Rasva ja suola

PekkaJJ

Kaupasta on vaikea löytää esimerkiksi sellaisia chipsejä joissa olisi kohtuullisesti rasvaa ja suolaa,
rasvapitoisuus on usein yksi kolmasosa painosta?
Kohtuulliseti rasvaa ja suolaa sisältät tuotteet ovat usein myynnissä vain lyhyen
aikaa ja toisinaan niitä löytyy poistokorista joten ne eivät vain mene kaupaksi.
Vanhemmat ostavat juuri näitä kaikkein rasvaisimpia tuotteita.
Kodeissa ja päiväkodeissa ylitetään ainakin suolamäärissä ne suositukset jotka on annettu lasten ruoalle.
Myös lasten diabetes lisääntyy räjähdysmäisesti.
Eikö lasten terveys ollenkaan kiinnosta vanhempia?

8

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman asian

      Lapset saavat vääriä rasvoja ja liikaa suolaa ja lisäaineita!Jo neuvolassa suositaan eineksiä.Minulleki sanottiin kun tyttö oli vuodenvanha,että voit aloittaa MAKSALAATIKON,NAKIT YMA!Siis moskaa jossa ei ole MITÄÄN KASVAVALLE LAPSELLE TARPEELLISIA RAVINTEITA.Esim tärkeitä rasvahappoja aivot tarvitsevat,mutta ei ole lääketehtaiden edun mukaista syödä terveellistä ruokaa,siksi neuvola ei väliitä mitä lapset syö.

      • Aradiatar..

        ..esim. tortillasipseissä 1,0%. Älytöntä. Nakit ok keitossa, koska ei tarvi pahemmin suolaa lisäillä. Meillä puputetaan lähinnä kasviksia ja kalaa/vaaleaa lihaa. Ihanaa kun nyt saa jo uusia perunoita!


    • 4:n äiti

      Onko tosiaan niin, että se, millaiset sipsit ja muut naposteltavat tekevät parhaiten kauppansa, kertoo siitä, millaista ruokaa pikkulapsille syötetään. Jos näin on, olen todella järkyttynyt. Siis miksi pikkulapsille pitäisi ostaa sipsejä? Yhtään minkäänlaisia? No, jos niitä ostetaan kerran tai pari vuodessa, niin OK, ja silloin ei ole mitenkään suurta merkitystä sillä, mikä niiden rasva- tai suolapitoisuus on, mutta tietysti silloinkin on parempi ostaa sellaisia, joissa rasvaa ja suolaa on kohtuullisesti tai ei lisättyä rasvaa ja suolaa ollenkaan (maissinaksut).

    • eivät mene kaupaksi?

      Ne kaikenmaailman styrox-tuotteet, jotka on esitelty jollekin aidonkaltaiselle tuotteenkorvikkeelle eivät maistu miltään juuri sen keveytensä takia.

      Sen takia ne eivät mene kaupaksi.

      Suosittelen jokaikiselle kevyttuotteiden ostajalle: osta ja syö sitä oikeaa tavaraa, mutta harvemmin.

      Älä huijaa itseäsi light-merkinnällä.

      Punttaa itsesi vaikka kerran kuussa ähkyksi suola-rasva-hiilari-pommilla kuin joka viikko aidonkaltaisella korvikemössöllä.

      Luepa joskus ne tuotesisällöt ja vertaa keskenään Oikeaa tavaraa siihen Kevyeen.

      Yllätyt.

      • pekkaJJ

        Tuota esimerkkiä/ohjetta ei kannata ainakaan lapsille näyttää kun niillä ei ole mitään luontaista tarvetta syödä teollisuuden tuottamia huonolaatuista rasvaa/suolaa sisältävää roskaruokaa ,
        Aikuisten kannattaa antaa lapsille esimerkkiä oikeanlaisista välipaloista, esim.kuivatut hedelmät?

        Mulle maistuu myös kevyet tuotteet kun ei ole koskaan tarjottu rasvaisia tai suolaisia välipaloja niin todella harvoin sellaista sitten kaipaa,
        olen verrannut light/tavallinen tuotesisältöjä keskenään,ero on toisinaan peni ja toisinaan suuri.
        viimeksi ostin poistokorista ruissnacksejä joissa näkyy olevan rasvaa vain 6%


      • Aradiatar

        ..se kermakastike on monta kertaa parempaa kuin "kurrikermasta" keitetyt. Olen samaa mieltä tuossa asiassa, että pitäisi suosia aitoja tuotteita. Valmiskeitoissa (pussi) ja kastikkeissa ei ole kuin hiven aitoa asiaa, yök. Itse olen oppinut "hyville" ruokatavoille ja teinivuosien vegaaniudesta jäänyt himo kasvisruokaan, tosin nykyään tarvitsee sen verisen pihvin pari kertaa kuussa..mutta kala on myös tajuttoman hyvää.
        Tyttöni 1v8kk:tta rakastaa parsakaalia ja ruisleipää.. :D
        Joskus pitää tietenkin herkutella, mutta olen päätynyt tekemään ranskalaisetkin itse uunissa, koska ne ovat yksinkertaisesti parempia kuin pahville ja rasvalle maistuvat pikaruokalaversiot.


    • lisääntymisellä ole

      mitään tekemistä rasvojen kanssa. Diabetes on hiilihydraattiaineenvaihdunnan sairaus eli sokeritauti. Jos vanhemmat olisivat kiinnostuneita lastensa terveydestä niin silloin pitäisi välttää hiilihydraattituotteita ja varsnkin niitä missä on käytetty rasvaa, joka yleensä on keinotekoista, luuonnotonta rasvaa. Näin maatalon emäntänä voin sen kertoa että kun lapset saavat luonnollista maitoa ja eläinrasvoja niin ei mitään allergioita eikä lapsien diabetesta ilmaannu.

      • pekkaJJ

        Laitoin esimerkiksi tuon "diabetes lisääntyy",
        lisääntyyhän myös esim.lasten ylipaino ja siitä aiheutuvat sairaudet yhteiskunnassamme,ja monet muut sairaudet,voisi myös lisätä että muilla lisäaineilla kuten sokerilla on varmaan haittavaikutuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe