teen lopputyön äyriäisistä ja nilviäisistä!
minkä ikäinen
oletko nainen/mies
kuinka usein syöt äyriäisiä/nilviäisiä
teetkö kotona
käytkö ravintoloissa syömässä niitä
mikä on suosikki
kiitos kaikille vastanneille etukäteen!!!
KYSELY:
9
332
Vastaukset
- Tseni
22v
nainen
harvoin
teen
joskus
friteeratut katkaravun pyrstöt ja kuorrutettu hummeri
Asiasta toiseen.. Mihinkä sä näin köykäsillä kysymyksillä oikein haet vastauksia?? Mistä koulusta sä oikein valmistut edes?? Kun eihän noilla tiedoilla saa oikeestaan mitään muuta tietoa ku sen että kuinka monta prosenttia miehistä ja naisista syö.. olisit harkinnu edes vähän paremmin kysymykses.. Ei pahalla.. Itelläkin lopputyön teko ja se ei olekkaan ihan mikään pieni homma se..- elisa
tarkoitus on aloitella tätä juttua ja tuo on kieltämättä huonosti tehty, haluankin suunnilleen tietää kuka syö ja mitä, oon ammattikoulun kokkilinjalta valmistumassa ja en ole ihan perillä lopputyön tekemisestä, mutta pikkuhiljaa hyvää tulee!!!!
- Nami nami
- Nainen 33-vuotta.
- Syön äyriäisiä todella harvoin ehkä 2-4x vuodessa, mutta nilviäisiä useammin, ehkä noin 4-8x vuodessa.
- Teen äyriäisistä ruokaa todella harvoin kotona, nilviäisistä kyllä.
- Syön ravintoloissa nimenomaan niitä nilviäisiä, äyriäisiä en niin paljoa.
- Ehdoton suosikki on etanat monella eri tapaa valmistettuina. Äyriäisten ystävä en ole niinkään, katkarapuja ja simpukoita tulee syötyä toisinaan. Kuuluuko mustekala normaaleihin kaloihin vai mihin? No, ne ovat kanssa mun herkkua ja niitä syön aika usein. Surimit ovat myös hyviä.
Jos kerran aiot perehtyä enemmän näihin äyriäis- ja nilviäisjuttuihin, niin voisitko luetella ne (eli mitä käytetään ruuanvalmistuksessa)?- elisa
rapuja esim. taskurapuja katkarapuja hummereita merirapuja, sitten erilaisia simpukoita esim. sinisimpukoita, kampasimpukoita, ostereita, sitten etanoita ja mustekalaa
näitä ei tuoreena saa täältä oikeen kuin rapuja suurin osa on pakasteita tai säilykkeitä
- ppo
Olen 25-vuotias
nainen
en syö äyriäisiä enkä nilviäisiä
en tee kotona
enkä syö ravintolassa
eikä ole suosikkia - n22
Olen nainen 22v. En ole koskaan syönyt enkä tule koskaan syömäänkään. Jotenkin vaan ällöttää koko ajatus... no, makunsa kullakin kai.
- Nami nami
Mutta kun päätin olla ennakkoluuloton ja kokeilla ainakin kerran, niin huomasin minkälaisia makunautintoja on olemassa. Ronkelista tuli lähes kaikkiruokainen. Sille ei tietysti voi mitään, jos ällöttää.
Etanat ovat ihania yrtti-valkosipulivoin kanssa patongin päällä, tai vaikkapa friteerattuina ja dippaamalla vaikkapa majoneesiin tai homejuustolla gratinoituina. Mustekalat ovat ihani, kun ne on friteerattuja ja niitä dippaa eri kastikkeisiin. Kun olen pyytänyt ennakkoluuloisia ystäviäni maistamaan näitä herkkuja, ei kukaan ole jälkikäteen katunut.
Kannustan kokeilemaan, edes kerran elämässä. - n22
Nami nami kirjoitti:
Mutta kun päätin olla ennakkoluuloton ja kokeilla ainakin kerran, niin huomasin minkälaisia makunautintoja on olemassa. Ronkelista tuli lähes kaikkiruokainen. Sille ei tietysti voi mitään, jos ällöttää.
Etanat ovat ihania yrtti-valkosipulivoin kanssa patongin päällä, tai vaikkapa friteerattuina ja dippaamalla vaikkapa majoneesiin tai homejuustolla gratinoituina. Mustekalat ovat ihani, kun ne on friteerattuja ja niitä dippaa eri kastikkeisiin. Kun olen pyytänyt ennakkoluuloisia ystäviäni maistamaan näitä herkkuja, ei kukaan ole jälkikäteen katunut.
Kannustan kokeilemaan, edes kerran elämässä.Saattaahan se hyvälle maistua, mutta kun muistaa mitä syö niin ajatuskin siitä alkaa puistattaa. Erään ulkomaalaisen ystäväni lempiruokaa nimittäin esim. ovat lehmän aivot ja vatsa... on kuulemma niin herkullista että... itselleni ei tulisi mieleenkään maistaa vaikka toki se hyvältä saattaisi maistuakin jos vain pystyisi unohtamaan hetkeksi mitä itse asiassa syö... itse en tähän ainakaan pysty, aivan sama miten herkullista jokin ruoka muiden mielestä on jos tiedän mistä se on tehty. Ja jos en tiedä mistä joku ruoka on tehty otan selvää ennenkuin laitan suuhuni... Ronkeliksikin minua voisi kai kutsua... tai ehkäpä vain varovaiseksi. Mielestäni kaikki ruoka ei vain ole tehty minun syötäväkseni.
- Kesseli
minkä ikäinen: 20
oletko nainen/mies : N
kuinka usein syöt äyriäisiä/nilviäisiä: harvoin, n kerran vuodessa
teetkö kotona : harvemmin
käytkö ravintoloissa syömässä niitä : silloin tällöin
mikä on suosikki : etanapannu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041