Lopetin kotivakuutuksen, koska minulla on niin vähän arvotavaraa.
Eli onko niin, ettei minulla ole nyt palovakuutustakaan? Toimiva palovaroitin on.
Asunto omistusyksiö, 32 neliötä kerrostalossa. Suuressa kaupungissa, lähiössä.
Omaisuus: käytetyt stereot, uusi 15 tuuman LCD- taulutelevisio, digiboxi, 39 €:n dvd-soitin, 3G-kännykkä, jääkaappipakastin, pyykinpesukone, liesi, mikroaaltouuni, käytetty kahvinkeitin, parvekkeella asuu hermeliini-kani ja polkupyörä 3-vaihteinen, säilytys talon lukollisessa pyöräkellarissa.
Ovessa turvalukko ja murtosuojarauta.
Asun yksin ja olen ns. koti-ihminen, eli omavalvonta.
Teinkö oikean ratkaisun? Henkilövakuutukset pidän silti voimassa ja henkivakuutus on jo maksettu loppuun. Kotivakuutus oli IF:ssä.
Lopetin kotivakuutuksen!
16
2186
Vastaukset
Olen puhunut tästä ennenkin. "kotivakuutus" koostuu yleisesti kolmesta vakuutuksesta. Omaisuus-, vastuu- ja oikeusturvavakuutuksesta.
Omaisuusvakuutuksella turvaat omaa omaisuuttasi esim. irtaimistoa esim. palon varalta.
Se ei ole tärkeä jos haluat kantaa riskisi itse tai et arvosta omaa omaisuuttasi rahallisesti. Totalitääri vahingossa se tulee 95% suomalaisista tarpeelliseksi. Sen huomaat kyllä jos esim. tulipalo tuhoaa kaiken mitä sinulla on.
Vastuuvakuutuksella turvataan vahingonkorvausvelvollisuuttasi. Asut taloyhtiössä, joten toiminnallasi voit aiheuttaa vahinkoa taloyhtiön omaisuudelle, josta olet korvausvelvollinen. Esim. vesivahinko, savu ja nokivahinko tai sähkövahinko.
Oikeusturvavakuutuksella voit haastaa vaikka vakuutusyhtiön oikeuteen, mikäli teillä on riita vakuutuskorvauksesta tai sopimuksesta.
Asuntoosi 10000€ irtaimisto, (pelkkä palo), vastuu ja oikeusturva max 50€ vuosi. Aika nihkeää säästämistä jos ei maistu. Vastuuvahingoissa varsinkin korvausvelvollisuus voi olla kymmeniä tuhansia euroja.- lapinmies1961
Vaikka tämä vakuutuksenmyyjä yritääki sinua uskotella kaikesta kauheasta esim. vesivahingosta jotka ovat täysin taloyhtiön vastuulla .Mulla on yhenlapsen huoneessa enempi omaisuutta mitä tuossa luettelit eikä mulla ole kotivakuutusta ollenkaan.Sulla on kaikki vakuutukset aivan turhia ei vakuutusyhtiö mitää maksa tuommoisesta omaisuudesta .Vaikka vakuutusmaksu ei olisikaan korkea en sijoittaisi yhtään euroa pelkiin lupauksiin.Joten pidän sinua järkevänä ihmisenä älä vain lähe tuohon vakuutusyhtiöitten vedätyksiin vaan lueskele nuita minun kirjoituksia niin huomaat miten voin tietää näin paljon nuista vakuutushuijareista.
Vastuunjakotaulukosta voit suoraan katsoa mitkä ovat osakkaan vastuulla taloyhtiössä. Taloyhtiön vakuutus kyllä kattaa vahingot, mutta vakuutusyhtiö voi periä korvauksia vahingon aiheuttajalta regressinä. Ne on isoja rahoja esim. opiskelijalle.
- ja huolehtimatta
misterifvi kirjoitti:
Vastuunjakotaulukosta voit suoraan katsoa mitkä ovat osakkaan vastuulla taloyhtiössä. Taloyhtiön vakuutus kyllä kattaa vahingot, mutta vakuutusyhtiö voi periä korvauksia vahingon aiheuttajalta regressinä. Ne on isoja rahoja esim. opiskelijalle.
siitä että kotivakuutus ei olisi kunnossa. Aivan ääliömäinen "rako" säästää, eli kyllä, kyllä teit hölmösti kun kerran kysyt.
- lapinmies1961
ja huolehtimatta kirjoitti:
siitä että kotivakuutus ei olisi kunnossa. Aivan ääliömäinen "rako" säästää, eli kyllä, kyllä teit hölmösti kun kerran kysyt.
,mutta voitko valaista monestikko olet korvauksia saanut niistä vakuutuksistasi.Mie voin kyllä kertoa montaki vahinkoa. Vaikka kuinka on kotivakuutukset ja kaikista kalleimmat joka piti korvata lähes kaiken ,mutta sittenkö se vahinko tapahtui ei korvannut yhtään mitään .Tämähän on sitä vakuutusturvaa ,lupauksia ,vakuutusyhtiöitten petoksia ,asiakkaitten ryöstöä josta on tehty liiketoimintaa jossa sadat epärehelliset vakuutusvirkailijat ,heidän lääkärinsä ja vahinko tarkastajat asiakkaitta pettävät ja ryöstävät laillisesti rahanne ilman seurauksia.50€ ei ole isoraha ,mutta kun se menee huijareille silloin senttiki on liikaa ,mietippä sitä.
lapinmies1961 kirjoitti:
,mutta voitko valaista monestikko olet korvauksia saanut niistä vakuutuksistasi.Mie voin kyllä kertoa montaki vahinkoa. Vaikka kuinka on kotivakuutukset ja kaikista kalleimmat joka piti korvata lähes kaiken ,mutta sittenkö se vahinko tapahtui ei korvannut yhtään mitään .Tämähän on sitä vakuutusturvaa ,lupauksia ,vakuutusyhtiöitten petoksia ,asiakkaitten ryöstöä josta on tehty liiketoimintaa jossa sadat epärehelliset vakuutusvirkailijat ,heidän lääkärinsä ja vahinko tarkastajat asiakkaitta pettävät ja ryöstävät laillisesti rahanne ilman seurauksia.50€ ei ole isoraha ,mutta kun se menee huijareille silloin senttiki on liikaa ,mietippä sitä.
Muista nyt kirjoituksissasi että vakuutusyhtiöiden korvaussuhde on keskimäärin 75% ja vakuutuskorvauksia maksetaan suomessa 2-3 miljardia euroa, joten väitteesi on täysin perätön. Itse olen aina saanut kun olen tarvinnut. Auton maalaukset, tietokoneet, polkupyörät jne. ja aina mukisematta.
- lapinmies1961
misterifvi kirjoitti:
Muista nyt kirjoituksissasi että vakuutusyhtiöiden korvaussuhde on keskimäärin 75% ja vakuutuskorvauksia maksetaan suomessa 2-3 miljardia euroa, joten väitteesi on täysin perätön. Itse olen aina saanut kun olen tarvinnut. Auton maalaukset, tietokoneet, polkupyörät jne. ja aina mukisematta.
vakuutusmyyjä /markkinoija.Ei sinunlaista vakuutusasiamiestä kannata kusetaa silloinhan huomaat myyväsi tyhjiä lupauksia .Miksi mie olen justiin se henkilö jolla on vaikuksia saada edes lääkärinmäärämiä lääkkeitä joita joudun syömään jokapäivä.?Muistat kai sen kun mies meni hakemaan korvauksia ja keroi nimekseen ÄNROOTH.Vakuutusvirkailija sanoi kelpaako sikari.Meillä on sellainen ero sie yrität tuoda nuille petollisille vakuutushuijareille asiakkaita ,mutta mie yritän valaista heitä siitä ,että eivät maksaisi tyhjistä lupauksista.Eiko olekki helppo yhtälö ,puhut prosenteista ,tiedät kyllä niistä jotain ja ainoastaan niistä jotka ovat niissä sikariportaissa ja saa korvaukset kivutta.Tavallinen taatelintallaaja kun menee hakeemaan niitä korvauksia vahingosta käynnistyy poliisitutkinta ja korvaustenhakija on hetkenpäästä poliisin suojissa kuulustellaan vakuutuspetoksesta.Tiedät paljonko tälle sikariportaalle maksetaan hurjat 2-3 miljaardia €.Saataahan siinä olla miljaardi puoleen jos toiseenki ,mutta et kerro montako miljaardia €jää korvaamatta vakuutuksen ottajille, vakuutusvirkailijoiden petoksina ?Kerroit ,että olet aina saanut kun olet "TARVINNUT"vakuutuksista rahaa .Yksilöi hiukan rahantarve oliko se silloin kun tili oli tyhjä ja tarvit rahaa vakuutukseta ?Voi kauhea sinua oletkohan tehnyt vakuutuspetoksen? Kun rahantarve iskee vakuutuksista saa puuttuvat eurot?Vaikka mieki olisin tarvinnut matkakorvaukset ja lääkekulut joudun käräjienkautta ne hakeemaan ,Onko se mielestäsi oikein ?En kaipaa sääliä olen senverran kovaluu ,että otan omani kaikkia sallittuja keinoja käyttäen en syyllisty vakuutuspetoksiin enkä mihinkään rikolliseen toimintaan niinkuin vakuutusytiöt.
lapinmies1961 kirjoitti:
vakuutusmyyjä /markkinoija.Ei sinunlaista vakuutusasiamiestä kannata kusetaa silloinhan huomaat myyväsi tyhjiä lupauksia .Miksi mie olen justiin se henkilö jolla on vaikuksia saada edes lääkärinmäärämiä lääkkeitä joita joudun syömään jokapäivä.?Muistat kai sen kun mies meni hakemaan korvauksia ja keroi nimekseen ÄNROOTH.Vakuutusvirkailija sanoi kelpaako sikari.Meillä on sellainen ero sie yrität tuoda nuille petollisille vakuutushuijareille asiakkaita ,mutta mie yritän valaista heitä siitä ,että eivät maksaisi tyhjistä lupauksista.Eiko olekki helppo yhtälö ,puhut prosenteista ,tiedät kyllä niistä jotain ja ainoastaan niistä jotka ovat niissä sikariportaissa ja saa korvaukset kivutta.Tavallinen taatelintallaaja kun menee hakeemaan niitä korvauksia vahingosta käynnistyy poliisitutkinta ja korvaustenhakija on hetkenpäästä poliisin suojissa kuulustellaan vakuutuspetoksesta.Tiedät paljonko tälle sikariportaalle maksetaan hurjat 2-3 miljaardia €.Saataahan siinä olla miljaardi puoleen jos toiseenki ,mutta et kerro montako miljaardia €jää korvaamatta vakuutuksen ottajille, vakuutusvirkailijoiden petoksina ?Kerroit ,että olet aina saanut kun olet "TARVINNUT"vakuutuksista rahaa .Yksilöi hiukan rahantarve oliko se silloin kun tili oli tyhjä ja tarvit rahaa vakuutukseta ?Voi kauhea sinua oletkohan tehnyt vakuutuspetoksen? Kun rahantarve iskee vakuutuksista saa puuttuvat eurot?Vaikka mieki olisin tarvinnut matkakorvaukset ja lääkekulut joudun käräjienkautta ne hakeemaan ,Onko se mielestäsi oikein ?En kaipaa sääliä olen senverran kovaluu ,että otan omani kaikkia sallittuja keinoja käyttäen en syyllisty vakuutuspetoksiin enkä mihinkään rikolliseen toimintaan niinkuin vakuutusytiöt.
Aika rohkeaa provokaatiota yksityishenkilöä kohtaan. Olen aikaisemminkin sanonut olevani pahoillani siitä että olet sairas, mutta et niistä syistä joita vakuutuksesi kattaa. Se kuka saa korvauksia vakuutuksistaan ei ole riippuvainen naamasta tai asemasta. Asiakkaita on jokaiseen lähtöön kaikkia tulee kohdella tasapuolisesti. Nyt kun puhutaan yksityisistä ihmisistä ja kotitalouksista. Vakuutustoiminta on todella erilaista kun puhutaan suuryrityksistä ja niiden maksuista ja korvauksista. Niistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta suurissa miljoonavastuissa toiminta on aina harkinnanvaraista ja vuorovaikutus tiheää.
Tarve - sana jota käytin oli paikkaansa oikeutettu. Olin kärsinyt taloudellisen menetyksen vahingon johdosta ja vakuutus korvasi. Se toimii juuri niin kuin sen pitääkin, kun toimitaan ehtojen mukaisesti ja ennen kuin "Kouvolan vesivahinko" tulee niin mätiä omenia mahtuu varmasti sekaan, ei voi mitään. Niitä on onneksi harvassa.
Sun tarinoita kun lukee niin vaikea on enää yhdistää juttuja toisiinsa. Voisit aloittaa oman viestiketjun johon kerrot siististi vuosi lukujen alle tarinat mitä on tapahtunut. Selvitys nykytilanteesta olisi myös mielenkiintoista luettavaa. Rehellinen kuvaus niin nähdään kuinka huonosti vakuutusyhtiöt ovat sua kohdelleet ja millaisista menetyksistä on kyse. Yleinen dissaaminen nimettömänä keskustelupalstalla on niin helppoa että kuka tahansa voisi sitä tehdä. Motivaatiosi tai lähinnä sen valtaisuus kiehtoo minua. Tää palsta on kohta kuin verkostomarkkinointi palsta. Täynnä toinen toisiaan parjaavia viestejä joista ei ole apua kenellekään. Lapinmies olet samanlainen kiihkoilija kuin Petteri Haipola oli aikanaan. Ainoa että Petterillä oli myös perusteita ja paljon.misterifvi kirjoitti:
Aika rohkeaa provokaatiota yksityishenkilöä kohtaan. Olen aikaisemminkin sanonut olevani pahoillani siitä että olet sairas, mutta et niistä syistä joita vakuutuksesi kattaa. Se kuka saa korvauksia vakuutuksistaan ei ole riippuvainen naamasta tai asemasta. Asiakkaita on jokaiseen lähtöön kaikkia tulee kohdella tasapuolisesti. Nyt kun puhutaan yksityisistä ihmisistä ja kotitalouksista. Vakuutustoiminta on todella erilaista kun puhutaan suuryrityksistä ja niiden maksuista ja korvauksista. Niistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta suurissa miljoonavastuissa toiminta on aina harkinnanvaraista ja vuorovaikutus tiheää.
Tarve - sana jota käytin oli paikkaansa oikeutettu. Olin kärsinyt taloudellisen menetyksen vahingon johdosta ja vakuutus korvasi. Se toimii juuri niin kuin sen pitääkin, kun toimitaan ehtojen mukaisesti ja ennen kuin "Kouvolan vesivahinko" tulee niin mätiä omenia mahtuu varmasti sekaan, ei voi mitään. Niitä on onneksi harvassa.
Sun tarinoita kun lukee niin vaikea on enää yhdistää juttuja toisiinsa. Voisit aloittaa oman viestiketjun johon kerrot siististi vuosi lukujen alle tarinat mitä on tapahtunut. Selvitys nykytilanteesta olisi myös mielenkiintoista luettavaa. Rehellinen kuvaus niin nähdään kuinka huonosti vakuutusyhtiöt ovat sua kohdelleet ja millaisista menetyksistä on kyse. Yleinen dissaaminen nimettömänä keskustelupalstalla on niin helppoa että kuka tahansa voisi sitä tehdä. Motivaatiosi tai lähinnä sen valtaisuus kiehtoo minua. Tää palsta on kohta kuin verkostomarkkinointi palsta. Täynnä toinen toisiaan parjaavia viestejä joista ei ole apua kenellekään. Lapinmies olet samanlainen kiihkoilija kuin Petteri Haipola oli aikanaan. Ainoa että Petterillä oli myös perusteita ja paljon.Olen samaa mieltä kanssasi ja olenkin tässä jo tovin miettinyt mitä sheriffinä asialle tekisin. Olen itse nyt seuraillut parisen kuukautta tätä lapinmiehen toimintaa palstalla. Alkaa olemaan sen verran toistoa ja turhanpäiväistä parjausta, että viestejä alkaa poistumaan, alkaa lukeutumaan jo tuon massapostituksen piikkiin. Oli asia mikä hyvänsä niin lapinmiehellä tuntuu olevan aina sama virsi, kysyttiin sitten vakuutuksen kannattavuutta, hintaa, korvaavuutta, yhtiöiden eroja ym.
Tämä ihan tiedoksi lapinmiehelle ja muillekin.- lapinmies1961
misterifvi kirjoitti:
Sun tarinoita kun lukee niin vaikea on enää yhdistää juttuja toisiinsa. Voisit aloittaa oman viestiketjun johon kerrot siististi vuosi lukujen alle tarinat mitä on tapahtunut. Selvitys nykytilanteesta olisi myös mielenkiintoista luettavaa. Rehellinen kuvaus niin nähdään kuinka huonosti vakuutusyhtiöt ovat sua kohdelleet ja millaisista menetyksistä on kyse. Yleinen dissaaminen nimettömänä keskustelupalstalla on niin helppoa että kuka tahansa voisi sitä tehdä. Motivaatiosi tai lähinnä sen valtaisuus kiehtoo minua. Tää palsta on kohta kuin verkostomarkkinointi palsta. Täynnä toinen toisiaan parjaavia viestejä joista ei ole apua kenellekään. Lapinmies olet samanlainen kiihkoilija kuin Petteri Haipola oli aikanaan. Ainoa että Petterillä oli myös perusteita ja paljon.,mutta ei ole oikeutettua keskustelukanavienkautta lähetää valheellista tietoa vakuutustoiminnasta.Jos sie saat korvauksia silloin kun haluat ei tarkoita sitä,että korvauksia tulee mullekki samassa tahdissa.Jos olen esittänyt joskus väitteitä, jokaisen väitteen pystyn perustelemaan .Provokaatiosta senverran kun esität asian niin ,että siihen jää mielikuva sinun saavan korvauksia silloin kun haluat,on täysin oikeutettua minun kysyä mahollista pankkitilin saldoa jos korvataan silloin kun halutaan esim.autonmaalaus.En mie vakuutusyhtiön piikkiin ole autoa maalauttanut enkä tiä miten sen saisin tehtyä ,vaikkaki uusi mersuni on hyvässä maalissa enkä tarvi kyseisiä palveluja.Ne miljardit joita korvataan tuot esille ,et niitä joita jätetään petollisten virkailijoiden ja vakuutusyhtiöiden lääkäreiden vuoksi maksamatta niille henkilöille joille ne todellisuudessa kuuluisivat.Eikö olisi tasapuolisuuden nimissä tuoda esille neki kymmenet/sadatmiljaardit joita ei korvata vaikka kuuluiski korvata ?Jos vakuutusyhtiö pelaa rehellistäpeliä tulis tämäki epäkohta korjata niin kokonaiskuva olis sekeämpi.Olishan vakuutuksen ottajalla hepompi valita vakuutusyhtiö mikäli näkisi neki miljaardit mitä mikäki yhtiö ei ole korvannut .Kerrot ,että korvaukset ei ole kiinni naamasta eikä asemasta mutta, mie haen käräjienkautta ja sulle tulee kun manulle illallinen .Mistähän tämä keroo ?Niinpä tohin tuohonki väiteeseen esitämään eriäävän mielipiteen .
lapinmies1961 kirjoitti:
,mutta ei ole oikeutettua keskustelukanavienkautta lähetää valheellista tietoa vakuutustoiminnasta.Jos sie saat korvauksia silloin kun haluat ei tarkoita sitä,että korvauksia tulee mullekki samassa tahdissa.Jos olen esittänyt joskus väitteitä, jokaisen väitteen pystyn perustelemaan .Provokaatiosta senverran kun esität asian niin ,että siihen jää mielikuva sinun saavan korvauksia silloin kun haluat,on täysin oikeutettua minun kysyä mahollista pankkitilin saldoa jos korvataan silloin kun halutaan esim.autonmaalaus.En mie vakuutusyhtiön piikkiin ole autoa maalauttanut enkä tiä miten sen saisin tehtyä ,vaikkaki uusi mersuni on hyvässä maalissa enkä tarvi kyseisiä palveluja.Ne miljardit joita korvataan tuot esille ,et niitä joita jätetään petollisten virkailijoiden ja vakuutusyhtiöiden lääkäreiden vuoksi maksamatta niille henkilöille joille ne todellisuudessa kuuluisivat.Eikö olisi tasapuolisuuden nimissä tuoda esille neki kymmenet/sadatmiljaardit joita ei korvata vaikka kuuluiski korvata ?Jos vakuutusyhtiö pelaa rehellistäpeliä tulis tämäki epäkohta korjata niin kokonaiskuva olis sekeämpi.Olishan vakuutuksen ottajalla hepompi valita vakuutusyhtiö mikäli näkisi neki miljaardit mitä mikäki yhtiö ei ole korvannut .Kerrot ,että korvaukset ei ole kiinni naamasta eikä asemasta mutta, mie haen käräjienkautta ja sulle tulee kun manulle illallinen .Mistähän tämä keroo ?Niinpä tohin tuohonki väiteeseen esitämään eriäävän mielipiteen .
Ero sinun ja minun välillä on sellainen, että kärsimäni vahingot ovat vakuutusehtojen mukaan korvattavia ja sinun ei. Vakuutushtiö ei ole hyväntekeväisyys tai armopalayhtiö. Vakuutussopimuksessa sovitaan tarkkaan se mitä riskejä vakuutusyhtiö kattaa vakuutusmaksua vastaan ja mitä ei. Jos on ehdoissa epäselvyyttä lain mukaan korvaus kuuluu suorittaa.
Täsmennykseksi ulkopuolisille, jotka näitä palstoja lukevat mutta eivät osallistu tähän keskusteluun: Olen tarvinnut vakuutuskorvausta, koska minulle on sattunut vahinko. Jos joku luulee, että joku saa vakuutuksesta korvauksen siksi et vain haluaa on hyvin väärässä. Niille korvataan jolle on sattunut vahinko, joka on ehtojen mukaan korvattava.
Korvaamatta jääviä "vahinkoja" ei kukaan tilastoi, koska ne eivät ole sopimuksen mukaisia. Jos kaksi tahoa tekee sopimuksen ja tulee sopimuksesta rajattu vahinko, niin ei se ole vakuutuspetos.
Suurin selitys näille lapinukkeleille on se ettei toinen osapuoli ole ymmärtänyt sopimusta. Sopimusehdot eivät ole pitkiä ja ne on ihan normaalia suomenkieltä. Pitää olla oikea tuote, oikea vakuutus oikeaan aikaan. Jos ei ymmärrä, niin kuin 90% ihmisistä ei ymmärrä, niin kannattaa ottaa selvää. On kohtuutonta maksaa 1000-2000€ vuodessa sellaisesta, jota ei osaa käyttää.- lapinmies1961
misterifvi kirjoitti:
Ero sinun ja minun välillä on sellainen, että kärsimäni vahingot ovat vakuutusehtojen mukaan korvattavia ja sinun ei. Vakuutushtiö ei ole hyväntekeväisyys tai armopalayhtiö. Vakuutussopimuksessa sovitaan tarkkaan se mitä riskejä vakuutusyhtiö kattaa vakuutusmaksua vastaan ja mitä ei. Jos on ehdoissa epäselvyyttä lain mukaan korvaus kuuluu suorittaa.
Täsmennykseksi ulkopuolisille, jotka näitä palstoja lukevat mutta eivät osallistu tähän keskusteluun: Olen tarvinnut vakuutuskorvausta, koska minulle on sattunut vahinko. Jos joku luulee, että joku saa vakuutuksesta korvauksen siksi et vain haluaa on hyvin väärässä. Niille korvataan jolle on sattunut vahinko, joka on ehtojen mukaan korvattava.
Korvaamatta jääviä "vahinkoja" ei kukaan tilastoi, koska ne eivät ole sopimuksen mukaisia. Jos kaksi tahoa tekee sopimuksen ja tulee sopimuksesta rajattu vahinko, niin ei se ole vakuutuspetos.
Suurin selitys näille lapinukkeleille on se ettei toinen osapuoli ole ymmärtänyt sopimusta. Sopimusehdot eivät ole pitkiä ja ne on ihan normaalia suomenkieltä. Pitää olla oikea tuote, oikea vakuutus oikeaan aikaan. Jos ei ymmärrä, niin kuin 90% ihmisistä ei ymmärrä, niin kannattaa ottaa selvää. On kohtuutonta maksaa 1000-2000€ vuodessa sellaisesta, jota ei osaa käyttää.vakuutusehdot.Älä vääristä asioita ,tuosta kirjoituksesta saa helposti sellaisen käsityksen ,että sinun vahingot on kaikki ehtojen mukaiset minun ei yksikään.Esim. Autokolari missä olen ollut ja pakolliset liikennevakuutukset olen maksanut, niitten ehtojen mukaan minun sairaskulut pitää korvata, lääkeet pitää maksaa, kulut joita mulle aiheutuu pitää korvata .Oliko tuossa jotain epäselvyyttä sie saat kaikista vahingoista korvauksen olethan vakuutusyhtiön palveluksessa ,minä en ole vakuutusyhtiön palveluksessa saan korvaukset käräjien kautta.Onko minulle sattunut vahinko ?Olen menettänyt terveyteni ,meinasi lähteä henki, liikuntakyky meni ,mutta sain sen takaisin kun en suostunut sänkypotilaaksi en antanut periksi.Tämä ei ole ainut asia jos aienmpia kirjoituksia lukee niistä selviää aiheita.Vakuutus myyjät ovat yhtä petollisia kun muutkin virkailijat ei siellä tavallisen ihmisen ihmisarvo mitään paina yritetään jyrätä maanrakoon ja aina löytyy ehto millä ei tarvi korvata .Ei ole syy-yhteyttä, huolimattomuus siinä ehtoja törkeimmästä päästä millä pystytään kaikki korvaukset epäämään.Sanoit ,että 90%ei ymmärrä ehtoja ,se on varmaan se joukko mille jätetään kaikki korvaukset maksamatta justiin sen ymmärtämättömyyden vuoksi .Kun ei 90%ymmärrä ,että ei vakuutuksia kannatte ottaa jätetään näille ymmärtämättömille kaikki maksamatta ,kun ovat niin tyhmiä eikä yhtä viisaita kun tämä "misterifvi".Tässä pieni selvennys ja suomennos siitä mitä tämä vakuutusyhtiöiden edustaja halusi sanoa .Kannataa seurata esimerkkiäni ja irtisanoa nuiden petollisten loisten rahoittaminen.
lapinmies1961 kirjoitti:
vakuutusehdot.Älä vääristä asioita ,tuosta kirjoituksesta saa helposti sellaisen käsityksen ,että sinun vahingot on kaikki ehtojen mukaiset minun ei yksikään.Esim. Autokolari missä olen ollut ja pakolliset liikennevakuutukset olen maksanut, niitten ehtojen mukaan minun sairaskulut pitää korvata, lääkeet pitää maksaa, kulut joita mulle aiheutuu pitää korvata .Oliko tuossa jotain epäselvyyttä sie saat kaikista vahingoista korvauksen olethan vakuutusyhtiön palveluksessa ,minä en ole vakuutusyhtiön palveluksessa saan korvaukset käräjien kautta.Onko minulle sattunut vahinko ?Olen menettänyt terveyteni ,meinasi lähteä henki, liikuntakyky meni ,mutta sain sen takaisin kun en suostunut sänkypotilaaksi en antanut periksi.Tämä ei ole ainut asia jos aienmpia kirjoituksia lukee niistä selviää aiheita.Vakuutus myyjät ovat yhtä petollisia kun muutkin virkailijat ei siellä tavallisen ihmisen ihmisarvo mitään paina yritetään jyrätä maanrakoon ja aina löytyy ehto millä ei tarvi korvata .Ei ole syy-yhteyttä, huolimattomuus siinä ehtoja törkeimmästä päästä millä pystytään kaikki korvaukset epäämään.Sanoit ,että 90%ei ymmärrä ehtoja ,se on varmaan se joukko mille jätetään kaikki korvaukset maksamatta justiin sen ymmärtämättömyyden vuoksi .Kun ei 90%ymmärrä ,että ei vakuutuksia kannatte ottaa jätetään näille ymmärtämättömille kaikki maksamatta ,kun ovat niin tyhmiä eikä yhtä viisaita kun tämä "misterifvi".Tässä pieni selvennys ja suomennos siitä mitä tämä vakuutusyhtiöiden edustaja halusi sanoa .Kannataa seurata esimerkkiäni ja irtisanoa nuiden petollisten loisten rahoittaminen.
Perätömien väitteiden esittäminen ja yksittäisen ammattikunnan syyllistäminen yleistämisen perusteella on ala-arvoista käytöstä. Jopa S24.keskustelupalstalla. Voit lopettaa sen heti. Korostan vielä, että vakuutusyhtiössä työskentelevä ei ole eri asemassa muihin vakuutuksenottajiin. Itselläni esim. on vakuutuksia useammassa yhtiössä. Korvaus ei koskaan ole automaatio vaan jokainen vahinko on yksilönsä. Korvauskäsittelijän työ ei ole porsaanreikien etsimistä saatika niiden käyttämistä vaan korvaustoiminta perustuu vakuutuksenottajan ja vakuutuksen antajan väliseen sopimukseen. MItä on sovittu korvataan ja mitä on rajattu sopimuksen ulkopuolelle ei korvata.
90% ymmärtämättömyys johtuu suurimmaksi osakseen kiinnostuksen puutteesta. Ei kiinnosta lukea, koska teksti on vaikeaa tai koska ehdot on pitkät. Korvaustoiminta ei aiheuta tyytymättömyyttä asiakkaissa, jos vakuutuspaketin on tehnyt kunnolla ja vaihtoehdot ja riskit on oikein kartoitettu. Päästään siihen tilanteeseen, jossa vakuutuksenottaja itse tietää mitä riskejä hän on jakanut ja mitkä jäävät hänen omalle vastuulleen. Silloin vahinkotilanteessa ymmärrys on kohdallaan ja asiakas tietää ettei voi saada tapahtumasta korvausta. Tällaiseen kohtaamisessa olevaan vuoropuheluun päästään valitettavan harvoin. Se johtuu myyjien kapeakatseisuudesta ja asiakkaiden omasta keskittymisestä vakuutusasioihin. On yleistä, että asiakas lähtee ovesta sanoen: Hoida sää ne kuntoon, kun kerran tiedät. Silloin ammattitaito punnitaan ja viimeistään, kun tulee vahinko.
En tule jatkamaan tätä eipäs juupas väittelyä kanssasi Lapinmies1961. Tää on kuin taistelis tuulimyllyjä vastaan. Asenne-erot on vaan niin suuret.- lapinmies1961
misterifvi kirjoitti:
Perätömien väitteiden esittäminen ja yksittäisen ammattikunnan syyllistäminen yleistämisen perusteella on ala-arvoista käytöstä. Jopa S24.keskustelupalstalla. Voit lopettaa sen heti. Korostan vielä, että vakuutusyhtiössä työskentelevä ei ole eri asemassa muihin vakuutuksenottajiin. Itselläni esim. on vakuutuksia useammassa yhtiössä. Korvaus ei koskaan ole automaatio vaan jokainen vahinko on yksilönsä. Korvauskäsittelijän työ ei ole porsaanreikien etsimistä saatika niiden käyttämistä vaan korvaustoiminta perustuu vakuutuksenottajan ja vakuutuksen antajan väliseen sopimukseen. MItä on sovittu korvataan ja mitä on rajattu sopimuksen ulkopuolelle ei korvata.
90% ymmärtämättömyys johtuu suurimmaksi osakseen kiinnostuksen puutteesta. Ei kiinnosta lukea, koska teksti on vaikeaa tai koska ehdot on pitkät. Korvaustoiminta ei aiheuta tyytymättömyyttä asiakkaissa, jos vakuutuspaketin on tehnyt kunnolla ja vaihtoehdot ja riskit on oikein kartoitettu. Päästään siihen tilanteeseen, jossa vakuutuksenottaja itse tietää mitä riskejä hän on jakanut ja mitkä jäävät hänen omalle vastuulleen. Silloin vahinkotilanteessa ymmärrys on kohdallaan ja asiakas tietää ettei voi saada tapahtumasta korvausta. Tällaiseen kohtaamisessa olevaan vuoropuheluun päästään valitettavan harvoin. Se johtuu myyjien kapeakatseisuudesta ja asiakkaiden omasta keskittymisestä vakuutusasioihin. On yleistä, että asiakas lähtee ovesta sanoen: Hoida sää ne kuntoon, kun kerran tiedät. Silloin ammattitaito punnitaan ja viimeistään, kun tulee vahinko.
En tule jatkamaan tätä eipäs juupas väittelyä kanssasi Lapinmies1961. Tää on kuin taistelis tuulimyllyjä vastaan. Asenne-erot on vaan niin suuret.on suuret.Sie myyt mie yritän ihmisiä valistaa siitä ,että ei makseta lupauksista .Kyllä tiän kantasi ja sen että varmaan saataa häiritä lupausten myynti kun taustalla on henkilö joka ottaa kantaa niihin.Siinä edellisessä kirjoituksessa toit selvästi esiin sn ,että 90% ei saa korvauksia kun he eivät ymmärrä vakuutusehtoja niinkuin sinä vakuutusasiantuntija tiät, kun sulle satuu vahinko sinun vahinko korvataan vaikka jokainen vahinko on oma tapauksensa olet saanut aina korvauksen.Ei oikein mene minun jakeluun se että olet aina saanut korvauksen ja vaikka mulla on ollut kotivakuutukset aina kalleimmat mitä yhtiöistä on löytynyt minun vahingot ei kuulu korvattavienpiiriin.Tässä ei ole muu kuin se ,että en ole kuulunut tähän 10%jotka saavat korvauksia niitä miljaardeja.Vakuutuksen ottajalla ja sen antajalla ei ole kun yksipuolinen sopimus ei ole sellaista sopimusta jossa kysytää vakuutuksen ottajan mielipide ,vaan vakutuken ottaja pitää hyväksyä sopimukset ysipuolisesti mitä vakuutusyhtiö ehdoissaan sanoo.Kerroit tuossa ,että sulla on useammassa yhtiössä vakuutukset .Onkohan ne senvuoksi ,että kun vahinko sattuu saat useammasta yhtiöstä niinsantun tuplapotin?Vaikka eipä se mulle kuulu vaan ajatus tuli jostain sielunsyvyydestä kun olivat jotkut vakuutushuijarit ottaneet useammista yhtiöistä vakuutukset ja sitäkautta tuplakorvaukset.Miksi arvostelen tätä yhtä ammattikuntaa en syyttele?Siihen on syyni ,kerroin sen edellisessä kirjoituksessani ja jos minä ja varmaan moni muuki ehkä se 90%joka ei näitä ehtoja ymmärrä joutuu esim.autokolari tapauksesa jossa on selvät ehdot hakemaan korvaukset käräjienkautta ei silloin ole asiat vakuutuksenottajaa kohdellut oikein vaan yhtiö yritää luistaa omista maksuvelvotteistaan. Vaikka se ,joka ylläpitää näitä petollisia laitoksia yritää samaa pannaan saatavat ulosottoon.Vakuutusyhtiön virkailijat on tulosvastuussa silloin ei katsota mitä sopimusehdoissa lukee vaan annetaan hylkäävät päätökset vaikka kuuluisiki korvattavienjoukoon .Vakuutuksen ottaja joko hyväksyy sen tai valitaa ,kun valitaa muutuu korvattavaksi .Kävi mullekki se vesivahinko mikä oli ensin rakennusvirhe ja kun valitin ei enää ollutkaan rakennusvirhe sitten korvatiin .Jos en olisi valittanut olisin mennyt tililleni ja korjannut omillani sitä ajetiin takaa ,mutta en ollut sellainen henkilö jota tuossa liekasssa pystytiin kuljettamaan.
- lapinmies1961
krenear kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi ja olenkin tässä jo tovin miettinyt mitä sheriffinä asialle tekisin. Olen itse nyt seuraillut parisen kuukautta tätä lapinmiehen toimintaa palstalla. Alkaa olemaan sen verran toistoa ja turhanpäiväistä parjausta, että viestejä alkaa poistumaan, alkaa lukeutumaan jo tuon massapostituksen piikkiin. Oli asia mikä hyvänsä niin lapinmiehellä tuntuu olevan aina sama virsi, kysyttiin sitten vakuutuksen kannattavuutta, hintaa, korvaavuutta, yhtiöiden eroja ym.
Tämä ihan tiedoksi lapinmiehelle ja muillekin.esitää mielipiteitä ,mutta olisikohan toinenääni kellossa jos olisin myötämielinen ja kehoittaisin ihmisiä maksamaan tyhjistä lupauksita.Kyllä olet käyttänyt valtaasi sensuroida kirjoituksiani ja ihmettelenki kantaasi moiseen??Ei taija "seriffi"ikinä kokea miltä tuntuu kun joutuu petoksen uhriksi ja kun se tapahtuu vakuutusyhtiöiden kautta .Siispä toivonki sulle samanlaisia kipuja ja kärsimyksiä mitä mulla on oppisit ajattelemaan aivoilla etkä villahousuilla.
lapinmies1961 kirjoitti:
esitää mielipiteitä ,mutta olisikohan toinenääni kellossa jos olisin myötämielinen ja kehoittaisin ihmisiä maksamaan tyhjistä lupauksita.Kyllä olet käyttänyt valtaasi sensuroida kirjoituksiani ja ihmettelenki kantaasi moiseen??Ei taija "seriffi"ikinä kokea miltä tuntuu kun joutuu petoksen uhriksi ja kun se tapahtuu vakuutusyhtiöiden kautta .Siispä toivonki sulle samanlaisia kipuja ja kärsimyksiä mitä mulla on oppisit ajattelemaan aivoilla etkä villahousuilla.
Keskustelu on sallittu, kunhan se pysyy asiallisissa rajoissa. Olet nyt kymmeniä kertoja kertonut tarinasi ja sen miten vakuutukset eivät korvaa mitään. Tiedät itsekin valehtelevasi, koska fakta on että miljoonia euroja vuosittain korvataan.
Massapostitus on kiellettyä palstalla, olet myöskin hyvin kärkkäästi nimitellyt ja haukkunut muita ihmisiä palstalla, laittanut ihmisten kokonimiä palstalle jne.
Tiedät hyvin paljon vakuutuksista ja on hyvä, että myös ne negatiiviset puolet tuodaan esille, on kuitenkin kyse siitä miten se tehdään. Jos joku kysyy kuinka paljon vakuutus maksaa niin häntä tuskin kiinnostaa kuulla monien kymmenien rivien valitusta siitä miten sinun kohdallasi korvaukset eivät toimineet, sama juttu jos joku kysyy vakuutusyhtiöiden kilpailutuksesta ym. Lisäksi lähes aina kun kirjoitat palstalle, ketju ajautuu aivan muuhun aiheeseen kuin mitä sen pitäisi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933554Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562526Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla152438Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi682302Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162181Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021242Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671107Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611016Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001015Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142979