Löysin kaupasta tämmöistä Alpen mysliä, on hyvää ja mun tietämyksellä sisältökin vaikuttaisi olevan aika terveellinen moniin muihin mysleihin verrattuna. Olen normaalipainossa, mutta haluan kiinteytyä. Onko tämä hyvä aamupala melko paljon liikkuvalle ihmiselle (muutamalla hedelmällä höystettynä)? Duuniaamuina kun en yleensä ehdi keittää puuroa.
Täysjyvävehnä (42%), täysjyväkaura (36%), rusinat (15%), rasvaton maitojauhe, kuivattu maitoherajauhe, paahdettuja pähkinänpaloja (3%) (hasselpähkinät ja mantelit), ohramallasuute, suola. Ei lisättyä sokeria.
Ravintosisältä/100g
Energiaa 1493kj/353kcal
Proteiinia 10,7g
Hiilihydraatteja 64,3g, josta sokereita 15,9g
Rasvaa 5,9g, josta tyydyttyneitä 0,7g
Ravintokuitua 7,7g, josta liukenevia 2,2g ja lukenemattomia 5,5g
Natriumia 0,17g
Suola 0,43g
Alpen mysli
9
2687
Vastaukset
- liikaa sokeria
ja hiilihydraatteja.
- aloittaja
Mistä sokeri tuohon tulee kun lisättyä sokeria ei kuitenkaan ole? Laktoosista?
Hiilihydraatteja tarvitsen aamulla , jotta jaksan urheilla :) Päivällä ja illemmalla sitten enemmän energiaa proteiinista - rusinoista
aloittaja kirjoitti:
Mistä sokeri tuohon tulee kun lisättyä sokeria ei kuitenkaan ole? Laktoosista?
Hiilihydraatteja tarvitsen aamulla , jotta jaksan urheilla :) Päivällä ja illemmalla sitten enemmän energiaa proteiinistanehän ovat niitä kaikkein sokerisempia hedelmiä.
- poppeli
Ei todellakaan mitään vähäkalorista ruokaa.
- don ht
Mielestäni ei voi ajatella että 2myslissä on yhtä paljon kaloreita kuin rasvassa, niin ei kannata syödä".
Kannattaa pitää mielessä että siinä myslissä on hieman eri tavalla ihmiselle tärkeitä vitamiineja ja muita ravintoaineita kuin rasvassa.
Ja tämä kaverihan nimen omaan sanoi liikuvansa paljon, että ne kalorit kyllä varmaan kuluvat ja keho nappaa tarvittavat vitskut yms. talteen.
Voithan tietty kokeilla syödä sitä beceliäkin aamupalaksi kun yhtä paljon oli kaloreita.
että silleen...
- Nimetön
Minun mielestäni vaikuttaisi ihan kelpo mysliltä juurikin liikkuvaiselle ihmiselle. Kuitua saisi kyllä olla enemmän ja sokeria aika paljon, vaikkakin se on hedelmien omaa sokeria. Mitään laihduttajan safkaahan tuo ei varsinaisesti ole, mutta itsekin voisin viikonloppuisin tuollaisella herkutella.
Ja vielä vinkki jota et kyllä edes pyytänyt, tuorepuuro on hyvää ja hiukan terveellisempää kuin mysli. Lisäksi valmistuu äkkiä, ja voit tehdä sen jo vaikka edellisenä iltana. Ja elovena hetki puurothan ovat myös nopeita...- aloittaja
Mutta nyt täytyy tunnustaa oma tyhmyys ja kysyä, että mitä on tuorepuuro?
Noita pikapuuroja olen vetänyt valitettavasti jo vähän kyllästymisen puolelle asti, hyviä ovat sillontällöin edelleen. - Anniina85
aloittaja kirjoitti:
Noita pikapuuroja olen vetänyt valitettavasti jo vähän kyllästymisen puolelle asti, hyviä ovat sillontällöin edelleen.Itsekään en tiennyt entuudestaan, että mitä tuo tuorepuuro oikeastaan on. Googletin vähän ja löysin tällaisen ohjeen:
1 dl Auringonkukansiemeniä
3 rkl Pellavansiemeniä
3 Kuivattua luumua
1 Banaani
Liota siemeniä ja luumuja yön yli laseissa.
Hurauta kaikki ainekset liotusvesineen tehosekoittimessa tasaiseksi massaksi.
Nauti aamupalana.
Annoksesta riittää kahdelle tai yhdelle nälkäiselle.
Kalorilaskuri.fi sivuilta löytyy lisäksi kaikki kalorit laskettuna. - Nimetön
aloittaja kirjoitti:
Noita pikapuuroja olen vetänyt valitettavasti jo vähän kyllästymisen puolelle asti, hyviä ovat sillontällöin edelleen.Tuorepuuro on keittämättä valmistettua "puuroa", ja sekaan voi laittaa vaikka hedelmää, nesteenä käyttää jogurttia,maitoa, mehukeittoa..
Oma suosikkini on mansikkajogurtti 4 viljan hiutaleet, sekoitetaan ja annetaan turvota rauhassa. Ihan ykköshherkkua. Määrät riippuvat siitä, kuinka tymäkkää puuroa haluat. Sekaan voi laittaa myös leseitä ja esimerkiksi hiukan pähkinöitä rasvaa tuomaan.
Liikkujalle hedelmärahkakin voisi olla hyvä aamupala, ananasta ja banskua hiilareiksi, rahkasta saa proteiinia, maistuu ainakin minulle ilmojen lämmetessä, kun mitään lämmintä ei tee mieli. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, olo on nyt paljon parempi
Tästä se lähtee. Kaikenlaista vielä tulossa, jotain alkaa näkyä jo tunnelin päässä ja valo alkaa häämöttää. Pieni lepohe455627Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast3772745Toki välitän sinusta
Nainen J ja paljon. Mutta mitään turhia korulaiseita tai muuta tyhjiä eleitä en aio toteuttaa. Se mitä tapahtuu niin tu102366Laita mies mun nimikirjaimet tänne
Mulla on ikävä sua etkä ole siellä missä voisin edes nähdä sut hetkellisesti 😭831769Mitä kannuksessa tapahtuu? Poliiseja raskaitten varusteiden kanssa liikkellä!
Suuri määrä poliiseja takalon koulun lähettyvillä?151276- 411121
- 1531111
- 691009
Pystytkö olemaan rehellinen ja
kertomaan että olet täällä pilaillut ja arvostellut? Ehkä jopa esiintynyt toisena henkilönä? Mitä sun lapses siihen sano151922Sinusta tuli mies
Mielestäni todella läheinen ja lähennyimme paljon tuon parin kuukauden aikana kun näimme usein. Nyt kun taas ei sattunei56921