Miksi mun kakkupohjista

Cheesecake1

Tulee melkein aina sellaista töhnää ettei sitä oikein viitsi syödä. Sen takia teenkin sen nykyään kekseistä ja margariinista. Alla esimerkki joka ei onnistu.

Cheesecake (amerikkalainen juustokakku)
Pohja:
100 g voita t. margariinia
1 dl sokeria
1 muna
3 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta

8

1167

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkkkkk

ja keksipohjaa ei paisteta. SIIS ootko käyttännyt tuota reseptiä r a k a n a ?

• Cheesecake1

Heh, keksipohja ei mene pilalle vaikka sen paistaisikin. Tuon ohjeenmukaisen pohjan olen tietysti paistanut ensin erikseen, mutta ei siitä oiken hyvää ole tullut.

• -.-,.,-,-.,-,.-.-.-,.,-.,-

..niin simppeliltä reseptiltä ettei se voi epäonnistua. voi ja sokeri vaahdoksi, muna sekaan ja perään jauhot. mikä siitä tekee omituista??

• nakku

Vaikuttaa olevan aika paljon voita tuossa ohjeessa, ainaskin verrattuna muniin ja jauhoihin...

• Kakku nakku

No, olin sitten väärässä... Tässä yksi netistä pyydystämäni resepti, joka vaikuttaa tosi hyvältä. Kokeile ja kerro kuinka kävi! (Tämä tosin paistetaan täyttteineen päivineen)

Juustokakku

Pohja
        3 dl vehnäjauhoja
        1/2 dl sokeria
        1 rkl vaniljasokeria
        1 tl raastettua sitruunan kuorta
        150 g voita
        1 muna
        1/2 dl kylmää vettä
        Täyte
        2 prk (à 250 g) rahkaa
        2 dl sokeria
        2 tl vaniljasokeria
        3 keltuaista
        1/2 dl sitruunamehua
        2 tl raastettua sitruunan kuorta
        3 rkl maissitärkkelystä
        1 prk (1,2 dl) smetanaa
        100 g sulatettua voita
        3 valkuaista

Nypi kuivat aineet ja rasva murumaiseksi seokseksi (onnistuu nopeimmin monitoimikoneessa). Lisää joukkoon muna ja vesi ja sekoita taikina nopeasti tasaiseksi. Painele taikina leivinpaperilla vuoratun irtopohjavuoan pohjalle ja reunoille jauhotetuin käsin. Nosta vuoka jääkaappiin odottamaan.

Sekoita rahkan joukkoon sokerit, keltuaiset, sitruunamehu, sitruunan kuoriraaste, tärkkelysjauho ja smetana. Sulata ja jäähdytä voi ja sekoita täytteeseen. Vatkaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi ja sekoita täytteen joukkoon varovasti nostellen.

Kaada seos vuokaan ja paista juustokakkua 175 asteessa noin 60 minuuttia. Anna kakun viiletä vuoassaan rauhassa ja irrota kakku vasta kylmänä tarjolle.

• cheesecake1
        Kakku nakku kirjoitti:

No, olin sitten väärässä... Tässä yksi netistä pyydystämäni resepti, joka vaikuttaa tosi hyvältä. Kokeile ja kerro kuinka kävi! (Tämä tosin paistetaan täyttteineen päivineen)

Juustokakku

Pohja
        3 dl vehnäjauhoja
        1/2 dl sokeria
        1 rkl vaniljasokeria
        1 tl raastettua sitruunan kuorta
        150 g voita
        1 muna
        1/2 dl kylmää vettä
        Täyte
        2 prk (à 250 g) rahkaa
        2 dl sokeria
        2 tl vaniljasokeria
        3 keltuaista
        1/2 dl sitruunamehua
        2 tl raastettua sitruunan kuorta
        3 rkl maissitärkkelystä
        1 prk (1,2 dl) smetanaa
        100 g sulatettua voita
        3 valkuaista

Nypi kuivat aineet ja rasva murumaiseksi seokseksi (onnistuu nopeimmin monitoimikoneessa). Lisää joukkoon muna ja vesi ja sekoita taikina nopeasti tasaiseksi. Painele taikina leivinpaperilla vuoratun irtopohjavuoan pohjalle ja reunoille jauhotetuin käsin. Nosta vuoka jääkaappiin odottamaan.

Sekoita rahkan joukkoon sokerit, keltuaiset, sitruunamehu, sitruunan kuoriraaste, tärkkelysjauho ja smetana. Sulata ja jäähdytä voi ja sekoita täytteeseen. Vatkaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi ja sekoita täytteen joukkoon varovasti nostellen.

Kaada seos vuokaan ja paista juustokakkua 175 asteessa noin 60 minuuttia. Anna kakun viiletä vuoassaan rauhassa ja irrota kakku vasta kylmänä tarjolle.

Minäpä kokeilen tätä, eihän vappu ilman juustokakkua ole mitään.

• cheesecake1
        cheesecake1 kirjoitti:

Minäpä kokeilen tätä, eihän vappu ilman juustokakkua ole mitään.

Ainakin pohjasta tuli paljon parempi. Täytteeseen lisäsin kyllä juustoa, sitä pitää juustokakussa olla. Hyvä resepti, kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1570
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      103
      782
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      598
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe