Koska merkonomit, tradenomit ja muut asiasta kiinnostuneet tuskin osaavat hakea kekustelun aihetta otsikon "router" alta, otan vapauden aloittaa uuden ketjun toisen kirjoittajan viestistä. Se kuuluu näin:
"Valmistuin merkonomiksi 70-luvulla ja asun nyt ulkomailla. Suomessa ei kai enää valmistu merkonomeja? Oppilaitoksessani, jossa Suomessa luin valmistuu nykyisin tradenomeja.
Maailmalla ei ole ymmärretty, mikä suomalainen merkonomin titteli oikein on. Meneeköhän tradenomi kaupaksi maailmalla?"
Merkonomi
4
329
Vastaukset
- Treidaamaton
Omien havaintojeni perusteella merkonomiksi ei valmistuta, merkonomiksi synnytään. Kyllä maailmalla ymmärretään, kun laulat vakuuttavasti: "Born to be graduate of a Finnish commercial institute."
- väittämää
merkonomi = business college graduate, commercial college graduate (engl.)
tradenomi = polytechnic graduate (engl.)
Itse en ota kantaa asiaan, kun en osaa oikein itseänikään tittelöidä ulkomaankielillä. - Merkonomi ulkomailla
Suomessakin nauretaan Upsalan ekonomeille. Naurajat voivat itse lähteä lukemaan vieraalla kielellä johonkin ulkomaalaiseen yliopistoon.
Missään ei keksitä niin paljon uusia hienoja titteleitä kuin Suomessa. Titteleissä on usein myös lisähöysteitä kuten erikois-, yli-, apulais-, diplomi- j.n.e.
Mistä syystä ruotsalaisesta hankkenista valmistuneet ekonomit ovat diplomiekonomeja kun suomalaisesta hankkenista valmistuneille riittää pelkkä ekonomi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255