Kokemuksia puu- & hiiligrilleistä

Grilliuusiks

On aika päästää Opa eläkkeelle monien vuosien jälkeen ja ostaa kesäksi uusi grilli. Ja ei, en hanki kaasugrilliä! Sillä ei mielestäni saa samaa grillauksen fiilistä aikaa... noh... tästä ei sen enempää vaan asiaan.
Olen harkinnut K-raudoissa myytävää Cellon puugrilli, jossa on savustin tai vaihtoehtoisesti Weberin 57 klassikkoa. Onko kokemuksia?

4

2507

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • All

Weberin one touch gold (57cm) on ollut pari vuotta käytössä ja olen hyvin tyytyväinen grilliin.
      Tässä nopeasti muutamia seikkoja mitä tuli mieleen. Plussat: Ritilät vankkaa tekoa, ei jälkiä ruostumisesta. Grillausala pysyy isona epäsuoraa lämpöäkin käytettäessä. Tuhkankeräysastia tekee grillin siivoamisesta helppoa.
      Miinukset: yhden ihmisen aterian valmistukseen ehkä liian iso (riippuu vähän siitä mitä valmistaa), ei lämpömittaria (nykyiseen malliin saatavissa), kohtalaisen suuri hiilenkulutus, tuhkankeräysastian kiinnittäminen välillä hankalaa.

• kjhjk
      • grilliuusiks

Päädyin tuohon Weberin 57 silveriin ja on osoittautunut tosi hyväksi! Tuo mainitsemasi piippusytytin tuli myös ostettua ja se on aivan ehdoton. Suosittelen ehdottomasti muillekin. Ja vaikka Weberin omat briketit ovat kalliita, niin kyllä niiden tasokin on sitten huippuluokkaa!

Onbkos kellään muuten kokemusta tuosta "grillikylkitelineestä" epäsuorassa grillauksessa?

• All
        grilliuusiks kirjoitti:

Päädyin tuohon Weberin 57 silveriin ja on osoittautunut tosi hyväksi! Tuo mainitsemasi piippusytytin tuli myös ostettua ja se on aivan ehdoton. Suosittelen ehdottomasti muillekin. Ja vaikka Weberin omat briketit ovat kalliita, niin kyllä niiden tasokin on sitten huippuluokkaa!

Onbkos kellään muuten kokemusta tuosta "grillikylkitelineestä" epäsuorassa grillauksessa?

Morjes JS!
        Ei ole omakohtaista kokemusta grillikylkitelineestä, mutta olen lukenut, että telineessä, kylkien asennosta johtuen rasva valuu niistä nopeammin pois eikä lopputulos ole niin rasvainen. Tämä voi tosin olla miinuskin koska Suomalainen sianliha on jalostettu melko vähärasvaiseksi.
        Amazon.com:sta löytyy paljon käyttäjien arvosteluja telineestä. Myös Steven Raichlenin rib rackia olen nähnyt kehuttavan useassa paikassa.
        Terveisin Bauhausin Blondi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1721
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1422
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      864
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe