Omistan lättäjalat ja toinen nilkkakin on hiukan sisäänpäin kääntynyt. Penikkatautia ja polvivaivoja on ollut, ei kuitenkaan tällä hetkellä. Nyt vanhat hyvät lenkkarit ovat hajoamassa. Mietin, kannattaisiko hankkia tilalle a) vastaavat, ylipronatoivalle jalalle tarkoitetut iskuvaimennetut lenkkarit, vai b) neutraalit, iskuvaimennetut lenkkarit ja fysioterapeutilta muotoillut tukipohjalliset. Onko kenelläkään kokemusta vaihtoehtojen eroista?
Pronaatiotuetut lenkkarit vai muotoillut pohjalliset?
5
2476
Vastaukset
- Pronaatiotuetut kengät voi ...
Itsellä on samat ongelmat ja olen miettinyt pronaatiotuettuja lenkkareita. Juttelinasiasta erään yliopiston liikunnanopettajan kanssa ja hän sanoi että jos jalka on kauan aikaa ylipronatoinut ja sitä sitten pronaatiotuetulla kengällä alkaa "pakottamaan" oikeaan asentoon, niin siinä voi tulla polvivaurioita, esim. murtumia.
Itse laitatutin tukipohjalliset, mutta ne vievät melkoisesti tilaa kengän sisällä ja kenkä tulee ahtaaksi.
Eli mietinkin nyt tukevia neutraaleja kenkiä.- Dr.Dr.
Juoksu ei ole lättäjalkojen laji.
- Janne.
Minulla oli samat luettelemasi ongelmat. Niiden lisäksi juoksupainoa 90kg. Jalat siis olivat melko kovilla.
Ensin teetin huippuammattilaisella pohjalliset. Kengät tulivat ahtaaksi ja jalkoihin kipeitä rakkoja jo lyhyilläkin lenkeillä. Pohjallisia muotoiltiin uudelleen useasti, silti ongelmista ei päästy.
Juoksin kuitenkin edm. pohjallisilla satoja kilometrejä tuskaisasti - myös pitkiä lenkkejä. Sitten päätin käyttää järkeä ja ostin Karhun M1- juoksukengät, jotka veivät vaivani lähes kokonaan nopealla rullauksellaan. Hölkkäilystä tuli pitkästä aikaa nautinto. Tukipohjallisia en sen koommin ole käyttänyt.- Mikä ketju myy
Minäkysyin Intrersportista noita Karhu M1 jalkineita, ei kuulemma myydä heillä. Yrittivät tyrkyttää Asdiceja, kokeilin, olivat niin ahtaat sivusta että jalka oli kuin ruuvipihdeissä. Mallioli Nimbus, hinta hirveät 159e. Rehellisesti sanottuna 29 euron marketti-umbrotkin tuntui jalkaan mukavammilta.
- tarralenkkari
Mikä ketju myy kirjoitti:
Minäkysyin Intrersportista noita Karhu M1 jalkineita, ei kuulemma myydä heillä. Yrittivät tyrkyttää Asdiceja, kokeilin, olivat niin ahtaat sivusta että jalka oli kuin ruuvipihdeissä. Mallioli Nimbus, hinta hirveät 159e. Rehellisesti sanottuna 29 euron marketti-umbrotkin tuntui jalkaan mukavammilta.
No siitä sitten vaan tarralenkkarit jalkaan, jos tuntuu paremmalta. Ei kukaan käske ostamaan niitä kalliita kenkiä. Niin ja mikähän se Asdic-merkkinen kenkä oikein on, ei sellaista ole edes markkinoilla, ilmankos tuntui kamalalta.
Karhun hinnat liikkuu muuten n. 150 euron tietämillä. Tarjouksesta 129 euroa.
En tiedä missä Intersportissa olet käynyt, mutta ainakin oman kotikunnan Inter myy Karhuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232