Luonnon pahoinvointiin ja resurssien loppumiseen auttaa vaan pitkä ja perusteellinen taloudellinen lama eli rakenteiden romahdus.
Siinäkin valssissa heikoimmat kärsivät eniten ja talouslusmut vähiten.
kulutusta vähennettävä osa 3
5
331
Vastaukset
- Evoluutio kunniaansa
juuri ole niitä talouslusmuja, joten he kärsivät eniten.
Kunhan nyt saadaan tuotteiden ja ruoan hinnat tuplasti ylös, niin eiköhän se kulutus ja saastuminen ala laantumaan ainakin köyhemmissä maissa ja saadaan populaatiota karsittua myös.- pistaasi-n
talouslusmut ovat niitä jotka käyttävät toisten hätää omaan pussiinsa. Alkaen ihan oman kotisuomen pankeista jatkuen maailman energia ja ruokavarastojen kanssa keplottelijoihin.
- J.-C.Aqfaq
"..Kunhan nyt saadaan tuotteiden ja ruoan hinnat tuplasti ylös, niin eiköhän se kulutus ja saastuminen ala laantumaan ainakin köyhemmissä maissa ja saadaan populaatiota karsittua myös."
Kyllä hintojen nouseminen varmaan hillitsee kulutusta ylipainoisissa länsimaissakin, mutta kehitysmaissa on etupäässä kyse muusta kuin mukavuudesta, kuten sanoit.
Tässä yksi kuva, joka kertoo aika selkeästi missä ne suurimmat luonnonvarojen käyttäjät asustavat:
http://www.astronomyknowhow.com/resources/light-pollution.htm
Runsas valaistus on osoitus siitä, että yhteiskunnassa on varaa tursuttaa energiaa taivaan tuuliin, eli valona pimeälle yötaivaalle.
Tuosta kuvasta voi myös päätellä, että köyhien maiden väestönvähennys ei juuri vähennä luonnonvarojen kulutusta. Siellähän eniten kärsii suurin köyhä kansanosa, joka ei resursseja tuhlaile käytännössä ollenkaan esim. suomalaisiin verrattuna. Itse kun muinoin olin Malesiassa vaihto-opiskeluun liittyvällä kierroksella, niin näin kun nelihenkinen perhe (mies nainen kaksi lasta) kulki hyvin kevariskootterin (80kg) kyydissä. Täällä tarvitaan välttämättömyytenä iso perheauto (1700kg) tai pari moisen pesueen kyyditsemiseen. Suomessa tarvitaan siis 20x painavampi kulkine saman kuorman kuljetukseen kuin Malesiassa. Miksi?
"Ahneus käy lankeemuksen edellä", voisi sanoa vaikka en jesseen uskokaan. - kevarista
J.-C.Aqfaq kirjoitti:
"..Kunhan nyt saadaan tuotteiden ja ruoan hinnat tuplasti ylös, niin eiköhän se kulutus ja saastuminen ala laantumaan ainakin köyhemmissä maissa ja saadaan populaatiota karsittua myös."
Kyllä hintojen nouseminen varmaan hillitsee kulutusta ylipainoisissa länsimaissakin, mutta kehitysmaissa on etupäässä kyse muusta kuin mukavuudesta, kuten sanoit.
Tässä yksi kuva, joka kertoo aika selkeästi missä ne suurimmat luonnonvarojen käyttäjät asustavat:
http://www.astronomyknowhow.com/resources/light-pollution.htm
Runsas valaistus on osoitus siitä, että yhteiskunnassa on varaa tursuttaa energiaa taivaan tuuliin, eli valona pimeälle yötaivaalle.
Tuosta kuvasta voi myös päätellä, että köyhien maiden väestönvähennys ei juuri vähennä luonnonvarojen kulutusta. Siellähän eniten kärsii suurin köyhä kansanosa, joka ei resursseja tuhlaile käytännössä ollenkaan esim. suomalaisiin verrattuna. Itse kun muinoin olin Malesiassa vaihto-opiskeluun liittyvällä kierroksella, niin näin kun nelihenkinen perhe (mies nainen kaksi lasta) kulki hyvin kevariskootterin (80kg) kyydissä. Täällä tarvitaan välttämättömyytenä iso perheauto (1700kg) tai pari moisen pesueen kyyditsemiseen. Suomessa tarvitaan siis 20x painavampi kulkine saman kuorman kuljetukseen kuin Malesiassa. Miksi?
"Ahneus käy lankeemuksen edellä", voisi sanoa vaikka en jesseen uskokaan.Onko kyseessä kaksi- vai nelitahtikone.
Vanha kaksitahti-kevari voi saastuttaa ilmaa jopa enemmän kuin nykyaikainen nelitahtikoneella ja katalysaattorilla varustettu auto.
Eikä edes polttoaineen kulutuksessakaan ole merkitävää eroa.
Käydesssni Intiassa panin merkille käryttävät koppimopot ja niitä on todella paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704956
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484066- 513820
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413408
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo863086Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv662949Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232688