Marinoitu kana halvempaa?

Ihmettelijä.

Miksi marinoitu broitsku on halvempaa kuin käsittelemätön? Säilyykö se pidempään tms? Miksi kansalle yritetään syöttää säilöntäaineita? Kuka on vastuussa epämääräisten lisäaineiden aiheuttamista syöpäsairauksista yms? Kuka idiootti ostaa hunajamarinoitua broileria?

8

2598

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsemaustaja

      Marinoinnilla saadaan makua kanoihin joissa ei aina ole makua itsessään riittävästi. Eli, on mauttomia ja maukkaita kanoja, marinointi tekee marinointiliemeltä maistuvia kanoja

    • >>Miksi marinoitu broitsku on halvempaa kuin käsittelemätön?>Säilyykö se pidempään tms?>Miksi kansalle yritetään syöttää säilöntäaineita?>Kuka on vastuussa epämääräisten lisäaineiden aiheuttamista syöpäsairauksista yms?>Kuka idiootti ostaa hunajamarinoitua broileria?

      • ulkomaalainen

        on, se, ja lihateollisuuden palkkalistalla..

        Se marinoitu liha on sen takia halvempi, kun siinä voi käytää kaiken maailman yli-ikäistä, jostain hemmetin kaukomaasta tullutta ja huonoa lihaa, jota tuottaja saa halvalla, paljon halvemmilla kuin kotimaista priima raaka-ainetta.

        Kate ainan vain paranne, mitä enempi saa kuluttajaa vaukuuttuneeksi siitä, että maroinoitu liha se varsinainen elämys onkin.

        Mutta kohta tämä lysti loppukin, kun kuljetuskustanukset nousevat ja vaikkapa Eteläamerikassa tarvitaan elintarvikkeet itse eikä vientiin. Siten tule kotimaisten laatutuottajien vuoro ja terveystarkastajat pannan taas aisoihin ja sallitaan tilateurastusta ja suoramyynti niin kuin ennenkin, satoja vuosia.

        Nykyisin on kiilautztunut tuottajan ja kuluttajan väliin häikelmätön välitysketju, joka nostaa tuoteiden hinnat sadoilla prosenteilla ja joka "jalostaa" tuoteet kuksamalla ne paikasta toiseen, ihan vain oman edun mukaisesti.

        Minulla on itse Primassa kerrottu, ettei heillä sallitaan lähituottajien tuoteiden myynti, vain kaiken pitää tulla Inexin keskusvarastosta ja mielummin ulkomailta. Ihan takuulla muilla ketjuilla on aivan sama periaate.

        Mene nyt Vetabix itseesi ja myönnä, että olet väärällä asialla.


      • ulkomaalainen kirjoitti:

        on, se, ja lihateollisuuden palkkalistalla..

        Se marinoitu liha on sen takia halvempi, kun siinä voi käytää kaiken maailman yli-ikäistä, jostain hemmetin kaukomaasta tullutta ja huonoa lihaa, jota tuottaja saa halvalla, paljon halvemmilla kuin kotimaista priima raaka-ainetta.

        Kate ainan vain paranne, mitä enempi saa kuluttajaa vaukuuttuneeksi siitä, että maroinoitu liha se varsinainen elämys onkin.

        Mutta kohta tämä lysti loppukin, kun kuljetuskustanukset nousevat ja vaikkapa Eteläamerikassa tarvitaan elintarvikkeet itse eikä vientiin. Siten tule kotimaisten laatutuottajien vuoro ja terveystarkastajat pannan taas aisoihin ja sallitaan tilateurastusta ja suoramyynti niin kuin ennenkin, satoja vuosia.

        Nykyisin on kiilautztunut tuottajan ja kuluttajan väliin häikelmätön välitysketju, joka nostaa tuoteiden hinnat sadoilla prosenteilla ja joka "jalostaa" tuoteet kuksamalla ne paikasta toiseen, ihan vain oman edun mukaisesti.

        Minulla on itse Primassa kerrottu, ettei heillä sallitaan lähituottajien tuoteiden myynti, vain kaiken pitää tulla Inexin keskusvarastosta ja mielummin ulkomailta. Ihan takuulla muilla ketjuilla on aivan sama periaate.

        Mene nyt Vetabix itseesi ja myönnä, että olet väärällä asialla.

        >>Se marinoitu liha on sen takia halvempi, kun siinä voi käytää kaiken maailman yli-ikäistä, jostain hemmetin kaukomaasta tullutta ja huonoa lihaa, jota tuottaja saa halvalla, paljon halvemmilla kuin kotimaista priima raaka-ainetta.>Minulla on itse Primassa kerrottu, ettei heillä sallitaan lähituottajien tuoteiden myynti, vain kaiken pitää tulla Inexin keskusvarastosta ja mielummin ulkomailta. Ihan takuulla muilla ketjuilla on aivan sama periaate.>Mene nyt Vetabix itseesi ja myönnä, että olet väärällä asialla.


      • Anonyymi
        ulkomaalainen kirjoitti:

        on, se, ja lihateollisuuden palkkalistalla..

        Se marinoitu liha on sen takia halvempi, kun siinä voi käytää kaiken maailman yli-ikäistä, jostain hemmetin kaukomaasta tullutta ja huonoa lihaa, jota tuottaja saa halvalla, paljon halvemmilla kuin kotimaista priima raaka-ainetta.

        Kate ainan vain paranne, mitä enempi saa kuluttajaa vaukuuttuneeksi siitä, että maroinoitu liha se varsinainen elämys onkin.

        Mutta kohta tämä lysti loppukin, kun kuljetuskustanukset nousevat ja vaikkapa Eteläamerikassa tarvitaan elintarvikkeet itse eikä vientiin. Siten tule kotimaisten laatutuottajien vuoro ja terveystarkastajat pannan taas aisoihin ja sallitaan tilateurastusta ja suoramyynti niin kuin ennenkin, satoja vuosia.

        Nykyisin on kiilautztunut tuottajan ja kuluttajan väliin häikelmätön välitysketju, joka nostaa tuoteiden hinnat sadoilla prosenteilla ja joka "jalostaa" tuoteet kuksamalla ne paikasta toiseen, ihan vain oman edun mukaisesti.

        Minulla on itse Primassa kerrottu, ettei heillä sallitaan lähituottajien tuoteiden myynti, vain kaiken pitää tulla Inexin keskusvarastosta ja mielummin ulkomailta. Ihan takuulla muilla ketjuilla on aivan sama periaate.

        Mene nyt Vetabix itseesi ja myönnä, että olet väärällä asialla.

        Suomessa on maailman tarkin tuontlihan, ja varsinkin kanan ja broilerinlihan valvonta, ja testaus.
        Jokainen muru lihaa,on tarpeentullessa jäljitettävissä.
        Se ,että tuontiliha on halvempaa, ei johdu laadusta, vaan muista tekijöistä Esim tilakoot, totantolaitokset ovat jättimäisiä. Palkkakustannukset,ym ovat pienempiä.
        Broilerin lihaa raakana, tai jalostettuna tulee mm. Brasilia, thaimaa, Saksa ,Liettua, Latvia, Puola. Monilla Suomalaisilla lihantuojilla on omat sopimuskasvattamot,esim Brasiliassa.
        Nim.30 v elintarviketuonta harjoittanut.


    • Chick-Ken

      Jotta joutsenlipun voi laittaa marinoimattomaan broileriin, niin sen on oltava kotimaista. Jos jalostamo jatkokäsittelee halvemman ulkomaisen broilerin marinoimalla, niin silloin siihen voi laittaa myös joutsenlipun => marinoitu halvempaa!

    • niin yllätyt

      Marinoimattoman lihan hinta onkin halvempi!

      Melkosta hintaa kerääväst vesirypsiöljysuolaseoksesta! Lisäksi lihaan tungetaan kaikenmaailman lisäaineita sitomaan vettä! Näin meitä huijataan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe