9 kk vauva ei huoli ruokaa...

onneton :)

Onko vinkkejä miten saisin pikku neitimme syömään paremmin ruokaa? Neiti oli täysimetyksellä neljä kuukautiseksi, jonka jälkeen alkoi syömään perussoseita (porkkana, peruna, maissi, hedelmä ym.) Aluksi ne tuntuivat kelpaavan ihan hyvin. Nyt sitten viimeisen parin kuukauden aikana neiti on kieltäytynyt syömästä lähes kaikkea muuta paitsi hedelmäsoseita ja spagettia jauhelihakastikkeessa. Kaikki muu mitä yritän tulee suusta ulos ja sitten ei suu aukea enää ollenkaan. Edelleen imetän ja maito kelpaa kyllä. neiti on todella hoikka, vain 7,5 kg(9 kk) ja ruokailu olisi todella tärkeää. syömme koko perhe yhdessä ja yritän antaa neidin rauhassa tutusta sormin ruokaan ym. mutta silti ei kelpaa. En haluaisi totuttaa lasta siihen, että kieltäytymällä ruuasta saa herkkuja kuten hedelmiä. Vinkkejä kaivataan

6

1801

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein halua, kun imettää niin muuta. Minulla ainakin oli silleen. Kyllä silti annettiin muutakin.

• Äiti ja lapsi

Hei!
        Älä murehdi, lapset kehittyvät omaan tahtiinsa. Ainakaan meidän neidin syömähaluihin ei pystynyt vaikuttamaan. Kun lapseni oli 4kk niin aloin tarjoamaan hänelle päivittäin kiinteitä tissin lisäksi. Kiinteitä ruokia hän alkoi maistelemaan vasta 1v2kk ja siihen saakka hän siis eli pelkällä tissillä! Yritä olla stressaamatta ja juttele lapsen syömisistä neuvolassa. Sieltä saa tietoa, tukea ja neuvoja.
        Voimia lapsenhoitoon!

• kyllä

lapset syövät sen minkä tarvitsevat. Lapsilla on aina välillä kausia, jolloin syövät vähemmän ja sitten yhtäkkiä taas paljon. Ihan oikein on, että et anna herkkuja kun kieltäytyy syömästä..

Voithan koittaa pilkkoa hänelle perunaa ja porkkanaa ja muita kasviksia palasiksi, jos söis ne itse sormin. tai antaa oma lusikka käteen...ja toinen lusikka sinulla.

• Tnao

Meillä myös erittäin huono syömäinen tyttö. Nyt tyttö on 1v 3kk painaa 8,2 kg.

Juuri tuo 9kk ikä oli kaikkein vaikein syömisen kannalta.. Saattoi mennä aamupäivällä puolelle päivin ennen kuin mitään suostui syömään. Maitoa kyllä annoin kerran öisin (2dl). Maito olisi kyllä kitannut, mutta rupesin vähentämään sitä niin pikkuhiljaa söi enemmän.. siltikin vain pienestä pilttipurkista ehkä noin puolet. Sormiruoka kyllä kelpasi. Siksi keitin makarooneja ja porkkanoita joita sitten sai itse syödä. Nyt kun vuosikkaana meni päivä kotiin niin alkoi ruokakin maistua paremmin.. ilmeisesti mallinoppimista tapahtui =)

Nytkään ei syö mitään isoja annoksia, mutta syönnin kanssa ei enää tarvitse tapella.

• mieleen, kun joku sanoi ettei lapset nälkään kuole. Kyllä syövät kun on tarpeeksi nälkä. Yks lääkäri tuttu sanoi, ettei ole niin vaarallista jos ei syö. Jos vaikka pari lusikallistakin söis

• unohdetaan usein

Usein unohdetaan se, että maidon tulisi olla alle vuoden ikäiselle pääravintoa (puoleen vuoteen ainoa tarvittava ravinto poikkeustapauksia lukuunottamatta). Jos imetät lapsentahtisesti niin älä ota liikaa stressiä muusta ruokailusta. Noita kausia saattaa sillon tällön tulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3645
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3270
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3112
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2750
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      47
      2272
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1832
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1809
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1765
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1668
    Aihe