Miksi marinoitu broitsku on halvempaa kuin käsittelemätön? Säilyykö se pidempään tms? Miksi kansalle yritetään syöttää säilöntäaineita? Kuka on vastuussa epämääräisten lisäaineiden aiheuttamista syöpäsairauksista yms? Kuka idiootti ostaa hunajamarinoitua broileria?
Marinoitu kana halvempaa?
8
2766
Vastaukset
- Itsemaustaja
Marinoinnilla saadaan makua kanoihin joissa ei aina ole makua itsessään riittävästi. Eli, on mauttomia ja maukkaita kanoja, marinointi tekee marinointiliemeltä maistuvia kanoja
>>Miksi marinoitu broitsku on halvempaa kuin käsittelemätön?>Säilyykö se pidempään tms?>Miksi kansalle yritetään syöttää säilöntäaineita?>Kuka on vastuussa epämääräisten lisäaineiden aiheuttamista syöpäsairauksista yms?>Kuka idiootti ostaa hunajamarinoitua broileria?
- ulkomaalainen
on, se, ja lihateollisuuden palkkalistalla..
Se marinoitu liha on sen takia halvempi, kun siinä voi käytää kaiken maailman yli-ikäistä, jostain hemmetin kaukomaasta tullutta ja huonoa lihaa, jota tuottaja saa halvalla, paljon halvemmilla kuin kotimaista priima raaka-ainetta.
Kate ainan vain paranne, mitä enempi saa kuluttajaa vaukuuttuneeksi siitä, että maroinoitu liha se varsinainen elämys onkin.
Mutta kohta tämä lysti loppukin, kun kuljetuskustanukset nousevat ja vaikkapa Eteläamerikassa tarvitaan elintarvikkeet itse eikä vientiin. Siten tule kotimaisten laatutuottajien vuoro ja terveystarkastajat pannan taas aisoihin ja sallitaan tilateurastusta ja suoramyynti niin kuin ennenkin, satoja vuosia.
Nykyisin on kiilautztunut tuottajan ja kuluttajan väliin häikelmätön välitysketju, joka nostaa tuoteiden hinnat sadoilla prosenteilla ja joka "jalostaa" tuoteet kuksamalla ne paikasta toiseen, ihan vain oman edun mukaisesti.
Minulla on itse Primassa kerrottu, ettei heillä sallitaan lähituottajien tuoteiden myynti, vain kaiken pitää tulla Inexin keskusvarastosta ja mielummin ulkomailta. Ihan takuulla muilla ketjuilla on aivan sama periaate.
Mene nyt Vetabix itseesi ja myönnä, että olet väärällä asialla. ulkomaalainen kirjoitti:
Se marinoitu liha on sen takia halvempi, kun siinä voi käytää kaiken maailman yli-ikäistä, jostain hemmetin kaukomaasta tullutta ja huonoa lihaa, jota tuottaja saa halvalla, paljon halvemmilla kuin kotimaista priima raaka-ainetta.
Kate ainan vain paranne, mitä enempi saa kuluttajaa vaukuuttuneeksi siitä, että maroinoitu liha se varsinainen elämys onkin.
Mutta kohta tämä lysti loppukin, kun kuljetuskustanukset nousevat ja vaikkapa Eteläamerikassa tarvitaan elintarvikkeet itse eikä vientiin. Siten tule kotimaisten laatutuottajien vuoro ja terveystarkastajat pannan taas aisoihin ja sallitaan tilateurastusta ja suoramyynti niin kuin ennenkin, satoja vuosia.
Nykyisin on kiilautztunut tuottajan ja kuluttajan väliin häikelmätön välitysketju, joka nostaa tuoteiden hinnat sadoilla prosenteilla ja joka "jalostaa" tuoteet kuksamalla ne paikasta toiseen, ihan vain oman edun mukaisesti.
Minulla on itse Primassa kerrottu, ettei heillä sallitaan lähituottajien tuoteiden myynti, vain kaiken pitää tulla Inexin keskusvarastosta ja mielummin ulkomailta. Ihan takuulla muilla ketjuilla on aivan sama periaate.
Mene nyt Vetabix itseesi ja myönnä, että olet väärällä asialla.>>Se marinoitu liha on sen takia halvempi, kun siinä voi käytää kaiken maailman yli-ikäistä, jostain hemmetin kaukomaasta tullutta ja huonoa lihaa, jota tuottaja saa halvalla, paljon halvemmilla kuin kotimaista priima raaka-ainetta.>Minulla on itse Primassa kerrottu, ettei heillä sallitaan lähituottajien tuoteiden myynti, vain kaiken pitää tulla Inexin keskusvarastosta ja mielummin ulkomailta. Ihan takuulla muilla ketjuilla on aivan sama periaate.>Mene nyt Vetabix itseesi ja myönnä, että olet väärällä asialla.
- Anonyymi
ulkomaalainen kirjoitti:
Mene nyt Vetabix itseesi ja myönnä, että olet väärällä asialla.Suomessa on maailman tarkin tuontlihan, ja varsinkin kanan ja broilerinlihan valvonta, ja testaus.
Jokainen muru lihaa,on tarpeentullessa jäljitettävissä.
Se ,että tuontiliha on halvempaa, ei johdu laadusta, vaan muista tekijöistä Esim tilakoot, totantolaitokset ovat jättimäisiä. Palkkakustannukset,ym ovat pienempiä.
Broilerin lihaa raakana, tai jalostettuna tulee mm. Brasilia, thaimaa, Saksa ,Liettua, Latvia, Puola. Monilla Suomalaisilla lihantuojilla on omat sopimuskasvattamot,esim Brasiliassa.
Nim.30 v elintarviketuonta harjoittanut.
- Chick-Ken
Jotta joutsenlipun voi laittaa marinoimattomaan broileriin, niin sen on oltava kotimaista. Jos jalostamo jatkokäsittelee halvemman ulkomaisen broilerin marinoimalla, niin silloin siihen voi laittaa myös joutsenlipun => marinoitu halvempaa!
- paikkaansa
Ei, marinoimalla ulkomaista lihaa suomalaisella tehtaalla se liha ei mitenkään muutu suomalaiseksi eikä saa myöskään joutsenlippua. Ota asioista selvää, äläkä kirjoittele luulojasi tietona.
http://www.kotimaisetkasvikset.fi/finfood/hs.nsf/0/F293E2769787324CC2256B6E002730FF?opendocument&lng=Suomi&sh=Kaikille&cat1=Joutsenlippu
"Hyvää Suomesta -joutsenlippu on suomalaisen ruuan alkuperämerkki. Siitä tunnistaa elintarvikkeen, joka on valmistettu Suomessa ja jonka raaka-aineista vähintään 75 prosenttia on suomalaista. Kuitenkin joutsenlipputuotteessa liha, kala, kananmuna ja maito on aina täysin suomalaista."
- niin yllätyt
Marinoimattoman lihan hinta onkin halvempi!
Melkosta hintaa kerääväst vesirypsiöljysuolaseoksesta! Lisäksi lihaan tungetaan kaikenmaailman lisäaineita sitomaan vettä! Näin meitä huijataan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755