Moikka,
meinaan aloittaa golfin ensi kesänä ja kysyisinkin kun olen lähdössä jenkkeihin.
Onko halvempi ostaa mailat jenkeistä kuin Suomesta? Vai pitäisikö ostaa Pron kautta?
Mitä suosittelette?
Mistä mailat alottelijalle Usa vai Suomi
4
1450
Vastaukset
- että jenkeissä
saattaisi olla yleensä halvempaa kuin täällä, mutta pitää varmaan tietää mistä liikkeestä ostaa. Nyt on vielä tuo 30% valuuttakurssiale, joten asiasta ei liene epäselvyyttä. Maahantuonnin osalta EU:n ulkopuolelta taitaa olla kyllä joku raja mitä saa tullivapaasti tuoda jonka tämänhetkisestä suuruudesta minulla ei ole hajuakaan.
- halvempaa
voi saada todella halvalla hieman käytettyä ja uutta.Tilasin itse parivuotta sitten ja jo silloin kannatti. Vielä jos tuntee jonkun siellä niin voi postimyyntinä vaikka tilata kauempaakin.
Verot voi välttää kun lentää tännepäin muualle kuin Suomeen ja sitten lentää tänne ikäänkuin tulisi eu-maasta, ei tarvitse sitten tullin läpi tulla.....
Tosin jolu budgetsport myy esim. wilsonin kohtalaisen hyvää rautasettiä alle 300€ ja on alottelijoiden mailat muutenkin aika edullisia täälläkin.
- Mullikaani
Kuten tuossa pari vastaaja jo ehtikin kertomaan, niin Jenkkilä on tällä hetkellä todellinen golfshoppaajan ihmemaa; hinnat ovat muutenkin edullisempia ja nykyisellä valuuttakurssilla tavara on lähes ilmaista! Mutta mutta...
Kerroit että "meinaat aloittaa golfin ensi kesänä"... Eli toisin sanottuna sulla ei ole hajuakaan mitä sä sieltä Jenkkilästä (halvalla) olisit ostamassa. Sanoisin että varsinkin ensimmäisten mailojen kohdalla ostaminen ilman asiantuntijan apua on hölmöyttä, hölmöyttä joka mahdollisesti (jopa todenäköisesti) tappaa koko kiinnostuksen lajia kohtaan. Nimittäin epäsopivilla vehkleillä ei kukaan viitsi pelata, eikä niillä taatusti pysty lajin perusteita opettelemaan! Tai tietysti pystyy, sellaisella tyypillisellä suomalaisella jääräpäisyydellä ja hammasten kiristelyllä, mutta miksi ihmeessä - kun ei ne sopivat mailat maksa yhtään sen enempää kuin ne epäsopivatkaan!
Eli vahvasti suosittelisin sullekin konsultaatiota paikallisen pron kanssa, hän pystyy melko nopeasti kertomaan millaiset välineet swingiisi sopii. Tämän pro-session jäälkeen on ihan sama mistä mailasi ostat, ei niitä siis mitenkään pakko ole sen pron kautta ostaa, kyllä hän muutenkin sulle voi mailoja suositella. Eli sen jälkeen kun tiedät mitä haluat (pro on sen sulle kertonut), voit mainiosti ostaa mailasi juuri esim. Jenkkilästä. Täydellisen aloittelijan (ei koskaan pelannut) kohdalla ongelmaksi saattaa kuitenkin muodostua hinta; näin siksi että tällaisessa oversea- kaupassa pro joutuu tietysti suosittelemaan sulle jotakin Atlantin molemmin puolin tunnettua brändiä, ja brändimerkit maksaa aina enemmän kuin usein aloittelijalla täysin riittävän hyvät "ei-brändätyt" maIlat. Sellaisia mailoja on Jenkkilässäkin alan tavaratalot pullollaan, mutta kukapa pro niistä mitään täällä tietäisi.
Noin yhteenvetona sanoisin, että jos olisin sun housuissa/hameessa, niin ostaisin alkuun pron suositusten mukaisen, halvan (puoli)setin Suomesta, millä pelaisin tämän ja vaikkapa ensi kesän. Ensi kesän jälkeen istuisin alas vaikka sen saman pron kanssa, miettisin mikä on kiinnostukseni taso lajia kohtaan (siis paljonko olen halukas sijoittamaan ensimmäisiin ns. kunnon mailoihini) ja millaiseksi swingini on muodostunut. Konsultoisin edelleen sen pron kanssa näistä asoista ja sen jälkeen ostaisn mailani sieltä, mistä ne halvimmalla saisin. Eli joko netistä tai Jenkeistä hakemalla jos sinnepäin muutakin asiaa olisi.
Jos käyt mailat itse Jenkeistä hakemassa, niin ei kai kukaan kuvittele , että Suomen tullia kiinnostaisi yksi golfbägi jos ei se nyt ihan tehtaan pakkauksessa ole. Mikäli se on normaalin matkatavaran näköinen, eli kuljetuspussissa, niin ketään ei kiinnosta!
Tervetuloa lajin pariin, toivottavasti saat hyvän ja kannustavan startin urallesi. Ja jos jotain kysyttävää mieleen tulee, niin ainakin mä lueskelen tätä palstaa aika säännöllisesti (vaikka tää aika kuollut onkin) ja mieluusti vastaa jos suinkin kykenen.
nimim. Voima korjaa virheet! - TyttiStiina Golffaa
Tuhannet kiitokset vastauksistanne! Noin ajattelin joten sainpahan vahvistusta asialle. Jo pari kertaa aloittaneena ja muutaman setin ostaneena en ole tulta saanut lajiin. Nyt kuitenkin päätin, että koetan lajia tosissani vielä kerran ja nyt teen viisaita päätöksiä jotka loppumetreillä on myös paras päätös kukkarolle.
Eli nyt menen ensin uudelleen kurssille ja siteen vasta hankin mailat ja yritän asap. saada vauhtia lajiin ja tietty tavoittelen hcp:tä mahdollisimman alas jo eka kesänä (tavoite 36 loppukesästä.
Aurinoista golfkesää teille jo lajin parissa oleville! Ja kiitos vielä kerran avustanne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818