Jogurtti jossa ei

sokeria.....

Mitä jogurttia pitäisi syödä, kun sanotaan, että jogurtissa on paljon sokeria. Mitä sellaisia jogurtteja on, jossa ei ole ollenkaan sokeria?

15

2985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carnac

Esim. A - jugurtit rasvattomana ja normaalirasvaisena, turkkilainen ja kreikkalainen jugurtti 10%- rasvaisena.
      Mukaan vaan marjoja niin tulee yhtä hyvänmakuista kuin sokerijugurteista.

• huom huom

Tässä vaiheessa on pakko huutaa väliin tieto jonka vasta viime viikolla itsekin järkytyksekseni löysin: maustamattomassa jogurtissa ON (yleensä?) sokeria, eikä edes mitenkään vähän! Finelin esimerkissä on 5g/100g.

• JOGURTTI...

Vitalinea 0 , useita makuja..

Ja niinkun mainoksessakin sanotaan näissä ei ole mitään.. Ei paljon kaloreita, ei sokeria..

Hyvää mahan täytettä silti.

Ai niin ja lisäaineita löytyy ihan kivasti, eli ruumiis tulee hyvin säilyväksi =)

• ................

En koskisi tuohon pitkällä tikullakaan...Tässä esim. mansikkajogun ainekset:

rasvaton jogurtti (rasvaton maito, rasvaton maitotiiviste tai –jauhe, jogurttihapate), mansikka (12%), oligofruktoosi (kuitu), magnesiumsitraatti, stabilointiaineet (muunnettu maissitärkkelys, karrageeni), aromi, happamuudensäätöaineet (natriumsitraatti, sitruunahappo), väri (kokkiniili), makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), D-vitamiini. Makeutettu aspartaamilla (sisältää fenyylialaniinin lähteen) ja asesulfaami K:lla. Valmistettu linjalla, jossa käsitellään mantelia, hasselpähkinää, saksanpähkinää ja vehnää. Ei alle 3-vuotiaille lapsille.

• ...
        ................ kirjoitti:

rasvaton jogurtti (rasvaton maito, rasvaton maitotiiviste tai –jauhe, jogurttihapate), mansikka (12%), oligofruktoosi (kuitu), magnesiumsitraatti, stabilointiaineet (muunnettu maissitärkkelys, karrageeni), aromi, happamuudensäätöaineet (natriumsitraatti, sitruunahappo), väri (kokkiniili), makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), D-vitamiini. Makeutettu aspartaamilla (sisältää fenyylialaniinin lähteen) ja asesulfaami K:lla. Valmistettu linjalla, jossa käsitellään mantelia, hasselpähkinää, saksanpähkinää ja vehnää. Ei alle 3-vuotiaille lapsille.

Sokerittomia jogurttejahan löytyy melkein kaikilta valmistajilta...Hoi, tuoteselosteita tutkimaan kaupassa! Purkki vaan ympäri ja katso lukeeko takana "sokeri" :D

• ymmärrä?
        ................ kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tuossakaan nyt on? Paitsi jos vierastaa keinomakeutusaineita, mutta en usko niistäkään olevan haittaa kohtuudella käytettynä. Osa aineista on varmaan keinotekoisesti valmistettu, mutta osa ihan luonnollisia.

Jos en nyt väärin ole katsonut niin lisäaineita on lähes joka ruuassa jollei nyt luomua ole. Esim. makkara, leikkeleet, leipä,...

• carnac
        ymmärrä? kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tuossakaan nyt on? Paitsi jos vierastaa keinomakeutusaineita, mutta en usko niistäkään olevan haittaa kohtuudella käytettynä. Osa aineista on varmaan keinotekoisesti valmistettu, mutta osa ihan luonnollisia.

Jos en nyt väärin ole katsonut niin lisäaineita on lähes joka ruuassa jollei nyt luomua ole. Esim. makkara, leikkeleet, leipä,...

ainakin aspartaamia, jonka turvallisuudesta ei olla varmoja. Tai ehkä ollaan mutta mediassa väitteet aina kumotaan suuntaan ja toiseen. Fenyyliketonuriaa sairastaville se on myrkky.
        Väriaineetkaan eivät aina ole niin terveellisiä, osa syöpää aiheuttavia.

Lisäaineita ei ole luomuruuassa eikä ole myöskään pahemmin vähähiilihydraattisissa ruuissa. Makkaraakin saa lisäaineettomana ja nitriitittömänä.

• voi päättää
        carnac kirjoitti:

ainakin aspartaamia, jonka turvallisuudesta ei olla varmoja. Tai ehkä ollaan mutta mediassa väitteet aina kumotaan suuntaan ja toiseen. Fenyyliketonuriaa sairastaville se on myrkky.
        Väriaineetkaan eivät aina ole niin terveellisiä, osa syöpää aiheuttavia.

Lisäaineita ei ole luomuruuassa eikä ole myöskään pahemmin vähähiilihydraattisissa ruuissa. Makkaraakin saa lisäaineettomana ja nitriitittömänä.

haluaako käyttää keinotekoisi amakeutusaineita. Niillä on ainakin ihan hyvä korvata sokeri jos haluaa vähemmän energiaa. Oikeaa karkkia en ole syönyt yli vuoteen, mutta oon silloin tällöin saattanut syödä sokerittomia makeisia, jotka vie hyvin makeanhimon. Pienikin aski riittää.

Eikös suomessa osa vahingollisista väriaineista ole kielletty ja niitä ei enää käytetä vai?... Muistaakseni jostain atsoväreistä oon lukenut että ne saattaa aiheuttaa yliherkistymistä.

En tarkoita että sä söisit näin, mutta muutama mun tuttavista koettaa välttää mm.aspartaamia ja lisäaineita. Ei osta vaikkapa näitä keinomakeutettuja danone jogurtteja tai makkaraa, mutta syö sitten leipää, karkkia, pullaa yms. joissa todennäköisesti on ties mitä lisäaineita. Sitten ne valittaa mulle kuinka mä uskallan syödä jotain sokerittomia pastilleja kun ne on ah niin myrkyllisiä...

• carnac
        voi päättää kirjoitti:

haluaako käyttää keinotekoisi amakeutusaineita. Niillä on ainakin ihan hyvä korvata sokeri jos haluaa vähemmän energiaa. Oikeaa karkkia en ole syönyt yli vuoteen, mutta oon silloin tällöin saattanut syödä sokerittomia makeisia, jotka vie hyvin makeanhimon. Pienikin aski riittää.

Eikös suomessa osa vahingollisista väriaineista ole kielletty ja niitä ei enää käytetä vai?... Muistaakseni jostain atsoväreistä oon lukenut että ne saattaa aiheuttaa yliherkistymistä.

En tarkoita että sä söisit näin, mutta muutama mun tuttavista koettaa välttää mm.aspartaamia ja lisäaineita. Ei osta vaikkapa näitä keinomakeutettuja danone jogurtteja tai makkaraa, mutta syö sitten leipää, karkkia, pullaa yms. joissa todennäköisesti on ties mitä lisäaineita. Sitten ne valittaa mulle kuinka mä uskallan syödä jotain sokerittomia pastilleja kun ne on ah niin myrkyllisiä...

no en kylllä syö noin :). Ainakin tällä hetkellä on keinotekoiset ruuat pannassa. Myönnän kyllä että joskus tulee vaiheita ja ihme päähänpistoja, että ei missään nimessä aspartaamia, mutta sitten meneekin karkkia tilalla. Tai että ei voi syödä ylimääräistä ruoka-annosta nälkään, koska se lihottaa ja sen sijaan hakee kaupasta jotain herkkua :D.

Atsoväriaineet ovat juuri niitä haitallisia. Luin ohimennen jostain näiltä palstoilta, että olisi taas löydetty joku uusi haitallinen väriaine. Juuri tuollaisen takia välttelen mielelläni kaikkia lisäaineita.

• en suoranaisesti
        carnac kirjoitti:

no en kylllä syö noin :). Ainakin tällä hetkellä on keinotekoiset ruuat pannassa. Myönnän kyllä että joskus tulee vaiheita ja ihme päähänpistoja, että ei missään nimessä aspartaamia, mutta sitten meneekin karkkia tilalla. Tai että ei voi syödä ylimääräistä ruoka-annosta nälkään, koska se lihottaa ja sen sijaan hakee kaupasta jotain herkkua :D.

Atsoväriaineet ovat juuri niitä haitallisia. Luin ohimennen jostain näiltä palstoilta, että olisi taas löydetty joku uusi haitallinen väriaine. Juuri tuollaisen takia välttelen mielelläni kaikkia lisäaineita.

välttele lisäaineita, niin kaupan hyllylle saattaa jäädä esim. joku punaiseksi värjätty makkara, se näyttää ihan raa`alta musta. Ei kovin houkuttelevan näköistä leivän päällä...

Mutta jos vaan rahat riittää niin mä pyrin ostamaan kotimaista tai luomua lihaa, kasviksia, maitotuotteita ja puurohiutaleita. Entisenä vegaanina kasvisruokia tulee syötyä usein.

• ***************************...

meneppäs sinne kaupan jukurtti hyllylle ja lue jukurteista tuoteselosteet,niin löydät varmaan sokerittomia,oletko oikeesti noin avuton,että et itse osaa lukea tuoteselosteita???? ota järki käteen ja silmä myös!

• alkuperäinen...

Niin mitä se hiilihydraatti sitten on, eikö se ole myös sokeria??

• hydraatti

Etkö osaa itse selvittää mitään???? ootko tosiaan noin avuton???:::Vai pelleiletkö....OPETTELEPPA ...käyttämään googlea!

• Rhytm

se hiilihydraatti on sokeria.

• 000

on myös hyvää, kevyttä eikä sisällä ylimääräsiä aineksia... Ja mun mielestä ainaki pitää nälkää paremmin ku jogurtit...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2078
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      46
      1695
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      110
      1460
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1196
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      994
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      74
      924
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      825
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      769
    9. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      26
      718
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      99
      699
    Aihe