Oletko ollut sairaalassa?

Minkälaisia

kokemuksia? Olen juuri parhaillaan ja henkilökunta on tosi miellyttävää.
Viikonloppuna jo ehkä kotona.

15

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pari päivää ja toisella

kaksi kuukautta, ihan kivaa porukkaa, mutta aika kävi pitkäks!

• Äiti x 3

kertaa olen ollut synnytysosastolla. Joka kerta eri kaupungissa ja tosi kiva kohtelu ollut jokaisessa.

• Maalaisrouva

leikkauksessa ja kahdesti vauvaa hakemassa. Moni asia on muuttunut eka kerrasta (v -80) eikä kaikki asiat parempaan suuntaan.

Viimeksi leikkauspotilaiden valvonta oli olematonta aikaisempaan verrattuna. Lääkkeiden kanssa epätarkkuutta. Henkilökunta oli ystävällistä, silloin kun heitä sattui näkemään.

En tiedä onko sairaala- ja osastokohtaisia eroja, mutta hirvittää, jos iäkkäät vanhempani joutuvat sairaalaan. Tällaisella ilman vakavia perussairauksia olevalla ei ole hätää unohdettunakaan, mutta kun vanhuskin näytti olevan samassa asemassa.

• oo.

en ole,
      pelkään kaikkia toimenpiteitä, jos vaikka heti kuolee niissä,
      onneksi olen ollut täysin terve vielä.

toisaalta kadehdin kun muita hoidetaan,
      sillä olen sitä mieltä että jos hoidetaan, elää kauemmin,

tämänlainen meikäläinen kun on täysterve voi kuolla aivan yllättäen.

• Olen ollut ja useita leikkauksia. Lapsuudenaikaiset kokemukset ovat jostain syystä kokonaan pois muististani.

Viimeksi tammikuussa olin leikkauksessa ja erittäin mukava kokemus. Akuuttileikkaus, niin enpä ehtinyt jännittää ja hieno, tehokas, uusi paikallinen kipulääkitys suoraan haavaan kivasta kannettavasta pallosta ja ystävällinen ja avulias henkilökunta.

Arvosana kymmenen pistettä.

• reijo..la

...ja ensi viikolla tulee lisää,sappikivet lähtee. Putoaakohan paino?;)

• namisuku

...useastikkin..on leikattu, milloin mitäkin:()
      Suomessa kokemukset Hyviä ja Turvallisia, Virossa EI:()
      Pikaista Toipumista=D

• aikanaan korjasivat leikkauksella.

Ohimovika on savoa, tarkoittaen nivustyrää ;D

• RosaLiiin

..on, monenlaisia.

Ensin kahdesti synnytysosastolla ja nehän ovat aivan ihania paikkoja. Tuntui silloin, että varsinkin tällaista vanhahkoa ensisynnyttäjää pidettiin kuin kukkaa...

Yliopistollisen syöpäosastolla ja hoidoissa olen puoli vuotta kulkenut potilaan rinnalla.
      Hoito oli hyvää, myös henkilökunnalla oli lämmin ja todella välittävä suhtautuminen niin potilasta kuin omaisiakin kohtaan.

Pienen kaupungin terveysaseman vuodeosastolla hoidettiin iäkästä omaistani, siellä huomasin, että puolia saa pitää jos meinaa kunnon hoitoa saada. Liian vähän henkilökuntaa, kiirettä, vaatimaton hiljainen yksinäinen vanhus kyllä unohtuu.

Kaiken kaikkiaan arvosana -

• aatami autuas

Aiemmin olen ollut yksityisellä puolella, ei valittamista. Viimeksi julkisella puolella, aluesairaalassa. Hoito oli ok, mutta se henkilökunnan tapa nälviä kollegojaan "selän takana", se ihmetytti. Potilaan kuullen ihmetellään: "No miksi tämä katetri on tähän laitettu, eihän sitä yleensä tähän laiteta? Kuka sen laittoi? Ai X? Niin, no X-hän on vain perushoitaja...". Ja lääkärikin: "Ai sinulle on tutkiva lääkäri määrännyt noin paljon tuota lääkettä, minusta puoletkin olisi riittänyt"

• syksyllä

Olla itsetietoisena 50plussana sairaalassa ei ole helppoa, kun hoitsut ja lääkärit alkavat olla nuorempia.

Huoneessa oli kolme 80-90- vuotiasta tätiä. Tosi kivaa oli. He eivät kuulleet mitään, mitä sanoin.

• HTZA

ja en tykännyt, jatkettua äidinmaitoa ja liian tiukka kapalo.
      Kehuivat kyllä kauniita silmiäni ja sanoivat että muutenkin näyttää siltä että poika murskaa vielä paljon tyttöjen sydämiä.
      Viisaita olivat hoitajat.
      Ja kerran avattiin korva, jotain nuoruuden mehuja pyrki sieltäkin ulos ja kuivui sinne.

• henrii

eihän siihen tarvita kuin pitkäkieli jonka saa solmuun, tai pippeli, ja sitä ei tarvi saada solmuun.

• tietenkin, muutama selkäremppa, ja joitain muita pienmpiä juttuja.

Tyytyväinenhän sitä pitää olla, kun hoito Suomessa on niin halpaa.

Ei henk.kosht. mitään valittamista, enkä viittiskään valittaa, ammatti ihmisten työstä.

• Sinimarjanen

että kuusi kertaa olen ollut. Hoitohenkilökunnan
      suhteen ihan positiiviset kokemukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1374
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      52
      1316
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1095
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      119
      1035
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      65
      677
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      162
      634
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      538
    9. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      505
    10. Valehtelu

Oletko valehdellut kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      483
    Aihe