Mitä

mahtaa

tarkoittaa tälläinen ilmoitus?

Bad Gateway
The following error occurred:

A DNS lookup error occurred. The request timed out during the lookup.
Please contact the administrator.

Tuli tietysti vastatessa suomi24.fi:n keskusteluun.

3

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuan

Yhdyskäytävänä tai välityspalvelimena toimiva palveli sai virheellisen vastauksen lähettävältä palvelimelta, johon se yhdisti pyynnön toteuttamiseksi.

Tämä ei tavallisesti tarkoita sitä, että lähettävä palvelin olisi kaatunut (ei vastaa yhdyskäytävälle/välityspalvelimelle), vaan paremminkin sitä, että lähettävä palvelin ja yhdyskäytävä/välityspalvelin eivät löytäneet yhteistä protokollaa datan vaihtamiseksi.

Jos internetprotokollat ovat täysin kunnossa, se johtuu useimmiten siitä, että toinen tai kumpikin noista koneista on virheellisesti tai puutteellisesti ohjelmoitu.

Tässä tapauksessa tuo virhe tapahtui DNS-haun yhteydessä: pyyntö vanheni haun kestäessä, mikä aiheutti yhdyskäytävässä aikakatkaisun.

• jotain

tuonsuuntaista olin ajatellutkin, jää vain epäselväksi, miksi välillä toimii vallan hyvin ja oikein, samoilla asetuksilla, sitten välillä noita ilmoituksia tulee vastatessa tämän tästä, kaikki muu toimii, paitsi vastaaminen,(myös spamcop osallistuu varsin aktiivisesti antamalla virheellisiä ilmoituksia).Muualla keskusteluissa vastaavaa ongelmaa ei ole ollut.

• Kryptikko

Piti vilkaista, mistä tuo lyhenne DNS tulee. Urheilukilpailujen televisiointien tuloslistoissa olen käsittänyt sen tarkoittavan "did not start" (DNQ = did not qualify). Tietotekniikan osalta minun oli turvauduttava Hannu Jaakohuhdan IT Ensyklopediaan.

DNS (vanhempi merkitys) = Distributed Networking System (Control Data Corporationin aikanaan käyttämä arkkitehtuuri.

DNS (nykyinen merkitys) = domain naming system; DNS muodostaa pysyvän, hierarkkisen nimipalvelun TCP/IP-tietokoneille. Jos taas tuokin lyhenne avataan, saadaan Transmission Control Protocol / Internet Protocol.

Tieto- ja tietoliikennetekniikka eli ns. IT-ala (Information Technology) on lyhenteiden luvattua maata. Kryptisiä lyhenteitä (useimmiten 3-kirjaimisia) löytyy varmastikin satamäärin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe