Kestätkö kritiikkiä?

...........

...........

63

1492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttu heebo

kritiikistä ja sen aiheellisuudesta. Myös tavasta esittää kritiikkinsä. Vittuilu on ärsyke.

• niin kyllä, mut kritiikin antamisen taito on harvoilla hallussa. Pelkkä haukkuminen ja moittiminen ei palvele kritiikkinä. Vaan jos toisella on esittää myös siihen parannusehdotus ja jonki verran analyysiä niin helppohan se on ottaa vastaan.

Oon huomannu että parhaat palautteen antajat löytyy tuolta urheilu sektorilta, hyvien valmentajien suunnalta.

• Jokainen meistä joutuu vastaanottamaan jonkinlaista kritiikkiä jossain vaiheessa, joten pakko se vain on opetella tuokin taito. Työelämässä mä osaan tuon taidon paremmin, yksityispuolella vois olla hiukan hiomista... Tunteet kun tulee mukaan kuvioihin, niin jopa pienen kritiikin vastaanottaminen voi olla haastavaa.

• kestä :

minkäänlaista krtiikkiä M.O.T

ja vaikeneminen on myöntymisen merkki

• kestä : kirjoitti:

Pakkohan se nyt vaan on kestää se kritiikki, vaikkei sen vastaanottaminen aina helppoa olekaan.

Mikä on vaihtoehto? Peittää korvat ja alkaa lallatella jos esim kumppani yrittää kritisoida jostain?

• Myytikki
        kestä : kirjoitti:

hyökätään hyökkääjää vastaan.

• hyökkääjä ???
        Myytikki kirjoitti:

hyökätään hyökkääjää vastaan.

nyt naiset on ymmärtänyt jotakin väärin

• suhtautua :
        Aurinko79 kirjoitti:

Pakkohan se nyt vaan on kestää se kritiikki, vaikkei sen vastaanottaminen aina helppoa olekaan.

Mikä on vaihtoehto? Peittää korvat ja alkaa lallatella jos esim kumppani yrittää kritisoida jostain?

täysin kylmän analyyttisesti ja kuivasti ja miettiä onko omassa toiminnassa sittenkin jotakin parantamisen varaa

• myytikki
        hyökkääjä ??? kirjoitti:

nyt naiset on ymmärtänyt jotakin väärin

Siis yleisin tapa on vastata hyökäten siihen, minkä kokee hyökkäykseksi, eli kritiikin täytyy olla rakentava, eikä sellainen "kun taas../ ainako...".

• suhtautua : kirjoitti:

täysin kylmän analyyttisesti ja kuivasti ja miettiä onko omassa toiminnassa sittenkin jotakin parantamisen varaa

Jos palaute tulee omalta kumppanilta, niin en mä ainakaan ole pystynyt tuollaiseen, että osaisin ottaa palautteen vastaan kylmän analyyttisesti. Epäilen, että siihen harva pystyy.

Vaikka suhdeasioissa onkin tunteet mukana, niin kyllä sitä silti on pystynyt miettimään omaa toimintaansa ja muuttamaan sitä miehen antaman palautteen perusteella. Täytyy vaan puhua asioista asiallisesti ja kertoa suoraan oma kantansa kuitenkaan toista loukkaamatta.

• rapiskarpalo

rakentavaa kritiikkiä ja hyvässä hengessä annettua, ilman takaajatusta päästä vittuilemaan toiselle.

• myytikki

kasvattaa. Meillä suomalaisilla on vain paha tapa unohtaa, että palautetta kuuluu antaa myös positiivisista asioista, ja opettelun paikkana onkin käsittää, ettei positiivinen palaute ole kettuilua.

• ............

Miksi et kestä kritiikkiä?

• tuttu heebo

se koskee mun henkilökohtaisia valintojani. Valintoja,jotka ei vaikuta muiden elämään merkittävästi.

• ..........
        tuttu heebo kirjoitti:

se koskee mun henkilökohtaisia valintojani. Valintoja,jotka ei vaikuta muiden elämään merkittävästi.

kysymys kuului miksi. Ei milloin.

• tuttu heebo
        .......... kirjoitti:

kysymys kuului miksi. Ei milloin.

miksi. Siksi,jos ei kritiikkiin ole aihetta. Jos se on selvää vittuilua.

• Kalsarit

Siis ärsyynnyn, jos joku avautuu minulle minusta. Avautuisi jollekin toiselle.

• St Jude

hyvin ja joskus huonosti :)
      Riippuu asiasta ja kuka sitä kritiikkiä antaa..

• tuttu heebo

pääsit kotiin sentään? :D

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

pääsit kotiin sentään? :D

nyt jo on ;)
        Herännyt jo ajat sitten...ja juu,kotia pääsin.Ei tarvinnut käsilaukkua käyttää :)

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

nyt jo on ;)
        Herännyt jo ajat sitten...ja juu,kotia pääsin.Ei tarvinnut käsilaukkua käyttää :)

tosiaan. Mitä? Et tarvinut käsilaukkua? Uskoisinko. Uskotaan nyt sitten. ;D

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

tosiaan. Mitä? Et tarvinut käsilaukkua? Uskoisinko. Uskotaan nyt sitten. ;D

mitä haluat ;)
        Kivaa oli.

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

mitä haluat ;)
        Kivaa oli.

haluan. Ei kun uskon. Hyvä,että oli kivaa. Hukkaan se muuten olisi mennytkin. ;D

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

haluan. Ei kun uskon. Hyvä,että oli kivaa. Hukkaan se muuten olisi mennytkin. ;D

olis juu..
        Harvoin on ollut niin paljon tuttuja samaan aikaan liikkeellä,oli kiva rupatella kaikkien kans.Siinähän se ilta menikin...ei pal kerinny bongailemaan ;)

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

olis juu..
        Harvoin on ollut niin paljon tuttuja samaan aikaan liikkeellä,oli kiva rupatella kaikkien kans.Siinähän se ilta menikin...ei pal kerinny bongailemaan ;)

joku poika olisi varmaan halunnut tulla bongatuksi. Levottomia kirjoittelen. Hörhöfiilis päällä. :D

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

joku poika olisi varmaan halunnut tulla bongatuksi. Levottomia kirjoittelen. Hörhöfiilis päällä. :D

Äläs ny...kyl sen pitää ihan mies olla eikä mikään pojankloppi ;)

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

Äläs ny...kyl sen pitää ihan mies olla eikä mikään pojankloppi ;)

miten reagoit. Arvasin mitä vastaat. Minkälaisen miehen sä sitten bongaat mielelläsi?

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

miten reagoit. Arvasin mitä vastaat. Minkälaisen miehen sä sitten bongaat mielelläsi?

arvasit:D

Huvittavinta oli itseasiassa eilen huomata et eniten kiinnittää huomiota sellaisiin tyyppeihin jotka ei kulje sen näköisenä et ovat bongaamassa..

Ne jotka on omalla porukalla pitämässä hauskaa...ne vetää eniten puoleensa.
        Aika kivoja kykyjä oli liikkeellä kyllä ;D

En bongaile mitään erityista 'tyyppiä'...se on vaan joku juttu mikä osuu silmään..tai mis silmä lepää...siitä lähdetään liikkeelle ;D

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

arvasit:D

Huvittavinta oli itseasiassa eilen huomata et eniten kiinnittää huomiota sellaisiin tyyppeihin jotka ei kulje sen näköisenä et ovat bongaamassa..

Ne jotka on omalla porukalla pitämässä hauskaa...ne vetää eniten puoleensa.
        Aika kivoja kykyjä oli liikkeellä kyllä ;D

En bongaile mitään erityista 'tyyppiä'...se on vaan joku juttu mikä osuu silmään..tai mis silmä lepää...siitä lähdetään liikkeelle ;D

on hyvä lähteä. Perkele. Kaadoin kuumaa kahvia päälleni. Nyt sattuu. :C

Autss! Onneksi ei sukukalleudet palaneet. Vatsaan kirpaisee ikävästi. Tänää en ole saanut mitään aikaiseksi. Siivosin. Se on paljon. :D

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

on hyvä lähteä. Perkele. Kaadoin kuumaa kahvia päälleni. Nyt sattuu. :C

Autss! Onneksi ei sukukalleudet palaneet. Vatsaan kirpaisee ikävästi. Tänää en ole saanut mitään aikaiseksi. Siivosin. Se on paljon. :D

kuvitella että tekee herkkää..;)

Siivonnut...no oothan sä sit saanut aikaiseksi jotain.Mulla kans kaikki mahdolliset koneet pyörimäs..ikävä kyllä noikin velvollisuudet on pakko joskus hoitaa..vaikka tympiikin.

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

kuvitella että tekee herkkää..;)

Siivonnut...no oothan sä sit saanut aikaiseksi jotain.Mulla kans kaikki mahdolliset koneet pyörimäs..ikävä kyllä noikin velvollisuudet on pakko joskus hoitaa..vaikka tympiikin.

oli pessyt mun pyykit. Sillä välillä,kun olin sallassa. On se siivonnut keittiössäkin. Mitään ei löydä mistään. :C

Kerran viikossa siivoan. Imurointi ja pölyt pois kostealla. Usein hutasten. ;D

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

oli pessyt mun pyykit. Sillä välillä,kun olin sallassa. On se siivonnut keittiössäkin. Mitään ei löydä mistään. :C

Kerran viikossa siivoan. Imurointi ja pölyt pois kostealla. Usein hutasten. ;D

tunnustaa että mikään siivousfriikki en ole :)
        Puhdasta pitää tietysti olla...mutta kuka nyt jaksaa jatkuvasti jonkun mopin varressa heilua ;D

Mä voin vaan todeta että onneksi asun yksin!Eipä tuu kukaan syynäämään et mitä missäkin on..ja kuinka järjestyksessä pidän paikat :)

En vissiin ole tässäkään asiassa kovin tyypillinen nainen..:(

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

tunnustaa että mikään siivousfriikki en ole :)
        Puhdasta pitää tietysti olla...mutta kuka nyt jaksaa jatkuvasti jonkun mopin varressa heilua ;D

Mä voin vaan todeta että onneksi asun yksin!Eipä tuu kukaan syynäämään et mitä missäkin on..ja kuinka järjestyksessä pidän paikat :)

En vissiin ole tässäkään asiassa kovin tyypillinen nainen..:(

olen sua pitänytkin. Asun minäkin yksin. Viimeaikoina silti toisetkin jalat läpytelleet lattiallani. :D

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

olen sua pitänytkin. Asun minäkin yksin. Viimeaikoina silti toisetkin jalat läpytelleet lattiallani. :D

voi pitää hyvänä ja toinen huonona asiana.Sitä ettei ole kaikissa asioissa niin tyypillinen nainen.Noi on ne mun 'heikot' kohdat...en jaksa intoilla jostain siivouksesta ja sit inhoan shoppailua :D

Uniikki...sana hämmentää.Aivan tavallinen.

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

voi pitää hyvänä ja toinen huonona asiana.Sitä ettei ole kaikissa asioissa niin tyypillinen nainen.Noi on ne mun 'heikot' kohdat...en jaksa intoilla jostain siivouksesta ja sit inhoan shoppailua :D

Uniikki...sana hämmentää.Aivan tavallinen.

mulle uniikki. :D

• St Jude
        tuttu heebo kirjoitti:

pukkaa vastaan taas...

No kai mun täytyy nuo sun sanat kohteliaisuutena ottaa.Kiitos niistä :)

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

pukkaa vastaan taas...

koska ne ovat kohteliaita. Ei vaan. Mä taidan lähteä kohta tienpäälle. Sisällä kökkiminen tekee hulluksi. Jude. Sä nyt vaan olet kiinnostava ihminen. Kaikki tytöt ei suinkaan sitä ole.

Musiikkia

http://www.youtube.com/watch?v=qtNt_YXU5T8

• St Jude
        St Jude kirjoitti:

pukkaa vastaan taas...

ihmeessä tien päälle!Meillä täällä alkas ripottaan vettä :(
        Mut pitäis silti lähteä vähän ulos hiippailemaan itsekkin.Raittiiseen ilmaan hetkeksi.:)

Mielenkiintoinen olet itsekkin...Ja kiitos jo toistamiseen sanoistasi.Oot jo lukemattomat kerrat saanut mut hyvälle tuulelle..:D

Joku on mulle noi biisin sanat sanonut ennenkin...kai se täytyy sit uskoa..:D

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!Ajele 'nätisti'!

• tuttu heebo
        St Jude kirjoitti:

pukkaa vastaan taas...

lupaan. Ajan nätisti. Poliisi sedillekkin terveisiä. Poliisi 'ystävällinen' kuski lähtee nyt ajelulle.

Tälleen mä lupaan ajaa.

http://www.youtube.com/watch?v=6cMHuPPaNiE

• tuttu heebo

• St Jude
        St Jude kirjoitti:

pukkaa vastaan taas...

aika hyvä :D

Törmäillään...:D

• hyvinkin, niin hyvän kuin huonon.

• Yxitypy

mitä vaan :=))

• .........

Oho! Nyt sait sanattomaksi.

• Yxitypy
        ......... kirjoitti:

Oho! Nyt sait sanattomaksi.

Niinhän ne miehet yleensä menee mun edessä :=))

• .........
        Yxitypy kirjoitti:

Niinhän ne miehet yleensä menee mun edessä :=))

melkein väittää, että tiedän yhden mitä et kestäisi. Minua ei ole kukaan kestänyt kovin kauan. Minä en esitä kritiikkiä. Minä olen kritiikki.

• Yxitypy
        ......... kirjoitti:

melkein väittää, että tiedän yhden mitä et kestäisi. Minua ei ole kukaan kestänyt kovin kauan. Minä en esitä kritiikkiä. Minä olen kritiikki.

että tultais hyvin toimeen, kunhan annat minun päättää kaikista asioista :=))

• ..........
        Yxitypy kirjoitti:

että tultais hyvin toimeen, kunhan annat minun päättää kaikista asioista :=))

toki päättää kaikesta. Noudatanko sitten päätöksiäsi onkin asia erikseen.

• Ja missä?

• Yoga_Yin

Kestän kohtuullisen määrän yhdellä kertaa. Työhön liittyvän kritiikin siedän, jos se on rakentavaa. Pelkkiä haukkuja kuka tahansa voi antaa. Henkilökohtaisen kritiikin siedän myös, mikäli se on aiheellinen eikä esim. kateuden yms. puuskassa paukautettu.

• ex- Wastaaja

..kritiikillä on jokin järkevä, rationaalinen pohja.

Mikäli mua pyritään vain ns. "lyömään" ihmisenä näennäisesti kritiikin verhoon naamioidulla puheella, en välttämättä siedä ja kestä kovin hyvin.

Joskus, jos on kyse jostakin oikeasti mulle oikeasti tärkeästä asiasta ja saan siitä ei-mairittelevaa kritiikkiä, saatan toki reagoida tunnepohjaisestikin, vaikka tietäisin kritiikin perustan olevan järkevällä pohjalla. Useimmiten en kuitenkaan koe vaikeuksia vastaanottaa asiallista kritiikkiä.

Kritiikki jonkun aidosti arvostamani ihmisen taholta satuttaa ehkä eniten, oli se vaikka asiallistakin.

• kunnon.mies

"Kritiikki jonkun aidosti arvostamani ihmisen taholta satuttaa ehkä eniten, oli se vaikka asiallistakin"

Miten asiallinen kritiikki voi satuttaa? Onko se nyt niin mahdotonta sekunnin ajan ajatella että kritiikissä voi olla joskus perääkin?

• ex-Wastaaja
        kunnon.mies kirjoitti:

"Kritiikki jonkun aidosti arvostamani ihmisen taholta satuttaa ehkä eniten, oli se vaikka asiallistakin"

Miten asiallinen kritiikki voi satuttaa? Onko se nyt niin mahdotonta sekunnin ajan ajatella että kritiikissä voi olla joskus perääkin?

"Miten asiallinen kritiikki voi satuttaa? Onko se nyt niin mahdotonta sekunnin ajan ajatella että kritiikissä voi olla joskus perääkin?"

Ei ole "niin mahdotonta sekunnin ajan ajatella, että ...".

Tarkoitin, että jos arvostamani ihminen kritisoi mua, vaikka ihan aiheellisestikin ja asiallisestikin, voi se joskus satuttaa sikäli, että kokee itse aiheuttaneensa pettymyksen tuolle ihmiselle. Pitää kys. ihmistä toisin sanoen niin suuressa arvossa, että ottaa hänen kritiikkinsä vakavasti ja on sen vuoksi tyytymätön itseensä... Inhimillinen & ihmiselle ominainen piirre... Et itse koskaan ole kokenut sellaista tunnetta, että koet tuottaneesi jollekulle pettymyksen jossakin asiassa ja ihan aiheesta?

• kunnon.mies
        ex-Wastaaja kirjoitti:

"Miten asiallinen kritiikki voi satuttaa? Onko se nyt niin mahdotonta sekunnin ajan ajatella että kritiikissä voi olla joskus perääkin?"

Ei ole "niin mahdotonta sekunnin ajan ajatella, että ...".

Tarkoitin, että jos arvostamani ihminen kritisoi mua, vaikka ihan aiheellisestikin ja asiallisestikin, voi se joskus satuttaa sikäli, että kokee itse aiheuttaneensa pettymyksen tuolle ihmiselle. Pitää kys. ihmistä toisin sanoen niin suuressa arvossa, että ottaa hänen kritiikkinsä vakavasti ja on sen vuoksi tyytymätön itseensä... Inhimillinen & ihmiselle ominainen piirre... Et itse koskaan ole kokenut sellaista tunnetta, että koet tuottaneesi jollekulle pettymyksen jossakin asiassa ja ihan aiheesta?

eri tavalla, miehet yleensä ottaa asiat asioina, pois lukien ämmämäiset miehet mutta niistähän ei ollutkaan kyse :)

Luulisin että miehet saa kuulla muutenkin kaikenlaista vittuilua ja rivien välistä nälvimistä että siihen on useimmat tottuneet jo pienestä pitäen ja osaavat laittaa sen omaan arvoonsa...

• Yxitypy
        kunnon.mies kirjoitti:

satu eniten silloin, kun itsekin tajuaa siinä olevan jotain perää :=))

Ihmisen on hyvä saada joskus kritiikkiä. Oli se sitten hyvää tai pahaa. Pääasia että huomataan :=))

• ........
        Yxitypy kirjoitti:

satu eniten silloin, kun itsekin tajuaa siinä olevan jotain perää :=))

Ihmisen on hyvä saada joskus kritiikkiä. Oli se sitten hyvää tai pahaa. Pääasia että huomataan :=))

se sattuu, jos tietää itsekin siinä olevan perää? Häpeä tai jotain?

• Yxitypy
        ........ kirjoitti:

se sattuu, jos tietää itsekin siinä olevan perää? Häpeä tai jotain?

säikähtää. Miten joku on voinut päästä minun sisimpään :=))

Kritiikistä on monesti apuakin. Hyvä jonkun väliin herätelläkin, ettei ala luulemaan itestään liikoja :=))

• .......
        Yxitypy kirjoitti:

säikähtää. Miten joku on voinut päästä minun sisimpään :=))

Kritiikistä on monesti apuakin. Hyvä jonkun väliin herätelläkin, ettei ala luulemaan itestään liikoja :=))

kannattaa miettiä mitä, miten ja milloin suustaan päästää.

• Yxitypy
        ....... kirjoitti:

kannattaa miettiä mitä, miten ja milloin suustaan päästää.

Mutta kun se ei aina onnistu. Ainakin mulla on joskus tapana innostua vähän liikaa. Puhelias kun olen. Noh.. harvoin mitään vakavaa on sattuu :=))

Miehille annan siitä asiasta plussaa. He yleensä miettivät ensin :=))

• ........
        Yxitypy kirjoitti:

Mutta kun se ei aina onnistu. Ainakin mulla on joskus tapana innostua vähän liikaa. Puhelias kun olen. Noh.. harvoin mitään vakavaa on sattuu :=))

Miehille annan siitä asiasta plussaa. He yleensä miettivät ensin :=))

olen taas vittuillut niillä kysely-aloituksilla koko päivän täällä ajattelematta lainkaan. Ajatteleminen on liian kuluttavaa. Jostain syystä kukaan ei ole vielä kokenut sitä vittuiluna.

"Et taidakkaan olla niin kova luu kun väität olevas"

Päivän jatkoja kaikille.

• ex-Wastaaja
        kunnon.mies kirjoitti:

eri tavalla, miehet yleensä ottaa asiat asioina, pois lukien ämmämäiset miehet mutta niistähän ei ollutkaan kyse :)

Luulisin että miehet saa kuulla muutenkin kaikenlaista vittuilua ja rivien välistä nälvimistä että siihen on useimmat tottuneet jo pienestä pitäen ja osaavat laittaa sen omaan arvoonsa...

..mikään sukupuolikysymys.

• Ja toivon kritiikkiä. Kestäminen perustuu mulla siihen että arvioin kritiikkiä ja suodatan sen mikä ei mielestäni pidä paikkaansa (tosin, joskus jätän sen itämään jos epäilen... joskus saan itseni kiinni siitä että olen sivuuttanut asiallisen kritiikin koska se onkin osunut arkaan paikkaan.).

Lähiaikoina on tapahtunut aika perustavaa laatua oleva kritiikin vastaanottaminen henkilökohtaisessa elämässä. Sen nieleminen ei ollut helppoa. Jouduin kohtaamaan itsessäni puolen josta en todellakaan pitänyt, menee hyvin syvälle se juttu... väistelin kritiikkiä ketterästi mutta kyllä se lopulta sitten löysi tiensä perille ja oli kohdattava asia.

En vastusta sitä mitä oikeaan osuva kritiikki minussa aiheuttaa, sikäli siis "en kestä" jos se tarkoittaa että kritiikki ei koskaan osu. Kyllä se voi osua. Voin jopa hajota kritiikistä, mutta sen on tosiaan sitten perustuttava tosiasioille. Sitten kootaan paletti uudestaan. Minuus ei kärsi, vaan ehkä ennemminkin kasvaa ja jalostuu... silleen "kestän" kritiikin ottamalla sen itseeni ja antamalla sen tehdä tehtävänsä.

Väärässä oleva kritiikki kohtaa terästä.

• Ja mielenkiinnolla sitä aina odottelen. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5842
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4404
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1569
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      68
      1313
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe