Tällä palstalla oli jokin aika sitten papumössön ohje. Kiitos sen laittajalle! Kaipa sitä olisi itsekin osannut säveltää, mutta reseptin näkeminen antoi kimmokkeen tehdä oman version ruuasta.
Aloitin näinkin turhasta aiheesta threadin siksi, että tuolloin ohjeen antaja lytättiin täysin ("kai nyt jokainen osaa tuon itse tehdä"). Osaa varmaan, mutta minun ainakaan ei olisi tullut tehtyä. Laittakaa siis ihmeessä keksintöjänne tänne vastedeskin, sellaista palstaa on paljon antoisampi lukea kuin pelkkiä keskusteluita nuudeleiden kaloreista jne.
Kiitos papupadasta
3
775
Vastaukset
- Lihava lortus
Mua kans tympäsi hirveesti kun joku väkätti siitä että kai jokainen osaa itse tehä sellaisen. Mä ilmiannoin sen viestin asiattomana ylläpidolle, mut ilmeisesti koko ketju oli poistettu. Etsin nimittäin sitä myöhemmin. Onko sul sitä ohjetta jossain tulosteena tms.? Jos et jaksa sitä tänne kirjottaa, niin ei voi mitn, mut ois kiva jos jaksasit...:)
- aloittaja
En ottanut määriä talteen, mutta oman sotkun tein näin:
Paista yksi sipuli, jauhettua chiliä ja pari valkosipulinkynttä pannulla, lisää kuutioitu porkkana, paista hetki. Lisää pannulle purkillinen tomaattimurskaa, purkillinen papuja, kaksi papupurkillista vettä, pakastemaissia, paprikankappaleita ja kaksi liemikuutiota. Keitä muutama minuutti.
Alkuperäisessä ohjeessa taisi olla jauhelihaa tai kanaa eikä siinä varmaan ollut porkkanaa ollenkaan, muuten toimi ihan samalla periaatteella. Niin joo ja siinä oli myös keitettyä perunaa kuutioina, mä keitin omaan mössööni ne siihen lautasen syrjälle erikseen.
- VAAN
TULIN VILKUILEMAAN KUN MUISTIN PITKÄSTÄ AIKAA JA etsin samalla että onko omiin reseptehini kommentoitu ja tosiaan en löytänyt jauhelihapapupadan ohjettani enään, eli siitäkö on nyt noussut jotain valitettavaa.. ompa outoa että oli täällä 24palstalla aihe mikä hyvänsä niin aina jonkun on pakko jotain valitettavaa keksiä.. paitsi etten tiedä millaista textiä oli,mutta oletin että valitusta on ollut.
Kiva että olet kokeillut itse ja jos haluat alkuperäisen ohjeen voin sen laittaa mutta eikun pata porisemaan ja kokeilemaan mikä itselleen sopii!!!
hyvää kesää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1344602- 1603807
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1083542Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421175