viimeinen laihdutusyritys vol.1 jatkuu

munkki-possu

Moi!

nyt olis uus ketju aloitettu että ei muuta kun kirjoittelemaan taas=)
käyn kyllä ite katsomas tota vanhaakin välillä jos sinne kirjoittelette myös:)
mutta kuulumisia otetaan tosiaan vastaan, myös uudet immeiset ovat tervetulleita:)
ketju tosiaan jatkuu tuolta kakkos-sivulta..

95

4175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsian_2009

Teki tosi hyvää noi sun tsemppaukset :) Näinhän se on, jos meinaa loppuelämäksi tapansa muuttaa, niin eihän sitä pitkälle pötki, jos kaikki nautinnot itseltään kieltää :)

Mulla on ollut itselläni paljonkin näitä itsekuriongelmia myös muissa kuin syömisissä. Olen aina ollut kova pureskelemaan kynsiä mutta nyt on mennyt kohta kaksi viikkoa ilman ja kynnet kasvaa huimasti. Ratkaisuna pureskeluun keksin päivittäisen kotimanikyyrin eli viilaus, uusi lakka joka ilta, kynsinauhavoide etc., kiva pikku rutiini ja kun kynnet ovat niin kauniit niin ei tee mieli pureskella :) tää oli vähän off topic, mut anyway :)

Mutta mutta, tästä kotimanikyyrista olenkin saanut kehiteltyä mukavan nautintokorvauksen sille illan uunipizzalle ja tänään ajattelin hemmotella itseäni käymällä iltapäivällä kampaajalla. Pointti siis oli se, että kun aikaisemmin olen yrittänyt saada sitä nautintoa pelkästään ruoasta, nyt ajattelin laajentaa sen suhteen maailmankuvaani. Olipas sekavaa, mut kaikki varmaan tajusivat :)

• Viivi_83

Heips,

Nyt on pakko kertoa kuinka ottaa päähän!
        Mä en ymmärrä noita ihmisiä jotka voi huoletta syödä hamppareita, ranskiksia, limua, kaljaa, karkkia ja kaikkea muuta epäterveellisen hyvää lihomatta!
        Mä kun ajattelenkin suklaata niin lihon varmaan kilon, saati sitten että haistan pizzaa tulee vyötäisille het kaks kiloa...

..Huh kun helpotti!

Huoh, miksi en kuulu noihin onnellisiin?!

Mutta Morsian09, olen sun kans samoilla linjoilla että omalle iltasyömiselleni sohvannurkassa täytyy tehdä jotain.. Ja tuo itsensä kaunistaminen olikin hyvä idea :)

Taidankin laittaa tänään illalla jalat kesä kuntoon. Ja kulmakarvatkin täytyis värjätä ja nyppiä.. Eli siis iltapuuhaa itseni parissa.
        Kohta me kaikki näytetään samalta ku Eva Longoria siinä meikkimainoksessa :)

• morsian_2009

Elikkäs olin kokonaan unohtanut, että viikonloppuna on pikkusiskon syntymäpäivät. Tämä tarkoittaa käytännössä kuoharia, grillausta ja kaiken huippuna systeri aikoo leipoa aitoamerikkalaista juustokakkua ja sitruuna-marenkipiirasta.... aaargh! Varsinainen kaloripommi siis vaanii nurkan takana :(

Olisko kellään jotain kevyitä grillieväitä tiedossa, kasvikset tietty, mut muuta? Ajattelin, et vien omat kevyemmät grillieväät mukanani. Ja kakuista maistan kumpaakin sellaisen puolen sentin palasen, voi ku tietäis paljon niis on kaloreita :( osaisko kukaan arvioida?

• Viivi_83

Kana ja kalkkuna on kevyitä vaihtoehtoja. varsinkin marinoimattomat jotka maustaa itse. Kaupan marinaadeissa on tosi paljon sokeria..

Sit mä oon grillannut ananasta, kesäkurpitsaa, tomaattia, sipulia ja herkkusieniä.
        Jos makeanhammasta kolottaa niin grillattu banaani on hurjan hyvää, nam!

Mun yks kaveri tekee grillissä aina uuniperunoita ja siihen kevyen kermaviilimössön sit päälle. se laittaa siihe kermismössöön no tietystikermaviiliä, kinkkua, suolakurkkua vähän, mut sen korvata tuorekurkulla, persiljaa ja tomaattia ja mausteita hiukan tietenkin. On tosi hyvää ja täyttävää, olen maistanut!
        Saman voi tehdä kalasta, laittaa vaan tilliä yms. sekaan ja perunan väliin :)

Ja eihän maailma muutamaan kakkupalaan kaadu, vaan täytyy sitä joskus nautiskella ruoallakin. Syöt vaik niillä sun kauniilla sormilla, niin menee aikaa kauemmin, heh ;)

• Painonpudotus sujuu edelleen nihkeästi. Tänään sain kuitenkin pitkästä aikaa miinuslukeman; 300g. Paino tullut viimeksi alaspäin 8.5 eli viikko sitten. Viikon saldo siis -300g mikä on kyllä minun kokoiselleni erittäin vähän. Numeraalisesti ajateltuna mulla pitäis olla 20kg pudotettavaa mutta jo 10kg pudotus tekisi minusta sopusuhtaisen ja urheilullisen näköisen (mulla kun oikeasti sattuu olemaan myös lihaksia eikä pelkästään pläksiä :p ).
      Seuraavan kerran käynkin puntarilla vasta ensiviikolla. Mikäli uteliaisuus ei valtaa minua, hih ;p

Pikkasen meinaa väsyttää kun katoin eilen suomi-usa jääkiekkoa. Nukkumaan päästiin vasta joskus 5 aikaan ja ylös piti nousta abaut 10:30 ku koira ei antanut nukkua :/ Noh, tänään pääsee sitten aikaisemmin nukkumaan... Tämän päivän sapuskatkin vain jäävät sitten vähälle...

- "Aamupala"(n.klo 11): lasillinen greippimehua, 1 annos kaurapuuroa jossa 1rkl becel-silmä.
      - Kupillinen kahvia, mustana eikä sokeria (vieraita kävi, enkä kajonnut keksilautaseen :D ).
      - Lämminruoka (klo 16): lautasellinen nakkikeittoa (kalkkunanakkeja, perunaa ja keittojuureksia), 1tl rypsiöljyä omalle lautaselliselle, 50g nokkosvarrasleipää (kolmena palana) jonka päällä yht. 1,5rkl beceliä, tuorekurkkua ja 2viipaletta julia 10% juustoa.
      - Iltapalaa en vielä tiedä mitä syön... Varmaan raejuusto hedelmäsalaattia...

• vilja

Hellurei!

Munkki-possu, kiitos mukavista kannustuksista tuolla vanahassa keskustelussa!
        Kyllä tää on ihan mahtavaa, ku on tämmönen kiva porukka, jonka kans muuttaa elämäntapoja.. ihanaa!:) Aina kieli pitkällä juoksee töistä,et pääsee lukeen tänne teijän uusia juttuja :)

Mä oon nyt niin tyytyväinen itteeni, taas voitin yhen kiusauksen. Tarjoilin kavereille ihanaa kääretorttua, ja arvatkaa vaan kuin paljo ois itelläki tehny mieli! siis aivan mieletön himo iski, mut sit otin vain iiiihan pikku murusen sitä, siis tosi pienen palan. ehkä suolakurkkurinkulan kokosen:D hyvä vertaus:P
        hyvä minä.
        vaakalle en pomppinu tänäänkää, ku en taaskaa päässy syömättä siihen , ni mitä sitä hyövää... töissä siis ruukaan vaakalla käyä ja tänääki oli pakko syödä kotona aamupala!

Joku teistä ( sori en muista kuka) kirjotteli siitä, ku jotku saa popsia mitä haluaa eikä liho silti. Mulla oli ennen sama! siis joskus vuosi sitten vielä. Ja sit ku napsin herkkuja jokapäivä ni tässä kesän tullessa ja vaatekerrosten vähetessä sit hokasin, et eipä taijakkaa enää olla sama meininki, et voi syödä mitä vaan! mahamakkara tuli mullekin tutuksi, ja sit menin vaakalle pitkästä aikaa ja hups, painoinki yhtäkkiä 5kg enempi ku luulinkaan! Kait se on jotenki nuorempana parempi aineenvaihdunta jne, ja tarvii kasvamiseen ravintoo ni sit ei lihokaa niin helposti.. mut enää sitä ei varmaa kasva muu ku maha ja pylly, ja sitä en halua!!!!:D

Sittempä onneksi löysin tän ihanan porukan , ja tän avulla päässy osittain jo terveellisempään elämään kiinni :D vaikkei paino oo juurikaa vielä puonnu kai.. mut kiitos teille tsempeistä!

Palataampa juttuun taas!

• munkki-possu
        vilja kirjoitti:

Hellurei!

Munkki-possu, kiitos mukavista kannustuksista tuolla vanahassa keskustelussa!
        Kyllä tää on ihan mahtavaa, ku on tämmönen kiva porukka, jonka kans muuttaa elämäntapoja.. ihanaa!:) Aina kieli pitkällä juoksee töistä,et pääsee lukeen tänne teijän uusia juttuja :)

Mä oon nyt niin tyytyväinen itteeni, taas voitin yhen kiusauksen. Tarjoilin kavereille ihanaa kääretorttua, ja arvatkaa vaan kuin paljo ois itelläki tehny mieli! siis aivan mieletön himo iski, mut sit otin vain iiiihan pikku murusen sitä, siis tosi pienen palan. ehkä suolakurkkurinkulan kokosen:D hyvä vertaus:P
        hyvä minä.
        vaakalle en pomppinu tänäänkää, ku en taaskaa päässy syömättä siihen , ni mitä sitä hyövää... töissä siis ruukaan vaakalla käyä ja tänääki oli pakko syödä kotona aamupala!

Joku teistä ( sori en muista kuka) kirjotteli siitä, ku jotku saa popsia mitä haluaa eikä liho silti. Mulla oli ennen sama! siis joskus vuosi sitten vielä. Ja sit ku napsin herkkuja jokapäivä ni tässä kesän tullessa ja vaatekerrosten vähetessä sit hokasin, et eipä taijakkaa enää olla sama meininki, et voi syödä mitä vaan! mahamakkara tuli mullekin tutuksi, ja sit menin vaakalle pitkästä aikaa ja hups, painoinki yhtäkkiä 5kg enempi ku luulinkaan! Kait se on jotenki nuorempana parempi aineenvaihdunta jne, ja tarvii kasvamiseen ravintoo ni sit ei lihokaa niin helposti.. mut enää sitä ei varmaa kasva muu ku maha ja pylly, ja sitä en halua!!!!:D

Sittempä onneksi löysin tän ihanan porukan , ja tän avulla päässy osittain jo terveellisempään elämään kiinni :D vaikkei paino oo juurikaa vielä puonnu kai.. mut kiitos teille tsempeistä!

Palataampa juttuun taas!

juu, mulla oli kanssa nuorempana niin, että sain syödä ihan mitä halusin, enkä lihonut.. no nyt siitä on jo joku 5 vuotta aikaa, mutta kuitenkin! sitä sitten tottui siihen, että söi joka päivä herkkuja kun ei ne kerta missään näkyneet ja hyvin maistui =D
        ni nyt siitä saa sit kärsiä, kun tosiaan välillä tuntuu, että pelkästä herkkujen ajattelemisesta paino nousee taivaisiin..
        vaik myönnän, kyllä mä niitä sit olen sen verran syönytkin, että en yhtään joudu miettiin, mistä kummasta nää kilot on kertyneet!!

no, mutta tässä porukassa niitä tosiaan on mitä mukavin sulatella ja ihan ajan kanssa nyt vaan..
        vaikken malttais millään odottaa!!! :D

ja viljalta piti vielä sellaista kysyä, että "kirijoittelekko nää oulusta käsin?" =)
        aattelin vaan, kun sukulaisia siellä päin ja kovin on samanlaista tekstiä heidän lähettämänsä sähköpostit noin kirjoitustyyliltään siis :)

pakko ei ole vastata siis, jos liian uteliaaksi aloin =)
        -no comments on aina ihan hyvä vastaus =)

mutta eipä tässä juuri mittään muuta tältä erää..
        hauskat ja toivottavasti myös aurinkoisen perjantait vaan kaikille

toivottaapi possusenne! =)

• morsian_2009

2 ruisleipäviipaletta
      2 rkl pippurituorejuustoa (rasvaa 15 %)
      2 kalkkunaviipaletta
      jäävuorisalaattia
      kahvia

banaani

400 g kalakeittoa (79 kcal/100g)
      2 ruisleipäviipaletta
      1 rkl kasvirasvalevitettä (rasvaa 28 %)

2 porkkanaa

2 ruisleipäviipaletta
      1 rkl kasvirasvalevitettä (rasvaa 28 %)
      2 kalkkunaviipaletta
      jäävuorisalaattia
      kurkkua
      1 pro feel-jogurtti (68 kcal/purkki)

2 porkkanaa
      kiwi

Aika kivuttomasti mennyt tänään, kiitos siitä kampaajalle, uusi tukka, uusi elämä =) Ihan sika hyvää toi valion pro feel jogurtti, tosi makeaakin, vaikka niin vähän kaloreita :)Leipämargariininkin vaihdoin tänään mini lättaan, yllättävän maukasta, vaik rasvaa vain 28 %. Jee, hyvä fiilis tästä päivästä!

• munkki-possu

huomenta vaan!

mulla oli kans eilen herkkupäivä..
        tuli syötyä illalla vielä karkkia ja jäätelöä, mutta ihan kohtuudella vaan =)
        teki mieli niitä karkkeja ja napsin vanhan pussin pohjan tuolta kaapista.. tuli sekin nyt syötyä loppuun..
        ihme kyllä (ja hyvä) niin ei huono omatunto vaivannut lainkaan ja tänään kun aamusta kävin vaa'alla ni paino oli kuitenki sama kuin eilen.
        aattelin nyt viikonlopun yli ottaa kunnon tsemppauksen päälle, jotta saan sinne ens viikon punnitukseen tuloksia aikaan (vaikken siihen mun tavoitteeseen 59.3kg todellakaan pääse)

eli tänään olen syönyt ja ajattelin syödä seuraavasti:
        ¨-2 ruisleipää (4 palaa siis yhteensä)
        kinkku, juusto, jäävuorisalaatti, kurkku ja tuorejuustoa nokareet (13%)
        - 2dl rasvatonta maitoa

-150g jugurtti, jonka seassa 40g puurohiutaleita ja ruokalusikallinen raparperisosetta

-6 viinirypälettä

töissä ajattelin ottaa (perjantaisin on pullapäivä) sen pullan tilalle karjalanpiirakan tai porkkanapiirakan.. (onkohan niillä eroa kalori/sokeri/rasva/kuitu/ym. pitoisuuksissaan??

-evääksi vielä omena
        -kotona illalla ruisleivän pala (huom, vain yksi!!) jonka päällä viipaloitu keitetty kananmuna

huomenna ja ylihuomenna vois keskittyä hedelmiin ja proteiinin saantiin,esim raejuustoa syöden..
        en taas tiedä miten tässä käy, mut yritän nyt saada painoa alas sen verran, että sais lisää motivaatiota.. ärsyttää vaan ku se junnaa samoissa lukemissa!!
        (ei tietenkään ole siitä riippuvainen miten esim. viime vkl tuli syötyä:/)
        mutta kuitenkin, ilmoittelen sitten, et miten on päivä mennyt..

• morsian_2009
        munkki-possu kirjoitti:

huomenta vaan!

mulla oli kans eilen herkkupäivä..
        tuli syötyä illalla vielä karkkia ja jäätelöä, mutta ihan kohtuudella vaan =)
        teki mieli niitä karkkeja ja napsin vanhan pussin pohjan tuolta kaapista.. tuli sekin nyt syötyä loppuun..
        ihme kyllä (ja hyvä) niin ei huono omatunto vaivannut lainkaan ja tänään kun aamusta kävin vaa'alla ni paino oli kuitenki sama kuin eilen.
        aattelin nyt viikonlopun yli ottaa kunnon tsemppauksen päälle, jotta saan sinne ens viikon punnitukseen tuloksia aikaan (vaikken siihen mun tavoitteeseen 59.3kg todellakaan pääse)

eli tänään olen syönyt ja ajattelin syödä seuraavasti:
        ¨-2 ruisleipää (4 palaa siis yhteensä)
        kinkku, juusto, jäävuorisalaatti, kurkku ja tuorejuustoa nokareet (13%)
        - 2dl rasvatonta maitoa

-150g jugurtti, jonka seassa 40g puurohiutaleita ja ruokalusikallinen raparperisosetta

-6 viinirypälettä

töissä ajattelin ottaa (perjantaisin on pullapäivä) sen pullan tilalle karjalanpiirakan tai porkkanapiirakan.. (onkohan niillä eroa kalori/sokeri/rasva/kuitu/ym. pitoisuuksissaan??

-evääksi vielä omena
        -kotona illalla ruisleivän pala (huom, vain yksi!!) jonka päällä viipaloitu keitetty kananmuna

huomenna ja ylihuomenna vois keskittyä hedelmiin ja proteiinin saantiin,esim raejuustoa syöden..
        en taas tiedä miten tässä käy, mut yritän nyt saada painoa alas sen verran, että sais lisää motivaatiota.. ärsyttää vaan ku se junnaa samoissa lukemissa!!
        (ei tietenkään ole siitä riippuvainen miten esim. viime vkl tuli syötyä:/)
        mutta kuitenkin, ilmoittelen sitten, et miten on päivä mennyt..

Kävinpä tänään, kun en millään voinut vastustaa kiusausta, puntarilla aamusta ja vaaka näytti 76,9 kg :) Aloin vain sitten miettimään, et aamullahan sitä aina painaa vähemmän ja sen maanantain mittauksen tein iltapäivällä. En ollut mitään raskasta syönyt silloin maanantaina, mut kuitenkin. Mihis aikaan päivästä te muut käytte puntarilla?

• morsian_2009 kirjoitti:

Kävinpä tänään, kun en millään voinut vastustaa kiusausta, puntarilla aamusta ja vaaka näytti 76,9 kg :) Aloin vain sitten miettimään, et aamullahan sitä aina painaa vähemmän ja sen maanantain mittauksen tein iltapäivällä. En ollut mitään raskasta syönyt silloin maanantaina, mut kuitenkin. Mihis aikaan päivästä te muut käytte puntarilla?

Kirjoitinkin jo aiemmin tämän pätkän:

"- "Aamupala"(n.klo 11): lasillinen greippimehua, 1 annos kaurapuuroa jossa 1rkl becel-silmä.
        - Kupillinen kahvia, mustana eikä sokeria (vieraita kävi, enkä kajonnut keksilautaseen :D ).
        - Lämminruoka (klo 16): lautasellinen nakkikeittoa (kalkkunanakkeja, perunaa ja keittojuureksia), 1tl rypsiöljyä omalle lautaselliselle, 50g nokkosvarrasleipää (kolmena palana) jonka päällä yht. 1,5rkl beceliä, tuorekurkkua ja 2viipaletta julia 10% juustoa.
        - Iltapalaa en vielä tiedä mitä syön... Varmaan raejuusto hedelmäsalaattia..."

Eli jatkoa tuohon:
        - iltapala: raejuusto hedelmäsalaatti: 1prk 2% raejuustoa, pieni banaani, 50g viinirypäleitä ja vesimelonia.
        - 10 aikaan tuli kuitenkin aivan älytön nälkä enkä pystynyt siinä siiten nukkumaan. Sorruin siis yösyömiseen :( En kuitenkaan syönyt kuin 1kpl rukiinen karjalanpiirakka jonka päällä 1/2 tl beceliä ja kalkkunaleikkele (=yht. n.200kcal). Parempi tuo 200kcal kuin 2000kcal edestä HERKKUJA.

Itse käyn aina heti heräämisen ja vessassakäynnin jälkeen puntarilla. Jos käyn myöhemmin niin vaaka näyttää heti jopa 2kg enemmän kuin aamulla. Eri juttu voi olla jos en syö enkä juo mitään mutta nyt kun olen tottunut aamupalan syömään ja juomaan (ennen en syönyt aamupalaa, join vain pari lasillista vettä).

Tänään en muuten käynyt puntarilla; jee hyvä minä :D siitä se lähtee ettei joka aamu hyppää vaakalle. Tarkotus olis vasta ensi viikolla käydä seuraavan kerran punnitsemassa!

• Netta80 kirjoitti:

Itse käyn aina heti heräämisen ja vessassakäynnin jälkeen puntarilla. Jos käyn myöhemmin niin vaaka näyttää heti jopa 2kg enemmän kuin aamulla. Eri juttu voi olla jos en syö enkä juo mitään mutta nyt kun olen tottunut aamupalan syömään ja juomaan (ennen en syönyt aamupalaa, join vain pari lasillista vettä).

Tänään en muuten käynyt puntarilla; jee hyvä minä :D siitä se lähtee ettei joka aamu hyppää vaakalle. Tarkotus olis vasta ensi viikolla käydä seuraavan kerran punnitsemassa!

16.6 olisi tiedossa peruskoulun luokkakokous… En tiedä viitsinkö lähteä sinne tentattavaksi… kaikilla muilla varmaan on jo perheet, ovat naimisissa ja vakituiset työt; itsellä ei lapsia, en naimisissa eikä työtä :´( Osalla porukasta tiedän näin olevan mutta kaikkia en tietenkään… Ja sitten pitäisi vielä ne vanhat koulukiusaajanikin kohdata :´( Koko porukasta 75% saisi painua sinne minne aurinko ei paista… Mutta toisaalta ne loput 25% olisivat ”vaivan ja kärsimyksen” arvoisia… Sitten on vielä se että täältä missä nykyisin asun niin on n.250km eli abaut 3h ajomatka… Matka ei sinänsä haittaa koska pääsen samalla käymään kotipaikassa ja perhettä katsomaan! Reissuhan ”luonnollisesti” meni ryyppäyspuolelle joten pitäisi sitten yöpyä äidin luona ja hänen luultavasti toimia kuskina… (mikäli eivät ole aikuistuneet niin minuahan ei huolita samaan kyytiin)…
        Olisi se niin ihanaa jos nyt olisi tärpännyt ja saisi siitä sitten kaikille kertoa :D
        Tai kunhan saisi edes läskiä sen verran pois että voisi pukeutua näyttävästi; näkisivät että minkälainen NAINEN tästä entisestä poikatytöstä on kuoriutunut. Menisi kiusaajillakin oluet väärään kurkkuun :p

• Tänäänkään en ole käynyt puntarilla; wuhuu!

Tässä perjantain pöperöt:
      - lasillinen greippimehua, lautasellinen kaurapuuroa jossa 1rkl becel-silmä.
      - 3kpl ruistoast paahtoleipää joiden päällä 1tl/leipä beceliä, julia 10% juustoviipale ja tuorekurkkua, juomaksi vettä.
      - 1,5kpl keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta (10% jauheliha, sipulia ja 2% ruokakermaa), 150g porkkanaa, tuorekurkkua, 25g nokkosvarrasleipää jonka päällä 1rkl beceliä ja tuorekurkkua, ruokajuomaksi taas vettä.
      - 1 omena ja 1 pieni banaani.

• morsian_2009

Perjantai ei aivan täysin nappiin mennyt, tai jäi fiilis, et kaikenlaista tuli vedettyä... katsotaanpas miltä näyttää kirjoitettuna

2 ruisleipäviipaletta
        2 kalkkunaviipaletta
        1 rkl mini lättaa (28 % rasvaa)
        jäävuorisalaattia
        kurkkua
        0,5 jälkiruokakulhollista maustamatonta, rasvatonta jogurttia pakastemustikoiden kera

puoli lautasellista tilli-tonnikalapastaa (valkoista pastaa :(, eikä muutenkaan ihan kevein vaihtoehto, otin sit vähemmän )

16 cl valkoviiniä

Alpen-välipalapatukka (60 kcal)

400 g porkkanasosekeittoa (40 kcal/100 g)
        2 ruisleipäviipaletta
        1 rkl perusmargariinia

2 päärynää ja 2 kiiviä

2 ruisleipäviipaletta
        2 kalkkunaviipaletta
        1 rkl perusmargariinia
        jäävuorisalaattia
        kurkkua

Tänään on tosiaan systerin syntymäpäivät, tarjolla lasagnea ja onneksi kaverina salaattia,kolmea(!) erilaista piirakkaa/kakkua. Saa nähdä miten tytön käy...

Tänään olen jo syönyt 4 hapankorkkua, 2 kalkkunaviipaletta, 1 rkl perusmargariinia, jäävuorisalaattia, 1 digestive-keksi

• uusi elämä :)
        morsian_2009 kirjoitti:

Perjantai ei aivan täysin nappiin mennyt, tai jäi fiilis, et kaikenlaista tuli vedettyä... katsotaanpas miltä näyttää kirjoitettuna

2 ruisleipäviipaletta
        2 kalkkunaviipaletta
        jäävuorisalaattia
        kurkkua
        0,5 jälkiruokakulhollista maustamatonta, rasvatonta jogurttia pakastemustikoiden kera

puoli lautasellista tilli-tonnikalapastaa (valkoista pastaa :(, eikä muutenkaan ihan kevein vaihtoehto, otin sit vähemmän )

16 cl valkoviiniä

2 ruisleipäviipaletta
        1 rkl perusmargariinia

2 päärynää ja 2 kiiviä

2 ruisleipäviipaletta
        2 kalkkunaviipaletta
        1 rkl perusmargariinia
        jäävuorisalaattia
        kurkkua

Tänään on tosiaan systerin syntymäpäivät, tarjolla lasagnea ja onneksi kaverina salaattia,kolmea(!) erilaista piirakkaa/kakkua. Saa nähdä miten tytön käy...

Tänään olen jo syönyt 4 hapankorkkua, 2 kalkkunaviipaletta, 1 rkl perusmargariinia, jäävuorisalaattia, 1 digestive-keksi

Hei pääsisikö mukaan vielä yksi elämäntapojen muuttaja ? :) Pituutta on 171 ja painoa alkanut kertyä vähän turhan paljon eli nyt liikutaan siinä 75 tienoilla. Alkaa housut ahdistaa :(
        Tarkoitus olisi siis päästä siihen 70kg tai hieman alle. Enkä halua itselleni mitään kitukuuria vaan ihan kunnon ruokaremontin.
        Aineen vaihdunta on alkanut hidastumaan, enkä pysty enää syömään herkkuja ilman että misään näkyisi. Samoin kuin jotenkin on aina vain hankalampaa päästä salille ja lenkille. Mieluummin jää työpäivän jälkeen makaamaan sohvalle.
        Joten huomenna olisi ensimmäinen uuden elämän kauppareissu ja tarkoitus olisi kerätä koriin kasviksia, hedelmiä raejuustoa maustamatonta kanaa/ kalaa, rasvatonta maitorahkaa.
        Aamupalaksi olisi tarkoitus nauttia kaurapuuroa ja marjoja. Töissä päivällä kasviksia ja kanaa/raejuustoa. Välipalaksi ruisleipää ja omenaa. Ja illalla miehen kanssa jotain kasvispitoista ruokaa. Iltapalaksi rahkaa ja marjoja. Miltäs kuulostaa?
        Olisi aivan ihanaa jos joku jaksaisi välillä minua vähän tsempata, koska oma itsetunto alkaa olemaan aika alhaalla näiden vatsa makkaroiden kanssa.ja se kyllä vaikuttaa muuhunki elämään. Olisi kiva saada oma energinen itseni takaisin!

2 ruisleipäviipaletta
        2 kalkkunaviipaletta
        jäävuorisalaattia
        kurkkua

16 cl valkoviiniä

2 ruisleipäviipaletta
        1 rkl perusmargariinia

2 päärynää ja 2 kiiviä

2 ruisleipäviipaletta
        2 kalkkunaviipaletta
        1 rkl perusmargariinia
        jäävuorisalaattia
        kurkkua

.. että kaloreita (energynetin mukaan) olisi kertynyt n.1450kcal että ei mitään hätää vaikka tulos olisin vaikka 100kcal; hankalahan se on toisen laskea... Leipää väin meni kyllä aika paljon; hiilareita kertyi yhteensä lähes 200g josta leivällä on iso osa.

Hauskoja juhlia sinne!

• Tänään meni syömiset vähän plörinäksi :(

- puoli lasillista greippimehua, lautalillinen kaurapuuroa jossa 1rkl becel-silmä.
      - 2kpl ruistoast paahtaria jonka päällä 1tl/leipä beceliä, 1 viipale/leipä julia 10% juustoa sekä tuorekurkkua, 150g porkkanaa.
      - crosstrainer-treeni: 45min lyhyt intervallitreeni, 15min loppuverryttely 10min loppuvenyttely (750kcal).
      - lautasellinen kanakeittoa: perunoita, keittojuureksia, naturel broilerinsuikaleita ja 1dl 2% ruokakermaa. 120g porkkanaa, tuorekurkkua, 60g nokkosvarrasleipää (3 osassa) jonka päällä 1,5rkl beceliä ja 3viipaletta julia 10% juustoa.

Joo ei tosiaan ole tullut syötyä kuin 3 kertaa tänään :/ Tosin nousin ylöskin vasta 11 aikaan kun mies on vähän kipeä (vatsatauti) eikä ole pystynyt kunnolla nukkumaan ja ravannut vessassa jatkuvati. Toivottavasti ei toi tauti tule mulle!

Varmaan jääkiekkoa kattellessa tulee jotain pientä syötyä; ehkä pieni annos raejuustohedelmäsalaattia...

• vilja

Huomenta pitkästä aikaa:)

Minäkippä pitkästä aikaa kirjotan.. ei oo päässy vähää aikaan tänne:)
        Kaverin häitä juhlittu eilispäivä ja siellä sitte syöty tietenki kaikkea hyvää

• Joo tuli sit syötyä myöhäisillan iltapala, tosin valvoinkin aika myöhään kun päätin pitkästä aikaa katsoa subbarilta tähtiportin ja salaiset kansiot.
        Myöhäisillaniltapala: 1 omena, 100g viinirypäleitä, 30g nokkosvarrasleipää (2 osaa) joiden päällä beceliä ja julia 10% juustoviipale (1kpl/leipä). Mielestäni ihan kohtuullinen iltapala kun niin myöhään meni. Laskeskelin äsken eilisen päivän kalorimäärät ja n.1500kcal eli aika hyvin oikeastaan.

Arvatkaapa mikä päivä tänään on?!
        Minun kahden viikon herkuttoman kauden viimeinen päivä eikä ainuttakaan repsahdusta ole ollut :D

Ja vähän offtopiccia: JEE, suomi sai kuin saikin pronssia; rökitti ruottin 4-0 :D

• morsian_2009
        Netta80 kirjoitti:

Joo tuli sit syötyä myöhäisillan iltapala, tosin valvoinkin aika myöhään kun päätin pitkästä aikaa katsoa subbarilta tähtiportin ja salaiset kansiot.
        Myöhäisillaniltapala: 1 omena, 100g viinirypäleitä, 30g nokkosvarrasleipää (2 osaa) joiden päällä beceliä ja julia 10% juustoviipale (1kpl/leipä). Mielestäni ihan kohtuullinen iltapala kun niin myöhään meni. Laskeskelin äsken eilisen päivän kalorimäärät ja n.1500kcal eli aika hyvin oikeastaan.

Arvatkaapa mikä päivä tänään on?!
        Minun kahden viikon herkuttoman kauden viimeinen päivä eikä ainuttakaan repsahdusta ole ollut :D

Ja vähän offtopiccia: JEE, suomi sai kuin saikin pronssia; rökitti ruottin 4-0 :D

Hei! Ja tervetuloa uudelle jäsenelle, varmaan ihan kaikkien puolesta voin toivottaa :) Vaikuttais mun mielestä ainakin hyvältä noi sun suunnitelmat :) Mulla myös alkoi liikakilojen kanssa ilmenemään noita itsetunto-ongelmia, mutta ajattelin tämän elämäntaparemontin yhteydessä opetella myös tykkäämään itsestäni riippumatta laihtumistuloksista. Joku jossain sanoi, että sille, josta tykkää, haluaa vain parasta :) Haluaisinkin siis enemmän oppia alkamaan kuuntelemaan tätä kroppaani ja huolehtimaan siitä sekä sisäisesti että ulkoisesti :) Olipas taas sekavaa =D

Elikkäs eiliseen ruokapäiväkirjaan jatkoa...

puoli lautasellista lasagnea, puoli lautasellista (runsaasti) salaattia (pelkkiä vihanneksia, ei kastikkeita)

sentin viipale mansikkapiirakkaa ja sentin viipale sitruuna-marenkipiirakkaa, lusikallinen juustokakkua

Kosteahkoa iltaa tuli sitten vietettyä, join yhden lasin kuohuviiniä ja kolme kuivaa omppusiideriä sekä yhden vodkadrinksun, melko lailla tuli noista huono omatunto :(, yöllä en sortunut grillisruokaan vaan söin kotona puoli lautasellista tilli-tonnikalapastaa. Tänään olen vasta juonut vettä, heräilin puolen päivän jälkeen... Pizzaa tekis ihan sikana mieli mut onneksi kihlatun kans jo eilen sovittiin, et meillä tehdään tänään uusia perunoita ja lohimedaljonkeja, nam! Huomenna sitten punnitus, saa nähdä, miten tuo eilinen sabotoi ekan viikon tuloksia.

• Uusi elämä :)
        morsian_2009 kirjoitti:

Hei! Ja tervetuloa uudelle jäsenelle, varmaan ihan kaikkien puolesta voin toivottaa :) Vaikuttais mun mielestä ainakin hyvältä noi sun suunnitelmat :) Mulla myös alkoi liikakilojen kanssa ilmenemään noita itsetunto-ongelmia, mutta ajattelin tämän elämäntaparemontin yhteydessä opetella myös tykkäämään itsestäni riippumatta laihtumistuloksista. Joku jossain sanoi, että sille, josta tykkää, haluaa vain parasta :) Haluaisinkin siis enemmän oppia alkamaan kuuntelemaan tätä kroppaani ja huolehtimaan siitä sekä sisäisesti että ulkoisesti :) Olipas taas sekavaa =D

Elikkäs eiliseen ruokapäiväkirjaan jatkoa...

puoli lautasellista lasagnea, puoli lautasellista (runsaasti) salaattia (pelkkiä vihanneksia, ei kastikkeita)

sentin viipale mansikkapiirakkaa ja sentin viipale sitruuna-marenkipiirakkaa, lusikallinen juustokakkua

Kosteahkoa iltaa tuli sitten vietettyä, join yhden lasin kuohuviiniä ja kolme kuivaa omppusiideriä sekä yhden vodkadrinksun, melko lailla tuli noista huono omatunto :(, yöllä en sortunut grillisruokaan vaan söin kotona puoli lautasellista tilli-tonnikalapastaa. Tänään olen vasta juonut vettä, heräilin puolen päivän jälkeen... Pizzaa tekis ihan sikana mieli mut onneksi kihlatun kans jo eilen sovittiin, et meillä tehdään tänään uusia perunoita ja lohimedaljonkeja, nam! Huomenna sitten punnitus, saa nähdä, miten tuo eilinen sabotoi ekan viikon tuloksia.

Kiitos :)
        Juuri käytiin kaupassa ja mukaan tarttui ihania kasviksia ja tänään onkin ruuaksi itsetehtyjä porkkana tortilloja jotka on täytetty juureksilla ja raejuustolla. Korvasin jopa osan jauhoista ruisjauhoilla niin saa kuitua lisää.
        Mitenkäs muuten kuinka terveellistä/epäterveellistä on itsetehty mannapuuro? jos syö sen sellaisen valion kevyt mehukeiton kanssa?
        Miehen kanssa sovittiin että heti kun kun syöty ja siivottu niin lenkille! Tästä se lähtee :)

• morsian_2009
        Uusi elämä :) kirjoitti:

Kiitos :)
        Juuri käytiin kaupassa ja mukaan tarttui ihania kasviksia ja tänään onkin ruuaksi itsetehtyjä porkkana tortilloja jotka on täytetty juureksilla ja raejuustolla. Korvasin jopa osan jauhoista ruisjauhoilla niin saa kuitua lisää.
        Mitenkäs muuten kuinka terveellistä/epäterveellistä on itsetehty mannapuuro? jos syö sen sellaisen valion kevyt mehukeiton kanssa?
        Miehen kanssa sovittiin että heti kun kun syöty ja siivottu niin lenkille! Tästä se lähtee :)

Itse olen paljon löytänyt apua täältä www.fineli.fi, kansanterveyslaitoksen ylläpitämät sivut, joista löydät myös muuta tärkeää tietoa ravinnosta, ei pelkästään kaloreita.

Tsekkasin, et ainakin maitoon tehty mannapuuro sisältää 71 kcal/100 g, jos tehdään kevytmaitoon ja veteen(1,5 % rasvaa). Kaloreita saa varmasti hieman alas, jos tekee rasvattomaan maitoon ja veteen. Parhaita olisivat tietty kunnon täysviljapuurot veteen keitettynä, finelin mukaan veteen keitetty ruispuuro sisältää vain 34 kcal/100 g ja sisältää rutkasti enemmän kuituja kuin mannapuuro, noin 4 kertaa enemmän. Mut tosiaan noilta sivuilta löytyy kyl tosi hyvin erilaisia ruokia ja niiden ravintosisältöjä.

p.s. siinä sokerittomassa mehukeitossa on muistaakseni niin vähän kaloreita, et ei haittaa, vaik lorahtais vähän reippaamminkin sinne puuron sekaan.

morsian_2009 kirjoitti:

Itse olen paljon löytänyt apua täältä www.fineli.fi, kansanterveyslaitoksen ylläpitämät sivut, joista löydät myös muuta tärkeää tietoa ravinnosta, ei pelkästään kaloreita.

Tsekkasin, et ainakin maitoon tehty mannapuuro sisältää 71 kcal/100 g, jos tehdään kevytmaitoon ja veteen(1,5 % rasvaa). Kaloreita saa varmasti hieman alas, jos tekee rasvattomaan maitoon ja veteen. Parhaita olisivat tietty kunnon täysviljapuurot veteen keitettynä, finelin mukaan veteen keitetty ruispuuro sisältää vain 34 kcal/100 g ja sisältää rutkasti enemmän kuituja kuin mannapuuro, noin 4 kertaa enemmän. Mut tosiaan noilta sivuilta löytyy kyl tosi hyvin erilaisia ruokia ja niiden ravintosisältöjä.

p.s. siinä sokerittomassa mehukeitossa on muistaakseni niin vähän kaloreita, et ei haittaa, vaik lorahtais vähän reippaamminkin sinne puuron sekaan.

Kiitos vinkistä, täytyykin siellä käydä lukemassa. Kaurapuuroa ajattelin syödä aamuisin, vatsa kun siitä tykkää. Tuota mannapuuroa ajattelin lähinnä välillä töihin päiväruuaksi. Mutta täytyykin miettiä että mikä on parasvaihtoehto :)

• Risu

Heippa!

Ajattelin, josko saisin liittyä teidän ryhmäänne :) Olen lueskellut tuota tokan sivun keskustelua, mutta se on aivan järjettömän pitkä, niin luin vaan sieltä täältä.

Eli, olen 21 v. 170/62,4 , olen pahimmillaan painanut 74 kg, siitä on n. 2 vuotta aikaa. Viime kesänä painoin 70 kg. Joten mitään älytöntä painonpudotusta ei ole mulla ollut, hiljaa hyvä tulee :) Mutta silti mulla olisi vielä pudotettavaa (n. 5kg?) ja kiinteytymisen varaa. Käyn kuntosalilla, pyöräilen, käyn uimassa aina välillä, koitan lenkkeillä, jne. Kahden viikon päästä mulla on 2 viikon reissu Amerikkaan, joten siihen asti yritän olla tiukkana. Ja tietty reissun jälkeen taas. Ja en reissun aikanakaan ihan läskiksi aio laittaa. Mutta, painon kannalta olen varmaan tavoitteessani joskus heinä-elokuussa, mutta kiinteytymisen tavoitteen laitan 2009 vuoden kesälle. Mutta nämä voi muuttua, riippuu hieman tilanteesta ym.

Itse ajattelin punnita itseni torstaisin (taino punnitsen itseni kyllä joka aamu, mutta tuloksen voisin kertoa aina torstaisin).
      Tuo teidän ruokapäiväkirja-juttukin on kiva idea. Tuun laittamaan niitä itsekin tänne, ensiviikolla sitten.

Mutta, Risu kiittää jos pääsee porukkaan :)
      Kuulemme ensiviikolla!

Heh, iltapäivä lenkki vaihtuikin tunnin podypumppiin! Vitsi että oli ihanaa pitkästä aikaa :) Nyt kun saisi kipinän pysymään yllä, vaikka muutaman kerran viikossa niin hyvä olisi.

• munkki-possu

Heh, iltapäivä lenkki vaihtuikin tunnin podypumppiin! Vitsi että oli ihanaa pitkästä aikaa :) Nyt kun saisi kipinän pysymään yllä, vaikka muutaman kerran viikossa niin hyvä olisi.

hei!
        tervetuloa kaikki uudet ihmiset mukaan vaan =)
        en ole hetkeen päässyt koneelle, ni ajattelin tälläisen pikaviestin nyt naputella ennen töiden aloittamista!
        hyvää ja kevyttä viikonalukua ja maanantaita kaikille!
        kirjoittelen myöhemmin enempi kuulumisia! =)

• Tässäpä olis eiliset pöperöt:
      - lautasellinen kaurapuuroa jossa 1rkl becel-silmä.
      - lautasellinen kanakeittoa (samaa kuin aikasemmin), 40g nokkosvarrasleipää (2osassa) päällä yht.1,5rkl beceliä, 1 viipale/leipä julia 10% juusto ja tuorekurkkua, 1 kalkkunaleikkele.
      - 250g wokkikasviksia jonka seassa 150g lohikuutioita ja 100g katkarapuja, 1tl rypsiöljyä.
      - 1kpl ruistoast jonka päällä 1tl beceliä, 1kpl keitetty kananmuna.

Siinäpä ne olis. Tänään en sitten pidä ruokapäiväkirjaa ollenkaan koska on karkkipäivä :p Meinaan huoletta vetassa ainakin suklaalevyn ja katsoa nauhalta lempisarjaani (säästin jakson ihan tätä hetkeä varten) =) muut herkut tai syömiset jää mystiseksi...

• munkki-possu

Heissan taas!

juu vielä kerran kiva, et tulitte mukaan uusi elämä ja risu! en tossa aamulla ehtinyt pahemmin kirjoitella :)
        yritetään tosiaan tsempata täällä toisiamme niin hyvinä ja huonoina päivinä ja on ollut tosi kiva, et kukaan ei ole antanut periks ekan mässäilypäivän jälkeen.
        ehkä se just auttaa jaksamaan, et tänne voi aina kirjoittaa vaik olis mennyt huonostikin ja saa taas tukea ja motivaatiota nousta sokerihumalan pohjalta porkkanoiden pariin :D

tosiaan en viikonloppuna ehtinyt kirjoitteleen ja en vähän tuli herkuteltuakin silloin, jäätelöllä, omenapiirakalla ja karkeillakin, mut en niitä syömisiä sen tarkemmin tähän nyt erittele.. =)

mites muilla meni vkl?

mulla paino oli eilen aamulla kuitenkin tasan 60kg eli vähän ainakin olen saanut tuloksia aikaan tuosa viime viikon aikana (viime ke punnituksessa tosiaan oli tuo 60,5kg)
        saa nyt nähdä sitten, että mitä tuo vaaka keskiviikkona sitten näyttää, mut toivottavasti edes 100g alle sen kuudenkympin...

tänään olis tarkoitus lähteä taas jumppaamaan kun viime viikko oli sellaista lusmuilua, mut kai sekin on hyväks joskus..
        eli bodycombat ja -pump olis tänään vuorossa.
        en ennen pitänyt tosta combatista, mutta kerran tässä tulin uudelleen kokeilleeks, ja se oli ihan mahtava auttamaan niska-hartiaseudulta jännitystä pois! oikein tunsi, kun veri lähti kiertään!
        suosittelen kyllä kaikille jotka kärsii niskajäykkyydestä!

netalle piti vielä kirjoittaa, että kuulostaa hyvältä, että sallit itselles nyt ihan vapaasti herkkupäivän ja syöt mitä huvittaa. oot ollut niin tarkka ja tosiaan mitä isoimmat onnittelut siitä, ettet herkuttomien viikkojes aikana sortunut kertaakaan! ihan mahtavaa, täytyy myöntää, et olen kade, mahtaaks tollanen ikinä onnistua meikäläiseltä.
        nauti tänään oikein olan takaa, niin huomenna on sit taas mukava aloittaa puurolla :)

no mut eipä tässä sitten oikein muita asioita kai.. palaillaan taasen huomenna!
        terveisin nti. possunen :)

• morsian_2009

Hei!

Eilen tuli vedettyä taas kaikenlaista, toi leivän puputtaminen on nyt kyl pakko jättää vähemmälle. Aikaisempiin sunnuntaihin verrattuna (pizzaa, hampurilaisia etc.) oli kyl huomattavasti parempi mut subwaylle eksyttiin samalla kun käytiin kaupoissa.

2 näkkileipää
      1 rkl mini lättaa (rasvaa 28 %)
      jäävuorisalaattia
      kahvia

1 puolikas kalkkunasubway makeasipuli-kastikkeella ilman juustoa (noin 350 kcal)

1 minibanaani

puoli lautasellista salaattia, 5 varhaisperunaa (tosi pieniä), 1 lohimedaljonki, 2 rkl tillikermaviiliä (rasvaa 3,5 %)

1 pro feel –jogurtti

2 ruisleipäviipaletta
      1 rkl mini lättaa
      2 kalkkunaviipaletta
      reilusti jäävuorisalaattia

Tänään aloitinkin sitten päiväni ruispuurolla ja sokerittomalla mehukeitolla, jostakin välistä täytyy tuota leipää karsia :)

Aamulla kävin myös puntarilla, joka näytti 76,9 kg. Painoa on siis pudonnut tuo 1 kilo viime viikon aikana, sain kyl tosi paljon motivaatiota tuosta, nyt vaan samaa rataa jatkossa :)

• Risu

Moi!

Arki on taas alotettu.

Aamu lähti käyntiin kaurapuurolla, ja omatekosella mansikkahillolla (sulatettuja pakaste mansikoita ja hieman makeutusainetta ja kauhalla muussiksi). ja tein vielä 2 ruispaahtoleipää johon pistin kevytmargariinia, kultakalkkunaleikettä ja aamuinen-juustoa (5%) puolikkaat molemmille paloille. Tuo ruispaahtis ei ole ihan terveellisin vaihtoehto, paahtoleipiin kun tupataan laittaa normaalia enempi rasvaa, että paahtaessa tulee rapeaksi.... Mutta parempi vaihtoehto toki, kun sellanen pullamössö vehnäleipä :)

Lounaaksi söin savulohi salaatin, yhden sämpylän (oli pakko ottaa samaan hintaan kun olivat uunituoreita meidän ruokalassa!) ja mehua. Näpistin yhden Dominon, kun pistin töissä niitä palaveriin esille. En ole herkkuja syönyt viikkoon, niin tuo oli ihan kohtuullinen määrä siihen nähden :)

Olen tässä napostellut n. puolikkaan kypsennetyn parsakaalin ennen kun alan valmistaa ruokaa.
        Kävin kaupassa ja päivälliseksi aion valmistaa kana-kasvis "pataa", eli kanasuikaleita ja kaikenlaisia kasviksia ja kikherneitä sekaisin. Ehkä vähän kun wokkia ilman riisiä/nuudelia.

Mukaan lähti myös maitorahkaa jota aion syödä sitten iltapalaksi :)

Leivän syöntiä minun pitää myös vähentää. Se aiheuttaa mulla ilmaa vatsassa. Olin viikon syömättä leipää ja tänään kun söin taas leipää niin johan on vatsa tyytyväinen... Perhana. Leipä vaan on jotenkin niin sellainen suomalainen tapa, että sitä on vaikea jättää pois. Jos on pieni nälkä niin otetaan leipää, ruoan kanssa leipää, aamupalaksi leipää, jos on kiire niin leipää... Mun pitää keksiä joku vastaava sitten tilalle. Onko teillä ehdotuksia? :)

Risu kirjoitti:

Moi!

Arki on taas alotettu.

Aamu lähti käyntiin kaurapuurolla, ja omatekosella mansikkahillolla (sulatettuja pakaste mansikoita ja hieman makeutusainetta ja kauhalla muussiksi). ja tein vielä 2 ruispaahtoleipää johon pistin kevytmargariinia, kultakalkkunaleikettä ja aamuinen-juustoa (5%) puolikkaat molemmille paloille. Tuo ruispaahtis ei ole ihan terveellisin vaihtoehto, paahtoleipiin kun tupataan laittaa normaalia enempi rasvaa, että paahtaessa tulee rapeaksi.... Mutta parempi vaihtoehto toki, kun sellanen pullamössö vehnäleipä :)

Lounaaksi söin savulohi salaatin, yhden sämpylän (oli pakko ottaa samaan hintaan kun olivat uunituoreita meidän ruokalassa!) ja mehua. Näpistin yhden Dominon, kun pistin töissä niitä palaveriin esille. En ole herkkuja syönyt viikkoon, niin tuo oli ihan kohtuullinen määrä siihen nähden :)

Olen tässä napostellut n. puolikkaan kypsennetyn parsakaalin ennen kun alan valmistaa ruokaa.
        Kävin kaupassa ja päivälliseksi aion valmistaa kana-kasvis "pataa", eli kanasuikaleita ja kaikenlaisia kasviksia ja kikherneitä sekaisin. Ehkä vähän kun wokkia ilman riisiä/nuudelia.

Mukaan lähti myös maitorahkaa jota aion syödä sitten iltapalaksi :)

Leivän syöntiä minun pitää myös vähentää. Se aiheuttaa mulla ilmaa vatsassa. Olin viikon syömättä leipää ja tänään kun söin taas leipää niin johan on vatsa tyytyväinen... Perhana. Leipä vaan on jotenkin niin sellainen suomalainen tapa, että sitä on vaikea jättää pois. Jos on pieni nälkä niin otetaan leipää, ruoan kanssa leipää, aamupalaksi leipää, jos on kiire niin leipää... Mun pitää keksiä joku vastaava sitten tilalle. Onko teillä ehdotuksia? :)

Hei kaikki!
        Täällä lähti maanantain ihan hyvin käyntiin:
        Aamulla kaurapuuroa ja n 1dl mustikoita ja puolukoita. Lasillinen greippi mehua.

Ennen töihin lähtöä yks pala ruisleipää päällä keijua ja kurkkua.
        Töissä n 50g (kuivapaino) täysjyvä luomu riisiä porkkanaa, kukkakaalia, varhaissipulia ja raejuustoa .
        Välipalana yksi ruisleipä myöskin keijulla ja kurkulla.Nyt tuli syötyä yksi omena. Ja iltaruuaksi tulee olemaan uuni kana kasvis juttua :D (kanasuikaleita kukkakaalia, porkkanaa, paprikaan ja perunasipuli sekoitusta raejuuston ja kevyt kerman kanssa uuniin.)
        Iltapalaksi varmaan taas maustamatonta rasvatonta rahkaa ja viinirypäleitä.

Miten te ihmiset saatte itsenne työpäivän jälkeen vielä lenkille? Nyt ainakin tuntuu kun on päässyt klo 18 töistä niin mitään ei enää jaksa tehdä. Ja aamu taas meni kämppää siivotessa. Onko hyviä vinkkejä?

Aurinkoista ja kevyttä viikon alkua kaikille!

• Viivi_83

Hei kaikki!
        Täällä lähti maanantain ihan hyvin käyntiin:
        Aamulla kaurapuuroa ja n 1dl mustikoita ja puolukoita. Lasillinen greippi mehua.

Ennen töihin lähtöä yks pala ruisleipää päällä keijua ja kurkkua.
        Töissä n 50g (kuivapaino) täysjyvä luomu riisiä porkkanaa, kukkakaalia, varhaissipulia ja raejuustoa .
        Välipalana yksi ruisleipä myöskin keijulla ja kurkulla.Nyt tuli syötyä yksi omena. Ja iltaruuaksi tulee olemaan uuni kana kasvis juttua :D (kanasuikaleita kukkakaalia, porkkanaa, paprikaan ja perunasipuli sekoitusta raejuuston ja kevyt kerman kanssa uuniin.)
        Iltapalaksi varmaan taas maustamatonta rasvatonta rahkaa ja viinirypäleitä.

Miten te ihmiset saatte itsenne työpäivän jälkeen vielä lenkille? Nyt ainakin tuntuu kun on päässyt klo 18 töistä niin mitään ei enää jaksa tehdä. Ja aamu taas meni kämppää siivotessa. Onko hyviä vinkkejä?

Aurinkoista ja kevyttä viikon alkua kaikille!

Hei vaan kaikille ja hauskaa alkanutta viikkoa :)

Tuohon lenkille lähtöön on yksi ja pakottava syy: Koira :) Ei vaan voi olla lehtemättä kunnon lenkille kun toinen heiluttaa häntää ja ulkona on sen näköinen että mennään vielä tuonne ja jos vielä tuonne.. Ja kun lähtee heti, ilman että lysähtää sohvalle, saa virtaa ulkoilmasta kummasti ja sit ei enää väsytäkään. On tietenkin niitäkin päiviä jolloin töiden jälkeen käydään muutaman korttelin pissalenkki, mennään kotiin ja illalla sit pitempi haistelulenkki, ellei mennä treenaamaan kentälle.

Nyt menee hiukan topicin ohi, mut kirjoitanpahan kuitenkin: Eilen katselin illalla boxilta "Olet mitä syöt"- viime jakson.. Ihanaa kun se nainen sai itsestään niin paljon irti!
        Mut se sen miesystävä, tuo sille karkkia/ herkkuja vaikka toinen pyytää että älä tuo tänne ja voisitko syödä silloin kun et ole mun luona käymässä.. Luulis et miesystävä haluais tukea naistansa laihduttamisessa ja olla onnellinen kun tyttöystävä näyttää paremmalta, jaksaa enemmän (ihan varmasti myös makuukammarissa!) ja on muutenkin iloinen kun saa painoa pois..
        No niin, pohdinta jääköön tähän. Tykkään katsella tuota suomalaista versiota, vaikka porkkanapoliisi vaihtuikin..On niin hienoa kun ihmiset yrittää tosissaan ja onnistuvat :)
        Ja saahan siinä sivussa itsekin hiukan tietoa terveellisistä vaihtoehdoista. En tiennyt että yksi Actimel sisältää 5 palaa sokeria! Se on paljon niille jotka niitä syö terveystuotteina ja osana päivittäisiä ruokailuja.

Mutta asiaan: Mun viikonloppu meni ihan plörinäksi ruoan suhteen.. Perjantaina söin tosi terveellisesti, mutta sit keksittiin viettää tyttöjen ilta, eli meni pullo skumppaa ja muutama light siideri.. ja lauantai nukuttiin ja käytiin juttelemässä pöntön kanssa..(KuningatarRabbe!!)
        Mutta sunnuntaina tuli syötyä kaikkea mahdollista ja hiukan mahdotontakin :(

Eilen kävin sit rykäsemässä tunnin punttitreenin ja 35min X- Biken ;) ihana olo, kun oli polkenut niin että ui hiessä ja lihakset aivan hapoilla.. Taidan mennä keskiviikkona uudestaan.

Mulla on ollut nyt pari kuukautta taukoa vesijuoksusta, täytyis mennä taas uimahalliin ja juosta hiukan. Se on pirun tylsää hommaa yksinään, mut jos käyttää aikaa tehokkaasti ja ottaa kaverin mukaan voi kiinteytyä ja juoruta samaan aikaan, ilman näkyvää hikeä! Upeaa :)

Tänään on taas tonnikalasalaattia lounaaksi, banaani ja pro feel-ananas yogurtti välipalaksi. iltaruokaa en oo suunnitellu vielä.. ehkä porsaanfile suikalewokkia..

Mutta Tiistain jatkoja kaikille ;)

• munkki-possu
        Viivi_83 kirjoitti:

Hei vaan kaikille ja hauskaa alkanutta viikkoa :)

Tuohon lenkille lähtöön on yksi ja pakottava syy: Koira :) Ei vaan voi olla lehtemättä kunnon lenkille kun toinen heiluttaa häntää ja ulkona on sen näköinen että mennään vielä tuonne ja jos vielä tuonne.. Ja kun lähtee heti, ilman että lysähtää sohvalle, saa virtaa ulkoilmasta kummasti ja sit ei enää väsytäkään. On tietenkin niitäkin päiviä jolloin töiden jälkeen käydään muutaman korttelin pissalenkki, mennään kotiin ja illalla sit pitempi haistelulenkki, ellei mennä treenaamaan kentälle.

Nyt menee hiukan topicin ohi, mut kirjoitanpahan kuitenkin: Eilen katselin illalla boxilta "Olet mitä syöt"- viime jakson.. Ihanaa kun se nainen sai itsestään niin paljon irti!
        Mut se sen miesystävä, tuo sille karkkia/ herkkuja vaikka toinen pyytää että älä tuo tänne ja voisitko syödä silloin kun et ole mun luona käymässä.. Luulis et miesystävä haluais tukea naistansa laihduttamisessa ja olla onnellinen kun tyttöystävä näyttää paremmalta, jaksaa enemmän (ihan varmasti myös makuukammarissa!) ja on muutenkin iloinen kun saa painoa pois..
        No niin, pohdinta jääköön tähän. Tykkään katsella tuota suomalaista versiota, vaikka porkkanapoliisi vaihtuikin..On niin hienoa kun ihmiset yrittää tosissaan ja onnistuvat :)
        Ja saahan siinä sivussa itsekin hiukan tietoa terveellisistä vaihtoehdoista. En tiennyt että yksi Actimel sisältää 5 palaa sokeria! Se on paljon niille jotka niitä syö terveystuotteina ja osana päivittäisiä ruokailuja.

Mutta asiaan: Mun viikonloppu meni ihan plörinäksi ruoan suhteen.. Perjantaina söin tosi terveellisesti, mutta sit keksittiin viettää tyttöjen ilta, eli meni pullo skumppaa ja muutama light siideri.. ja lauantai nukuttiin ja käytiin juttelemässä pöntön kanssa..(KuningatarRabbe!!)
        Mutta sunnuntaina tuli syötyä kaikkea mahdollista ja hiukan mahdotontakin :(

Eilen kävin sit rykäsemässä tunnin punttitreenin ja 35min X- Biken ;) ihana olo, kun oli polkenut niin että ui hiessä ja lihakset aivan hapoilla.. Taidan mennä keskiviikkona uudestaan.

Mulla on ollut nyt pari kuukautta taukoa vesijuoksusta, täytyis mennä taas uimahalliin ja juosta hiukan. Se on pirun tylsää hommaa yksinään, mut jos käyttää aikaa tehokkaasti ja ottaa kaverin mukaan voi kiinteytyä ja juoruta samaan aikaan, ilman näkyvää hikeä! Upeaa :)

Tänään on taas tonnikalasalaattia lounaaksi, banaani ja pro feel-ananas yogurtti välipalaksi. iltaruokaa en oo suunnitellu vielä.. ehkä porsaanfile suikalewokkia..

Mutta Tiistain jatkoja kaikille ;)

heipsistä hei!

mun tarvii taas myöntää, et heikoilla vesillä olen seilannut tän viikon alun suhteen!
        eilen oli SELLAINEN HERKKUPÄIVÄ, että oksat pois! miten tulee kerta toisensa jälkeen vaan mässäiltyä, vaikka tietää, ettei siitä tosiaankaan seuraa hyvää missään mielessä.
        no en kyllä sit todellakaan aio huomenna mennä vaa'alle vaan vasta viikon päästä keskiviikkona seuraavaks.
        tänään on onneks ollut parempi päivä syömisen suhteen ja tänään OIKEASTI aion mennä jumppaamaan
        (eilinen tosiaan jäi väliin, kun oli näitä herkuttelukiireitä :(
        oon ällöttävä porsas!!!
        blaah, onneks nyt on aika kova motivaatio taistella itseään vastaan taas!
        ärsyttää, et aina kun olen saanut vähän ees painoa alemmas ni sitten "palkitsen" itseni siitä syömällä!!! olen kyl yrittänyt lopettaa toin ja keksiä jotain muita tapoja palkitsemiseen mut ei!
        no ehkä se auttaa jos en nyt käy vaa'alla ja tunnen itseni valaaksi koko viikon ni ei toivottavasti ainakaan tule ahmittua.

siitä olet mitä syöt ohjelmasta piti sanoa:
        se on aivan mahtavaa kun ne tosiaan on ihan eri näköisiä siin alussa ja lopussa (enkä nyt tarkota sitä, kun ne on meikattu ja muutenkin laitettu) vaan et ne on niin iloisia ja oikein hehkuu sitä hyvää oloa!
        mut sitä en kyl ymmärrä, että kun se yksikin tyttö, joka oli ihan hirvee sokeri-herkkuahmatti, niin miten se pysty jättään vanhat ruokailutottumukset kuin seinään?!?!
        tai ylipäänsä kaikki niistä aina pystyy.
        mulle tulis repsahduksia niin ettei mitää rajaa!
        kun tulee nyttenkin koko ajan!!

no mutta ehkä jollain tosiaan on se itsekuri parempi kuin meikäläisellä..

• munkki-possu
        munkki-possu kirjoitti:

heipsistä hei!

mun tarvii taas myöntää, et heikoilla vesillä olen seilannut tän viikon alun suhteen!
        eilen oli SELLAINEN HERKKUPÄIVÄ, että oksat pois! miten tulee kerta toisensa jälkeen vaan mässäiltyä, vaikka tietää, ettei siitä tosiaankaan seuraa hyvää missään mielessä.
        no en kyllä sit todellakaan aio huomenna mennä vaa'alle vaan vasta viikon päästä keskiviikkona seuraavaks.
        tänään on onneks ollut parempi päivä syömisen suhteen ja tänään OIKEASTI aion mennä jumppaamaan
        oon ällöttävä porsas!!!
        ärsyttää, et aina kun olen saanut vähän ees painoa alemmas ni sitten "palkitsen" itseni siitä syömällä!!! olen kyl yrittänyt lopettaa toin ja keksiä jotain muita tapoja palkitsemiseen mut ei!
        no ehkä se auttaa jos en nyt käy vaa'alla ja tunnen itseni valaaksi koko viikon ni ei toivottavasti ainakaan tule ahmittua.

se on aivan mahtavaa kun ne tosiaan on ihan eri näköisiä siin alussa ja lopussa (enkä nyt tarkota sitä, kun ne on meikattu ja muutenkin laitettu) vaan et ne on niin iloisia ja oikein hehkuu sitä hyvää oloa!
        mut sitä en kyl ymmärrä, että kun se yksikin tyttö, joka oli ihan hirvee sokeri-herkkuahmatti, niin miten se pysty jättään vanhat ruokailutottumukset kuin seinään?!?!

-200g rasvaton danone jugurtti
        -banaani
        -täysjyväsämpylä ilman lisukkeita

-vähän alle 100g uunijuureksia
        -3 lihapullaa
        -salaattia ½ lautasellista

-50g varrasleipää
        -juustoa pari siivua (17%)
        -ohuen ohut kinkkusiivu
        -2 dl rasvatonta maitoa

jumppa:
        -1h bodystep
        -1h rasvanpoltto-interval

• munkki-possu
        munkki-possu kirjoitti:

-200g rasvaton danone jugurtti
        -banaani
        -täysjyväsämpylä ilman lisukkeita

-vähän alle 100g uunijuureksia
        -3 lihapullaa
        -salaattia ½ lautasellista

-50g varrasleipää
        -juustoa pari siivua (17%)
        -ohuen ohut kinkkusiivu
        -2 dl rasvatonta maitoa

jumppa:
        -1h bodystep
        -1h rasvanpoltto-interval

ajattelin tehdä itselleni loppuviikoks tarkan ja tiukan ruokalistan, jotta en taas ala mässäilee.
        nyt jaan sen sitten teidän kanssa =)

eli KESKIVIIKKO:
        -200g maitorahkaa
        -banaani
        -70g pakastevadelmia

-3 lihapullaa
        -raejuustoa n.100g
        -½lautasellista salaattia

-50g varrasleipää
        -kinkku, juusto, kurkku
        -125g rasvaton jugurtti
        TAI
        -puuro ja vadelmia

TORSTAI:
        -200g maitorahkaa
        -banaani
        -n.70g vadelmia

-3 lihapullaa
        -100g raejuustoa
        ½ lautasellista salaattia

-250g rasvatonta jugurttia ja sekaan vehnäleseitä

-puuro

PERJANTAI:
        -100g varrasleipää, juusto, kinkku, kurkku

-300g kanakeitto
        -omena

-puuro ja vadelmia

-fetajuustoa (3%), kurkkua ja salaattia

no niin, jatkan sit myöhemmin kun mietin viikonlopun syömiset. tiedän, että syön aika vähän, mut haluun nyt saada kevyemmän olon tän valas-kauden ja turvotuksen jälkeen!
        sit maanantaina on mukava vähän enemmän syödä, kun ei enää tunne itseään ihan kamalaks möykyksi!
        ja mun itsekuri voi vielä pettää sataan kertaan, mut näillä nyt yritän ja juon light-mehua ja paljon vettä, et nälkä pysyy loitolla ja nesteet lähtee kiertoon.
        tää vois olla tämmönen mun itse suunnittelema "pikadieetti" vaik en tiedä, onko samanlaista tehoa kuin niillä lentoemäntä ym.dieeteillä..

• morsian_2009
        munkki-possu kirjoitti:

ajattelin tehdä itselleni loppuviikoks tarkan ja tiukan ruokalistan, jotta en taas ala mässäilee.
        nyt jaan sen sitten teidän kanssa =)

eli KESKIVIIKKO:
        -200g maitorahkaa
        -banaani
        -70g pakastevadelmia

-3 lihapullaa
        -raejuustoa n.100g
        -½lautasellista salaattia

-50g varrasleipää
        -kinkku, juusto, kurkku
        -125g rasvaton jugurtti
        TAI
        -puuro ja vadelmia

TORSTAI:
        -200g maitorahkaa
        -banaani
        -n.70g vadelmia

-3 lihapullaa
        -100g raejuustoa
        ½ lautasellista salaattia

-250g rasvatonta jugurttia ja sekaan vehnäleseitä

-puuro

PERJANTAI:
        -100g varrasleipää, juusto, kinkku, kurkku

-300g kanakeitto
        -omena

-puuro ja vadelmia

-fetajuustoa (3%), kurkkua ja salaattia

no niin, jatkan sit myöhemmin kun mietin viikonlopun syömiset. tiedän, että syön aika vähän, mut haluun nyt saada kevyemmän olon tän valas-kauden ja turvotuksen jälkeen!
        sit maanantaina on mukava vähän enemmän syödä, kun ei enää tunne itseään ihan kamalaks möykyksi!
        ja mun itsekuri voi vielä pettää sataan kertaan, mut näillä nyt yritän ja juon light-mehua ja paljon vettä, et nälkä pysyy loitolla ja nesteet lähtee kiertoon.
        tää vois olla tämmönen mun itse suunnittelema "pikadieetti" vaik en tiedä, onko samanlaista tehoa kuin niillä lentoemäntä ym.dieeteillä..

Hei kaikille!

Itsellä on tosiaan jäänyt tuo liikuntapuoli vähemmälle, mut aion totisesti korjata tilanteen. Sunnuntaina käytiin avokin kanssa parin tunnin kävelyllä ja tänään olis sit tarkoitus lähteä kaverin kanssa salille. Perjantaina menen sitten spinningiin. Kesätyöt alkavat kahden viikon päästä, joten päivittäinen energiankulutus nousee kyllä sitten, nyt olen tehnyt loppukevään opiskeluhommia lähinnä kotoa käsin, ja liikkumaan olen ehtinyt lähinnä viikonloppuisin.

Sulle munkki-possu tsemppiä tälle viikolle! Mulla ei kyl olis noin tiukkaan ruokavalioon itsekuria, musta tulee nälkäisenä tosi tosi tosi vihainen :)

Mut tässä tuota eilistä ruokapäiväkirjaa, illan leipäannokselle tarvis keksiä nyt joku korvike... mut ku se paahdettu ruisleipä nokareella margariinia ja kalkkunaa/salaattia päälle, on niiiiin hyvää :)

lautasellinen ruispuuroa, 2 dl sokeritonta mehukeittoa

salaattia, 5 pikkuperunaa, puoli purkkia tonnikalaa, 1 rkl margariinia

1 minibanaani

1 porkkana

tonnikalasalaattia ilman kastiketta, 1 keitetty kananmuna, 2 ruisleipäviipaletta, 1 rkl mini lättaa

1 pro feel-jogurtti

2 ruisleipäviipaletta, 2 kalkkunaviipaletta, 1 rkl mini lättaa, reilusti jäävuorisalaattia

Niin ja kahvia juon aika paljon aamuisin ja teetä iltaisin, kahvin olen aina juonut mustana ilman sokeria ja uuden elämän myötä myös olen alkanut teen juomaan ilman lisukkeita. Ennen pistin teehen reilulla kädellä sokeria...

• morsian_2009
        morsian_2009 kirjoitti:

Hei kaikille!

Itsellä on tosiaan jäänyt tuo liikuntapuoli vähemmälle, mut aion totisesti korjata tilanteen. Sunnuntaina käytiin avokin kanssa parin tunnin kävelyllä ja tänään olis sit tarkoitus lähteä kaverin kanssa salille. Perjantaina menen sitten spinningiin. Kesätyöt alkavat kahden viikon päästä, joten päivittäinen energiankulutus nousee kyllä sitten, nyt olen tehnyt loppukevään opiskeluhommia lähinnä kotoa käsin, ja liikkumaan olen ehtinyt lähinnä viikonloppuisin.

Sulle munkki-possu tsemppiä tälle viikolle! Mulla ei kyl olis noin tiukkaan ruokavalioon itsekuria, musta tulee nälkäisenä tosi tosi tosi vihainen :)

Mut tässä tuota eilistä ruokapäiväkirjaa, illan leipäannokselle tarvis keksiä nyt joku korvike... mut ku se paahdettu ruisleipä nokareella margariinia ja kalkkunaa/salaattia päälle, on niiiiin hyvää :)

lautasellinen ruispuuroa, 2 dl sokeritonta mehukeittoa

salaattia, 5 pikkuperunaa, puoli purkkia tonnikalaa, 1 rkl margariinia

1 minibanaani

1 porkkana

tonnikalasalaattia ilman kastiketta, 1 keitetty kananmuna, 2 ruisleipäviipaletta, 1 rkl mini lättaa

1 pro feel-jogurtti

2 ruisleipäviipaletta, 2 kalkkunaviipaletta, 1 rkl mini lättaa, reilusti jäävuorisalaattia

Niin ja kahvia juon aika paljon aamuisin ja teetä iltaisin, kahvin olen aina juonut mustana ilman sokeria ja uuden elämän myötä myös olen alkanut teen juomaan ilman lisukkeita. Ennen pistin teehen reilulla kädellä sokeria...

Niin siitä olet mitä syöt-ohjelmasta. Meillä avokki ainakin on tosi paljon tukenut mua tässä projektissa. Avokki syö itse toki mitä haluaa, tekee fyysisesti tosi raskasta työtä ja kulutus onkin aivan eri luokkaa kuin mulla, mutta mutta.. Jos siis yhdessä tehdään ruokaa, jota kummankin on tarkoitus syödä, niin kevyesti tehdään, avokki ottaa vaan sit vähän enemmän perunoita ja lihaa/kanaa/kalaa. Ja puuroa on puputtanut yhtä hyvillä mielin kuin minäkin aamupalaksi :)

Tosiaan piti kysymäni, että harrastatteko te muut mittojen ottamista. Miein, että tänään vähän mittailisin noita vartalon suhteita ja voinpa sitten jakaa niitä teidänkin kanssanne. Tosin tiedän jo etukäteen, et takamuksesta saadaan suurimmat mitat =) Ja minkälaisia vaatekokoja käytätte? Mietin, et olenko ainoa, jonka yläkroppa ja alakroppa on eri paria, paidat kokoa 38-40 ja housut/hameet poikeuksetta kokoa 42-44, nimenomaan tuon leveän ahterin ja rehevien reisien takia :)

• munkki-possu kirjoitti:

heipsistä hei!

oon ällöttävä porsas!!!

Eilen tuli tosiaan herkuteltua :p
        Luettelen ne tähän jotta pääsette kauhistelemaan ja siten varmaan ymmärrätte tämän päivän pahantuulisuuttani:
        - 1kpl magnum temptation (piti maistaa uutta jäätelöä),
        - 1kpl pakastealtaan valkosipulivoipatonki jonka päälle valkosipulitahnaa (se kevyempi versio, hih).
        - lasillinen keltasta jaffaa
        - 200g daim suklaalevy
        - 300g tv original pussi
        - kourallinen vanhoja sipsinmuruja (yllätys yllätys teki suolaista mieli)
        - 2 siivua gotleria (teki mieli lisää suolaista).

Siinäpä ne. Nyt saa kauhistella.
        Ei toi kyllä sentään ole niin paljoa mitä joskus ennen on kupuuni uponnut. Enkä muuten enää pystykään vetaseen suklaalevyä entiseen tapaan. Ennen olisin vetassut levyn kerralla ilman minkäänlaista ongelmaa. Samoin karkkipussi on ollut läpihuutojuttu. Nyt ne kesti koko päivän ja siltikin meinas tulla huono olo; söin kuitenkin kaiken kun en viitsinyt muutamaa palaa roskiinkaan heittää *punastuu*. Laskin että noin suurinpiirtein max. 3200kcal meni eilen :o
        Tänään sitten huhkinkin aamutreenissä crossarilla niin että hiki lensi ja vedin uuden enkan; 870kcal ja 107g rasvaa *ooooohh*
        Vedin tuon vielä tyhjään vatsaan ja hyvin jaksoin!

Tänään myös alkoi punaruskea tihruttelu vaikka menkkoihin pitäis olla vielä ainakin viikko aikaa :/ Nyt siis masentaa niin että tekis mieli taas mässyttää herkkuja. En kuitenkaan aio sortua koska tiedän että sen jälkeen on vielä huonompi fiilis!

• vilja
        Netta80 kirjoitti:

Luettelen ne tähän jotta pääsette kauhistelemaan ja siten varmaan ymmärrätte tämän päivän pahantuulisuuttani:
        - 1kpl pakastealtaan valkosipulivoipatonki jonka päälle valkosipulitahnaa (se kevyempi versio, hih).
        - 200g daim suklaalevy
        - 300g tv original pussi

Ei toi kyllä sentään ole niin paljoa mitä joskus ennen on kupuuni uponnut. Enkä muuten enää pystykään vetaseen suklaalevyä entiseen tapaan. Ennen olisin vetassut levyn kerralla ilman minkäänlaista ongelmaa. Samoin karkkipussi on ollut läpihuutojuttu. Nyt ne kesti koko päivän ja siltikin meinas tulla huono olo; söin kuitenkin kaiken kun en viitsinyt muutamaa palaa roskiinkaan heittää *punastuu*. Laskin että noin suurinpiirtein max. 3200kcal meni eilen :o
        Tänään sitten huhkinkin aamutreenissä crossarilla niin että hiki lensi ja vedin uuden enkan; 870kcal ja 107g rasvaa *ooooohh*

Tänään myös alkoi punaruskea tihruttelu vaikka menkkoihin pitäis olla vielä ainakin viikko aikaa :/ Nyt siis masentaa niin että tekis mieli taas mässyttää herkkuja. En kuitenkaan aio sortua koska tiedän että sen jälkeen on vielä huonompi fiilis!

heips kaikki uuvet ja vanahat:)

- heti tähän alkuun, et oisko ideaa ettei otettas enää uusia keskustelijoita, koska minusta mukavempaa pienemmällä porukalla. -> muistaa suunnilleen itse kunkin tavotteet yms....

mitä mieltä?

Mua ahistaa. Oon syöny viikonloppuna ja eilen ku pieni porsas .. en ees kehtaa luetella mitä kaikkea! Ei tästä tuu mittään..

toisaalta, sain uutta potkua äsken, ku sisko lähetti mun kuvan mesessä mulle ja tokaisi suorasukaiseen tyyliinsä että näytän tossa kuvalta paljo hoikemmalta ku nyt.. kuva otettu viime kesänä. Ja sitä kuvaa katsoessa, täytyi myöntää et systerirakas on oikeassa! :(

Että, nyt aijon siirtyä erittäin vahvasti takaisin puuron pariin! Tää homma on karannu käsistä kokonaan...

En oo nyt varmaa viikkoon käyny vaa´alla. Menkat viimeinki alko lauantaina, ni oottelen täs et ne loppuu ja meen sit punnitukseen:) Mut ensviikon ke tavoite 61kg! Pakko!!!

• morsian_2009
        vilja kirjoitti:

heips kaikki uuvet ja vanahat:)

- heti tähän alkuun, et oisko ideaa ettei otettas enää uusia keskustelijoita, koska minusta mukavempaa pienemmällä porukalla. -> muistaa suunnilleen itse kunkin tavotteet yms....

mitä mieltä?

Mua ahistaa. Oon syöny viikonloppuna ja eilen ku pieni porsas .. en ees kehtaa luetella mitä kaikkea! Ei tästä tuu mittään..

toisaalta, sain uutta potkua äsken, ku sisko lähetti mun kuvan mesessä mulle ja tokaisi suorasukaiseen tyyliinsä että näytän tossa kuvalta paljo hoikemmalta ku nyt.. kuva otettu viime kesänä. Ja sitä kuvaa katsoessa, täytyi myöntää et systerirakas on oikeassa! :(

Että, nyt aijon siirtyä erittäin vahvasti takaisin puuron pariin! Tää homma on karannu käsistä kokonaan...

En oo nyt varmaa viikkoon käyny vaa´alla. Menkat viimeinki alko lauantaina, ni oottelen täs et ne loppuu ja meen sit punnitukseen:) Mut ensviikon ke tavoite 61kg! Pakko!!!

Ihan hyvä huomio vilja, et ehkä mukavampi kun ei mahdottoman suureksi paisu porukka, niin pysyy viel tosiaan kaikkien tavoitteet yms muistissa.

Täältä tulee nyt oikein isot tsemppaukset kaikille! Nyt ei saa masentua, herkkupäiviä tulee varmasti mahtumaan koko loppuelämälle, mutta itse olen nyt yrittänyt, et jos edellisenä päivänä on tullut hieman herkuteltua (esim lauantaina itsellä meni ihan plörinäksi, vaik eka viikko vasta)niin seuraavana päivänä palataan taas ruotuun. Niin no, subwayn kautta tosin :)

Ja sit vielä puntarimietteitä... Äsken eksyin taas puntarille ja se näytti 75,8 kg ????, voiko ihminen laihtua kiloa päivässä vai onko toi mun puntari aivan sekaisin. Alko mietityttään, et josko se näyttääkin aivan päin seiniä ja paino onkin todellisuudessa paljon enemmän :( Kaasokin ehdotteli tuossa, et josko lähdettäis taas kokeileen hääpukuja, mut en kyl oikeesti uskalla mennä ennen kuin paino on sen 70 kg. Viimeksikin siel oli toinen morsmaikku kokeilemassa samaan aikaan ja minuun verrattuna se näytti pieneltä keijukaiselta :´( Olenkin liimannut nyt unelmapukuni kuvan jääkaapin oveen muistuttamaan, et vastaus pukuongelmaan ei todellakaan löydy sieltä jääkaapista.

morsian_2009 kirjoitti:

Ihan hyvä huomio vilja, et ehkä mukavampi kun ei mahdottoman suureksi paisu porukka, niin pysyy viel tosiaan kaikkien tavoitteet yms muistissa.

Täältä tulee nyt oikein isot tsemppaukset kaikille! Nyt ei saa masentua, herkkupäiviä tulee varmasti mahtumaan koko loppuelämälle, mutta itse olen nyt yrittänyt, et jos edellisenä päivänä on tullut hieman herkuteltua (esim lauantaina itsellä meni ihan plörinäksi, vaik eka viikko vasta)niin seuraavana päivänä palataan taas ruotuun. Niin no, subwayn kautta tosin :)

Ja sit vielä puntarimietteitä... Äsken eksyin taas puntarille ja se näytti 75,8 kg ????, voiko ihminen laihtua kiloa päivässä vai onko toi mun puntari aivan sekaisin. Alko mietityttään, et josko se näyttääkin aivan päin seiniä ja paino onkin todellisuudessa paljon enemmän :( Kaasokin ehdotteli tuossa, et josko lähdettäis taas kokeileen hääpukuja, mut en kyl oikeesti uskalla mennä ennen kuin paino on sen 70 kg. Viimeksikin siel oli toinen morsmaikku kokeilemassa samaan aikaan ja minuun verrattuna se näytti pieneltä keijukaiselta :´( Olenkin liimannut nyt unelmapukuni kuvan jääkaapin oveen muistuttamaan, et vastaus pukuongelmaan ei todellakaan löydy sieltä jääkaapista.

Hei kaikille.
        Tänäänkin aamu alkoi kaurapuurolla lisäkkeenä n ½dl mustikoita ja noin desin verran sokeritonta mehukeittoa.
        Töissä söin täysjyväriisiä ja kasviksia sekä palan ruisleipää.
        Välipalaksi ruisleipäpala ja banaani.
        Iltaruuaksi samaa kuin eilen eli kasvi kana uunipataa.
        Illalla olisi tarkoitus syödä vielä vähän rahkaa.
        Kohta pitäisi lähteä henkilökuntapalaveriin, toivotaan ettei ole mitään hirveitä herkkuja tarjolla :/
        Mikäli tuo venyy pitkään jää iltalenkki taas tekemättä!
        Mikäs on tuo liian iso määrä ? saanko minä vielä jatkaa kirjottelua?
        Niin ja morsian täällä on sama juttu ylä ja alakroppa ihan eri kokoa! Se on niin ärsyttävää. Kun joistain kaupoista ei voi ostaa kuin paitoja kun et housuihin mahdu!

• Netta80 kirjoitti:

- 200g daim suklaalevy
        - 300g tv original pussi

Tänään on kyllä tullut huonosti syötyä. Ei oikein tuon eilisen syöpöttelyn jälkeen tehnyt mieli mitään. Lisäksi eilen meni jonnekin 2 asti ennenku menin nukkumaan.

Tässä tämän päivän syömisiä:
        - 60min crosstrainer-treeni "tyhjään" vatsaan, 870kcal. Niin ja tietenkin loppuvenyttely.
        - treenin jälkeen raejuustohedelmäsalaatti: 1prk/200g 2% raejuusto, 1 banaani ja 1 päärynä.
        - 1 isohko keitetty peruna, 1rkl valkosipulitahnaa (potuille kostuke), 2kpl/250g pangasiusfilettä (jotain kalaa pakastealtaasta, 75kcal/100g), 160g porkkanaa, 2kpl kunto näkkäriä jonka päällä reilu tl valkosipulitahnaa ja viipale 10% julia juustoa.
        - iltapalaa en vielä tiedä mitä syön... riippuu siitäkin että meneekö tänään taas myöhään... Mies on edelleen vattataudissa niin en oikein kunnolla pysty nukkumaan.

Toi aikaisemmin kirjottamani tihruttelua tuli joskus keskipäivällä parin lusikallisen verran ja sen jälkeen loppu ku seinään. En yhtään tykkää tällasista onko eikö leikistä :/ Kuukautisten kiertopäivätkin on menossa vasta 23/27-30 joten on menkat aikaisissa tulossa... Tekis vaan mieli mässytellä :(
        Joo toi oli nyt vähän offtopiccia mutta ku mieltä painaa niin minkäs teet...

Netta80 kirjoitti:

Tänään on kyllä tullut huonosti syötyä. Ei oikein tuon eilisen syöpöttelyn jälkeen tehnyt mieli mitään. Lisäksi eilen meni jonnekin 2 asti ennenku menin nukkumaan.

- 60min crosstrainer-treeni "tyhjään" vatsaan, 870kcal. Niin ja tietenkin loppuvenyttely.
        - treenin jälkeen raejuustohedelmäsalaatti: 1prk/200g 2% raejuusto, 1 banaani ja 1 päärynä.
        - 1 isohko keitetty peruna, 1rkl valkosipulitahnaa (potuille kostuke), 2kpl/250g pangasiusfilettä (jotain kalaa pakastealtaasta, 75kcal/100g), 160g porkkanaa, 2kpl kunto näkkäriä jonka päällä reilu tl valkosipulitahnaa ja viipale 10% julia juustoa.
        - iltapalaa en vielä tiedä mitä syön... riippuu siitäkin että meneekö tänään taas myöhään... Mies on edelleen vattataudissa niin en oikein kunnolla pysty nukkumaan.

Toi aikaisemmin kirjottamani tihruttelua tuli joskus keskipäivällä parin lusikallisen verran ja sen jälkeen loppu ku seinään. En yhtään tykkää tällasista onko eikö leikistä :/ Kuukautisten kiertopäivätkin on menossa vasta 23/27-30 joten on menkat aikaisissa tulossa... Tekis vaan mieli mässytellä :(

Hoh hoh. Onpas/olipas paha mieli. Mutta kuitenkin olen ylpeä itsestäni palaverissa en syönyt kuin yhden sämpylän. Ja sen jälkeen sain pysyttyä päätöksessäni että en hae heseä/karkkia vaikka kuinka mielitekisi. Sen sijaan otin vähän isomman satsin rasvatonta rahkaa ja viinirypäleitä.
        Pitäisi kyllä kehittää joku rakentavampi tapa purkaa pahaa oloa kun syödä! :/

Mutta stemppiä taas kaikille, pahoittelen tuota on vähän off topic mutta jonnekin on pakko purkautua.

• morsian_2009

Hoh hoh. Onpas/olipas paha mieli. Mutta kuitenkin olen ylpeä itsestäni palaverissa en syönyt kuin yhden sämpylän. Ja sen jälkeen sain pysyttyä päätöksessäni että en hae heseä/karkkia vaikka kuinka mielitekisi. Sen sijaan otin vähän isomman satsin rasvatonta rahkaa ja viinirypäleitä.
        Pitäisi kyllä kehittää joku rakentavampi tapa purkaa pahaa oloa kun syödä! :/

Mutta stemppiä taas kaikille, pahoittelen tuota on vähän off topic mutta jonnekin on pakko purkautua.

Mun mielestä parempi tänne purkaa pahaa fiilistä kirjoittamalla kuin syöpöttelemällä, itsellä tulee kans kirjoiteltua muustakin kuin pelkästään tästä painonpudotusprojektista ja tekee ihan hyvää.

Itsellä ottaa nyt niin tämä oma saamattomuus liikunnan suhteen nuppii, pe...le!, kaveri perui sen salille lähdön, eikä edes ole eka kerta, enkä saanut itseäni sen vertaa niskasta kii, et oisin yksin lähtenyt. Mulla jotenkin aina vähän jännittää mennä salille yksin, vaik olenkin sit aina jälkikäteen tyytyväinen, et kävin. Olen kyl nyt taas niin pettynyt itseeni :(

Perjantaina aion joka tapauksessa mennä spinningiin, koska sillä tunnilla olen käynyt yksin aikaisemminkin eikä ole niin iso kynnys mennä. Mutta kaipaan kyllä välillä tosi paljon sellaista luotettavaa liikuntakaveria, systerikin asuu sen verran kauempana, et käy eri salilla :(

No olipas tää masentavaa luettavaa, vaik tarkoitus oli piristää muita. Höh...

• uusi elämä :)
        morsian_2009 kirjoitti:

Mun mielestä parempi tänne purkaa pahaa fiilistä kirjoittamalla kuin syöpöttelemällä, itsellä tulee kans kirjoiteltua muustakin kuin pelkästään tästä painonpudotusprojektista ja tekee ihan hyvää.

Itsellä ottaa nyt niin tämä oma saamattomuus liikunnan suhteen nuppii, pe...le!, kaveri perui sen salille lähdön, eikä edes ole eka kerta, enkä saanut itseäni sen vertaa niskasta kii, et oisin yksin lähtenyt. Mulla jotenkin aina vähän jännittää mennä salille yksin, vaik olenkin sit aina jälkikäteen tyytyväinen, et kävin. Olen kyl nyt taas niin pettynyt itseeni :(

Perjantaina aion joka tapauksessa mennä spinningiin, koska sillä tunnilla olen käynyt yksin aikaisemminkin eikä ole niin iso kynnys mennä. Mutta kaipaan kyllä välillä tosi paljon sellaista luotettavaa liikuntakaveria, systerikin asuu sen verran kauempana, et käy eri salilla :(

No olipas tää masentavaa luettavaa, vaik tarkoitus oli piristää muita. Höh...

Niin kuin itsekin sanoit tänne on hyvä purkautua! Ja minunkin mielestä niin saakin tehdä, sehän tässä kai on vähän ideana.
        Itseäni ahdistaa kyllä taas tuo liikunnan vähyys sunnuntaina kävin pumpissa ja nyt ei ole aikaa ennen torstaita tehdä mitään. Illat menee koneen ääressä koulu hommia tekiessä. Onneksi ensi viikon tiistaina on viimeinen dead line ja sitten tämä koulu jää kesälomalla ja on vain töitä. Sitten täytyy ryhdistyä!

Tsemppiä sinulle! Minulla on välillä vähän sama ongelma että vaikka tietää että tulee hyvä olo niin en saa yksin aikaiseksi lähdettyä.. :/

• Netta80 kirjoitti:

Euroviisukarsintatuloksia odotellessa tässä vielä se iltapala:
        - 2kpl paistettu kananmuna, 150g porkkanaa, 2kpl kunto näkkäriä jonka päällä 1tl valkosipulitahnaa.
        Vähän on tänään ollut kaapit tyhjinä kun joku ei käynyt kaupassa *viheltelee*.

Mieli on vähän parempi kun nyt hyväksyin ajatuksen että ne menkat ovat tulossa eikä sille mitään voi. Mieskin on jo hyvissä voimissa; tosin mässyttänyt suklaalevyä *slurps*. En onneksi ottanut vaikka mieli tekikin.
        Seuraavan kerran pidän karkkipäivän ensiviikon viikonloppuna. Nähtäväksi jää olenko tälläkin kertaa yhtä ehdoton... noloja tilanteita on riittänyt kun on kylässä käyty, voi olla että sen verran joutunee joustaan...

• Kävin tänään puntarilla ja VIIKON pudotus oli SÄÄLITTÄVÄT -100g :'( (rasvaprosenttikin prikulleen sama).
      Miks tää ei voi onnistua??????????? *hakkaa päätä seinään*. Miks mulle käy aina näin? Teoriassa minun PITÄISI laihtua näillä syömisillä ja liikunnalla, vaan kun ei niin ei. Mahakin hyllyy ihan samalla lailla.

Kesäkuussa olis tiedossa se luokkakokous ja kesällä yhdet häät ja vaikka mitä muita kinkereitä. Tämän kokosena en kyllä lähde minnekään eikä mulla kyllä olis mitään päälle laitettavaakaan kun vanhat juhlavaatteet pullottaa vatsan kohdalta. Uusia en aio ostaa kun niitä juhlia ei ole niin monia vuodessa.

Olen muuten alkanut miettiä kilpirauhasen vajaatoimintaa... Onko teillä mitään tietoa siitä tai miten sen pääsisi testauttamaan? Kuulemma verikokeella mutta miten sellaseen pääsee?
      Toi mun painonpudotushistoria kyllä tukee tätä minun epäilyä...

• näin....

Varaa aika tk-lääkärille ja kerro epäilyksestäsi.Saat sieltä lähetteen labroihin, jotka kertovat tuloksen.Jos suvussa on kys.sairautta lähetteen saannin pitäis olla aika helppoa.

• morsian_2009

Soitto lääkärille ja kerrot epäilyksistäsi, osaavat sieltä varmaan sitten neuvoa eteenpäin. Mutta käsittääkseni selviää ihan yksinkertaisella verikokeella. Ja 100 grammaakin on eteenpäin, eli tsemppiä vaan lisää sulle, kai se on ihan luonnollista, et se välillä junnaa paikallaan ja kun vain jaksaa pysyä suunnitelmassa niin se jossain vaiheessa pakostakin laskee se paino. Tai näin minä sen järkeilisin.

Itselläni alkuperäinen suunnitelma oli tiputtaa kuudessa viikossa viisi kiloa mutta olen nyt henkisesti psyykannut itseäni erilaiseen suunnitelmaan eli haluaisin painoni olevan 70 kg tämän vuoden loppuun mennessä eli vajaan kilon pudotukseen tähtään per kuukausi. Pointti siinä olisi, että kun ne lähtevät, vaikkakin hitaasti, niin eivät tulisi enää IKINÄ takaisin. Mutta, tsemppiä sinulle kuitenkin vielä! Kyllä ne kilot sieltä tipahtelevat aivan varmasti, vaikkakin hitaasti :)

Tässä tätä minun eilistä ruokapäiväkirjaa vielä...

lautasellinen ruispuuroa, 2 tl mini lättaa, lasillinen sokeritonta mehukeittoa, kahvia

1 minibanaani

1 dl aamusta yli jäänyttä ruispuuroa

400 g porkkanasosetta, 2 ruisleipäviipaletta, 1 rkl mini lättaa, jäävuorisalaattia

1 lasillinen maitorahkaa (0,2 % rasvaa), johon soseutettu joukkoon pakastevadelmia

2 ruisleipäviipaletta, 1 rkl mini lättaa, 2 rkl tuorejuustoa, 2 kalkkunaviipaletta, jäävuorisalaattia

2 porkkanaa, 1 alpen light-patukka

Hirveä himo tuli illalla suklaata, niin vetäisin sitten tuon patukan :(, noh, parempi kuin se suklaalevy kuitenkin.

• Uusi elämä
        morsian_2009 kirjoitti:

Soitto lääkärille ja kerrot epäilyksistäsi, osaavat sieltä varmaan sitten neuvoa eteenpäin. Mutta käsittääkseni selviää ihan yksinkertaisella verikokeella. Ja 100 grammaakin on eteenpäin, eli tsemppiä vaan lisää sulle, kai se on ihan luonnollista, et se välillä junnaa paikallaan ja kun vain jaksaa pysyä suunnitelmassa niin se jossain vaiheessa pakostakin laskee se paino. Tai näin minä sen järkeilisin.

Itselläni alkuperäinen suunnitelma oli tiputtaa kuudessa viikossa viisi kiloa mutta olen nyt henkisesti psyykannut itseäni erilaiseen suunnitelmaan eli haluaisin painoni olevan 70 kg tämän vuoden loppuun mennessä eli vajaan kilon pudotukseen tähtään per kuukausi. Pointti siinä olisi, että kun ne lähtevät, vaikkakin hitaasti, niin eivät tulisi enää IKINÄ takaisin. Mutta, tsemppiä sinulle kuitenkin vielä! Kyllä ne kilot sieltä tipahtelevat aivan varmasti, vaikkakin hitaasti :)

Tässä tätä minun eilistä ruokapäiväkirjaa vielä...

lautasellinen ruispuuroa, 2 tl mini lättaa, lasillinen sokeritonta mehukeittoa, kahvia

1 minibanaani

1 dl aamusta yli jäänyttä ruispuuroa

400 g porkkanasosetta, 2 ruisleipäviipaletta, 1 rkl mini lättaa, jäävuorisalaattia

1 lasillinen maitorahkaa (0,2 % rasvaa), johon soseutettu joukkoon pakastevadelmia

2 ruisleipäviipaletta, 1 rkl mini lättaa, 2 rkl tuorejuustoa, 2 kalkkunaviipaletta, jäävuorisalaattia

2 porkkanaa, 1 alpen light-patukka

Hirveä himo tuli illalla suklaata, niin vetäisin sitten tuon patukan :(, noh, parempi kuin se suklaalevy kuitenkin.

Tänään mennyt ihan hyvin, tuntuu että alkaa oikeasti tottumaan tähän uuteen ruokavalioon. Ja olokin on helpottunut eteenkin iltapäivisin kun on ottanut töihin kunnon eväät. Ei ole niin kiljuva nälkä kun pääsee kotiin.
        Tänään siis. Aamulla kaurapuuroa ja mustikoita sekä mehukeittöa noin desi kumpaakin.
        Töissä kana kasvis uunivuokaa. ja ruisleipäpala
        Välipalaksi omena ja ruisleipä pala. Vielä ennen kotiin lähtöä banaani
        Kotona täysjyvä spagettia, tomaattimurskapohjainen kasvikastike ja raejuustoa sekä hieman lämminsavu lohta.

Iltapalaksi rahkaa ja viinirypäleitä. (hitto ku piti ostaa niin iso paketti noita, eivät lopu ikinä eivätkä ole edes kovin hyviä iltapaloja kun ovat niin makeita. )
        Ylpeä olen itsestäni sillä töissä söivät mäkkäriä ja suklaata kului yhdellä kokonainen fazerin sininen levy! Enkä ottanut palaakaan :)
        Pikkuhiljaa tuntuu että alkaa energiaa löytymään enemmän.

Tsemppiä kaikille!

• Viivi_83

Huomenta päivää koko seurakunnalle,

Netta80, välillä painonpudotus on hiukan hitaampaa, mutta ehdottaisin että mittaisit itseäsi, koska välillä käy niin ettei paino tahdo tippua millään,(koska lihashan painaa enemmän kuin läski) niin sitä voi kuitenkin kiinteytyä vaikka paino ei tippuisi. Vatsalihastreeniä hyllyvään vatsaan ja muuten rasvanpolttoon jotain sykettä nostavaa. Kesä kun tulee niin uinti on aika tehokasta ja rauhallistakin tosin..
        Itse olen huomannut että paino ei ole juurikaan tullut alaspäin (viime vkon aikana n. 0,5kg), mutta housuissa tuntuu väljää. Joten rehkiminen hiki otsalla on kannattanut :) Jihuu!

Samaa mieltä painosta sun kans morsian2009, mieluummin hitaasti mutta ei enää koskaan takas..

Eilen oli syömisen kanssa ihan hyvä päivä. töihin olen tuonut mannapuuro ainekset. puuron teen hyla- kevyt maitoon (puuro määrä on n. 1dl)
        sit söin baanaanin ja yhden leivän aamulla. ja välipalana profeel- yogurtin. se mansikka- raparperi on tosi hyvä ja raikas.

Illalla tehtiin tortilloja. söin kolme tortillaa, joihin laitoin yhteen aina ruokalusikallisen jauhelihaa, muuten kasviksilla (salaatti, kurkku, tomsku, sipuli) täytin. kostukkeeksi tein oman yrttikermaviilin.

On ollut jotenkin paljon pirteämpi olo ja reippaampi. tänään aion suunnata puntille. jalat on vielä hiukan kireät tiistain x- bikestä, joten venytelläkin pitäis.

Mutta hauskaa torstain jatkoa :)

• Viivi_83

Ja lisäyksenä sanottakoon että luin jostain että yhden kilon rasvaa polttamiseen tarvitsee noin 7000kcl vajeen tai 8h "kovaa" liikuntaa..
        että siinä sitä haastetta onkin..! *lupaa harrastaa liikuntaa enemmän*

• Tässäpä keskiviikon pöperöt:

- 1kpl keitetty peruna 1tl valkosipulivoita (creme bonjour 14%), 150g porsaan ohutleikettä 2tl valkosipulivoita, 200g porkkanaa.
        - 100g varrasleipää, 3rkl beceliä, 4viipaletta polar juustoa 5%, tuorekurkkua.
        - 1kpl omena.

Tiedän kyllä että etten saisi lannistua ja että tollanen junnaaminen on tavallista. Mutta miksi aina minulla? Miksi kaikki muut ympärillä laihtuvat enemmän kuin minä vaikka mulla on enemmän pudotettavaa?
        Se on niiiiin turhauttavaa kun mitään ei tunnu tapahtuvan; ei painossa, ei vaatteissa eikä peilissäkään. Minun itsekuri alkaa pettämään kun tarpeeksi kauan junnaa ja sitten heitän koko homman mäkeen :(
        Niiden mittojen ottaminen ei oikein ole minun heiniä koska ne pitäis joka kerta ottaa aina samasta kohtaa ja se on yksin vähän hankalaa. Mutta kaipa se täytyy kokeilla; huomenna kun herään niin otan mitat lantion-, vyötärön- ja reisien kohdalta... Toivottavasti saan jatkossa samasta kohtaa mitattua...

Soitin myös tänään tk:hon ja en saanut aikaa sinne; painonpudotusjutut menevät jonkin jutun kautta (en muista mikä se oli) mutta ottivat tiedot ylös ja aikovat soittaa sitten mulle...

• munkki-possu
        Netta80 kirjoitti:

Tässäpä keskiviikon pöperöt:

- 1kpl keitetty peruna 1tl valkosipulivoita (creme bonjour 14%), 150g porsaan ohutleikettä 2tl valkosipulivoita, 200g porkkanaa.
        - 1kpl omena.

Tiedän kyllä että etten saisi lannistua ja että tollanen junnaaminen on tavallista. Mutta miksi aina minulla? Miksi kaikki muut ympärillä laihtuvat enemmän kuin minä vaikka mulla on enemmän pudotettavaa?
        Se on niiiiin turhauttavaa kun mitään ei tunnu tapahtuvan; ei painossa, ei vaatteissa eikä peilissäkään. Minun itsekuri alkaa pettämään kun tarpeeksi kauan junnaa ja sitten heitän koko homman mäkeen :(
        Niiden mittojen ottaminen ei oikein ole minun heiniä koska ne pitäis joka kerta ottaa aina samasta kohtaa ja se on yksin vähän hankalaa. Mutta kaipa se täytyy kokeilla; huomenna kun herään niin otan mitat lantion-, vyötärön- ja reisien kohdalta... Toivottavasti saan jatkossa samasta kohtaa mitattua...

Soitin myös tänään tk:hon ja en saanut aikaa sinne; painonpudotusjutut menevät jonkin jutun kautta (en muista mikä se oli) mutta ottivat tiedot ylös ja aikovat soittaa sitten mulle...

torstai-tervehdys!

en ole tässä eilen päässyt koneelle (tuntuu, että siitä olis paljo kauemmin ku viimeks kirjoitin) joten nyt sitten kerron tapahtumia tässä..

eli minustakin se oli ihan hyvä idea, että keskustellaan nyt tällä ryhmällä, joka on nyt koossa. mut mun mielestä ei kyllä ketään ajeta pois, tässä on nyt just tosi hyvä ja toisiaan eteenpäin vetävä ryhmä kasassa!
        =)

vilja:
        mulla oli kans viikonloppu ja maanantai varsinkin ihan hirveitä syömispäiviä ja tiistai aamulla oli tosi inhottava olo ja mietin et miks taas piti sortua tohon mässäilyyn!!!??!!
        mut sitten ku taas sai itseään niskasta kiinni, ni on ihan hyvä fiilis jatkaa.
        on kai se parempi, jos viikosta esim. 4 päivää edes selviää herkuttelematta =)
        ajatellaan positiivisesti ja älä sinäkään vaivu epätoivoon, ihan varmasti pystyt jatkossa taas oleen herkuitta!
        sitä paitsi, on sulla paino pudonnut kuitenkin alotuksesta!

niinkuin netta ja viivi ja morsian puhui, niin parempi hitaasti ja varmasti kuin se,että ne tulee parin kk jälkeen takas=)

ja netta:
        toivottavasti pääset niihin testeihin, koska olishan se hyvä selvittää, vaikka sun painon junnaus voi johtua ihan vaan tosiaan jostain muustakin.
        mut pysy sinäkin vahvana, kyllä se paino laskee ja -100g on niin paljon parempi kuin 100g!
        kaikesta vähästäkin pitää ottaa ilo irti.

juuh, mä en tosiaan itse ole nyt ihan syönyt sen dieettini mukaan, minkä tänne kirjoitin, pikkusen enemmän olen leipää syönyt mutta en muuta.
        ehkä jos viikonlopun yli pääsisin mässäilemättä, niin ensi ke uskaltaisi vaa'alle mennä.

liikuttua on kyllä nyt tullut mikä ainakin on positiivista.

kyllä se taas tästä, kun ilmat lämpenee ja vaatteita pitää vähentää, niin muistaa, et miks haluaa ne vatsa ja reisimakkarat pois =D

jatketaan eteenpäin, kuin mummot lumessa, siskot! =)

• morsian_2009
        munkki-possu kirjoitti:

torstai-tervehdys!

en ole tässä eilen päässyt koneelle (tuntuu, että siitä olis paljo kauemmin ku viimeks kirjoitin) joten nyt sitten kerron tapahtumia tässä..

eli minustakin se oli ihan hyvä idea, että keskustellaan nyt tällä ryhmällä, joka on nyt koossa. mut mun mielestä ei kyllä ketään ajeta pois, tässä on nyt just tosi hyvä ja toisiaan eteenpäin vetävä ryhmä kasassa!
        =)

vilja:
        mulla oli kans viikonloppu ja maanantai varsinkin ihan hirveitä syömispäiviä ja tiistai aamulla oli tosi inhottava olo ja mietin et miks taas piti sortua tohon mässäilyyn!!!??!!
        mut sitten ku taas sai itseään niskasta kiinni, ni on ihan hyvä fiilis jatkaa.
        on kai se parempi, jos viikosta esim. 4 päivää edes selviää herkuttelematta =)
        ajatellaan positiivisesti ja älä sinäkään vaivu epätoivoon, ihan varmasti pystyt jatkossa taas oleen herkuitta!
        sitä paitsi, on sulla paino pudonnut kuitenkin alotuksesta!

niinkuin netta ja viivi ja morsian puhui, niin parempi hitaasti ja varmasti kuin se,että ne tulee parin kk jälkeen takas=)

ja netta:
        toivottavasti pääset niihin testeihin, koska olishan se hyvä selvittää, vaikka sun painon junnaus voi johtua ihan vaan tosiaan jostain muustakin.
        mut pysy sinäkin vahvana, kyllä se paino laskee ja -100g on niin paljon parempi kuin 100g!
        kaikesta vähästäkin pitää ottaa ilo irti.

juuh, mä en tosiaan itse ole nyt ihan syönyt sen dieettini mukaan, minkä tänne kirjoitin, pikkusen enemmän olen leipää syönyt mutta en muuta.
        ehkä jos viikonlopun yli pääsisin mässäilemättä, niin ensi ke uskaltaisi vaa'alle mennä.

liikuttua on kyllä nyt tullut mikä ainakin on positiivista.

kyllä se taas tästä, kun ilmat lämpenee ja vaatteita pitää vähentää, niin muistaa, et miks haluaa ne vatsa ja reisimakkarat pois =D

jatketaan eteenpäin, kuin mummot lumessa, siskot! =)

Perskule, taas lipsuilen tuon leivän kanssa. Katselin tuossa äsken, et minähän syön kuin mikäkin pieni possu teihin muihin verrattuna, tässä esim eiliset pöperöt

2 rusleipäviipaletta, 2 rkl tuorejuustoa, 2 kalkkunaviipaletta, jäävuorisalaattia

1 dl appelsiininektaria

1 päärynä

5 pikkuperunaa, 150 g seitä, 2 tomaattia, 1 rkl tuorejuustoa

lasillinen rasvatonta maitorahkaa, pakastevadelmia, 2 kalkkunaviipaletta

2 ruisleipäviipaletta, 2 kalkkunaviipaletta, 1 rkl mini lättaa, jäävuorisalaattia

lasillinen rasvatonta maitorahkaa, pakastevadelmia

1 alpen light, taas :(

Elikkäs mitä mitä tässä muuttaisin, tänään vedin taas saman aamupalan niin kuin aina ja yhden minibanaanin olen ottanut välipalaksi. Iltavoikkareista en taida päästä eroon, koska pelkän rahkan/jogurtin vetäminen ei oikein toimi. Syön tällä hetkellä vain yhden lämpimän aterian päivässä, et josko siirtyisin kahteen lämpimään ateriaan? Täytyy nyt tosissaan skarpata noitten iltasyömisten kanssa... Tänään pitkästä aikaa ukkokultakin on illan kotona ja aion tehdä makaronilaatikkoa paistijauhelihasta ja täysjyväpastasta, oisko paha, jos hituisen kevyttä ruokakermaaa joukkoon lisäsi?? Lisäksi sitten tietty salaattia teen, jotta siitä saisin sen puoli lautasellista.

• Uusi elämä
        morsian_2009 kirjoitti:

Perskule, taas lipsuilen tuon leivän kanssa. Katselin tuossa äsken, et minähän syön kuin mikäkin pieni possu teihin muihin verrattuna, tässä esim eiliset pöperöt

2 rusleipäviipaletta, 2 rkl tuorejuustoa, 2 kalkkunaviipaletta, jäävuorisalaattia

1 dl appelsiininektaria

1 päärynä

5 pikkuperunaa, 150 g seitä, 2 tomaattia, 1 rkl tuorejuustoa

lasillinen rasvatonta maitorahkaa, pakastevadelmia, 2 kalkkunaviipaletta

2 ruisleipäviipaletta, 2 kalkkunaviipaletta, 1 rkl mini lättaa, jäävuorisalaattia

lasillinen rasvatonta maitorahkaa, pakastevadelmia

1 alpen light, taas :(

Elikkäs mitä mitä tässä muuttaisin, tänään vedin taas saman aamupalan niin kuin aina ja yhden minibanaanin olen ottanut välipalaksi. Iltavoikkareista en taida päästä eroon, koska pelkän rahkan/jogurtin vetäminen ei oikein toimi. Syön tällä hetkellä vain yhden lämpimän aterian päivässä, et josko siirtyisin kahteen lämpimään ateriaan? Täytyy nyt tosissaan skarpata noitten iltasyömisten kanssa... Tänään pitkästä aikaa ukkokultakin on illan kotona ja aion tehdä makaronilaatikkoa paistijauhelihasta ja täysjyväpastasta, oisko paha, jos hituisen kevyttä ruokakermaaa joukkoon lisäsi?? Lisäksi sitten tietty salaattia teen, jotta siitä saisin sen puoli lautasellista.

Eiköhän se toinen lämmin ateria olis parempi kuin jatkuva välipalojen syönti? Ja eikös kaikkilla toitoteta että pitäisi syödä 2 pääruokaa ja 3 välipalaa päivässä ;)

Uusi elämä kirjoitti:

Eiköhän se toinen lämmin ateria olis parempi kuin jatkuva välipalojen syönti? Ja eikös kaikkilla toitoteta että pitäisi syödä 2 pääruokaa ja 3 välipalaa päivässä ;)

Sain itseni viimein lenkille! Ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen, käytiin ukon kanssa kävelemässä 4km lenkki :) Vitsi että on hyvä olo. Tosin tänään tuli kyllä syötyä vähän enemmän ku aikasemmin.

Aamulla puuro ja marjoja mehukeittoa
        Koulutuksessa välipalana paahtoleipä (ihan vaaleaa vehnää :/ ) päällä kinkkua juustoa ja tomaattia. Eikä tainnu olla mikään kevyt juusto.

Ruokana lohikeittoa ja pala ruisleipää.
        Välipalana omena ja ruisleipä pala. n 2dl mehukeittoa.

Iltaruokana täysjyvä spagettia kasviskastiketta ja lämminsavulohta.

Iltapala 2 ruisleipä palaa, pro feel jugurtti ja lasi kreippi mehua.

Mutta olen kyllä ylpeä itsestäni, sillä mies on mussuttanut suklaata ja jäätelöä tänään enkä ottanut yhtään palaa! Samoin kuin torilla oli markkinat ja ihana viipurin rinkelin tuoksu oli vastassa kun käveli kotiin.

Jotenkin tuntuu että syötte kaikki todella vähän :/ syököhän minä ihan liikaa.?

Sain muuten viimein hankittua vaa'an niin että saan oikeasti seurattua tätä prosessia lähtöpaino illalla olikin 74kg mutta katotaan aamulla mikä on oikea paino. Mutta siis alle 70kg pitäisi päästä :)

Ihanaa loppu viikkoa kaikille ja pysykää lujina!

• Netta80 kirjoitti:

Tässäpä keskiviikon pöperöt:

- 1kpl omena.

Tässä eiliset pöperöt:

- 1 annos (ehkä karvan verran reilumpi?) itsetehtyä perunasosejauhelihalaatikkoa; käytetty naudan jauheliha 10% ja vain 1rkl sunnuntai pullomargariinia. Lautasella myös 200g porkkanaa.
        - 60g varrasleipää, 2rkl becel, 2viipaletta polar juusto 5%, tuorekurkkua.
        - 1kpl banaani.

En millään meinannut saada unta ja 1 aikaan iski armoton nälkä *murisee*. Kävinkin kaappeja kiertämässä mutta onneks ei ollut mitään! Käyn joka päivä kaupassa ja otan vain sen päivän tarvikkeet (poikkeuksena hedelmät ja kasvikset) niin eipä ole kaapissa mitään yösyöpöttelyyn. Tosin pitää myös olla kaupassa luja ettei sorru tuomaan herkkuja kotiin! Vaikka kauppaan ei kyllä ole kuin 1km matka joten jos mieliteko iskee niin ei ole matkarasitetta mutta eipä onneksi ole niin kovaa mielitekoa ollut.
        Niin mie käyn aina pyörällä tuon kauppareissun; naapuri käy autolla *tuhahtaa*.

• morsian_2009

Sain itseni viimein lenkille! Ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen, käytiin ukon kanssa kävelemässä 4km lenkki :) Vitsi että on hyvä olo. Tosin tänään tuli kyllä syötyä vähän enemmän ku aikasemmin.

Aamulla puuro ja marjoja mehukeittoa
        Koulutuksessa välipalana paahtoleipä (ihan vaaleaa vehnää :/ ) päällä kinkkua juustoa ja tomaattia. Eikä tainnu olla mikään kevyt juusto.

Ruokana lohikeittoa ja pala ruisleipää.
        Välipalana omena ja ruisleipä pala. n 2dl mehukeittoa.

Iltaruokana täysjyvä spagettia kasviskastiketta ja lämminsavulohta.

Iltapala 2 ruisleipä palaa, pro feel jugurtti ja lasi kreippi mehua.

Mutta olen kyllä ylpeä itsestäni, sillä mies on mussuttanut suklaata ja jäätelöä tänään enkä ottanut yhtään palaa! Samoin kuin torilla oli markkinat ja ihana viipurin rinkelin tuoksu oli vastassa kun käveli kotiin.

Jotenkin tuntuu että syötte kaikki todella vähän :/ syököhän minä ihan liikaa.?

Sain muuten viimein hankittua vaa'an niin että saan oikeasti seurattua tätä prosessia lähtöpaino illalla olikin 74kg mutta katotaan aamulla mikä on oikea paino. Mutta siis alle 70kg pitäisi päästä :)

Ihanaa loppu viikkoa kaikille ja pysykää lujina!

Tosi hienoa, et sait lähdettyä lenkille ja mukavaa, että miehesi on mukana :) Omakin ukko kyllä mielellään kävelyille kanssani lähtisi, mutta on vaan työvuorot hänellä täysin päinvastaiset kuin itsellä, joten viikonloppuihin tahtoo jäädä.

Minusta tuntuu kans, et kaikki muut tällä palstalla syö vähemmän ja terveellisemmin kuin minä, mut yritän olla siitä kauheasti masentumatta, paino kuitenkin on tippunut suht tasaiseen. Tänä aamuna oli jo 75,3 kg (lähtöpaino 77,9 kg) ja tuli aivan uskomaton fiilis. Lisäksi ihoni voi paljon paremmin nyt, kun puputan enemmän noita vihanneksia, hedelmiä ja marjoja kuin aikaisemmin. Kokonaisvaltainen hyvä olo ja kauneus, siihen tähtään ja se on paljon enemmän kuin puntarin lukema :)

• munkkipossu: Olisipa mullakin jotain kunnon tekemistä. Jotenkin elämä tuntuu junnaavan paikallaan ja on täynnä tätä vauva- ja painonpudotus projektia :/
      Muistan 4-5vuotta taaksepäin kun olin sinkku ja ”kiireinen” niin laihtuminen oli helpompaa. Ei tietenkään pysyvästi mutta ainakin olin silloin tyytyväinen itseeni.
      Niinpä niin; ilman alkavat lämmetä ja vaatekerros vähenee. En kyllä liikkuisi näillä reisillä sortseissa (muuten ok mutta taka/sivureisien väliltä pitäis sellut saada veke), enkä myöskään kesätoppia tälle vatsalle laita.piste. Hevosetkin nauravat vielä.

morsian: Myös mie teen makaronilaatikon paistijauhelihasta ja täysjyväpastasta mutta lisäksi kyllä teen sen munamaidonkin eli laitan pari kananmunaa ja rasvatonta maitoa. Otan vain itse lautaselle vähemmän; max 1/3 lautasellista.
      Hitsi kun keksisin mitä voisit ottaa leivän tilalle… Mulla on noiden välipalojen kanssa vähän samanlainen ongelma etten meinaa keksiä mitä söis… Leipää kuitenkin syön max. 100g/pv oli se sitten yhdellä kertaa tai parilla kertaa.
      Olen ymmärtänyt että olet töissä; ota töihin pieni lämmin ruoka mukaan ja loppupäivälle välipala esim. hedelmä. Sitten kotona se pääruoka. Mulla loppu työt 2.5 mutta sitä ennen otin AINA töihin eilisen päivän ruokaa; tein sitä siis sen verran että sain siitä töihin eväät. Sillon oli jotenkin helpompaa jaksottaa syömisiä toisin kuin nyt oloneuvoksena ollessa :/

uusi elämä: Hienoa että sait itsesi lenkille. Siitä se lähtee, tsemppiä jatkoonkin!
      Silloin kun tuntuu että on syönyt liikaa niin kannattaa käydä laskemassa kalorit esim. energynetissä. Eihän se ole kuin suuntaa antavaa mutta ainakin saa tietää että onko todella tullut syötyä liikaa.

ON: Otin tänään niitä mittoja; pömppiksen-, vyötärön-, yläreisien- ja keskireisien kohdalta. Parin viikon päästä sitten mittaan uudestaan että onko tosiaan mitään tapahtunut… kaipa se parissa viikossa vois esim. sentti lähteä… vai hoppuilenko vain?

• morsian_2009

Heips!

Elikkäs eilen, kun ukkokulta tosiaan oli pitkästä aikaa illan kotona, tein makaronilaatikkoa ja käytiin saunassa, oih, oli niin mahtavaa pitkästä aikaa olla kuin oikea pieni perhe =)

Sorruin sitten yhteen saunasiideriin (kuivaa omenaa), mut en juurikaan pode huonoa omatuntoa, oli sen verran harvinaista herkkua tuo eilinen ilta :)

Elikkäs makaronilaatikon tein seuraavalla tavalla:
        - paistijauhelihaa, täysjyväpastaa, sipulia
        - munamaitoa noin litra (kolme valkuaista, yksi keltuainen, loraus becel 7 %-ruokakermaa, mausteita, 2 rkl tomaattipyreetä, vettä)

En tiedä oliko kovin kevyttä, mutta otin itse vain vajaa puoli lautasellista ja loput salaattia (kurkkua, tomaattia, paprikaa).

Elikkäs tässä eiliset sapuskat

1 minibanaani

5 pikkuperunaa, 150 g seitä, 1 tomaatti, 1 rkl tuorejuustoa

puoli lautasellista makaronilaatikkoa, puoli lautasellista salaattia

1 knorr vie (65 kcal)

1 kuiva omenasiideri

1 ruisleipäviipale, 1 juustoviipale, 2 kalkkunaviipaletta, 1 tl mini lättaa, jäävuorisalaattia

Olettakos kuulleet muuten ns. rasvanpolttoruoista? Eli raaka-aineista, joiden käsittely elimistössä kuluttaa enemmän energiaa, kuin mitä niistä saa? Kiinnostaisi tätä pientä possua =)

• morsian_2009

Netta80: Mun mielestä mittojen suhteen odotukset vaikuttavat ihan realistisilta, en tosin ole mikään asiantuntija. Tehostusta mittojen pienenemiseen voisi saada vielä jollain täsmäjumpalla. Itse olen tosi huono kotijumppaileen, mut sit keksin, et teen kotona vain muutamaa oman kroppani kannalta tärkeää täsmäliikettä, niin olen kyl saanut ne tehtyäkin.

morsian_2009 kirjoitti:

Netta80: Mun mielestä mittojen suhteen odotukset vaikuttavat ihan realistisilta, en tosin ole mikään asiantuntija. Tehostusta mittojen pienenemiseen voisi saada vielä jollain täsmäjumpalla. Itse olen tosi huono kotijumppaileen, mut sit keksin, et teen kotona vain muutamaa oman kroppani kannalta tärkeää täsmäliikettä, niin olen kyl saanut ne tehtyäkin.

Tämänpäivän ruuat:
        kaurapuuroa, marjoja,mehukeittoa
        Päivällä: tonnikala kananmuna salaattia kevyttä salaattikastiketta 2tl pala ruisleipää päällä keijua ja tomaattia.

Välipalaksi pro feel jogurtti ja banaani

Päiväruoka: porkkanan linssi kastiketta ja yksi keitetty peruna. Salaattia, kurkkua, tomskua, raejuustoa.

Iltapalaksi: Marjoista, rahkasta ja maidosta tehty smoothie juoma.

Tänään tuli kyllä repsahdus, en päässyt enää niiden hemmetin markkina torejen ohi. Kävin ostamassa viipurinrinkelin (keskikokoisen) ja söin sen vielä yksin.!
        Käytiin tosin kävelemässä yli tunnin lenkki.Ja tänään kävin heti aamulla vaa'alla ja se näyttikin 72,6 kg eli pudotettavaa ei olekaan niin paljoa kuin luulin.. Tosin kiinteytystä on sitäkin enemmän. Ja juurikin sitä parempaa elämää :)

Kyllä nyt jo huomaa, että tämä uusi ruoka ja muutamatkin lenkit antavat ihan uuden energia tason ! :)
        Viikon loppuja kaikille!

• yli...
        morsian_2009 kirjoitti:

Heips!

Elikkäs eilen, kun ukkokulta tosiaan oli pitkästä aikaa illan kotona, tein makaronilaatikkoa ja käytiin saunassa, oih, oli niin mahtavaa pitkästä aikaa olla kuin oikea pieni perhe =)

Sorruin sitten yhteen saunasiideriin (kuivaa omenaa), mut en juurikaan pode huonoa omatuntoa, oli sen verran harvinaista herkkua tuo eilinen ilta :)

Elikkäs makaronilaatikon tein seuraavalla tavalla:
        - paistijauhelihaa, täysjyväpastaa, sipulia
        - munamaitoa noin litra (kolme valkuaista, yksi keltuainen, loraus becel 7 %-ruokakermaa, mausteita, 2 rkl tomaattipyreetä, vettä)

En tiedä oliko kovin kevyttä, mutta otin itse vain vajaa puoli lautasellista ja loput salaattia (kurkkua, tomaattia, paprikaa).

Elikkäs tässä eiliset sapuskat

1 minibanaani

5 pikkuperunaa, 150 g seitä, 1 tomaatti, 1 rkl tuorejuustoa

puoli lautasellista makaronilaatikkoa, puoli lautasellista salaattia

1 knorr vie (65 kcal)

1 kuiva omenasiideri

1 ruisleipäviipale, 1 juustoviipale, 2 kalkkunaviipaletta, 1 tl mini lättaa, jäävuorisalaattia

Olettakos kuulleet muuten ns. rasvanpolttoruoista? Eli raaka-aineista, joiden käsittely elimistössä kuluttaa enemmän energiaa, kuin mitä niistä saa? Kiinnostaisi tätä pientä possua =)

miksi laitat vain YHDEN kananmunankeltuaisen ruokaan, mihin pistit ne kaks?
        Mitäs luulet sen auttavan, minusta tuntuu aika oudolta heittää pois hyviä ja ravitsevia ruoka-aineita..

• Uusi elämä :) kirjoitti:

Tämänpäivän ruuat:
        kaurapuuroa, marjoja,mehukeittoa
        Päivällä: tonnikala kananmuna salaattia kevyttä salaattikastiketta 2tl pala ruisleipää päällä keijua ja tomaattia.

Välipalaksi pro feel jogurtti ja banaani

Päiväruoka: porkkanan linssi kastiketta ja yksi keitetty peruna. Salaattia, kurkkua, tomskua, raejuustoa.

Iltapalaksi: Marjoista, rahkasta ja maidosta tehty smoothie juoma.

Tänään tuli kyllä repsahdus, en päässyt enää niiden hemmetin markkina torejen ohi. Kävin ostamassa viipurinrinkelin (keskikokoisen) ja söin sen vielä yksin.!
        Käytiin tosin kävelemässä yli tunnin lenkki.Ja tänään kävin heti aamulla vaa'alla ja se näyttikin 72,6 kg eli pudotettavaa ei olekaan niin paljoa kuin luulin.. Tosin kiinteytystä on sitäkin enemmän. Ja juurikin sitä parempaa elämää :)

Kyllä nyt jo huomaa, että tämä uusi ruoka ja muutamatkin lenkit antavat ihan uuden energia tason ! :)
        Viikon loppuja kaikille!

Eilinen päivä meni kyllä ihan mönkään syömisten kannalta. Kaapit oli lähes tyhjiä ja kauppaan en päässyt. Tai no olisin päässyt mutta maksupolitiikan puolella tökki kun automaatilla iski totaalinen blakout; siis en kertakaikkiaan muistanut tunnuslukua :(
        Kauppaan pääsin vasta alkuillasta kun mies tuli kotiin ja hän toimi maksumiehenä.

Tässä kuitenkin eiliset pöperöt:
        - 60min crosstrainer-treeni 10min loppuvenyttely (850kcal, 105g rasvaa). Syke 130-140 ja 140-150 (muistaakseni). Vastustustasoa nostettu 2.
        - 250g kasvissuikaleita pannulla sekaan 1kpl kananmuna, paistamiseen 1tl rypsiöljyä. Lisäksi vielä banaani.
        - 300g kirjolohifileetä uunissa, 100g porkkanaa, tuorekurkkua.
        - hedelmäsalaatti: 1 pieni omena, vesimelonia, 70g viinirypäleitä. 200g/1prk raejuusto 2% sekä 7kpl manteleita itse rouhittuina.
        Siinäpä ne. Kaloreita yhteensä jotain 1500kcal.
        Kalakin piti noin köyhästi syödä kun kaapista ei löytynyt sille mitään lisuketta :(

• vilja

auttakaa.

en jaksais enää.
        ei oo yhtää motivaatiota. ku en mä vaan onnistu. oon läski aina vaan.piste

• vilja taas:)

Moi!

Tulipas tuossa kauppareissulla jogurttihyllyllä mieleen tämmönen juttu..

Eräässä työharjottelussa muinoin kauan sitten
        ( huimat 1½ vuotta sitten) yks hoitsu kertoi laihduttaneensa, en nyt muista monta kiloa, oisko ollut 10kg. Sit siinä joku kyseli, et miten.. Niin tää nainen kertoi, et hän joi joka aamu lasillisen maustamatonta A-jugurttia. Sanoi, että se polttaa rasvaa.

Liekkö tuossa perää?? Aika hullulta tavallaa kuulostaa..

Ostimpa kuitenkin itsekin tuota maustamatonta jugua, kun eilenkin yksi kaveri kehui että se on niiiin hyvää... Ja kyllä, hyvää se onkin!:) Ostin myös sokeritonta mehukeittoa, njam! eikä kaloreita yhtään:) ( mahtavat 9kcal/100g )
        Yhdessä nämä kaksi herkkua, sekoitettuna saa tosi hyvän välipalan. Tämmönen makeanystävä tykkää:) Myös marjojen kaa tuo jugurtti..

Ostoksilla ollessani, valintoja tehdessäni, tuli taas uusi innostus.. Mulla niin vaihtelee nää mielialat! vaan kyllä se taitaa kuulua asiaan.. ? Kilo on kuitenkin tultu alaspäin, vaikka monta viikkoa jo koittanu päästä laihduttamiseen kiinni. Tosi vähän, vaikka SILTI eteenpäinhän tuo kuitenkin on. :)

62,2kg näytti eilen vaaka, ja sen on kuun lopussa NÄYTETTÄVÄ 61kg!

Näillä mennään!

• Uusi elämä
        vilja taas:) kirjoitti:

Moi!

( huimat 1½ vuotta sitten) yks hoitsu kertoi laihduttaneensa, en nyt muista monta kiloa, oisko ollut 10kg. Sit siinä joku kyseli, et miten.. Niin tää nainen kertoi, et hän joi joka aamu lasillisen maustamatonta A-jugurttia. Sanoi, että se polttaa rasvaa.

Ostimpa kuitenkin itsekin tuota maustamatonta jugua, kun eilenkin yksi kaveri kehui että se on niiiin hyvää... Ja kyllä, hyvää se onkin!:) Ostin myös sokeritonta mehukeittoa, njam! eikä kaloreita yhtään:) ( mahtavat 9kcal/100g )
        Yhdessä nämä kaksi herkkua, sekoitettuna saa tosi hyvän välipalan. Tämmönen makeanystävä tykkää:) Myös marjojen kaa tuo jugurtti..

Ostoksilla ollessani, valintoja tehdessäni, tuli taas uusi innostus.. Mulla niin vaihtelee nää mielialat! vaan kyllä se taitaa kuulua asiaan.. ? Kilo on kuitenkin tultu alaspäin, vaikka monta viikkoa jo koittanu päästä laihduttamiseen kiinni. Tosi vähän, vaikka SILTI eteenpäinhän tuo kuitenkin on. :)

Näillä mennään!

Hei kaikki ja tsemppiä vilja! Kyllä sinä vielä onnistut ihan niin kuin me kaikki!
        Tänään on kyllä täälläkin ollut huono päivä ihan Älyttömästi ollut kaikki mielitekoja ja juurikin sellainen olo että heitän hanskat tiskiin ja haen hesesta ison hampurilaisaterian.
        Oli avomiehen isän synttärit ja tuli sitten sielläkin syötyä kakkua :S

Tähän mennessä päivän ruuat:
        Aamulla tuttu kaurapuuro lisukkeet

Päiväruoka tonnikala kananmuna salaattia ja pala ruisleipää (päällä kurkkua ja keijua)

Lounas: perunamuussia, lihapullia 4kpl? ja puolilautasellista salaattia ja keitettyjä kasviksia. Syötiin tämä ruoka tuolla anopin luonna niin eipä ole tietoa kuinka kevyttä oli.

Välipalaksi omena ja pala täysjyvä sekaleipää.

Ja sitten tosiaan kaksi kylläkin aika pientä palaa kakkua.
        Mutta jos nyt jotain hyvääkin pitäisi etsiä niin olempahan ollut koko viikon ilman suklaata kun viimeviikolla meni ainakin jokatoinenpäivä ! Ja kävelimme anopin luota kotiin eli joku 2km.

Illalla voisi yrittää vielä mennä lenkille niin ei tulisi kamalaa himoa syödä jotain Huomenna body pumppiin jos en tule kipeäksi. Vähän on jännä olo.

Tsemppiä kaikille v.loppuun, ei anneta periksi!

• Uusi elämä kirjoitti:

Hei kaikki ja tsemppiä vilja! Kyllä sinä vielä onnistut ihan niin kuin me kaikki!
        Tänään on kyllä täälläkin ollut huono päivä ihan Älyttömästi ollut kaikki mielitekoja ja juurikin sellainen olo että heitän hanskat tiskiin ja haen hesesta ison hampurilaisaterian.
        Oli avomiehen isän synttärit ja tuli sitten sielläkin syötyä kakkua :S

Tähän mennessä päivän ruuat:
        Aamulla tuttu kaurapuuro lisukkeet

Päiväruoka tonnikala kananmuna salaattia ja pala ruisleipää (päällä kurkkua ja keijua)

Lounas: perunamuussia, lihapullia 4kpl? ja puolilautasellista salaattia ja keitettyjä kasviksia. Syötiin tämä ruoka tuolla anopin luonna niin eipä ole tietoa kuinka kevyttä oli.

Välipalaksi omena ja pala täysjyvä sekaleipää.

Ja sitten tosiaan kaksi kylläkin aika pientä palaa kakkua.
        Mutta jos nyt jotain hyvääkin pitäisi etsiä niin olempahan ollut koko viikon ilman suklaata kun viimeviikolla meni ainakin jokatoinenpäivä ! Ja kävelimme anopin luota kotiin eli joku 2km.

Illalla voisi yrittää vielä mennä lenkille niin ei tulisi kamalaa himoa syödä jotain Huomenna body pumppiin jos en tule kipeäksi. Vähän on jännä olo.

Tsemppiä kaikille v.loppuun, ei anneta periksi!

Mönkään meni suomen euroviisut mutta eihän se mitään uutta ole. Ei olis kannattanut valvoa viisujen takia.
        Lordi teki historiaa ja taitaa jäädäkin historiaan.

Tässä eiliset pöperöt:
        - lautasellinen kaurapuuroa jossa becel-silmä.
        - 1h 25min (7km) kävelylenkki koiran kanssa.
        - 1kpl banaani.
        - Grillailtiin, itse söin: 1kpl porsaan barbeque varras, 5kpl porsaan noisetteja, 150g porkkanaraastetta (nämä yht. 500kcal).
        - 60g varrasleipää, 2rkl beceliä, 2 viipaletta polar juusto 5%, tuorekurkkua, 1kpl omena.
        - 4kpl kunto näkkäri, 2tl becel, 4viipaletta julia juusto 10%.

Illalla kun laskeskelin että mitä kaikkea sitä on tullut syötyä niin meinasin pudota tuolilta. Kävin sitten laskurissa vähän laskemassa ja ei se onneksi näyttänyt kuin n.1500kcal, huh.

Tänään ei yhtään huvita mikään eikä kiinnosta mitä sitä suuhun työntää; tää on aina tällasta kun menkat ovat tuloillaan (huomenna pitäis alkaa). Saatanpa hyvinkin pitää tämän päivän "lomaa" painonhallinnasta....

• Uusi elämä
        Netta80 kirjoitti:

Mönkään meni suomen euroviisut mutta eihän se mitään uutta ole. Ei olis kannattanut valvoa viisujen takia.
        Lordi teki historiaa ja taitaa jäädäkin historiaan.

Tässä eiliset pöperöt:
        - lautasellinen kaurapuuroa jossa becel-silmä.
        - 1h 25min (7km) kävelylenkki koiran kanssa.
        - 1kpl banaani.
        - Grillailtiin, itse söin: 1kpl porsaan barbeque varras, 5kpl porsaan noisetteja, 150g porkkanaraastetta (nämä yht. 500kcal).
        - 60g varrasleipää, 2rkl beceliä, 2 viipaletta polar juusto 5%, tuorekurkkua, 1kpl omena.
        - 4kpl kunto näkkäri, 2tl becel, 4viipaletta julia juusto 10%.

Illalla kun laskeskelin että mitä kaikkea sitä on tullut syötyä niin meinasin pudota tuolilta. Kävin sitten laskurissa vähän laskemassa ja ei se onneksi näyttänyt kuin n.1500kcal, huh.

Tänään ei yhtään huvita mikään eikä kiinnosta mitä sitä suuhun työntää; tää on aina tällasta kun menkat ovat tuloillaan (huomenna pitäis alkaa). Saatanpa hyvinkin pitää tämän päivän "lomaa" painonhallinnasta....

Tänään lähtikin sitten liikunta innostamaan vähän liiankin kanssa saldona oli 45min lenkki, 60min bodypump ja 60min body balance yhteensä noin 1000kcal kulutettu!
        Vähän pitäisi ehkä tätä liikkumista jakaa, ettei kaikki tulisi yhtenä päivänä :D
        Ruokapuoli hyvin tänään. Aamulla puuro ja vaikio lisäkkeet.
        Välipalaksi yksi ruisleivänpala sen jälkeen lenkille
        Lenkiltä tultaessa yksi banaani.
        Päiväruoka: Salaattia perunaa ja porkkanalinssi kastiketta. pala ruisleipää
        jummppin ja niiten jälkeen lasi maitokaakaota ja banaani.

Iltapala: Maustamattomasta jogurtista tehty smoothie juoma (mustikkaa ja vadelmaa)
        Luulempa että joudun vielä leivän tai kaksi syömään myöhemmäksi iltapalaksi :)

Aurinkoista viikon alkua

• vilja
        vilja taas:) kirjoitti:

Moi!

Näillä mennään!

iltaa!

ihan mahtava päivä ollu, aurinko paistaa ja linnut laulaa:)
        Käytiin porukalla urheilemassa, n 1,5h reipasta rullaluistelua! Sit oon syöny tänää tosi kevyesti, en jaksa luetella mitä:)
        Ihana olo! Huipulla tsempillä ensviikkoon..

Tehää yhessä ensviikosta tosi hyvä, jooko? Ainaki kilo pois per pää

:)

hyvää yötä toivottaa pikkusisko vilja ( taijan olla porukan nuorimpia..:) )

• munkki-possu
        vilja kirjoitti:

iltaa!

Käytiin porukalla urheilemassa, n 1,5h reipasta rullaluistelua! Sit oon syöny tänää tosi kevyesti, en jaksa luetella mitä:)

Hyvää viikonalkua!

ja mahtavaa kuulla, että teillä vilja ja uusi elämä on mennyt viikonloppu noin hyvin =)
        eikä sekään maailmaa kaada, jos netta pidit herkkupäivän eilen. syöt kyllä muuten tosi terveellisesti =)
        tätä oli tosi ilo lukea :)

ei huonosti ole mennyt mullakaan tämä viikonloppu:
        pitkästä aikaa tosin.. eli ei tullut herkuteltua vaan ihan terveellisesti syötyä ja liikuttuakin tujli molempina päivinä kaksi hikijumppaa putkeen!
        ja nyt oikeasti on paljon parempi tsemppi päällä kuin mässäilyn jälkeen..

otan vilja haasteen vastaan taas siitä, että sais kilon tällä viikolla pois..
        keskiviikkona vasta aion vaa'alla käydä, mut otan tavoitteeks, että kuun vika päivä painan enintään 59.9 kg!!
        tän hetkistä painoa en tiedä, joten ke tiedän tarkemmin onko realistinen tavoite tuo..

niin, sitä piti kertoa: oltiin kaverin kanssa vaateostoksilla ja kun soviteltiin näitä rättejä, niin kyllä meinas parku päästä kun katteli ittiään sieltä sovituskopin peilistä :/ voi jeesus mitkä sellarit, ihan puoleen väliin reittä asti!!!
        YÖK!
        ja tuntu, että joka paikka näytti ihan hirveen löysältä siinä valossa.
        oli kyllä tosi hirvittävä kokemus!!!!
        se kyllä myös herätti, että pitää taas hetken näpit erossa kaikista pullista!

ja tässä olis vielä tän päivän suunniteltu ruokapäiväkirja:
        -100g varrasleipää, salaattia, kinkkua, juustoa
        -2 banaania
        -2x 200g rasvatonta profeel jugurttia
        ajattelin tänään syödä näin vähän siksi, etten luultavasti ehdi liikkumaan.

huomenna on taas tuplajumppa-päivä, joten silloin tulee sapuskaakin vedettyä alas..
        mut katotaan taas miten tulee käymään =)

nyt pitää aloittaa taas viikko siivoamalla ja sitten töihin, mutta onneksi on noin ihana ilma B)
        oikein mahtavaa maanantaita kaikille!
        kyllä nämä kilot varmasti tästä karisee itse kultakin,vaikka välillä onkin motivaatio kadoksissa..
        niin monta kertaa sen itsekin olen takasin saanut, kiitos teidän, ihanien tsemppareiden =)

terkuin -possu

• morsian_2009
        munkki-possu kirjoitti:

Hyvää viikonalkua!

ja mahtavaa kuulla, että teillä vilja ja uusi elämä on mennyt viikonloppu noin hyvin =)
        eikä sekään maailmaa kaada, jos netta pidit herkkupäivän eilen. syöt kyllä muuten tosi terveellisesti =)
        tätä oli tosi ilo lukea :)

ei huonosti ole mennyt mullakaan tämä viikonloppu:
        pitkästä aikaa tosin.. eli ei tullut herkuteltua vaan ihan terveellisesti syötyä ja liikuttuakin tujli molempina päivinä kaksi hikijumppaa putkeen!
        ja nyt oikeasti on paljon parempi tsemppi päällä kuin mässäilyn jälkeen..

otan vilja haasteen vastaan taas siitä, että sais kilon tällä viikolla pois..
        keskiviikkona vasta aion vaa'alla käydä, mut otan tavoitteeks, että kuun vika päivä painan enintään 59.9 kg!!
        tän hetkistä painoa en tiedä, joten ke tiedän tarkemmin onko realistinen tavoite tuo..

niin, sitä piti kertoa: oltiin kaverin kanssa vaateostoksilla ja kun soviteltiin näitä rättejä, niin kyllä meinas parku päästä kun katteli ittiään sieltä sovituskopin peilistä :/ voi jeesus mitkä sellarit, ihan puoleen väliin reittä asti!!!
        YÖK!
        ja tuntu, että joka paikka näytti ihan hirveen löysältä siinä valossa.
        oli kyllä tosi hirvittävä kokemus!!!!
        se kyllä myös herätti, että pitää taas hetken näpit erossa kaikista pullista!

ja tässä olis vielä tän päivän suunniteltu ruokapäiväkirja:
        -100g varrasleipää, salaattia, kinkkua, juustoa
        -2 banaania
        -2x 200g rasvatonta profeel jugurttia
        ajattelin tänään syödä näin vähän siksi, etten luultavasti ehdi liikkumaan.

huomenna on taas tuplajumppa-päivä, joten silloin tulee sapuskaakin vedettyä alas..
        mut katotaan taas miten tulee käymään =)

nyt pitää aloittaa taas viikko siivoamalla ja sitten töihin, mutta onneksi on noin ihana ilma B)
        oikein mahtavaa maanantaita kaikille!
        kyllä nämä kilot varmasti tästä karisee itse kultakin,vaikka välillä onkin motivaatio kadoksissa..
        niin monta kertaa sen itsekin olen takasin saanut, kiitos teidän, ihanien tsemppareiden =)

terkuin -possu

Nyt on hieman kiirus mut tulin vähän kertoileen viikonlopun meininkejä, aivan ei täysin plörinäksi mennyt mut ei ollut kaukana. Tänään pidin kuiten punnituspäivän ja vaaka näytti 75,5 kg eli aika reippaasti tullut viime viikon maanantaista alas, 1,4 kg. Ei ollut uskoa silmiään =)

Lähden nyt pariksi päiväksi reissuun mut tsemppiä kaikille :)

• vilja kirjoitti:

iltaa!

En sit pitänyt karkkipäivää mutta yhden jäätelön söin :p ja vähän kotekoisella "roskaruualla" herkuteltiin.

Tässä eiliset possustelut:
        - lautasellinen kaurapuuroa jossa sokeritonta mansikkakeittoa.
        - 100g varrasleipää, 3rkl beceliä, 4viipaletta julia 10% juusto.
        - kotitekoinen ruishampurilainen: 2kpl nätti jussi ruisleipää (paahdettu leivänpaahtimessa), 90g kokolihahampurilaispihvi, 4ohutta viipaletta julia juustoa, 2rkl rasvatonta american dressinkiä, raastettua tuorekurkkua, lasillinen rasvatonta maitoa. Liha maustellu grillausmausteella, paprikajauheella ja jauhetulla maustepippurilla. Oli muuten mielettömän hyvää vaikka olikin ruisleivästä.
        - Jälkkäriksi magnum temptation (240kcal).
        - myöhemmin alkuillasta toinen samanlainen hampurilainen ja lasillinen rasvatonta maitoa.

Eilisen päivän kalorit ei onneksi ylittynyt; minun kokoinen saa syödä sydänliiton laskurin mukaan n.2100kcal/pv. Laskemalla sekä vähän arvioimalla sain eiliseksi tulokseksi n.1900kcal joten siihen jäi vielä vähän "pelivaraa" laskuvirheille...
        En koe tuosta huonoa omaatuntoa sillä en kuitenkaan mitenkään yltiöpäisesti porsastellut.

• Pidin tänään punnituksen koska menkkojen pitäis tänään alkaa joten seuraava punnituskerta on sitten joskus ensi viikolla...

Parin päivän syöpöttelyistä huolimatta punnitustulos oli 400g MIINUSTA :D *tuulettaa* enkä edes tiedä vaikuttavatko tuloillaan olevat menkat tähän punnitustulokseen. Paino nyt 79,6kg ja alemman kympin raja tavoitettiin!

• Viivi_83

Hei vaan kaikille ja iloista viikonalkua,

Upeaa Netta80 että kympit paukkuu!

Mulla eilinen meni kokonaan ja täysin mässäilyn puolella. ensiksi söin hiukan sipsejä, sitten yhden jäätelötuutin.. illalla mehujäätä. närsin miekkosen kebabia, muutaman ruisleivän, taas hiukan sipsejä ja yhden mars- patukan!! Ällöttävää! Ja tänään sain tuta vaa'alta, paino oli noussut 300g, äärrgggh!

Mutta tänään meitsi on ollut aivan kurillinen! aamulla kaks kuppia kahvia, 2 ruisleipää, kinkkua siipaleet, juustoa kaks siivua per leipä ja kurkkua. lounaaksi mannapuuroa kevyt maitoon ja kaks teelusikkaa mansikkahilloa..

illalla teen makaroonilådan. Mä teen makrulaatikon yleensä lihaliemi- kananmunaliemeen, jossain painonvartijoiden jutuissa sanottiin et se on kevyempää vielä ku maidollinen juttu, mutta tiedä sitten..?

mutta maanantain jatkoja kaikille!

Viivi_83 kirjoitti:

Hei vaan kaikille ja iloista viikonalkua,

Upeaa Netta80 että kympit paukkuu!

Mulla eilinen meni kokonaan ja täysin mässäilyn puolella. ensiksi söin hiukan sipsejä, sitten yhden jäätelötuutin.. illalla mehujäätä. närsin miekkosen kebabia, muutaman ruisleivän, taas hiukan sipsejä ja yhden mars- patukan!! Ällöttävää! Ja tänään sain tuta vaa'alta, paino oli noussut 300g, äärrgggh!

Mutta tänään meitsi on ollut aivan kurillinen! aamulla kaks kuppia kahvia, 2 ruisleipää, kinkkua siipaleet, juustoa kaks siivua per leipä ja kurkkua. lounaaksi mannapuuroa kevyt maitoon ja kaks teelusikkaa mansikkahilloa..

illalla teen makaroonilådan. Mä teen makrulaatikon yleensä lihaliemi- kananmunaliemeen, jossain painonvartijoiden jutuissa sanottiin et se on kevyempää vielä ku maidollinen juttu, mutta tiedä sitten..?

mutta maanantain jatkoja kaikille!

Tänään tuli aamupuuron jälkeen vedettyä 35min lenkki ja kaloreita kului se 322 (?) jotakin sinnepäin.
        Ennen töihin lähtöä yksi banaani naamaan ja lasillinen rasvatonta piimää.
        Töittä fetasalaattia, Hyi kun se violan salaattikuutio feta on suolaista! ei tarvitse toista kertaa ostaa.
        Välipalaksi omana ja banaani.
        Kotonan pakko syödä 2 palaa leipää ennen kun ruoka on valmista.

Ruuaksi itse marinoitua broiskun fileepihvejä ja uunikasviksia sekä salaattia.

Kävin tänään vaa alla vaikka perjanaina olisi oikea päivä painoa oli tippunu -500g! Olin ihan varma että ei se paino ole mihinkään muuttunut. Tosin noin pieneen määrään vaikuttaa nesteet ja muutkin. Mutta onpahan tuokin alaspäin :)

• vilija

Tänään tuli aamupuuron jälkeen vedettyä 35min lenkki ja kaloreita kului se 322 (?) jotakin sinnepäin.
        Töittä fetasalaattia, Hyi kun se violan salaattikuutio feta on suolaista! ei tarvitse toista kertaa ostaa.

Kävin tänään vaa alla vaikka perjanaina olisi oikea päivä painoa oli tippunu -500g! Olin ihan varma että ei se paino ole mihinkään muuttunut. Tosin noin pieneen määrään vaikuttaa nesteet ja muutkin. Mutta onpahan tuokin alaspäin :)

Heissan!

Jätti-isot ruusut jokaiselle teistä, kuulostaa että täälä on porukka huipussa tsempissä! Osittain varmaan kiitos aurinkoisten ilmojen - tekee mieli ulos reippaileen!

Tän päivän napostelut, kommentoikaa kiitos

Aamupala klo 11, eli samalla lounas:
        Lautasellinen kaurapuuroa sokerittoman mansikkasopan kans, lasi rasvatonta maitoa
        2 ruisleipäviipaletta, päällä voileviä ja ohuet jotku possun leikkeleet:)

välipala: Kuppi maitokahvia, 2 Cracottea(vähä niikö näkkäreitä, 25kcal/kpl) päällä floraa ja viipaleet juustoa

Päivällinen: ehkä desi makaronia, toinen desi jauhelihakastiketta, muutama ruusukaali (YÖK!) ja kasa kukkakaalia, lasi rasvatonta maitoa

Välipala: taas muutama cracotte floralla.. Viipaloitu banaani maustamattoman jugurtin kans, ruispala becelillä ja 1 kinkkuleike:)

iltapalaksi vielä jotain kevyttä..

Paino tänään 62,1kg, mutta punnitsin itteni vasta aamupalan ja välipalan jälkeen, joten toivon mukaan todellinen paino on jo alle 62!

Aurinkoisia päiviä mussukat

• vilja
        vilija kirjoitti:

Heissan!

Jätti-isot ruusut jokaiselle teistä, kuulostaa että täälä on porukka huipussa tsempissä! Osittain varmaan kiitos aurinkoisten ilmojen - tekee mieli ulos reippaileen!

Lautasellinen kaurapuuroa sokerittoman mansikkasopan kans, lasi rasvatonta maitoa

välipala: Kuppi maitokahvia, 2 Cracottea(vähä niikö näkkäreitä, 25kcal/kpl) päällä floraa ja viipaleet juustoa

Päivällinen: ehkä desi makaronia, toinen desi jauhelihakastiketta, muutama ruusukaali (YÖK!) ja kasa kukkakaalia, lasi rasvatonta maitoa

Välipala: taas muutama cracotte floralla.. Viipaloitu banaani maustamattoman jugurtin kans, ruispala becelillä ja 1 kinkkuleike:)

Paino tänään 62,1kg, mutta punnitsin itteni vasta aamupalan ja välipalan jälkeen, joten toivon mukaan todellinen paino on jo alle 62!

Kirjottelit tuolla joku aika sit, et olit ottanu lekuriin yhteyttä, epäilet kilpparin vajaatoimintaa. Ja kerroit et ne oli aikonu ottaa yhteyttä suhun.. Ni aattelin kysästä, et miten tää rojekti etenee, ookko päässy lääkärille? En tiä, ookko jossai myöhemmisä kertomuksissa kertonu asiasta, mut en jaksa lukea nuita kaikkia läpi :D

• munkki-possu
        vilija kirjoitti:

Heissan!

Huomenet mitä kauneimmat! =)

tosiaan huomenna on punnitus ja vähän jännittää mitä se vaaka näyttää.. toivon, että olis paino siinä 60 kg tai mikä olis parempi niin sen alle (aika epätodennäköistä kyllä)
        eilen tuli syötyä seuraavasti:
        -100g varrasleipää
        kinkku,salaatti, juusto (17%)
        -2 dl rasvaton maito

-390g juotavaa rasvatonta jugurttia (yht. koko pullossa,eli tuossa määrässä vain 104kcal =D)
        seassa vehnäleseitä

-175g profeel jugurttia (39 kcal/100g)
        -75g proteiinipatukka (310kcal)

-300g mannapuuro (valmisruoka, 210kcal)
        - semmonen pieni tötsä sokeroimatonta mehukeittoa sen kans, missä oli yht. vissiin 22 kcal

-lisäks kahvia, light-mehua ja vettä
        kommentteja kiitos!!!
        itse laskin, että noista tulis semmoinen 1200 kcal, joten ei paha :)

tänään olis tarkoitus syödä ja liikehtiä näin:
        -100g varrasleipää
        kinkku,juusto,salaatti ja 1 keitetty kananmuna
        -2 dl rasvaton maito

-1dl täysjyväpastaa
        -100g paistijauhelihaa
        -tilkka ketsuppia

-1h bodypump
        -1h bodystep

-pizzapuffetin salaattipuffet
        (iltapalaa olis tarkoitus mennä sinne vetään, ja oli viimeks niin hyvää se salaatti siellä, et ei tod. tee mieli niitä pitsoja=))

kommenttia myös tästä päivästä otan vastaan oikein erityisen mielelläni..

ja vilja, mun mielestä sun eiliset pöperöt oli tosi tasasesti jaoteltu pitkin päivää!! kivasti välipaloja! great! =)
        ja samaa mieltä, et se ruusukaali on IHAN HIRVEÄN MAKUISTA :P

hih, sitä vielä ajattelin kertoa, et arvatkaapas mitä kokeilin eilen pitkästä aikaa??!!??!!
        -SELLULIITTIGEELIÄ!!! =DDDD
        joskus teininä sitä on tullut ostettua kun on "muka ollut selluliittiä" siis ei tod. oo ollut, ni kait se on silloin tehonnutkin =)
        saa nähdä miten nyt??? (odotukset on ainakin "tosi korkealla")
        mut oli poistotarjouksena vaa 2e ni ajattelin, et eipä siinä mitää häviäkään!

• munkki-possu
        munkki-possu kirjoitti:

Huomenet mitä kauneimmat! =)

tosiaan huomenna on punnitus ja vähän jännittää mitä se vaaka näyttää.. toivon, että olis paino siinä 60 kg tai mikä olis parempi niin sen alle (aika epätodennäköistä kyllä)
        eilen tuli syötyä seuraavasti:
        -100g varrasleipää
        kinkku,salaatti, juusto (17%)
        -2 dl rasvaton maito

-390g juotavaa rasvatonta jugurttia (yht. koko pullossa,eli tuossa määrässä vain 104kcal =D)
        seassa vehnäleseitä

-175g profeel jugurttia (39 kcal/100g)
        -75g proteiinipatukka (310kcal)

-300g mannapuuro (valmisruoka, 210kcal)
        - semmonen pieni tötsä sokeroimatonta mehukeittoa sen kans, missä oli yht. vissiin 22 kcal

-lisäks kahvia, light-mehua ja vettä
        kommentteja kiitos!!!
        itse laskin, että noista tulis semmoinen 1200 kcal, joten ei paha :)

tänään olis tarkoitus syödä ja liikehtiä näin:
        -100g varrasleipää
        kinkku,juusto,salaatti ja 1 keitetty kananmuna
        -2 dl rasvaton maito

-1dl täysjyväpastaa
        -100g paistijauhelihaa
        -tilkka ketsuppia

-1h bodypump
        -1h bodystep

-pizzapuffetin salaattipuffet
        (iltapalaa olis tarkoitus mennä sinne vetään, ja oli viimeks niin hyvää se salaatti siellä, et ei tod. tee mieli niitä pitsoja=))

kommenttia myös tästä päivästä otan vastaan oikein erityisen mielelläni..

ja vilja, mun mielestä sun eiliset pöperöt oli tosi tasasesti jaoteltu pitkin päivää!! kivasti välipaloja! great! =)
        ja samaa mieltä, et se ruusukaali on IHAN HIRVEÄN MAKUISTA :P

hih, sitä vielä ajattelin kertoa, et arvatkaapas mitä kokeilin eilen pitkästä aikaa??!!??!!
        -SELLULIITTIGEELIÄ!!! =DDDD
        joskus teininä sitä on tullut ostettua kun on "muka ollut selluliittiä" siis ei tod. oo ollut, ni kait se on silloin tehonnutkin =)
        saa nähdä miten nyt??? (odotukset on ainakin "tosi korkealla")
        mut oli poistotarjouksena vaa 2e ni ajattelin, et eipä siinä mitää häviäkään!

niin, ajattelin tässä aamuni ajanvietteeks mitata omat hyllyvät ruumiinosani, jos ne siitä joskus kiinteytyisivät, niin tietäisi kuin paljon :)

eli:
        reiden (paksuimmasta kohtaa)
        vasen: 56,5 cm
        oik: 58,5 cm (2cm toistakin paksumpi!!!???!!)

pepun paksuimmasta kohtaa lantio:
        96 cm

jenkkakahvojen kohdalta:
        78cm

en tiedä, mist noi oikeasti pitäis mitata.. ainakin siinä olet mitä syöt-ohjelmassa ne mittaa vyötärön tosta vähän kainalojen alapuolelta..
        mut mun mielestä kiva mitata noi kaikista läskisemmät paikat, et sit kun niistä lähtee niin sen huomais..
        voisin aina vaik 2 vk välein ilmottaa nää tulokset tänne=)
        haluaako joku muu tulla mittausryhmään mukaan? =)

• Uusi elämä :) kirjoitti:

Eilinen ruokapäiväkirja ei sitten olekaan mikään esimerkillinen; jotenkin ei vain ruoka maistunut... Olisiko johtunut sunnuntain syöpöttelystä... No yritin kuitenkin panostaa enemmän laatuun kuin määrään, toivottavasti edes vähän onnistui.

- 60min crosstrainer intervalli -treeni 10min loppuvenyttely (650kcal).
        - hedelmäsalaatti: 1kpl banaani, 50g viinirypäleitä, 1kpl omena, vesimelonia ja 200g raejuusto 2%.
        - max. puoli lautasellista makaroonilaatikkoa: 2 annosta ruispastaa, 400g 10% jauhelihaa, 1/2 sipulia, 2 kananmunaa, 3dl rasvatonta maitoa (satsista taisi tulla 3-4 annosta). Lisäksi 200g porkkanaa ja lasillinen rasvatonta maitoa.
        - 225g itämaisia wokkivihanneksia 150g maustamattomia broilerin suikaleita, 1/3 pkt knor maustetahnaa ja lopuksi annoksen päälle 10kpl itse rouhittuja manteleita.

Siinäpä ne. Kaloreita en jaksanut laskea kun en kuitenkaan enempää olisi pystynyt/jaksanut syödä. Saa kommentoida "voi kun syöt vähän" :p mutta minkäs teet kun potkii takas.

• Viivi_83

Hei vaan me upeat hienot ja kohta niin pirun hoikat naiset :)

On pakko kertoa että meikä pimulle tuli uus motivaattori laihduttamiseen..
      Vihdoista viimein tätä pimatsua kosittiin!! IIk!!!

Apua, mulla on nyt noin vuosi ja neljä kuukautta aikaa hoikistua, kiinteytyä, kaunistua ja tulla upeaksi morsiammeksi :)
      Sovittiin miehen kans ettei puhuta asiasta vielä kenellekään, vasta sit ens keväänä.. ääk, miten maltan olla hiljaa?!

No eilen siy huhkin oikein urakalla X-Bike tunnilla ja lopuks tein vielä ylävartalo treenin..torstaina olen rohkea ja astun vaa'alle ja toivon et lukema olis jotain 75.. tai ainakin lähelle sitä. Jos vain ensi kesänä vaaka näyttäis jotain 65kg.. olisin sika tyytyväinen!

Tein muuten eilen hyvää makrulådaa, laitoin tumman makaronin lisäks kaks pientä kauhallista jauhelihaa, tomaattimurskaa, 1 sipuli, ja kaks porkkanaa raastettuna. siihen lisäsin hiukan lihaliemi-kananmunaseosta ja uuniin. voila!

Nyt on pakko jatkaa töitä. Illalla meen jumppaan ja koiran kans kunnon hikilenkille. iltapalaks ajattelin takoa kaurapuuroa voi silmällä.

• munkki-possu

ooi, miten ihana kuulla että saatiin tähän porukkaan toinenkin morsian!!
        niin suuret onnittelut sulle ja tottakai myös miehellesi! =)
        olette aivan taatusti ensi kesän hehkeimmät morsiamet tuon porukkamme toisen morsmaikun kanssa =D voi, miten onnellinen olen teidän puolesta!!
        häät on niin ihania!

• uusi elämä: Hienoa että sullakin on paino pudonnut :)

vilja: eivät ole terveyskeskuksesta ottaneet yhteyttä joten homma ei kyl etene yhtään :( Tosin en nyt viitsi painostaa niitä kun mulla on torstaina gynelle aika ja siellä otetaan mm. verikokeita joten jos eivät testaa kilpirauhasta niin sanon että testata (minähän se maksava asiakas olen).

Viivi: Todella paljon onnea teille :D Nyt sulla todellakin on hyvä syy ja tavoite laihtua! Ja varmasti motivoi silloinkin kun tuntuu vaikealta!

ON: Menkat alkoi odotetusti eilen illalla ja mieli on ollut herkillä siitä asti. Saatiin avokin kanssa kehitettyä pienimuotoinen riita mykkäkoulukin :( mutta minkä sille mahtaa kun mies on välillä sellanen jörrikkä eikä tunnu käsittävän että naisilla voi mieli olla herkillä tähän aikaan kuukaudesta. Koiralla sattuu oleen juoksu samaan aikaan ja sille ei kyllä saa huutaa kun se on niin herkkä. What the hell?!? Entäs minä sitten? Mieli tekis samantien lähtee kauppaan ja ostaa kasa suklaata :~(

• Vilja

Moooi kaikki!

Ihan alkuun, PALJON PALJON PALJON ONNEA Viivi!

• vilja
        Vilja kirjoitti:

Moooi kaikki!

Ihan alkuun, PALJON PALJON PALJON ONNEA Viivi!

tere, vilja täälä urkkii, et paljo meijän munkki-possun paino nykyjää on?:)

kiinnostais tietää, ku meillähän ei painoissa hirveesti eroo oo:)

ja paljos sul pituutta?

ite 166cm ja alkupaino johon heräsin oli 63,2kg
        tänään 61,2kg :)

eli pari kiloa on häipyny, liekö nesteitä vai ihan täyttä SITÄ ITTEÄÄN,ihraa.. sitä tiedä en..

Huomena eli virallisena punnituspäivänä en pääse punnitteen itteeni, ni kerron ton nyt..

Tavoite: ensi maanantaina painan maksimissaan 60kg!

Ai että ootan sitä päivää, et paino alkaa vitosella! :) jospa jo pian pääsis sinne..

vilja kirjoitti:

ja paljos sul pituutta?

eli pari kiloa on häipyny, liekö nesteitä vai ihan täyttä SITÄ ITTEÄÄN,ihraa.. sitä tiedä en..

Huomena eli virallisena punnituspäivänä en pääse punnitteen itteeni, ni kerron ton nyt..

Ai että ootan sitä päivää, et paino alkaa vitosella! :) jospa jo pian pääsis sinne..

Onnea Viivi!!!

• munkki-possu
        vilja kirjoitti:

ja paljos sul pituutta?

tervehdys vaan!
        ensin isot onnittelut viljalle, mahtava pudotus! vaikka sulla on jossain välissä ollut samaa uskonpuutetta kun meikäläisellä niin silti olet saanut jo kaksi kiloa tiputettua!! sehän on mahtavaa!!! =)

oikeessa tosiaan oot viljasein, samanpituisia ollaan sentilleen! mulla tosiaan alkupaino oli 61.8 ja tänään aamulla vaaka näytti 60,2 kg eli mitään huimaa painon laskua ei ole ollut tässä parin viikon aikana.

mut tosiaan mun tavoite oli se, et tän kuun viiminen päivä, tai no vaikka ens kuun eka päivä se paino alkais vitosella!! olis se niin mahtavaa! saas nähdä et pääsenkö tuohon tulokseen! tiukkana aion pysyä =)

tosi mukava et on joku saman pituinen täälä ni voi vertailla painoa muutenki osaa vähän hahmottaa minkä kokoisia ihmisiä on :)
        ja voidaan ottaa haasteita tuon painon suhteen, sä meet vilja kohta jo mun ohi kun sulla tuo pudotustahti on niin paljon kovempi:D

oi, nyt on niin ihana ilma, et taidan aloittaa aamun juoksulenkillä. ei tuulekaan yhtään ni ei tarvi vastatuuleen pinkoa, se on kettumaista se! =/
        mulla on vaan tämmönen kummallinen psyykkinen juttu: mua jännittää ihan sikana ennen juoksulenkkiä, niinkuin nytkin. ja sitte loppumatkasta se alkaa taas, et välillä on maha ihan sairaan kipeä kun pääsee kotiin asti!
        jännitän vissiin sitä, et jaksanko juosta koko matkan! se on outoa, kun muutenki liikun niin paljo eikä muuten jännitä.
        esim. ku kävin 4h jumpassa ni ei jännittäny yhtää mutkun menen 45min juoksulenkil ni maha on iha sekasin =/
        mikä neuvoks?!?!

• munkki-possu
        munkki-possu kirjoitti:

tervehdys vaan!
        ensin isot onnittelut viljalle, mahtava pudotus! vaikka sulla on jossain välissä ollut samaa uskonpuutetta kun meikäläisellä niin silti olet saanut jo kaksi kiloa tiputettua!! sehän on mahtavaa!!! =)

oikeessa tosiaan oot viljasein, samanpituisia ollaan sentilleen! mulla tosiaan alkupaino oli 61.8 ja tänään aamulla vaaka näytti 60,2 kg eli mitään huimaa painon laskua ei ole ollut tässä parin viikon aikana.

mut tosiaan mun tavoite oli se, et tän kuun viiminen päivä, tai no vaikka ens kuun eka päivä se paino alkais vitosella!! olis se niin mahtavaa! saas nähdä et pääsenkö tuohon tulokseen! tiukkana aion pysyä =)

tosi mukava et on joku saman pituinen täälä ni voi vertailla painoa muutenki osaa vähän hahmottaa minkä kokoisia ihmisiä on :)
        ja voidaan ottaa haasteita tuon painon suhteen, sä meet vilja kohta jo mun ohi kun sulla tuo pudotustahti on niin paljon kovempi:D

oi, nyt on niin ihana ilma, et taidan aloittaa aamun juoksulenkillä. ei tuulekaan yhtään ni ei tarvi vastatuuleen pinkoa, se on kettumaista se! =/
        mulla on vaan tämmönen kummallinen psyykkinen juttu: mua jännittää ihan sikana ennen juoksulenkkiä, niinkuin nytkin. ja sitte loppumatkasta se alkaa taas, et välillä on maha ihan sairaan kipeä kun pääsee kotiin asti!
        jännitän vissiin sitä, et jaksanko juosta koko matkan! se on outoa, kun muutenki liikun niin paljo eikä muuten jännitä.
        esim. ku kävin 4h jumpassa ni ei jännittäny yhtää mutkun menen 45min juoksulenkil ni maha on iha sekasin =/
        mikä neuvoks?!?!

nonii, nyt on lenkillä käyty ja vapaapäivä mitä mainioimmin aloitettu :)

tosiaan, mulle iski taas loppumatkasta se jännitys päälle, niin sitten vaan pysähdyin ja kävelin. kun se meni ohi, aloitin taas juoksemaan jne jne.. eli viiminen 500m meni vähän plörinäks mut ajattelin, et ehkä se auttaa ku en "pakota" itteäni juoksee jos se ei tunnu hyvältä.
        tai sit pitää vaan myöntää, ettei toi juokseminen oo mun laji :/
        mut kesällä se olis ollut vaan niin hyvä, kun jumppasalissa niin kuuma, et sinne meinaa pyörtyä =/ ei kiva!

no mut asiasta kolmanteen: miten muilla on lähtenyt punnituspäivä käyntiin?
        minkälaisia tuloksia vaaka näyttää ja mitkä ovat muut fiilikset?!

• possunne =)
        munkki-possu kirjoitti:

nonii, nyt on lenkillä käyty ja vapaapäivä mitä mainioimmin aloitettu :)

tosiaan, mulle iski taas loppumatkasta se jännitys päälle, niin sitten vaan pysähdyin ja kävelin. kun se meni ohi, aloitin taas juoksemaan jne jne.. eli viiminen 500m meni vähän plörinäks mut ajattelin, et ehkä se auttaa ku en "pakota" itteäni juoksee jos se ei tunnu hyvältä.
        tai sit pitää vaan myöntää, ettei toi juokseminen oo mun laji :/
        mut kesällä se olis ollut vaan niin hyvä, kun jumppasalissa niin kuuma, et sinne meinaa pyörtyä =/ ei kiva!

no mut asiasta kolmanteen: miten muilla on lähtenyt punnituspäivä käyntiin?
        minkälaisia tuloksia vaaka näyttää ja mitkä ovat muut fiilikset?!

nyt kirjoittelen ihan itseni kanssa tässä, mut se oli vielä pakko kirjoittaa, et äsken kun lenkin jälkeen kävin vaa'alle niin SE NÄYTTI 59,9!!!!!!!!!!!!!!! =)))))
        tiiän, ettei toi oo se "oikee" aamupaino, mut riemu on silti mitä suunnattomin, ku olen jo miettinyt et ken ties toi vaaka ei näytä enää alle 60kg painoa ku ei se ikinä laske =D
        no nyt näytti, vaik edes sitten hetken aikaa!
        kyl se huomiseks palautuu normaaleihin lukemiinsa, mut tän aamun ainakin olen happy happy happy :P

• vilja
        possunne =) kirjoitti:

nyt kirjoittelen ihan itseni kanssa tässä, mut se oli vielä pakko kirjoittaa, et äsken kun lenkin jälkeen kävin vaa'alle niin SE NÄYTTI 59,9!!!!!!!!!!!!!!! =)))))
        tiiän, ettei toi oo se "oikee" aamupaino, mut riemu on silti mitä suunnattomin, ku olen jo miettinyt et ken ties toi vaaka ei näytä enää alle 60kg painoa ku ei se ikinä laske =D
        no nyt näytti, vaik edes sitten hetken aikaa!
        kyl se huomiseks palautuu normaaleihin lukemiinsa, mut tän aamun ainakin olen happy happy happy :P

Huomenta!

Loistava homma possu, sä pääsit vitosella alkaviin lukemiin, hyvä! :) Kyllä mäki viikon päästä, enkö vaan??:)
        Mustaki ihan huippu, et ollaan suunilleen samankokosia ni voi tavallaan ottaa semmosia haasteita ja "kisoja" yhessä, muut on niin eri kokosia ni se on vähä hankalampaa.. Hmmmm, mikähän ois seuraava haaste??:D Oiskos semmonen, et juhannuksena 56kg? Vai paljos sulla oli tavotepaino? mä taijan pysyä tuossa 56kg tavoitteessa! Paljos jussiin on aikaa, 3vkoa? onko liian paljon jos kolmessa viikossa 5-6kg,.voi se ehkä vähä olla? tai emmä tiiä, sanokaa te viisaammat!:)

Empä kyllä osaa possu sanoa tuohon sun jännitysjuttuun vinkkejä.. mut semmonen tuli mieleen, et ku sanoit ettei juoksu oo sun lajis, ni miten ois esim rullaluistelu? Ite oon ihan hairahtanut siihen taas.. Eilenki tuli käytyä, olo on niin taivaallinen sen jälkeen!:) Minäkään en tykkää näin kesällä missään jumppasaleissa hikoilla, kun ulkona on hyvät säät.

Mutta, nyt täytyy ottaa siivous-spurtti ja lähtä sitte ulos, vapaapäivä!

Huuuurjan paljon tsemppiä kaikille, kyllä me yhesä onnistuttaan! Ootte parhaita :)

wilja (vapaapäivän kunniaksi tuplavee)

• Eilen oli avokin kanssa se riita mykkäkoulu mutta saatiin onneksi iltapäivällä sovittua vaikka vaatikin minun osalta aikamoista työtä; miesrukka kun ei tiennyt/tajunnut pahoittaneensa mieleni vaikka jos olisi halunnut niin olis vaan tullut katsomaan :/ mutta se on ollutta ja mennyttä; toivottavasti siitä jäi takaraivoon jotain!

Tässä eiliset pöperöt:
        - lautasellinen kaurapuuroa sokeritonta mehukeittoa.
        - 100g varrasleipää, 3rkl beceliä, 4viipaletta julia 10% juusto sekä tuorekurkkua.
        - lautasellinen hernekeittoa (purkkikeitto 10% jauhelihaa), 150g porkkanaa, lasillinen rasvatonta maitoa.
        - hedelmäsalaatti: 100g raejuusto 2%, 1pieni banaani, 1pieni omena ja 140g viinirypäleitä.

Vaakalla en sitten tänään käynyt koska on menkat. Huomenna olis se gynelle meno; vähän kyl jänskää jo :/ Pikkasen vain ällöttää mennä sinne menkkojen aikaan mutta kerta se ei haittaa tutkimusta niin en kyllä ala siirtämäänkään kun sitten se aika menis ties kuinka pitkälle. Täytyy vain toivoa että huomenna enään ei valu niin kovasti :p

• munkki-possu
        Netta80 kirjoitti:

Eilen oli avokin kanssa se riita mykkäkoulu mutta saatiin onneksi iltapäivällä sovittua vaikka vaatikin minun osalta aikamoista työtä; miesrukka kun ei tiennyt/tajunnut pahoittaneensa mieleni vaikka jos olisi halunnut niin olis vaan tullut katsomaan :/ mutta se on ollutta ja mennyttä; toivottavasti siitä jäi takaraivoon jotain!

Tässä eiliset pöperöt:
        - lautasellinen kaurapuuroa sokeritonta mehukeittoa.
        - 100g varrasleipää, 3rkl beceliä, 4viipaletta julia 10% juusto sekä tuorekurkkua.
        - lautasellinen hernekeittoa (purkkikeitto 10% jauhelihaa), 150g porkkanaa, lasillinen rasvatonta maitoa.
        - hedelmäsalaatti: 100g raejuusto 2%, 1pieni banaani, 1pieni omena ja 140g viinirypäleitä.

Vaakalla en sitten tänään käynyt koska on menkat. Huomenna olis se gynelle meno; vähän kyl jänskää jo :/ Pikkasen vain ällöttää mennä sinne menkkojen aikaan mutta kerta se ei haittaa tutkimusta niin en kyllä ala siirtämäänkään kun sitten se aika menis ties kuinka pitkälle. Täytyy vain toivoa että huomenna enään ei valu niin kovasti :p

Moi!!
        ootteko huomanneet, et olen avannut meille taas uuden keskustelun, kun pudottiin tänne 2 sivulle..??!! aattelin vaan, kun ei teistä ole kuulunut mitään hetkeen? =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe