Pohkeet pienemmiksi?

jools

Oon tällainen 162 cm ja 50 kg nuori nainen. Suhteellisen siro ja pikkuinen, MUTTA. Pohkeet vaivaavat kaikessa paksuudessaan. Lihasta siellä on jonkin verran menneiden kilpaurheiluvuosieni ansiosta, mutta sitäkin enemmän sitä ei-lihasta.

Kuinka saisin siis pohkeita/sääriä kapeammiksi? Onko väliä, juoksenko vai kävelenkö lenkeillä? Lihasmassaa en niinkään kaipaisi, vaan tota löllöä pois. Kuntoni ei ole kauhean hyvä, mutta yritys on kova :-)

16

20612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täsmälaihdutus ei onnistu

      Vastoin naisten yleistä luuloa, rasvaa ei voi poistaa haluamastaan kohdasta sitä "jumppaamalla". Ilman kirurgia tällainen siis on mahdotonta, ja nämä "selluliitin" (mikä todellisuudessa on ihan läskiä, ei selluliittia, mikä on oikeasti tulehtunutta kudosta, vaikka läskiä sellaiseksi naistenlehdissä kutsutaankin) poistoyritykset voiteilla, kintailla, hieromalla, "jumppaamalla", vittulihastenlähentäjälaitetta salilla pumppaamalla tms., ovat tuhoon tuomittuja yrityksiä.

      Ainoa keino siis on tässäkin tapauksessa laihduttaminen. Rasvaprosentin laskeminen tavalla tai toisella. Tämä on vakiovastaus kaikkiin naisten kysymyksiin tällä palstalla, joten tämän voivat ystävälliset kopioida joka kysymyksen perään.

      • Anna9995

        sinänsä p****a juttu, että esim. itselläni ei sinänsä ole paino-ongelmia, mutta minulla yksinkertaisesti on sairaalloisen suuret pohkeet. Olen 168 cm, 59 kg, ja rasvaprosentikseni mitattiin 18%. En haluaisi laihduttaa koska haluan enemmänkin pitää terveennäköisen kroppani mutta ei kai niitä pohkeita muuten saa pienemmäksi. Vatsassani ei ole rasvaa tippaakan, kun sitten taas pohkeet ovat täysin "eri paria" kuin muu vartalo.

        Toimisikohan pohkeisiin rasvaimu :D ?

        Tanssin paljon, lisäksi jumppaan ja lenkkeilen, mutta ei näistä ainakaan apua asiaan ole ollut. Päinvastoin!'


      • -weider-
        Anna9995 kirjoitti:

        sinänsä p****a juttu, että esim. itselläni ei sinänsä ole paino-ongelmia, mutta minulla yksinkertaisesti on sairaalloisen suuret pohkeet. Olen 168 cm, 59 kg, ja rasvaprosentikseni mitattiin 18%. En haluaisi laihduttaa koska haluan enemmänkin pitää terveennäköisen kroppani mutta ei kai niitä pohkeita muuten saa pienemmäksi. Vatsassani ei ole rasvaa tippaakan, kun sitten taas pohkeet ovat täysin "eri paria" kuin muu vartalo.

        Toimisikohan pohkeisiin rasvaimu :D ?

        Tanssin paljon, lisäksi jumppaan ja lenkkeilen, mutta ei näistä ainakaan apua asiaan ole ollut. Päinvastoin!'

        Sanotaan nyt suoraan miten asiat ovat. Noissa rasvaprosentti/pituus/paino suhteissa ei siellä sun pohkeissa mitään rasvaa ole vaan silkkaa lihasta. Tämä pätee myös ketjun aloittajaa. Unohtakaa tällaiset jutut sillä näille ette mitään voi ja siksi tällaisten juttujen miettiminen ei ole järkevää.


      • Anna taas
        -weider- kirjoitti:

        Sanotaan nyt suoraan miten asiat ovat. Noissa rasvaprosentti/pituus/paino suhteissa ei siellä sun pohkeissa mitään rasvaa ole vaan silkkaa lihasta. Tämä pätee myös ketjun aloittajaa. Unohtakaa tällaiset jutut sillä näille ette mitään voi ja siksi tällaisten juttujen miettiminen ei ole järkevää.

        voihan se niinkin olla. En mä itse asiassa tätä asiaa sen enempää onneks stressaa, rasvaimua en tosissani edes harkitsisi, mihinkään vartalon osaan. Jos jollekin miehelle tulee siitä itsetunto-ongelmia että mulla on isommat pohkeet kun sillä niin SO NOT! (Matti NYkästä lainatakseni)


      • Käsi Järki
        Anna taas kirjoitti:

        voihan se niinkin olla. En mä itse asiassa tätä asiaa sen enempää onneks stressaa, rasvaimua en tosissani edes harkitsisi, mihinkään vartalon osaan. Jos jollekin miehelle tulee siitä itsetunto-ongelmia että mulla on isommat pohkeet kun sillä niin SO NOT! (Matti NYkästä lainatakseni)

        Enemmän aerobista liikuntaa. Yhdelläkään maratoonarilla ei ole kuvailemiasi pohkeita. Naiset tekevät yleensä sen virheen, että he tuijottavat kohtuullisen vähärasvaista ylävartaloaan. Kasvot ovat kauniit ja vatsa suhteellisen litteä, mutta takamus, reidet ja pohkeet valtavat. Sitten luullaan olevan niin hoikkaa niin hoikkaa.. Naisten rasvaprosenteista en kyllä tiedä mitään, mutta luulis nyt 18 voivan pudottaa 12, ilman anoreksiaa. Rasvahan on siitä niin mukava, että se lähtee viimeiseksi sieltä missä sitä on eniten.


      • KTK27
        Käsi Järki kirjoitti:

        Enemmän aerobista liikuntaa. Yhdelläkään maratoonarilla ei ole kuvailemiasi pohkeita. Naiset tekevät yleensä sen virheen, että he tuijottavat kohtuullisen vähärasvaista ylävartaloaan. Kasvot ovat kauniit ja vatsa suhteellisen litteä, mutta takamus, reidet ja pohkeet valtavat. Sitten luullaan olevan niin hoikkaa niin hoikkaa.. Naisten rasvaprosenteista en kyllä tiedä mitään, mutta luulis nyt 18 voivan pudottaa 12, ilman anoreksiaa. Rasvahan on siitä niin mukava, että se lähtee viimeiseksi sieltä missä sitä on eniten.

        Kyllä se on niin, että laihdutusta ja venyttelyä. On fakta, että erittäin notkeat lihakset ovat pidemmät ja hoikemman ja kauniimmat näköiset! Eli siis pilatesta, venyttelyä, uintia ja lenkkeilyä. Kävely ei hyvä koska siinä käytetään liikaa pohkeita jolloin ne saattaa tukevoitua..


      • Käsi Järki
        KTK27 kirjoitti:

        Kyllä se on niin, että laihdutusta ja venyttelyä. On fakta, että erittäin notkeat lihakset ovat pidemmät ja hoikemman ja kauniimmat näköiset! Eli siis pilatesta, venyttelyä, uintia ja lenkkeilyä. Kävely ei hyvä koska siinä käytetään liikaa pohkeita jolloin ne saattaa tukevoitua..

        Lenkkeily hyvä, mutta kävely huono?? Kävelykö rasittaa pohkeita enemmän kuin lenkkeily? Mitä ihmettä??? Ajattele nyt vähän!


      • gurl
        Käsi Järki kirjoitti:

        Lenkkeily hyvä, mutta kävely huono?? Kävelykö rasittaa pohkeita enemmän kuin lenkkeily? Mitä ihmettä??? Ajattele nyt vähän!

        ok. :D
        mä oon 15 v ja 164/48 ja aika hoikka.. mut mua vituttaa mun vartalo vyötäröstä alas päin!! eritoten pohkeet!! :O
        mä vaikka laihdutan itteni henkihieveriin jotta saan niistä sirot!!! vaikka mä harrastanki liikuntaa enkä ikinä oo ollu lihava, mut pohkeet!! nyt oon vasta alkanu huomaamaan.. ei ne ennen mun harrastuksii oo ollu isot ja löllyävät xd hyi stna :(:(


      • Muurahaisleijona
        gurl kirjoitti:

        ok. :D
        mä oon 15 v ja 164/48 ja aika hoikka.. mut mua vituttaa mun vartalo vyötäröstä alas päin!! eritoten pohkeet!! :O
        mä vaikka laihdutan itteni henkihieveriin jotta saan niistä sirot!!! vaikka mä harrastanki liikuntaa enkä ikinä oo ollu lihava, mut pohkeet!! nyt oon vasta alkanu huomaamaan.. ei ne ennen mun harrastuksii oo ollu isot ja löllyävät xd hyi stna :(:(

        Löysimpäs keskustelua tästäki aiheesta. Mullaki tosiaan suuret pohkeet ja vieläpä keskenään eri kokoiset. HUOMATTAVASTI eri kokoiset. Olen mitoiltani 160cm/48kg eli muuten ihan hoikka.

        Isomman pohkeeni ympärysmitta on noin 38 cm ja se näyttää muuhun kroppaan verrattuna valtavalta. Mulla sitä läskiä ei ole niin paljoa, vaikka kesän aikana huomasin,että sitäki on kertyny. O.o

        Lihasta on liikaa, mut en tiedä miten saisin ne surkastumaan. Yksinkertaisesti olemalla käyttämättä niitä?


      • Anonyymi
        Käsi Järki kirjoitti:

        Enemmän aerobista liikuntaa. Yhdelläkään maratoonarilla ei ole kuvailemiasi pohkeita. Naiset tekevät yleensä sen virheen, että he tuijottavat kohtuullisen vähärasvaista ylävartaloaan. Kasvot ovat kauniit ja vatsa suhteellisen litteä, mutta takamus, reidet ja pohkeet valtavat. Sitten luullaan olevan niin hoikkaa niin hoikkaa.. Naisten rasvaprosenteista en kyllä tiedä mitään, mutta luulis nyt 18 voivan pudottaa 12, ilman anoreksiaa. Rasvahan on siitä niin mukava, että se lähtee viimeiseksi sieltä missä sitä on eniten.

        Olet oikeassa, et todellakaan tiedä mikä on naisen rasvaprosentti.


    • Rasvaimu1

      Rasvaimulla varmasti pienenee senttejä.

    • Ammatinvalinta

      Seisomatyötä tekevillä näkee aika tuhteja sääriä mm. tarjoilijat ja hoitsut....

    • lihasta

      Itselläni on myös ympärysmitaltaan 38 senttiset pohkeet, mutta se nyt johtuu puhtaasti siitä, että oon koko ikäni harrastanut tanssia, mm. Balettia kakarasta asti, eikä lihas lähde pois jos jatkan tanssimista. Mutta kumpi mieluummin, isot pohkeet vai tanssi? TANSSI

    • Anonyymi

      Veikkaisin että lihasmassaa voi saada ainakin hieman vähennettyä esim juoksuliikkeellä ja jonkinlaisella dieetillä. itsellänikin on suhteellisen suuret pohkeet, nyt vasta kyllä huomasin sen olevan pieni ongelma.

    • Anonyymi

      Hei pikkupohkeet. Mun pohkeiden ympärysmitta on ollut 18 vuotiaasta asti about 45cm. Urheillut aina mut en varsinaisesti pohkeita kehittänyt tietoisesti. Ne vaan on isot.
      Saappaita on aina ollut vaikea löytää.

    • Anonyymi

      Ei pohke haitty. Minä pidä leveä pohke ja leveä lanne naisello. Jos haluat voit hyvin pitää pitkä vartinen saapas. Käy hyu. Kaunis. Kesällä voi hyvin pitkä musta kumisaapas. Kaunis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe