yövuoron jälkeinen vapaapäivä

kuuluuko

niin, eli kuuluuko yövuoron jälkeinen päivä olla vapaapäivä ja onko ihan laillista jos näin ei ole? työpaikkani on sairaala. vakituisilla työntekijöillä on aina yövuoron jälkeinen päivä vapaa, mutta minulla ei, olen sijainen.

19

9817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Varmemman vastauksen saat jos soitat liitton tai kysäset teidän luottamusmieheltä. Ite töissä liikennemyymälässä ja meillä kyllä kans laitetaan listoihin yön jälkiselle päivälle iltavuoroo... ei kiva :(

      • luja mies

        Työvoimapula painaa päälle. Sulla on vara valita!


    • Nimetön

      Otapas puhelin käteen ja soita työsuojeluvaltuutetulle tai luottamusmiehelle. Sun esimiehes taitaa olla jonkinsortin hitleri ja kusettaa sijaista. Teilläkin on oikeuksia sanoi vakkarit mitä vaan. Samalla alalla olen ja ei potkita päähän kun ottaa asioista selvän! Ja kannattaa kuulua liittoon... On meinaan joskus hyötyä kun ta heittäytyy hankalaksi.

      • tarvitse

        antaa vapaata yön jälkeen.KVTES:n mukaan viikossa yhdenjaksoinen 30tunnin lepo lakisääteinen ja siinäkin jotain poikkeusta saadaan tehdä.inhimillinen listan tekijä tietty antaa sen vapaan.ja muuten, yövuorot kivoja,20v vuorotyötä takana,ymmärrän kyl niitäkin jotka eivät tykkää,itse en jaksisi olla koko ajan aamus ja illas...


      • Millaleenamaija
        tarvitse kirjoitti:

        antaa vapaata yön jälkeen.KVTES:n mukaan viikossa yhdenjaksoinen 30tunnin lepo lakisääteinen ja siinäkin jotain poikkeusta saadaan tehdä.inhimillinen listan tekijä tietty antaa sen vapaan.ja muuten, yövuorot kivoja,20v vuorotyötä takana,ymmärrän kyl niitäkin jotka eivät tykkää,itse en jaksisi olla koko ajan aamus ja illas...

        Sairaanhoitajatuttuni on yöhoitaja ja hän on viikon yöt töissä sitten on viikko vapaata ja taas viikko töissä, viikko vapaata jne.


      • mutkun ei
        Millaleenamaija kirjoitti:

        Sairaanhoitajatuttuni on yöhoitaja ja hän on viikon yöt töissä sitten on viikko vapaata ja taas viikko töissä, viikko vapaata jne.

        Tuossa taitaa ansaita vaan peruspalkan verran eli kaikki lisät otetaan vapaina. Mut hyvä diili kuka kaipaa paljon vapaata, mäkin tekisin mielelläni noin kun ei velkojakaan enää ole mut kun ei vaan passaa työnantajalle.


      • näin ole
        mutkun ei kirjoitti:

        Tuossa taitaa ansaita vaan peruspalkan verran eli kaikki lisät otetaan vapaina. Mut hyvä diili kuka kaipaa paljon vapaata, mäkin tekisin mielelläni noin kun ei velkojakaan enää ole mut kun ei vaan passaa työnantajalle.

        Tuttuni tekee samalla lailla yötä, joskus sen 7 yötä putkeen ja niillä yöt sairaalassa jotain 11h. Siinähän on kahden viikon työt tunteina.


    • 1.YövuoroViikkoTakan

      Yövuorohan on ihan jees sunnuntai-iltana töihi ja viikonloppu alkaa jo näin torstai aamusta. :) Olisin kyllä jaksanut nyt valvoa ensi yönkin. Huono tietysti kun täytyy päiväl nukkua sitten. Toisaalta taas aamuvuoros ja iltavuoros sama homma et varastaa osan ajasta jolloin pitäis jotai muuta tehdä esim.käydä kaupas tai jossain virastois tai pankeis hoidella asioita. Eilen illalla oisin mennyt tansseihin jos ei ois ollut yövuoro.

    • joopajoo

      Tarkoitatko sitä päivää jolloin lopetat valvonnat aamulla? Jos tarkoitat niin kerronpa sinulle ja muille seuraavaa.Vuorokausi vaihtuu klo 24 jolloin siis olet tehnyt töitä klo 24 eteenpäin aina tuonne 7-8 saakka.Olet siis tehnyt työpäiväsi sille vuorokaudelle,se ei ole siis vapaapäivä eikä "vötkistelypäivä" vaan ihan tavallinen työpäivä.Yleensä pitäisi olla ihan jo terveydellisistä syistä vapaa päivä ennen kuin taas aloita työsi.Olen kohta 5 vuotta valvonut joten tiedän kyllä mistä puhun.

    • yötyöläinen

      Hoitoalalla yötyötä, vuorot 10,5h ja niitä 4 - 7 putkeen ja ei tunnu missään, nukun 8 - 15.30 jonka jälkeen ehtii hyvin tehdä kotityöt ja vielä harrastaakin, vikan yön jälkeen normaalipäivä, nukun korkeintaa 2 tuntia että yöllä saa unta sillä usein teen eri työpaikassa pari aamua yöputken perään. Yötyö käy toisille paremmin kuin jatkuva aamusta iltaan vaihtelu mutta pakollista se ei saisi olla.

    • Liikenneasemalainen

      Liikenneasemalla homma menee näin: Yövuoro alkaa klo 22:00 ja päättyy klo 6:15. Seuraava vuoro voi olla vielä samana iltapäivänä alkaen klo 14:15! Riittää että vuorojen välissä on 8h.. ja voin kokemuksesta kertoa, että pidemmän päälle nuo sekavuorot käy aika raskaiksi.

    • voimua14

      teen vaan yövuorot, jotain 5-7 yötä vkossa, en voi edes kuvitella jotain klo 7-15 tai 8-16

    • tuuraaja123

      kun yövuoron jälkeen pääsee aamulla töistä niin se päivä on ns.nukkumispäivä..mutta illalla saattaa olla taas yövuoroon meno jos monta yötä tekee putkeen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe