Lapset oli mökillä leikkimässä, puuhasivat ison kiven ympärillä innoissaan. Menin katsomaan mitä penskat puuhasivat ja he olivat äkänneet kivessä siellä täällä kullanvärisiä kiteitä, jotka oli niin pehmeitä, että irtosivat helposti veitsellä raaputtaessa. Näyttivät vähän hilsemäisiltä levyiltä.
Osaisiko joku asiasta perillä oleva valaista mitä tuo kivestä irronnut materiaali oikein oli?
Lasten löytö...
vappuaattona
1
670
Vastaukset
- kultakoira
Kuulostaapa kovasti siltä, että on sitä nimenomaista katinkultaa, eli muskoviittia. Muskoviitti on kiillemineraali ja irtoilee juuri levyinä tai suomuina. Kun siinä on laajoja tasaisia pintoja, niin se kiiltelee mukavasti puronpohjassa. Tätä on moni sitten luullut kullaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222