Pizza on junttimaisinta ruokaa, mitä maailmasta löytyy. Tai ehkä hampurilaisten ja hotdogien jälkeen...
Junttiruokaa
10
1056
Vastaukset
- sillä
on väliä? :)
- vain että
ei voi olla cool jos syö pizzaa. Jos siis haluaa olla cool...
- Cool minäkin
vain että kirjoitti:
ei voi olla cool jos syö pizzaa. Jos siis haluaa olla cool...
Mitä minun pitää syödä, jotta olisin cool? Parsaako?
- mitään juntti ruokaa
Pizza on hyvää ns. tavallista ruokaa. Itsetehtynä saa just semmosen kun haluaa, juuri niillä parhailla aineksilla. Tilattuna kans ihan ok, tosin riippuu paikasta. Pizza on mitä parasta krapularuokaa.
Ite oot juntti.- oli kun
sut sai
- Oolofi
Minäkin olen juntti, mutta olen raitistunut, koska viina ei minulle sovi. Pitzaa kyllä vedän lättyyn.
- Anonyymi
On olemassa junttipizzaa sekä gourmetpizza. 🍕🍕🍕
- Anonyymi
Suomen wikipediassa on ollut hirveä tappelu tästä aiheesta, pitäisikö se olla pizza vai pitsa, siis artikkelin nimi.
- Anonyymi
Aurajuusto sopii pizzaan.
- Anonyymi
Totta kai! Tässä käännös suomeksi:
Myöhäiskeskiajalla ja uuden ajan alussa litteät leivät, kakut tai leivonnaiset, joita syötiin täytteiden kanssa – kuten galettet ja cocat – olivat yleisiä koko Välimeren alueella. 1500-luvun Napolissa joitain galetteja kutsuttiin nimellä "pizza"; se tunnettiin köyhien ruokana, erityisesti katukauppiaiden tarjoamana, eikä sitä pidetty varsinaisena keittiöreseptinä vielä pitkään aikaan. Vasta kun espanjalaiset toivat tomaatin Amerikasta ja kehittivät nykyaikaisen tomaatin, syntyivät nykykäsityksen mukaiset "pizzat". Sanotaan, että tomaatti saapui Napolin kuningaskuntaan ja Sisiliaan – jotka kuuluivat tuolloin Espanjan imperiumiin – joko Pedro Álvarez de Toledon mukana 1500-luvulla tai varakuningas Manuel de Amatin kautta, joka saattoi lahjoittaa siemeniä napolilaisille vuonna 1770 Perun varakuninkaan edustajana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 752774
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell572420Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1552026Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.591906Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1361728Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,571280- 751251
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.851144Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1601108Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401010