"kanoina"...siis harmaanruskeina,vai onko joku nähnyt kukon poikasta ikinä?Tuli vaan mieleen kun näitä nurkissa laumoittain viipeltään mutta kaikki ovat naaraita väritykseltään,vain täyskasvuisia kukkoja näkyy?????Kaikkea sitä voikin alkaa miettimään ;)
Syntyvätkö kaikki fasaanit
11
440
Vastaukset
- n.sorsa
eipäs ainakaan lapsuudessa tullut vastaan kun ruskeita fasaaneiden poikasia, kun niitä metsästeltiin juoksemalla pitkin peltoja on muuten nopeita juoksijoita. Linkissä on erittäin asiantuntevaa neuvoa fasaaneista.
http://hiki.pedia.ws/wiki/Fasaani- olikin juttua
Kyllä ne poikasina ovat naaraat ja urokset ulkonäöltään samanlaisia. Sitten vähitellen kasvettuaan alkavat erottua mistä tulee naaras mistä uros. Kun olin lapsi, fasaaneja kasvatettiin joillakin lintutarhoilla luontoon siirrettäväksi. Jotain metsästysseurojen juttuja oli. Meillekin niitä fassaninmunia toivat kanalle haudottavaksi. Kana hautoi ne, ja kasvatti isoiksi. Sitten päästivät ne fasaanit luontoon.
- n.sorsa
olikin juttua kirjoitti:
Kyllä ne poikasina ovat naaraat ja urokset ulkonäöltään samanlaisia. Sitten vähitellen kasvettuaan alkavat erottua mistä tulee naaras mistä uros. Kun olin lapsi, fasaaneja kasvatettiin joillakin lintutarhoilla luontoon siirrettäväksi. Jotain metsästysseurojen juttuja oli. Meillekin niitä fassaninmunia toivat kanalle haudottavaksi. Kana hautoi ne, ja kasvatti isoiksi. Sitten päästivät ne fasaanit luontoon.
tietoa eräältä asiantuntijalta, mutta ei aina jaksa kysellä , hänellä on fasaaneja kotona.
n.sorsa kirjoitti:
tietoa eräältä asiantuntijalta, mutta ei aina jaksa kysellä , hänellä on fasaaneja kotona.
Virtaako Karjalais verta...niin sitä täälläkin
Kannas verellä Hämeessä astellaan...lemmikki on
myös,mutta veren alkuperästä ei ole tietoa.- n.sorsa
dolan kirjoitti:
Virtaako Karjalais verta...niin sitä täälläkin
Kannas verellä Hämeessä astellaan...lemmikki on
myös,mutta veren alkuperästä ei ole tietoa.todella koskettavan sähköpostin miten häntä ja perhettä vainottiin kuin joutuivat jättämään kotinsa ja joutui toisten ihmisten nurkissa asumaan, kun oma koti jäi sodan jalkoihin.
Samoin sattui minunkin suvulle sotien alle jäi kaikki ja isäni suku joutui hengensä edessä paeta sodan jaloista ja kuinka heitä haukuttiin ja ryssiteltiin ja kaltoin kohdeltiin kaikella mahdollisella tavalla.
Mutta minä tiedän ainakin sukujuureni ja ne lepäävät Karjalassa ja olen siitä ylpeä tulee sitten mitä sontaa tahansa päälle. n.sorsa kirjoitti:
todella koskettavan sähköpostin miten häntä ja perhettä vainottiin kuin joutuivat jättämään kotinsa ja joutui toisten ihmisten nurkissa asumaan, kun oma koti jäi sodan jalkoihin.
Samoin sattui minunkin suvulle sotien alle jäi kaikki ja isäni suku joutui hengensä edessä paeta sodan jaloista ja kuinka heitä haukuttiin ja ryssiteltiin ja kaltoin kohdeltiin kaikella mahdollisella tavalla.
Mutta minä tiedän ainakin sukujuureni ja ne lepäävät Karjalassa ja olen siitä ylpeä tulee sitten mitä sontaa tahansa päälle.EN itse ole koskaan oikein noin karmeaa kuullut.
Mutta varmasti ehkä useinkin tuollaista kyräilyjä oli.Oman sukuni puolelta en ole havainnut.
Usein Karjala on ollut kiista kapulana,ja mitä se Venäjälle aikoinaan merkinnyt-EI mitään.
Mihin se suuri ja mahtava N-liitto hävisi...monet
sen ns.osa alueet itsenäistyvät.
EI tullut kommunismista sitä maailman pelastusta,eikä edes Bushista-nykyisellään.
Ne jotka Karjalaa lokaavat,eivät ole kunnolla poliittista aapista kuin raamattuakaan lukeneet.
Tavallaan Karjala on Suomen-edelleen ;ainakin
hengen tasolla,ja tulee pysymäänkin.
Jos olisi Suomen,se olisi hieno kuin kauniskin
osa Suomea--ellei kauneinkin.
Nykyisellään tuhottu, hävitetty kuin raiskattu
kaiken tavoin nyk. Venäjän jättömaa.
Siitä vielä rikkaalle valtiolle sota korvaukset
päälle.
Kai sitä on jopa Suomelle tarjottu,mutta ei ollut
vastaan ottaja siihen valmis.- n.sorsa
dolan kirjoitti:
EN itse ole koskaan oikein noin karmeaa kuullut.
Mutta varmasti ehkä useinkin tuollaista kyräilyjä oli.Oman sukuni puolelta en ole havainnut.
Usein Karjala on ollut kiista kapulana,ja mitä se Venäjälle aikoinaan merkinnyt-EI mitään.
Mihin se suuri ja mahtava N-liitto hävisi...monet
sen ns.osa alueet itsenäistyvät.
EI tullut kommunismista sitä maailman pelastusta,eikä edes Bushista-nykyisellään.
Ne jotka Karjalaa lokaavat,eivät ole kunnolla poliittista aapista kuin raamattuakaan lukeneet.
Tavallaan Karjala on Suomen-edelleen ;ainakin
hengen tasolla,ja tulee pysymäänkin.
Jos olisi Suomen,se olisi hieno kuin kauniskin
osa Suomea--ellei kauneinkin.
Nykyisellään tuhottu, hävitetty kuin raiskattu
kaiken tavoin nyk. Venäjän jättömaa.
Siitä vielä rikkaalle valtiolle sota korvaukset
päälle.
Kai sitä on jopa Suomelle tarjottu,mutta ei ollut
vastaan ottaja siihen valmis.ihmisten sydämmessä käen kukunnan ja puhtaan luonnon, mitä ei enään ole. Olisihan Suomella rikkauksia paljon jos alueet olisi saatu pitää ja olisimme olleet omavaraisia öljyn suhteenkin. Niin elää muisto Karjalaisilla kotiseudusta mistä osittain joutui luopumaan, sinne jäi Karjalan pääkaupungi Viipuri mikä oli Suomen sivistyksen kehto ja niin monet muutkin kaupungit. Suomi sai sentään maksettua sotakorvaukset vaikka ei ollut edes syyllinen sotaan, päinvastoin raskaat menetykset joutui koko maa kärsimään.
n.sorsa kirjoitti:
ihmisten sydämmessä käen kukunnan ja puhtaan luonnon, mitä ei enään ole. Olisihan Suomella rikkauksia paljon jos alueet olisi saatu pitää ja olisimme olleet omavaraisia öljyn suhteenkin. Niin elää muisto Karjalaisilla kotiseudusta mistä osittain joutui luopumaan, sinne jäi Karjalan pääkaupungi Viipuri mikä oli Suomen sivistyksen kehto ja niin monet muutkin kaupungit. Suomi sai sentään maksettua sotakorvaukset vaikka ei ollut edes syyllinen sotaan, päinvastoin raskaat menetykset joutui koko maa kärsimään.
Aivan samaa mieltä ollaan ja niitä on varmaan paljon.
Itselläni on vanhaa ja uutta Karjala kirjoja,vielä
dvd tallenteita vuosien varsilta levykkeillä.
Kyllä Suomi/Karjala on saanut monella eri tavalla
isosta naapuristaan kärsiä.
Karjalaisten puheista kuultaa esim.heimojen erilaisuus vahvana,jo luonteen piirteinäkin-mene ja
tiedä-kaikki on niin muuttunut...sulautunut kuin
kansainvälistynyt.
Millainen Karjala olisi nyt jos olisi jäänyt
Suomelle-uskon-Ettei ainakaan sellainen kuin se
on nykyisin : Raiskattuna jättömaana,vaikka kai
siellä jotain pientä yritetään...taas Suomen
avulla.
- ex-hatam
värityksistä mutta kanoja ne ovat kaikki kun niiden toilailuja katselee. Tepastellaan nyt tielläkin kuin ei ikinä oltaisi muuta liikennettä nähty ja autoja ei väistetä millään.
Toista samanlaista kanaa en ole tavannut, Viiviä lukuunottamatta.tossa vähän vaille 10 kaupungille ja meidän mäessä ekat jarrutukset...kukko kanoineen tepastelee tien yli.Sitten 2,5 kilsaa myöhemmin 3 kukkoa tepastelee peräkanaa ison tien yli.Ei ne kyllä väistä tippaakaan,harvinaisen vähän oon kuitenkaan koskaan nähnyt niitä tien vierillä kuolleina??
- ex-hatam
davalyan kirjoitti:
tossa vähän vaille 10 kaupungille ja meidän mäessä ekat jarrutukset...kukko kanoineen tepastelee tien yli.Sitten 2,5 kilsaa myöhemmin 3 kukkoa tepastelee peräkanaa ison tien yli.Ei ne kyllä väistä tippaakaan,harvinaisen vähän oon kuitenkaan koskaan nähnyt niitä tien vierillä kuolleina??
muutama päivä sitten yhden päälle. Onneksi kuoli heti ja ei kun lintu autoon ja naapurille kynittäväksi.
Maistui muuten hyvälle. Vähän kanan ja kukon yhdistelmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle984622Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493162Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852909- 791667
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411470450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021264- 15997
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40911Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah25900- 184884