Miten suolihuuhtelu

tehdään??

Paljon ihmiset puhuvat, että suolihuuhtelu olisi hyvä tehdä paaston aikana. Jopa joka päivä.

Millä menetelmällä se tehdään? Onnistuuko kotona?

14

11636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muoviletkua

      vaan tupataan perseeseen ja sitä pitkin kaadetaan vettä suoli täyteen. Hullujen hommaa, sanon minä.

      • synnyttänyt

        mitähän siinä on niin hullua? Kun ajattelee, mitä kaikkea muuta ihmiset sinne peräsuoleensa tunkevat.. Vesi vanhin voitehista, eikö se niin ole?
        Synnytyslaitoksellakin suoli tyhjennetään ennen kuin mennään synnytyssaliin.

        Itse pussin saa ostettua apteekista, helppo käyttää ja siihen tottuu melko pian.


      • mieltä
        synnyttänyt kirjoitti:

        mitähän siinä on niin hullua? Kun ajattelee, mitä kaikkea muuta ihmiset sinne peräsuoleensa tunkevat.. Vesi vanhin voitehista, eikö se niin ole?
        Synnytyslaitoksellakin suoli tyhjennetään ennen kuin mennään synnytyssaliin.

        Itse pussin saa ostettua apteekista, helppo käyttää ja siihen tottuu melko pian.

        niin vuonna papu tyhjennettiin suoli ennen synnytystä! nuorimmaiseni on 14 ja häntä synnyttäessäni kätilö nauroi ettei enää nykyaikana sellaista tehdä.
        mutta hauska seurata että ihmiset jaksavat pestä suolistoaankin, hoikkuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. ennemminkin muistuttaa menneitä aikoja, kun käytiin saunassa jouluna ja juhannuksena, eli puhtaita oltiin vain tovi...


      • Mitä asiantuntijat?
        mieltä kirjoitti:

        niin vuonna papu tyhjennettiin suoli ennen synnytystä! nuorimmaiseni on 14 ja häntä synnyttäessäni kätilö nauroi ettei enää nykyaikana sellaista tehdä.
        mutta hauska seurata että ihmiset jaksavat pestä suolistoaankin, hoikkuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. ennemminkin muistuttaa menneitä aikoja, kun käytiin saunassa jouluna ja juhannuksena, eli puhtaita oltiin vain tovi...

        Miten on oikeastaan? Voisiko joku asiantuntija valaista?

        Asun Ruotsissa, ja täällä myydään suoliletkuja vain jos on resepti. Eräs apteekkari oli sitä mieltä, että suolihuuhtelu ei ole hyvä, koska silloin tulee pois tärkeitä jotain suolibakteereja ja se ei ei ole hyvä. Olisi hyvä, jos joku lääkäri kertoisi, että onko hyvä vai ei. Siis ei "luonnonlääkäri" vaan oikea lääkäri.

        Toinen asia, mihin se lääkäri myös voisi vastata on, että voiko sitä glaubersuolaa tosiaan ottaa joka päivä tai miten usein vuodessa. Kyselin sitäkin ja mielipiteet erosivat apteekissa ja terveyskaupassa.


      • synnyttänyt
        mieltä kirjoitti:

        niin vuonna papu tyhjennettiin suoli ennen synnytystä! nuorimmaiseni on 14 ja häntä synnyttäessäni kätilö nauroi ettei enää nykyaikana sellaista tehdä.
        mutta hauska seurata että ihmiset jaksavat pestä suolistoaankin, hoikkuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. ennemminkin muistuttaa menneitä aikoja, kun käytiin saunassa jouluna ja juhannuksena, eli puhtaita oltiin vain tovi...

        tuntuu, että täällä yritetään latistaa kaikenlainen itsestä huolehtiminen. Pitäisikö tässä sitten tehdä kuten suuri enemmistö eli jatkaa mässäämistä ja ryyppäämistä. Eiköhän tuo suolihuuhtelu ole kuitenkin parempi vaihtoehto kuin monet muut "paheet". Eri asia sitten, jos suolta huuhtelee (tai käyttää glaubersuolaa) useammin kuin kerran tai kaksi kertaa vuodessa.

        Itse synnytin esikoiseni vuonna 1992 eli silloin tehtiin Helsingin Kätilöopistossa suolihuuhtelu. Toinen synnytys meni parissa tunnissa, joten ei ehditty tehdä sitä (ehkä juuri seuraavana vuonna suolihuuhtelut lopetettiin?)


      • kok.paastoaja
        synnyttänyt kirjoitti:

        tuntuu, että täällä yritetään latistaa kaikenlainen itsestä huolehtiminen. Pitäisikö tässä sitten tehdä kuten suuri enemmistö eli jatkaa mässäämistä ja ryyppäämistä. Eiköhän tuo suolihuuhtelu ole kuitenkin parempi vaihtoehto kuin monet muut "paheet". Eri asia sitten, jos suolta huuhtelee (tai käyttää glaubersuolaa) useammin kuin kerran tai kaksi kertaa vuodessa.

        Itse synnytin esikoiseni vuonna 1992 eli silloin tehtiin Helsingin Kätilöopistossa suolihuuhtelu. Toinen synnytys meni parissa tunnissa, joten ei ehditty tehdä sitä (ehkä juuri seuraavana vuonna suolihuuhtelut lopetettiin?)

        Miksi tälle palstalle yleensä tulette, kun ootte niin agressiivisia suhtautumaan asiaan?
        Aloittaja kysyi miten tehdään suolihuuhtelu?

        Apteekista saa valmiita vesi pusseja ja siitä vaan harjoittelemaan, kyllä siihen äkkiä tottuu, eikä minusta ainakaan ole "inhoo"
        Ikävämpiäkin asioita on maailmassa.
        Itsekin kolme synnyttänyt ja joka kerta suolihuuhtelut tehty, sekä leikkauksiakin tehty minulle puolenkymmentä ja joka kerta suolihuuhtelut tehty, minusta tämä on luonnollista.
        Veikkaampa, että alkomahooli on vaarallisempaa, kuin glaubersuolavesi juotuna pari kertaa vuodessa suolihuuhtelut.

        Jotkut ohjeet neuvovat suolen puhdistukseen merisuolavettä, joka juodaan aamuisin ensimmäiseksi. Suoli tyhjenee luonnollisesti, olen itsekkin joskus kokeillut tätä.
        Terveellisyydestä en tiedä, mutta minä ainakin voin hyvin senkin paaston jälkeen.
        Hyvää paastoa!


      • lapset 6,5,2
        mieltä kirjoitti:

        niin vuonna papu tyhjennettiin suoli ennen synnytystä! nuorimmaiseni on 14 ja häntä synnyttäessäni kätilö nauroi ettei enää nykyaikana sellaista tehdä.
        mutta hauska seurata että ihmiset jaksavat pestä suolistoaankin, hoikkuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. ennemminkin muistuttaa menneitä aikoja, kun käytiin saunassa jouluna ja juhannuksena, eli puhtaita oltiin vain tovi...

        vai vuonna papu.. minulla kyllä tyhjennettiin suoli aina ennen synnytystä, ja lapset ovat kaikki syntyneet 2000-luvulla, viimeisin 2006..


      • MamaK
        mieltä kirjoitti:

        niin vuonna papu tyhjennettiin suoli ennen synnytystä! nuorimmaiseni on 14 ja häntä synnyttäessäni kätilö nauroi ettei enää nykyaikana sellaista tehdä.
        mutta hauska seurata että ihmiset jaksavat pestä suolistoaankin, hoikkuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. ennemminkin muistuttaa menneitä aikoja, kun käytiin saunassa jouluna ja juhannuksena, eli puhtaita oltiin vain tovi...

        Kyllä myös täällä etelässä tyhjennetään suoli ennen synnytystä. On monelle tosi tärkeä juttu, koska iso ulostemäärä saattaa hidastaa synnytystä. (Tämä on nykyajan kätilöltä tieto! Itsellä lapset syntyneet 200-luvulla ja molemmissa perärusikeen sain vaikka olin käynyt kotona juuri kakkosella. Ja kyllä sieltä tavaraa vaan tuli.

        Suolihuuhtelu on välttämätön paaston aikana ettei elimistö ala käyttää suolen kuona-aineita paaston aikana. Siitä seuraa päänsärkyä yms.


    • -.-.-

      tuosta suolihuuhtelusta.. itse olen kokeillut glaubersuolaa, ei vain oikein toiminut.. siispä ruokalusikallinen merisuolaa litraan vettä ja se juoda kerralla niin johan alko tyhjenemään..

      • aloittaja

        Siis toimiiko merisuola laksatiivin tavoin?? En ole ennen kuullutkaan. Nyt kokeilemaan!


      • kok.paastoaja
        aloittaja kirjoitti:

        Siis toimiiko merisuola laksatiivin tavoin?? En ole ennen kuullutkaan. Nyt kokeilemaan!

        Varaa aikaa tyhjentymiseen, voi olla, että käytättää useimmin kuin kerran pytyllä, mutta varma tyhjennys!


    • suoli puhtaaksi

      kyllä onnistuu kotona just tein sen itele ja pari kertaa piti pöntöllä istua.oli loppu pelisä siisti homma.tsemppiä.joo meinasin tehä joka päivä.kaverila menny pää kipiäksi ku suolesa vielä tavaraa tai sitten johtu nälästä.

      • Ennen aloittamista

        Kannattaa tehdä jo edellisenä iltana ennen kuin alkaa.


      • hömppä
        Ennen aloittamista kirjoitti:

        Kannattaa tehdä jo edellisenä iltana ennen kuin alkaa.

        Edellisenä iltana ennen synnytystä vai paastoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe