1500m 6 minuuttiin

aloittelijatar

miten saan tuon tavoitteen? koe olisi tammikuussa. tänään juoksin n.1km:n 7minuuttiin. tiedän, se ei ole hyvä tulos!! tosin vasta aloittelen.. *masennus* oisko vinkkejä? miten saada oikea hengitys? joskus pystyn hengittämään syvään aloitettua juoksun mutta sitten joskus se menee siihen pintahengittämiseen, mikä ei ole hyvä juttu.

mikä on oikea syke aloittelijalle? mitens talvella toi juokseminen? millaisilla kengillä kannatta juosta? tuskin kesäjuoksulenkkarit käyvät..? noh, kiitoksia etukäteen, jos joku vastaa:)

6

1391

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M21

Tee kevyitä (sellaisia, että pystyy puhumaan syke noin 130-160)lenkkejä kahdesti viikossa kestoltaan 30-50 min/kerta esim. ma 45min ja to 35min. Sitten vielä pyöräilyä,kuntopyöräilyä tai sulkapalloa kerran viikossa noin 30-40 min/kerta esim la 40min. Tällä harjoittelet 3kk. Sitten voit ruveta tekemään joka toinen tai kolmas viikko 1500m juoksuja ottaen aikaa jatkaen muuten normaalisti tai jättäen jonkun liikunta kerran väliin. Hengitys tulee kunnon myötä, sitä ei tarvitse miettiä. Itse juoksen samoilla lenkkareilla (pitää olla kohtuu hyvät hintaluokkaa 100€) kesät talvet. Kovilla pakkasilla (alle -10) en suosittele juoksemista, koska kosteus tiivistyy keuhkoihin. Tsemppi harjoitteluun! Et kai vaan ole hakemassa poliisikouluun?

• aloittelijatar

olen hakemassa ko. kouluun. käyn salilla kaksi kertaa vk:ssa ja uimassa kerran vk:ssa, että kyllä liikuntaa riittää. kiitos vinkeistä!

• M21

Joo elikkäs olen itsekin poliisikoulussa. Voin jeesata sinua hieman. Liikunta osiossa on ensiksi se 1500m juoksu. Se ei ole rata juoksu, vaan asvaltti pihalla tapahtuva ja siinä on pieniä korkeuseroja. Jos meinaat juosta sen 6 min niin saat aivan varmasti täydet pisteet ko. testistä. Itse juoksin sen 5.40 ja sain täydet pisteet. Yleinen naisten aika on vähän alle 7min. Toisena lajina on esterata mikä on todella helppo ylitys, alitus ja muutama aita. kolmantena on nuken kanto se on helppo. neljäs laji on leuanveto tai naisilla ylätalja. viides on penkki naisilla 35kg pitäisi saada joku 20 kertaa mikäli mielii täysiä pisteitä. viimeinen taisi olla uinti 100m aika alle 3min helppo. sitten on psykologisia testejä, äidinkielen kirjoitelma, kirjallisuus tentti (opinto materiaali tulee kotiin n. 1kk ennen koetta). kyllä niistä läpipääsee kun vaan viitsii yrittää. Onnea matkaan!

• aloittelijatar

joo, kova on motiivi poliisikouluun. se on niin mun unelma, että kyllä tahdonvoimaa on.. kiitos edelleen neuvoista:)mutta entäs talvella.. kun mulla on (toivottavasti) ne kokeet tammikuussa. ei kai silloin juosta ulkona? vähän harmittaa, kun opiskelumateriaali tulee vasta niin myöhään. ehtiiköhän siinä lukemaan..? no, toivottavasti.

• M21
        aloittelijatar kirjoitti:

joo, kova on motiivi poliisikouluun. se on niin mun unelma, että kyllä tahdonvoimaa on.. kiitos edelleen neuvoista:)mutta entäs talvella.. kun mulla on (toivottavasti) ne kokeet tammikuussa. ei kai silloin juosta ulkona? vähän harmittaa, kun opiskelumateriaali tulee vasta niin myöhään. ehtiiköhän siinä lukemaan..? no, toivottavasti.

Kyllä se juostaan talvellakin ulkona. Itse juoksin maaliskuun lopussa. Se on noin 400m pitkä lenkki joka kierretään 4 kertaa. Opiskelumateriaali on hyvin niukka, pieni ensiapu vihko ja etiikka ja poliisintyö kirja. Kirjasta noin 100 sivua ja ensiapu vihko noin 20 sivua. Ihan perus asioita. Itse luin materiaalin läpi 4 kertaa eli kerran viikossa. Ne tehtävät on rasti ruutuun tehtäviä eli ei mitään essee vastauksia. Tsemppi harjoitteluun!

• M23
        M21 kirjoitti:

Kyllä se juostaan talvellakin ulkona. Itse juoksin maaliskuun lopussa. Se on noin 400m pitkä lenkki joka kierretään 4 kertaa. Opiskelumateriaali on hyvin niukka, pieni ensiapu vihko ja etiikka ja poliisintyö kirja. Kirjasta noin 100 sivua ja ensiapu vihko noin 20 sivua. Ihan perus asioita. Itse luin materiaalin läpi 4 kertaa eli kerran viikossa. Ne tehtävät on rasti ruutuun tehtäviä eli ei mitään essee vastauksia. Tsemppi harjoitteluun!

Joo, kiitän aloittelijatarta kysymyksestä, jonka meinasin itsekkin kysyä ja M21 kiitos juoksu vinkeistä!!! Itellänikin on tuo juoksu pahin osa kun on jäänyt aerobinen harjoittelu aika vähälle punttisalin takia, olen nyt harjoitellut Ju-Jutsua, jolla saa myöskin kuntoa kasvatettua ja ehkä jotain muutakin taitoa... Mutta KIITOS teille!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe