuloida keskustelua?

Mä en ennakoi, enkä manipuloi keskustelua mihinkään suuntaan. Ja se miksi ilmoitin sulle etukäteen, että mahdollinen vastauksesi herättää lisäkysymyksiä, koska mä vaan halusin tietää, että kuin varma sä olet asiastasi, vai saanko herätettyä epäilyksen siitä asian varmuudesta. Jos ihminen on varma asiasta, ni sillä on vastaukset valmiina myös niihin lisäkymyksiin, oli ne lisäkysymykset mitä tahansa ja siitä riippumatta, että ilmoittaako sen lisäkysymysten mahdollisuuden etukäteen vai ei.

nyt lisäkysymys että mitä teet tiedolla toisen "varmuudesta" ja miksi haluat herättää epäilyksiä? Edelleen kuullostaa sangen kummalliselta.

Eikä edes kovin toimivalta, mä ainakin pystyn halutessani suoltamaan kukkua vaikka sataan lisäkysymykseen, vaikken edes olisi asiasta mitään mieltä. Harvemmin vain sellainen huvittaa.

nyt lisäkysymys että mitä teet tiedolla toisen "varmuudesta" ja miksi haluat herättää epäilyksiä? Edelleen kuullostaa sangen kummalliselta.

Eikä edes kovin toimivalta, mä ainakin pystyn halutessani suoltamaan kukkua vaikka sataan lisäkysymykseen, vaikken edes olisi asiasta mitään mieltä. Harvemmin vain sellainen huvittaa.

sitä tietoa mihinkään muuhun tarvii, kuin siihen, että kuinka vakavasti otettavia toisen väitteet ovat.

• ehdotan.

paskooko karhut metsään?

Tai olisiko se sellaista kun selviää siitä 24/7 kännistä?

• Hossi

Se on niin et liiallinen tietoisuus lisää tuskaa?

Onneksi olen vasta alkuaskelmilla etenemässä tuota korkeampaa tietoisuutta joten alas ei ole pitkä matka. Aikaisemmin kaikki oli helpompaa ja yksinkertaisemaa mutta nyt elämän monimuotoisuus vain lisää ongelmia ja vaikeuttaa elämää.

No jokainen tiensä valitkoon.

• tietoisuus pahasta ole, vaikka se saattaa joskus tuskaiselta tuntuakin. Ja oleks varma, että kyse ei ole enemmän luopumisen tuskasta, kuin mistään muusta?

• sarvikuonokas

Katsoessani äärimmäisen mielenkiintoista dokumenttia siitä, kuinka jenkit ja venakot meinaa vuoteen 2020-mennessä aloittaa kaivostoiminnan kuussa. Meinaavat alkaa rahtaamaan helium 3:sta maahan koska se on vetyä parempi polttoaine fuusiota ajatellen.

No.. kuitenkin ennen tätä eräs astronautti kuvaili tuntemuksiaa kuussa kävellessäänja maata katsoessaan. Hän kertoi siitä kuinka se sai ajattelemaan asioita oikeassa mittakaavassa. Tätä katsoessani ja kuunnellessani silmät kostui..

Siis me ollaan oikeesti vaan avaruustomua.. Täysin merkityksettömiä muuten kuin itsellemme.

• mou se

odotellessa...

• sarvikuonokas

Katsoessani äärimmäisen mielenkiintoista dokumenttia siitä, kuinka jenkit ja venakot meinaa vuoteen 2020-mennessä aloittaa kaivostoiminnan kuussa. Meinaavat alkaa rahtaamaan helium 3:sta maahan koska se on vetyä parempi polttoaine fuusiota ajatellen.

No.. kuitenkin ennen tätä eräs astronautti kuvaili tuntemuksiaa kuussa kävellessäänja maata katsoessaan. Hän kertoi siitä kuinka se sai ajattelemaan asioita oikeassa mittakaavassa. Tätä katsoessani ja kuunnellessani silmät kostui..

Siis me ollaan oikeesti vaan avaruustomua.. Täysin merkityksettömiä muuten kuin itsellemme.

• ymmärrä

Hän kertoi siitä kuinka se sai ajattelemaan asioita oikeassa mittakaavassa. Tätä katsoessani ja kuunnellessani silmät kostui..

Siis mikä siinä ny itketti sitten? En tajua?
        Kerro.

• sarvikuonokas
        ymmärrä kirjoitti:

Hän kertoi siitä kuinka se sai ajattelemaan asioita oikeassa mittakaavassa. Tätä katsoessani ja kuunnellessani silmät kostui..

Siis mikä siinä ny itketti sitten? En tajua?
        Kerro.

Se siinä oli vaikuttavaa...

maapallo ja yksi ihminen maailmankaikkeudessa..

..olemme vain vähän enemmän kuin "ei mitään"

...selventikö?

• toisinajattelija.

sitä, päässyt nirvanaani. En ole keksinyt tälle olamassaololle tarkoitusta jonka kyllä kipeästi haluaisin tietää ja asia askarruttaa mieltäni useasti. Uskon sen saavutettuani pääseväni harmoniseen tilaan jota tavoittelen, rauhallisuuteen ja levollisuuteen vailla ulkoisia häiriötekijöitä. Luostariinko siis? Olen tuotakin vaihtoehtoa joskus pohtinut mutta hylännyt sen samantien sillä toisten syöttämät opit eivät välttämättä vastaa omaa katsantokantaani.

Tavallaan olen raivannut itseni tilanteeseen jossa ulkoisesti on tuo harmonia vallallaan mutta sisäistä tasapainoa häiritsee maailman mielettömyys ja pahuuden olemassaolo jonka kyseenalaistan toisinaan. Toisaalta asian voi yksinkertaistaa siten että pahuus lienee niissä yksilöissä jotka eivät ole sitä tietoisuutta omasta olemassaolostaan ja sen merkityksestä vielä saavuttaneet. Ja tuota vaihtoehtoa vasten olen oman tietoisuuteni oivaltanut. Riippuu miltä kantilta asiaa siis tarkastelee.

• toisten ihmisten tyhmyyskö sun omaa sisäistä mielenrauhaa häiritsee?

• toisinajattelija.
        relaxed_eyes kirjoitti:

toisten ihmisten tyhmyyskö sun omaa sisäistä mielenrauhaa häiritsee?

En voi katsoa viereltä tunteettoman kylmästi tai lukea uutisista kun pahvipäät tappavat toisiaan, tuhoavat eläimiä/luontoa, käyttäytyvät välinpitämöttämästi muuta elollista olomuotoa kohtaan, voitko sinä?

• toisinajattelija. kirjoitti:

En voi katsoa viereltä tunteettoman kylmästi tai lukea uutisista kun pahvipäät tappavat toisiaan, tuhoavat eläimiä/luontoa, käyttäytyvät välinpitämöttämästi muuta elollista olomuotoa kohtaan, voitko sinä?

tai siis mua ärsyttää se suunnattomasti, mutta enemmän mua kuitenkin ärsyttää ihmisten tyhmyys itseään kohtaan.

• En tarkoittanut
      Kirjoittanut: Kettulaatikossa 16.4.2008 klo 14.46

pelkästään tätä keskustelua. Jos et ole sattunut huomaamaan sulla on usein tapana sivuuttaa kysymykset ja vastata kysymyksillä. Ja vielä uhkailla lisäkysymyksillä. :)

Aika mielenkiintoinen huomio. En muista koska olisin kysymykseen vastannu kysymyksellä. Mutta jos aatellaan nyt pelkästään tätä keskustelua, ni sä et ole muuta tehnytkään lukuunottamatta tähän viestiin lainattua kommenttia. Sä et ole yhteenkään mun kysymykseen vastannu mitenkään, josta mä tietenkin vedän sen johtopäätöksen, että sulla ei ole niitä vastauksia, tai vaikka oliskin, ni sä et niitä uskalla jostain syystä esittää.

• Kettulaatikossa

parodioin sua ja sun lisäkysymyksiäs. :) Halusin myöskin nähdä kuinka kykeneväinen olet vastaamaan, kun puhutaan suoraa, vailla höpötyksiä.

Ja vastasinhan! Vastasin alkuperäiseen kysymykseesi, sekä vielä siihenkin miksi se näytti silmääni pilkallisesti asennoituneelta, vaikka sellainen kysymys ei mielestäni edes ansainnut vastausta.

Enempiin en nyt ehdi, pitää joutua taas.

Jatkoja.

parodioin sua ja sun lisäkysymyksiäs. :) Halusin myöskin nähdä kuinka kykeneväinen olet vastaamaan, kun puhutaan suoraa, vailla höpötyksiä.

Ja vastasinhan! Vastasin alkuperäiseen kysymykseesi, sekä vielä siihenkin miksi se näytti silmääni pilkallisesti asennoituneelta, vaikka sellainen kysymys ei mielestäni edes ansainnut vastausta.

Enempiin en nyt ehdi, pitää joutua taas.

Jatkoja.

Olkoon sitten parodiaa mun lisäkysymyksiä kohtaan.

• pitkäli siirtymistä oletetusta "tietoisuudesta" elämänkoulun ja näkemyksen tuomaan tietoisuuteen, joka on osoittanut oletetun "tietoisuuden" vääräksi mielikuvaksi kokemattomasta asiasta, tunteesta sekä itsetuntemuksesta. Tie voi olla pitkä, mutta pala palalta se rakentuu ja murentaa eilisen oletettua "tietoisuutta" kohtaamaan huomisen "tietoisuutta" tämän päivän kasvun jälkeen.

• Korkeampaa tietoisuutta on se, että tietää, jotta lättytaikinassa tarvii olla tarpeeks monta munaa, ettei se puuroudu.

No nii joo. Mut, näkeepähän suakin.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

Korkeampaa tietoisuutta on se, että tietää, jotta lättytaikinassa tarvii olla tarpeeks monta munaa, ettei se puuroudu.

No nii joo. Mut, näkeepähän suakin.

eiks sun pitäisi olla jo sen naisen luona? Vai oliko homma ohi jo puolessa tunnissa?

"Jepa
        Kirjoittanut: relaxed_eyes 16.4.2008 klo 01.07

Mä meen itte 16:sta tunnin päästä sellasen luo jolle mä oon jo sanonu 'joo'.

Mä en sen ihmeellisempää energiavirtaa tai tietoisuutta mihinkään tartte."

Vai narrasitko mua?

eiks sun pitäisi olla jo sen naisen luona? Vai oliko homma ohi jo puolessa tunnissa?

"Jepa
        Kirjoittanut: relaxed_eyes 16.4.2008 klo 01.07

Mä meen itte 16:sta tunnin päästä sellasen luo jolle mä oon jo sanonu 'joo'.

Mä en sen ihmeellisempää energiavirtaa tai tietoisuutta mihinkään tartte."

Vai narrasitko mua?

hätäpäissäni laskin eilen väärin. Seiskalta vasta, eikä oo ku vartin välimatka.

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

hätäpäissäni laskin eilen väärin. Seiskalta vasta, eikä oo ku vartin välimatka.

sillä lailla...

Herää vain kysymys et miks olit hätäpäissäsi kun laskit?

Mut kysymys on retorinen, ei tarvi vastata. :)

sillä lailla...

Herää vain kysymys et miks olit hätäpäissäsi kun laskit?

Mut kysymys on retorinen, ei tarvi vastata. :)

ni mä laskinkin sen viime yönä oikein, ja kiireessäni tänä iltana väärin. Yhteen yöllä kun lisätään 16 tuntia, ni se on 19.00 seur. iltana.

Ja kiitos kysymästä. Kyllä se vaan on mukava mimmi. :)

• Kettulaatikossa
        relaxed_eyes kirjoitti:

ni mä laskinkin sen viime yönä oikein, ja kiireessäni tänä iltana väärin. Yhteen yöllä kun lisätään 16 tuntia, ni se on 19.00 seur. iltana.

Ja kiitos kysymästä. Kyllä se vaan on mukava mimmi. :)

vielä uudemman kerran... :)

Siitähän tulee 17.00.

Voi jesus. =D

• kiusaa:

rellua, kellotauluhan on kymmenellä jaollinen :)

• Kettulaatikossa
        kiusaa: kirjoitti:

rellua, kellotauluhan on kymmenellä jaollinen :)

olen kiusannut rellua ihan riittävästi. :)

• kun tiedät, että

et tiedä. Teitä on sinne monia.

• sen tietää, ettei tiedä, ni sitte siitei tartte nii välittääkään.

• välität niin,
        relaxed_eyes kirjoitti:

sen tietää, ettei tiedä, ni sitte siitei tartte nii välittääkään.

että et välitä ja et välitä niin, että välität.

• Ananasvakuuttaja

Tieto lisää tuskaa, tuska lisää tietoisuutta, mutta totuuden etsiminen se vasta tuskallista onkin.

Joskus 17-vuotiaana mun ajatusmaailma alkoi muuttumaan. Aloin miettimään, kuka olen, mistä tulen, ketä olemme, miksi olemme, mitä tämä kaikki on yms. Halusin tietää totuuden.

Nykyään muutamien erittäin tuskaisien vuosien jälkeen olen saavuttanut jo jotain, olen saanut järjestettyä omia ajatuksiani. Pystyn ajattelemaan selkeämmin. Huomaan näkeväni asiat aivan eri tavalla kuin moni muu ihminen. Välillä se huvittaa, välillä se raivostuttaa; raivostuttaa siksi, koska osa ihmisistä on niin helvetin ahdasmielisiä.

Ensi töikseni erosin ev.slut kirkosta, koska koin sen vääränä asiana elämässäni, en ollut valinnut sitä itselleni, vaan mulle oli pakotettu se syntyessäni. Seuraavana päätin, etten mene koskaan naimisiin, enkä koskaan hanki lapsia.

Selityksenä näihin jälkimmäisiin:

Rakkaus ei tarvitse mitään vahvistusta muilta tahoilta. Lapsia en halua siksi, että ihan empaattisista syistä en halua ketään uusia ihmisiä kärsimään tänne; toivoisin, että moni muukin omaksuisi tämän näkökannan.

Jos olisin saanut päättää, olisin mieluummin ollut syntymättä, tai edes jäänyt lapsen tasolle, etten pystyisi ajattelemaan näitä asioita. Toki yks vaihtoehto olis ns. oravanpyörä, mutta se on itsensä huijaamista, totuutta pakenemista.

Tunnen olevani jollain tavalla korkeammalla asteella, mutta tuskin korkeimmalla. En ole vieläkään saanut selville vastauksia kysymyksiin, joita heittelin aluksi, enkä koe saaneeni mitään jumalallista valaistusta tai yhteyttä maailmankaikkeuden syvimpään olemukseen.

Tunnen kuitenkin, että olen lähempänä totuutta kuin aluksi. Hyvä jatkaa tästä eteenpäin, mieli avoinna, etsien edelleen vastauksia.

Kaverit sanovat hulluksi, mutta otan sen kohteliaisuutena, sillä he eivät tiedä, mitä minä tiedän, tai tietävät, mutta he eivät ymmärrä :-)

• A. Hoffman

Kerran kävin siellä. Reissu oli nautittava. Matka-oppaana toimivat Emppu ja Happonen. Sangen huvittava paikka, outoja värejä, aikakaan ei ollut välttämättä lineaarinen. Laskeutumisen aikana itse ja kanssamatkustajat päättivät nauraa muutaman tunnin yhtäputkeen. Suosittelen ainoastaan kokeneille turisteille jotka eivät pelästy ihan jokaista vastaantulijaa.

• k32v

mistähä senki huomaa, et on korkeammalla aseteella?

• suoraan eteen,

etkä näe siellä mitään. Kun katsot ylös, et näe sielläkään mitään. Alaspäin katsoessa havaitset jonkinlaista epämääräistä liikettä.

• .....

...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      393
      2020
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1849
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      242
      1367
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      999
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      52
      961
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      928
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      765
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      759
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe