Mikä lienee nykyinen hintataso Kreetalla. Siis ruoka/juoma tavernassa. Mussaka,suflaki,pippuripihvi. Juomat:talonviin 1L,iso olut,ouzo,limppari.
Hinnat ovat kuulemma kohonneet taas viimekesästä. Heinäkuussa mennään joten,miten suuriin korotuksiin on varauduttava.
hintataso
33
12389
Vastaukset
- touko 08
aikuisten ateriat 5-10 €, moussaka n. 5,90, pihvit n. 10 €, alkusalaatti tai esim. valkosipulileipä n. 1,50 €. Olut ½ l. 2,50. jälkkäriksi tuotiin kakkuja, rakia / ouzoa. lasten ateriat n. 3,50 €. Viinipullo tais olla jotain 4-5 €. Limsat tais olla pari e. nelihenkinen perhe söi hyvin 3 lajia ja joi kohtuullisesti n. vajaalla 40 €:lla / ateria. 40 täyttyi, kun antoi vähän juomarahaa.
jotkut pizzapaikat tuntuivat olevan kalliimpia kuin oikein ravintolat, ravintola välittömästi ratakadulla monta euroa kalliimpi kuin seuraavalla kadulla, joten kannattaa poiketa sivukaduillekin.- eppu69
Kyllä noilla tiedoille jo rakentelee lomakassaa.
- juuri kreikasta.
eppu69 kirjoitti:
Kyllä noilla tiedoille jo rakentelee lomakassaa.
Hintataso oli suomen tasoa,jopa joissakin tuotteissa suomea korkeampi.
- kreikankulkija
juuri kreikasta. kirjoitti:
Hintataso oli suomen tasoa,jopa joissakin tuotteissa suomea korkeampi.
Empä tiiä! Jos minä Suomessa elelisin samoin kuin Kreikan lomallani, rahaa menisi lähes kaksinkertainen määrä, hotellihuoneen hinnasta lähtien. Jotkut yksittäiset asiat voi maksaa saman, mutta pakkoko juuri niitä on ostella.
- tulee hotellihuone
kreikankulkija kirjoitti:
Empä tiiä! Jos minä Suomessa elelisin samoin kuin Kreikan lomallani, rahaa menisi lähes kaksinkertainen määrä, hotellihuoneen hinnasta lähtien. Jotkut yksittäiset asiat voi maksaa saman, mutta pakkoko juuri niitä on ostella.
luonnollisesti halvemmaksi kuin jos sen ottaisi suoraan. Kävin hotellin verkkosivuill,siis sen hotellin johon kuukauden päästä menemme. Kahdenhengen huoneen listahinta on 99€/vrk. Joten ei se nyt niin kauheanhalpa ole.
Jos kahden aikuisen ja yhden lapsen ravintolaruokailu on kreikassa noin 40€,kuten joku täällä kirjoitti. Perjantaina söimme ravintolassa,kolme aikuista,kaksi isoa olutta ja yksi limsa. Yht.54,40€. joten kyllä tuo hintahaitari on ainakin kaventunut. Luonnollisesti riippu mitä ja missä syö. Eikä ruokia tietenkään voi verrata yksi yhteen. - tosiaan..
tulee hotellihuone kirjoitti:
luonnollisesti halvemmaksi kuin jos sen ottaisi suoraan. Kävin hotellin verkkosivuill,siis sen hotellin johon kuukauden päästä menemme. Kahdenhengen huoneen listahinta on 99€/vrk. Joten ei se nyt niin kauheanhalpa ole.
Jos kahden aikuisen ja yhden lapsen ravintolaruokailu on kreikassa noin 40€,kuten joku täällä kirjoitti. Perjantaina söimme ravintolassa,kolme aikuista,kaksi isoa olutta ja yksi limsa. Yht.54,40€. joten kyllä tuo hintahaitari on ainakin kaventunut. Luonnollisesti riippu mitä ja missä syö. Eikä ruokia tietenkään voi verrata yksi yhteen.miettiä tarkkaan kumminpäin valitsee etenkin jos lapsia on mukana. Yllättävän usein pakettimatka on kuitenkin halvempi. Toisaalta taas jos tahtoo lähteä seikkailuja etsimaän, on parempi kun varaa vaan lennot Kreetalle, majoitus/takseja kentältä löytyy (jos ei nyt pahimpaan ruuhka-aikaan matkusta).
Halvalla syö, jos syö paikallisia ruokia, eikä niitä ole pizzat tai burgerit. Ne viis-kuusi perinneruokaa (jotka aina lempiruuiksi mainitaan) gyrospitat.. Suht halvalla pääsee. - kreikankulkija
tulee hotellihuone kirjoitti:
Jos kahden aikuisen ja yhden lapsen ravintolaruokailu on kreikassa noin 40€,kuten joku täällä kirjoitti. Perjantaina söimme ravintolassa,kolme aikuista,kaksi isoa olutta ja yksi limsa. Yht.54,40€. joten kyllä tuo hintahaitari on ainakin kaventunut. Luonnollisesti riippu mitä ja missä syö. Eikä ruokia tietenkään voi verrata yksi yhteen.Lainaus toisesta ketjusta: "Noin yleisesti ottaen pärjättiin noin 30 eurolla per ateria." 2 aikuista 2 lasta.
Suomalaista burgeria ei esim. pidä verrata kreikkalaiseen burgeriin, vaan girospitaan. Käyttötarkoitus on sama (paikallinen pikaruoka), mutta hintaero melkoinen.
100/vrk tarkoittaa tasokasta hotellia Kreikassa. Mahtaako irrota samaan hintaan Suomessa. Pakettimatkaa ja listahintaa ei voi verrata. Tosin tuolla listahinnalla saa Kreetalta oman huvilan uima-altaalla ja kaikilla mukavuuksilla 6-8 hengelle. Tuskin tulee pakettimatka halvemmaksi. Lapsettomalla pariskunnalla asia on vähän toinen. - hintoja..
Lainaus toisesta ketjusta: "Noin yleisesti ottaen pärjättiin noin 30 eurolla per ateria." 2 aikuista 2 lasta.
Suomalaista burgeria ei esim. pidä verrata kreikkalaiseen burgeriin, vaan girospitaan. Käyttötarkoitus on sama (paikallinen pikaruoka), mutta hintaero melkoinen.
100/vrk tarkoittaa tasokasta hotellia Kreikassa. Mahtaako irrota samaan hintaan Suomessa. Pakettimatkaa ja listahintaa ei voi verrata. Tosin tuolla listahinnalla saa Kreetalta oman huvilan uima-altaalla ja kaikilla mukavuuksilla 6-8 hengelle. Tuskin tulee pakettimatka halvemmaksi. Lapsettomalla pariskunnalla asia on vähän toinen.voi aina vertailla; varsinkin euroaikaan se on todella helppoa.
2 2 henkeä/30e ateriasta on kyllä taiten valittu, olisi mukava tietää kuuluiko noihin ruokiin limuja, pihvejä, viinejä jne.
Nykypäivänä ainakin Kreikan isommista paikoista löyty Mäkkäreitä, noutopizza -paikkoja, Wendys'jä, joten hintoja voi hyvinkin vertailla Suomen vastaaviin. "Kansallisruokia" ei sitten voi verrata kun maksavat Suomessa (kreikkalaisravintoloissa siis) naurettavan paljon.
Hotellien vrk-hinnoissa on kyllä eroa Suomeen verrattuna. Mutta jos laskee pois lentohinnat (lapsistakin menee aika nopeasti aikuisen hinta), niin ero kyllä tasoittuu. En oikein saanut kirjoituksestasi selvää vertaatko paketti/omatoimilomaa Kreikassa vaiko lomaa Kreikassa tai Suomessa, mutta perheellisen kannattaa kyllä laskea tarkkaan hintaerot pakettimatkan lapsialennuksineen ja omatoimiloman välillä. - miten määrittelet
Lainaus toisesta ketjusta: "Noin yleisesti ottaen pärjättiin noin 30 eurolla per ateria." 2 aikuista 2 lasta.
100/vrk tarkoittaa tasokasta hotellia Kreikassa. Mahtaako irrota samaan hintaan Suomessa. Pakettimatkaa ja listahintaa ei voi verrata. Tosin tuolla listahinnalla saa Kreetalta oman huvilan uima-altaalla ja kaikilla mukavuuksilla 6-8 hengelle. Tuskin tulee pakettimatka halvemmaksi. Lapsettomalla pariskunnalla asia on vähän toinen.sanan tasokas. Hotelli jonka hintaa katsoin oli AM/alexia/agia marinassa. Hotelli on kyllä ihan mukava ja täyttää kyllä meidän vaatimustason oikein mainiosti.(olemme olleet kahdesti),mutta en kutsuisi sitä tasokkaaksi. Tai miellämme sanan tasokas toisin. Ja yöhän oli se 99€/(90€internet)/2henkilöä.
Olen varannut kaksi hotelliyötä suomesta. Ensimmäinen hotell cumulus/airport vantaa.Hinta on 79€/vrk/2henkilöä. Kesäkuussa.
Toinen, Cumulus kaisaniemi/helsinki. 108€/vrk/2henkilöä.Heinäkuussa
Tässä alexian linkki josta voit halutessasi tarkistaa hinnan,kun tuntuu ettet uskonut minua..http://www.alexiahotel.gr/index.html
Voisitko vielä kertoa mistä voin tilata 100€/vuorokausi oman huvilan uima-altaineen kreetalta,rupean varaamaan vuodeksi 2009. Silloin saatamme lähteä isommalla porukalla.
Pakettimatkan hinta ainakin tähän kyseiseen hotelliin tuli halvemmaksi kuin varata matka itse. Jos olisin varannut matkan itse ja olisime lentäneet vaikka Am.n mukana olisi hintaa kertynyt n360€ enemmän. Ja siihen ei ole vielä laskettu matkaa lentokentältä hotelliin ja takaisin lentokentälle. Ja suoria lentoja helsinki-hania,en löytänyt kuin matkanjärjestäjien sivuilta.
Kyllä matkoja voi vertailla,mutta on verrattava samaa hotellia tai ainakin saman tason hotellia samoin palveluin,ja samantyyppistä kuljetusta.
Suoraalentoa helsinki-hania tai lentoa ateenaan,halpalentoyhtiöllä lauttamatkaa haniaan,taas ei voi verrata. Kyse kun on erityyppisestä kuljetuksesta. Toinen matka kestää 4h,toinen 1-2 vrk:ta. - halvallakin
100/vrk tarkoittaa tasokasta hotellia Kreikassa. Mahtaako irrota samaan hintaan Suomessa. Pakettimatkaa ja listahintaa ei voi verrata. Tosin tuolla listahinnalla saa Kreetalta oman huvilan uima-altaalla ja kaikilla mukavuuksilla 6-8 hengelle. Tuskin tulee pakettimatka halvemmaksi. Lapsettomalla pariskunnalla asia on vähän toinen.pystyy matkustamaan. Lentää halpiksella johonkin eurooppaan,odottelee kentällä. Lentää sieltä halpiksella kreikkaan. Liftailee välimatkat tai ajelle paikallisbusseilla.
Ottaa huoneen ilman mukavuksia,jostain syrjästä. Ostaa ruuan kaupasta ja syo giros-pitoja. Kyllä varmasti tulee halvaksi.
Mutta minä ainakin haluan lomaltani hiukan enemmän,ja joudun myös siitä maksamaan.
Kävin muuten stekkaamassa sen alexian. Am luokitus kaksi aurinkoa . Samoin kävin tsekkaamassa hinnan hotellin kotisivuilta,piti kutinsa. Eli miten tasokas siis määritetään.
Joten huvila kreetalta uima-altaineen kaikkine mukavuuksineen 6-8:lle hengellä kesällä. 100€/vrk. Minäkin haluun sen osoiteen. Vai tuliko kirjoitettua muunneltua totuutta?
On se kumma miten jotkut vetävät herneen nenää aina kun keskustellaan kreikan hintatasosta. Pitää kai kysyä miksi? - kreikankulkija
miten määrittelet kirjoitti:
sanan tasokas. Hotelli jonka hintaa katsoin oli AM/alexia/agia marinassa. Hotelli on kyllä ihan mukava ja täyttää kyllä meidän vaatimustason oikein mainiosti.(olemme olleet kahdesti),mutta en kutsuisi sitä tasokkaaksi. Tai miellämme sanan tasokas toisin. Ja yöhän oli se 99€/(90€internet)/2henkilöä.
Olen varannut kaksi hotelliyötä suomesta. Ensimmäinen hotell cumulus/airport vantaa.Hinta on 79€/vrk/2henkilöä. Kesäkuussa.
Toinen, Cumulus kaisaniemi/helsinki. 108€/vrk/2henkilöä.Heinäkuussa
Tässä alexian linkki josta voit halutessasi tarkistaa hinnan,kun tuntuu ettet uskonut minua..http://www.alexiahotel.gr/index.html
Voisitko vielä kertoa mistä voin tilata 100€/vuorokausi oman huvilan uima-altaineen kreetalta,rupean varaamaan vuodeksi 2009. Silloin saatamme lähteä isommalla porukalla.
Pakettimatkan hinta ainakin tähän kyseiseen hotelliin tuli halvemmaksi kuin varata matka itse. Jos olisin varannut matkan itse ja olisime lentäneet vaikka Am.n mukana olisi hintaa kertynyt n360€ enemmän. Ja siihen ei ole vielä laskettu matkaa lentokentältä hotelliin ja takaisin lentokentälle. Ja suoria lentoja helsinki-hania,en löytänyt kuin matkanjärjestäjien sivuilta.
Kyllä matkoja voi vertailla,mutta on verrattava samaa hotellia tai ainakin saman tason hotellia samoin palveluin,ja samantyyppistä kuljetusta.
Suoraalentoa helsinki-hania tai lentoa ateenaan,halpalentoyhtiöllä lauttamatkaa haniaan,taas ei voi verrata. Kyse kun on erityyppisestä kuljetuksesta. Toinen matka kestää 4h,toinen 1-2 vrk:ta.En nyt vertaisi lentokenttähotellia lomahotelliin. Toiseksi: Suomessa heinäkuu on hotellien halpa-aikaa, Kreikassa on silloin high-season.
"2 2 henkeä/30e ateriasta on kyllä taiten valittu, olisi mukava tietää kuuluiko noihin ruokiin limuja, pihvejä, viinejä jne." Limut ja viinit kuului, pihvejä ei Kreikkaan kannata lähteä syömään, parempaakin löytyy. Ateria on todennälöisesti koostunut ns. paikallisista herkuista.
esim. täältä:
http://www.holiday-rentals.co.uk/Greece/Crete/r76.htm
löytyy villoja joka makuun. Monien viikkohinta on alle 700 €, joidenkin jopa high-seasonina. - voi aina.
En nyt vertaisi lentokenttähotellia lomahotelliin. Toiseksi: Suomessa heinäkuu on hotellien halpa-aikaa, Kreikassa on silloin high-season.
"2 2 henkeä/30e ateriasta on kyllä taiten valittu, olisi mukava tietää kuuluiko noihin ruokiin limuja, pihvejä, viinejä jne." Limut ja viinit kuului, pihvejä ei Kreikkaan kannata lähteä syömään, parempaakin löytyy. Ateria on todennälöisesti koostunut ns. paikallisista herkuista.
esim. täältä:
http://www.holiday-rentals.co.uk/Greece/Crete/r76.htm
löytyy villoja joka makuun. Monien viikkohinta on alle 700 €, joidenkin jopa high-seasonina.Ainakin jos koittaa päästä pälkähästä. Mutta on turha väittää että kreikan hotellien hintataso on huomattavasti alhaisempi kuin suomessa,kuten väitit.
Eivätkä nuo villojen hinnatkaan olleet kesäaikaan mitenkää erityisen edullisia,varsinkin jos halusi vähänkään lähemmäksi merta. Useimmissa tuli ensin 2 ja sitten kolme muutanumeroa/week. Mutta tietysti jos halutaan saivarrella ja matkustaakkin talvella niin sitten jotkut olivat tosi edullisia. Pitäisi vain löytää 8 ihmistä jotka haluavat kreetalle talvella,vaikeaa ainakin minun ystäväpiiristäni.
Ja mitä ruokaan tulee. Ystäväni palasi kreikasta noin kaksi viikkoa sitten. Tarkistin vielä tänään hintatasoa. Kaksi aikuista. He eivät syöneet kertaakaan tavernassa alta 30€:n. Ja ateria oli normaali salaatti,leipä,tzatsiki,pääruoka ja joko talonviiniä 1l tai kaksi isoa olutta. Muutoin hintataso oli täysin suomen tasoa.
Minun ei tarvitse miettiä kahta kertaa kumpaa uskon häntä vai sinua. Vaaka kääntyy väistämättä ystäväni puoleen. Hänellä kun on tuskin syytä kertoa muuta kuin totuus. - kreikankulkija
voi aina. kirjoitti:
Ainakin jos koittaa päästä pälkähästä. Mutta on turha väittää että kreikan hotellien hintataso on huomattavasti alhaisempi kuin suomessa,kuten väitit.
Eivätkä nuo villojen hinnatkaan olleet kesäaikaan mitenkää erityisen edullisia,varsinkin jos halusi vähänkään lähemmäksi merta. Useimmissa tuli ensin 2 ja sitten kolme muutanumeroa/week. Mutta tietysti jos halutaan saivarrella ja matkustaakkin talvella niin sitten jotkut olivat tosi edullisia. Pitäisi vain löytää 8 ihmistä jotka haluavat kreetalle talvella,vaikeaa ainakin minun ystäväpiiristäni.
Ja mitä ruokaan tulee. Ystäväni palasi kreikasta noin kaksi viikkoa sitten. Tarkistin vielä tänään hintatasoa. Kaksi aikuista. He eivät syöneet kertaakaan tavernassa alta 30€:n. Ja ateria oli normaali salaatti,leipä,tzatsiki,pääruoka ja joko talonviiniä 1l tai kaksi isoa olutta. Muutoin hintataso oli täysin suomen tasoa.
Minun ei tarvitse miettiä kahta kertaa kumpaa uskon häntä vai sinua. Vaaka kääntyy väistämättä ystäväni puoleen. Hänellä kun on tuskin syytä kertoa muuta kuin totuus." He eivät syöneet kertaakaan tavernassa alta 30€:n."
Kävin läpi viimekesäisten reissujen (Kreeta ja Korfu) ravintolalaskut: summa liikkui 20-35 euron välillä, paitsi kala-aterioilla (jotka tunnetusti ovat kalliita Välimerellä), joissa jo pelkkä kala maksoi tuon verran. 2 henkeä, alkuruuat, pääruuat (jotain paikallista), viini (retsina tai talonviini), vesipullo, jälkkäri tai kahvit ja metaxat. Missähän tuon saisi Suomessa samaan hintaan (kalapuolella voisi onnistua). Halvemmat ruokapaikat olivat tietysti turistialueen ulkopuolella, niitä "paikallisten suosimia" pikkutavernoita.
Kun etsii hyvää ja edullista ruokapaikkaa, pitää muistaa, että paikalliset tulevat syömään vasta klo 22:n jälkeen. Tarkastelu on siis sijoitettava melko myöhäiseen ajankohtaan. Syömään voi sitten mennä kyllä seuraavana päivänä aikaisemminkin. Eikä niitä paikkoja kannata etsiskellä aivan hotellin kulmalta tai rantabulevardilta.
Jos vertailee Kreikan high-seasonin (heinä-elokuu) hintoja Suomeen, vertailukohteeksi pitää ottaa esim. hiihtolomakausi Lapissa, Porin Jazzit tms. Ei ole mitään mieltä verrata halvan ja kalliin ajan hintoja keskenään. - ole väittänyt
" He eivät syöneet kertaakaan tavernassa alta 30€:n."
Kävin läpi viimekesäisten reissujen (Kreeta ja Korfu) ravintolalaskut: summa liikkui 20-35 euron välillä, paitsi kala-aterioilla (jotka tunnetusti ovat kalliita Välimerellä), joissa jo pelkkä kala maksoi tuon verran. 2 henkeä, alkuruuat, pääruuat (jotain paikallista), viini (retsina tai talonviini), vesipullo, jälkkäri tai kahvit ja metaxat. Missähän tuon saisi Suomessa samaan hintaan (kalapuolella voisi onnistua). Halvemmat ruokapaikat olivat tietysti turistialueen ulkopuolella, niitä "paikallisten suosimia" pikkutavernoita.
Kun etsii hyvää ja edullista ruokapaikkaa, pitää muistaa, että paikalliset tulevat syömään vasta klo 22:n jälkeen. Tarkastelu on siis sijoitettava melko myöhäiseen ajankohtaan. Syömään voi sitten mennä kyllä seuraavana päivänä aikaisemminkin. Eikä niitä paikkoja kannata etsiskellä aivan hotellin kulmalta tai rantabulevardilta.
Jos vertailee Kreikan high-seasonin (heinä-elokuu) hintoja Suomeen, vertailukohteeksi pitää ottaa esim. hiihtolomakausi Lapissa, Porin Jazzit tms. Ei ole mitään mieltä verrata halvan ja kalliin ajan hintoja keskenään.ettei kreikassa pysty syömään edullisesti. Tiedän sen kyllä itsekkin. Ihmeelisintä on se,että tunnut olevan ainut joka jotain kreikan hintatasosta tietää.
Kun esitin hotellin listahinnan,et uskonut. Mutta kun oli pakko uskoa ja hotelli ei ollutkaan "tasokas". Rupesit saivartelemaan "haih-seasonilla"=huippu sesonki. Luulitko prassailun vievän pois itse asiasta. Kun kerroin mitä ystäväni maksoi aterioistaan,et uskonut. Sillä kun ystäväni maksoi ruuasta 32€,ei se todellisuudessa ollutkaan 32€,niinkö? Ja vielä lisäksi hän tuntui syöneen väärässä ravintolassa. Ja väärää ruokaa.
Minä matkustan kreikkaan vain kesällä. Asiaan vaikuttaa kaksi tekijää. Se että kreikkaan tehdään seuramatkoja vain kesäkautena ja minulla on kesäloma vain kesällä. Joten hintavertailu on suoritettava tämän ajan perusteella. Kun ostan kreikassa aterian,se maksaa minulle juuri sen mitä se sillä hetkellä maksaa. En tiedä enkä välitä mitä samainen ateria maksaa tammikuussa. Kun taas ostan aterian vaikkapa paikallisesta rossosta on se hinta sama läpi vuoden.
Sinun ajatusmaailmasi mukaan minun olisi lähdettävä HUIPPU-SESONKINA aterioimaan lappiin vertailukelpoisen aterian löytymiseksi. Eli sinun tapauksessaasi,saadaksesi kreikkalaiset hinnat näyttämään vertailussa reilusti halvemmilta. Tietysti toivoisit että vertaisin lapin huippu-sesonki hintoja kreikan talvihintoihin jossain syrjäisessä kylässä. Tulos varmasti olisi odotustesi ja halujesi mukainen.
Eli minä vertailen hintoja väärässä paikassa ja vielä väärään aikaan.
Minusta on täysin käsittämätönta se,ettei kreikan realistista hintatasoa turistille saisi ilmoittaa,tai siitä puhua. Kyllä jokainen varmasti tietää että etsimällä syrjäisemmistä paikoista pystyy ruokailemaa ja ostamaan halvemmalla. Mutta suurin osa turisteista kuitenkin syö ja kuluttaa turistikeskuksissa tai niiden liepeillä. ja täsmälleen niillä hinnoilla. - kreikankulkija
ole väittänyt kirjoitti:
ettei kreikassa pysty syömään edullisesti. Tiedän sen kyllä itsekkin. Ihmeelisintä on se,että tunnut olevan ainut joka jotain kreikan hintatasosta tietää.
Kun esitin hotellin listahinnan,et uskonut. Mutta kun oli pakko uskoa ja hotelli ei ollutkaan "tasokas". Rupesit saivartelemaan "haih-seasonilla"=huippu sesonki. Luulitko prassailun vievän pois itse asiasta. Kun kerroin mitä ystäväni maksoi aterioistaan,et uskonut. Sillä kun ystäväni maksoi ruuasta 32€,ei se todellisuudessa ollutkaan 32€,niinkö? Ja vielä lisäksi hän tuntui syöneen väärässä ravintolassa. Ja väärää ruokaa.
Minä matkustan kreikkaan vain kesällä. Asiaan vaikuttaa kaksi tekijää. Se että kreikkaan tehdään seuramatkoja vain kesäkautena ja minulla on kesäloma vain kesällä. Joten hintavertailu on suoritettava tämän ajan perusteella. Kun ostan kreikassa aterian,se maksaa minulle juuri sen mitä se sillä hetkellä maksaa. En tiedä enkä välitä mitä samainen ateria maksaa tammikuussa. Kun taas ostan aterian vaikkapa paikallisesta rossosta on se hinta sama läpi vuoden.
Sinun ajatusmaailmasi mukaan minun olisi lähdettävä HUIPPU-SESONKINA aterioimaan lappiin vertailukelpoisen aterian löytymiseksi. Eli sinun tapauksessaasi,saadaksesi kreikkalaiset hinnat näyttämään vertailussa reilusti halvemmilta. Tietysti toivoisit että vertaisin lapin huippu-sesonki hintoja kreikan talvihintoihin jossain syrjäisessä kylässä. Tulos varmasti olisi odotustesi ja halujesi mukainen.
Eli minä vertailen hintoja väärässä paikassa ja vielä väärään aikaan.
Minusta on täysin käsittämätönta se,ettei kreikan realistista hintatasoa turistille saisi ilmoittaa,tai siitä puhua. Kyllä jokainen varmasti tietää että etsimällä syrjäisemmistä paikoista pystyy ruokailemaa ja ostamaan halvemmalla. Mutta suurin osa turisteista kuitenkin syö ja kuluttaa turistikeskuksissa tai niiden liepeillä. ja täsmälleen niillä hinnoilla.Noh, minä matkustan 99% seuramatkoilla ja olen kyllä päässyt Kreikkaan huhtikuusta lokakuuhun. Tosin hintaesimerkkini olivat heinä-elokuulta ja suurin osa aterioista oli syöty turistipaikoissa.
Jokainen syö, missä haluaa, ja maksaa ruuastaan, mitä haluaa, mutta tuskin siitä vertailuja kannattaa tehdä. Ei niitä turistikeskuksen huippuhintojakaan kannata yleistää.
Oikea vastaus alkuperäiseen kysymykseen siis olisi: hinta riippuu siitä, missä ja mitä syö. Eihän Kreikka enää sellainen halpamaa ole kuin 70-80-luvuilla, varsinkin silloin kun markka oli vahva ja drakma heikko, mutta keskimäärin siellä on yhä reilusti edullisempaa kuin Suomessa.
Seuramatkoihin erikoistuneessa hotellissa listahinnasto tuskin on tarkoitettu kovin vakavasti otettavaksi. Yleensä vertailu edellyttää samantasoista hinnoittelukautta ja samantyyppiseen käyttöön tarkoitettua majoitusta. Suomenkin hintataso on huima, jos sitä perustelee antamillani esimerkeillä.
Vale, emävale, tilasto. Vai kuinka se menikään... - kanssasi samaa
Noh, minä matkustan 99% seuramatkoilla ja olen kyllä päässyt Kreikkaan huhtikuusta lokakuuhun. Tosin hintaesimerkkini olivat heinä-elokuulta ja suurin osa aterioista oli syöty turistipaikoissa.
Jokainen syö, missä haluaa, ja maksaa ruuastaan, mitä haluaa, mutta tuskin siitä vertailuja kannattaa tehdä. Ei niitä turistikeskuksen huippuhintojakaan kannata yleistää.
Oikea vastaus alkuperäiseen kysymykseen siis olisi: hinta riippuu siitä, missä ja mitä syö. Eihän Kreikka enää sellainen halpamaa ole kuin 70-80-luvuilla, varsinkin silloin kun markka oli vahva ja drakma heikko, mutta keskimäärin siellä on yhä reilusti edullisempaa kuin Suomessa.
Seuramatkoihin erikoistuneessa hotellissa listahinnasto tuskin on tarkoitettu kovin vakavasti otettavaksi. Yleensä vertailu edellyttää samantasoista hinnoittelukautta ja samantyyppiseen käyttöön tarkoitettua majoitusta. Suomenkin hintataso on huima, jos sitä perustelee antamillani esimerkeillä.
Vale, emävale, tilasto. Vai kuinka se menikään...mieltä. Hinta riippu siitä mitä ja missä syö. Samoin en voi väitää vastaan siitäkään että hinnat ovat nousseet kreikassa,eikä kreikkaa voi laskea "halpamaaksi". 90-luvun alussa ennen devalvaatiota vielä kreikkaa saattoi kutsua edulliseksi,ja joissain tuotteissa voi sanoa kai vieläkin.
Erimieltä ole kyllä hintavertailun tekemisissä,mielestäni niitä voi ja pitääkin tehdä. Kunhan ne tehdää samoista asioista. Pizza kahdelle ja kaksi olutta. Helppo vertailukohde ja pitää hyvin paikkansa. Mutta rosson pippuripihvin ja kreetan girospitan vertaaminen on järjetöntä.
Samoin on järjetöntä antaa kuva todella halvasta maasta. Kun totuus on kuitenkin hiukan toinen. Siinä saattaa mennä matka ja budjetti täysin sekaisin. Ja matkasta jää helposti huono maku. Tosin ei hintoja pidä liioitellakkaan. Realistiset hintatiedot ovat kaikkien etu.
Oma hotellivertailuni lähti siitä,kun olen lukenut miten paljon halvemmaksi omatoimimatkat tulevat. Samasta hotellista saisi itsevaraten halvemman matkan. Tämä osottautui tässä kohteessa pupuksi. Tein vertailun samasta hotellista samoin kuljetuksin. Ja tulos oli kuten olen edellä kirjoittanut. Eli kyllä vertailu kannatti tässäkin tapauksessa. Ja minä ainakin otin tosissani hotellin ilmoittaman hinnan,miksi en olisi ottanut. Ei minulla ollut mitään syytä epäillä hintaa,eikä ole vieläkään.
No ruuan ja muunkin hintataso selviää vajaan kuukauden kuluttua. Pakettimatkalla. Jassu! - kreikankulkija
kanssasi samaa kirjoitti:
mieltä. Hinta riippu siitä mitä ja missä syö. Samoin en voi väitää vastaan siitäkään että hinnat ovat nousseet kreikassa,eikä kreikkaa voi laskea "halpamaaksi". 90-luvun alussa ennen devalvaatiota vielä kreikkaa saattoi kutsua edulliseksi,ja joissain tuotteissa voi sanoa kai vieläkin.
Erimieltä ole kyllä hintavertailun tekemisissä,mielestäni niitä voi ja pitääkin tehdä. Kunhan ne tehdää samoista asioista. Pizza kahdelle ja kaksi olutta. Helppo vertailukohde ja pitää hyvin paikkansa. Mutta rosson pippuripihvin ja kreetan girospitan vertaaminen on järjetöntä.
Samoin on järjetöntä antaa kuva todella halvasta maasta. Kun totuus on kuitenkin hiukan toinen. Siinä saattaa mennä matka ja budjetti täysin sekaisin. Ja matkasta jää helposti huono maku. Tosin ei hintoja pidä liioitellakkaan. Realistiset hintatiedot ovat kaikkien etu.
Oma hotellivertailuni lähti siitä,kun olen lukenut miten paljon halvemmaksi omatoimimatkat tulevat. Samasta hotellista saisi itsevaraten halvemman matkan. Tämä osottautui tässä kohteessa pupuksi. Tein vertailun samasta hotellista samoin kuljetuksin. Ja tulos oli kuten olen edellä kirjoittanut. Eli kyllä vertailu kannatti tässäkin tapauksessa. Ja minä ainakin otin tosissani hotellin ilmoittaman hinnan,miksi en olisi ottanut. Ei minulla ollut mitään syytä epäillä hintaa,eikä ole vieläkään.
No ruuan ja muunkin hintataso selviää vajaan kuukauden kuluttua. Pakettimatkalla. Jassu!Halpojen omatoimimatkojen ajatus on kait perua Sterlingin kokeilusta parin vuoden takaa, kun edestakaisen suoran lennon Kreetalle sai parhaimmillaan alle satasella.
Olen samaa mieltä, ettei omatoimimatkailu tule halvemmaksi ainakaan pariskunnilla, noin yleisesti. Valinnanvaraa kylläkin on paljon enemmän (myös keskikesällä). Kun suuret matkanjärjestäjät ovat alkaneet keskittyä vain muutamiin kohteisiin ja niissäkin suuriin, perheille tarkoitettuihin, täyden palvelun hotelleihin, omatoimimatkailun tila on suurentunut. Opaspalvelutkin ovat menneet sille tasolle, ettei niistä enää kannata maksaa. Me olemme päätyneet muutamaan omatoimimatkaan näillä perusteilla ja ajatuksella: kunhan ei tule seuramatkaa kalliimmaksi.
Pizzaa ja pihviä saa kaikkialta lähes samoin ehdoin (laatu ehkä vaihtelee), joten niiden vertailu on hieman turhaa. Jos vain hotellin taso merkitsee ja syö lomakohteessa samaa kuin kotonakin, kannattaa ehkä suunnistaa todellisten halpamaiden lomakeskuksiin.
Minulle kreikkalainen kulttuuri ja ihmiset ovat sen verran plussaa lomalla, että halusin vain tuoda esille halvemmankin tavan viettää lomaa ko. maassa. - ei varmasti.
Halpojen omatoimimatkojen ajatus on kait perua Sterlingin kokeilusta parin vuoden takaa, kun edestakaisen suoran lennon Kreetalle sai parhaimmillaan alle satasella.
Olen samaa mieltä, ettei omatoimimatkailu tule halvemmaksi ainakaan pariskunnilla, noin yleisesti. Valinnanvaraa kylläkin on paljon enemmän (myös keskikesällä). Kun suuret matkanjärjestäjät ovat alkaneet keskittyä vain muutamiin kohteisiin ja niissäkin suuriin, perheille tarkoitettuihin, täyden palvelun hotelleihin, omatoimimatkailun tila on suurentunut. Opaspalvelutkin ovat menneet sille tasolle, ettei niistä enää kannata maksaa. Me olemme päätyneet muutamaan omatoimimatkaan näillä perusteilla ja ajatuksella: kunhan ei tule seuramatkaa kalliimmaksi.
Pizzaa ja pihviä saa kaikkialta lähes samoin ehdoin (laatu ehkä vaihtelee), joten niiden vertailu on hieman turhaa. Jos vain hotellin taso merkitsee ja syö lomakohteessa samaa kuin kotonakin, kannattaa ehkä suunnistaa todellisten halpamaiden lomakeskuksiin.
Minulle kreikkalainen kulttuuri ja ihmiset ovat sen verran plussaa lomalla, että halusin vain tuoda esille halvemmankin tavan viettää lomaa ko. maassa.Päin vastoin,luulisin meidän viettävän mukavan illan syöden kreetan herkkuja ja naukkaillessa paikallista viiniä siippojemme kera,kalliilla tai halvalla.
Monasti keskustelu vain menee siihen että toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä. Ja täälläkin saa monenmoista tieto joista jotkut ovat selvästi tarkoitushakuisia. Tai perustuvat vahvoihin tunteisiin. Kumpikaan ei ole eduksi keskustelulle.
Ja mistä sitä tietää vaikka tavattaisiin tietämättämme kreikan auringon alla. Elämä kun on tarua ihmeellisempi.
Hyvää lomaa,missä ikinä sitä vietätkin. Jassu! - PerheenÄiti!!
Halpojen omatoimimatkojen ajatus on kait perua Sterlingin kokeilusta parin vuoden takaa, kun edestakaisen suoran lennon Kreetalle sai parhaimmillaan alle satasella.
Minulle kreikkalainen kulttuuri ja ihmiset ovat sen verran plussaa lomalla, että halusin vain tuoda esille halvemmankin tavan viettää lomaa ko. maassa.keskusteluunne. Mutta olen hiukan eri mieltä muutamasta asiasta.
Ei suuret matkanjärjestäjät ole keskittyneet vain muutamiin kohteisiin. Näin tekevät juuri pienet matkanjärjestäjät. He keskittyvät juuri uusiin kohteisiin. Ja hyvä niin,vanhoille kreikan kävijöille löytyy uusia kohteita. Ja jos katsoo tämän kesän tarjontaa on siellä paljon uutuuksia juuri suurten matkanjärjestäjien listoilla.
Perheitä on mielestäsi suosittu. Olen eri mieltä. Neljän ihmisen matka on kuitenkin kalliimpi kuin kahden aikuisen. Hotellit ehkä suosivat meitä lapsiperheitä. Juuri siksi että olemme niin sidoksissa hotelliin. Äiti jätskiä,Äiti limua ja isille olutta. Koko perhe on naimisissa hotelliin. Te voitte tehdä edullisia ja kultturellia matkoja meidän tavisten ollessa altaalla. Voitte kehua kulttuuri käynneillänne altaalla suureen ääneen,kuten moni tekee.
Mitä taas tulee opaspalveluihin,en todella ymmärrä sinua. Ainakin meillä palvelu on pelannut. Ja kaikka asiat ovat luistaneet juuri ammattitaistoisten oppaiden ansiosta. Kuten viime matkallamme kun tarvitsimme lääkäriä perheen nuorimmalle.Siitä palvelusta kyllä kannatti maksaa.
Mutta jos matkustaa vain kahden hengen porukalla tilanne lienee toinen. - Mira!!
PerheenÄiti!! kirjoitti:
keskusteluunne. Mutta olen hiukan eri mieltä muutamasta asiasta.
Ei suuret matkanjärjestäjät ole keskittyneet vain muutamiin kohteisiin. Näin tekevät juuri pienet matkanjärjestäjät. He keskittyvät juuri uusiin kohteisiin. Ja hyvä niin,vanhoille kreikan kävijöille löytyy uusia kohteita. Ja jos katsoo tämän kesän tarjontaa on siellä paljon uutuuksia juuri suurten matkanjärjestäjien listoilla.
Perheitä on mielestäsi suosittu. Olen eri mieltä. Neljän ihmisen matka on kuitenkin kalliimpi kuin kahden aikuisen. Hotellit ehkä suosivat meitä lapsiperheitä. Juuri siksi että olemme niin sidoksissa hotelliin. Äiti jätskiä,Äiti limua ja isille olutta. Koko perhe on naimisissa hotelliin. Te voitte tehdä edullisia ja kultturellia matkoja meidän tavisten ollessa altaalla. Voitte kehua kulttuuri käynneillänne altaalla suureen ääneen,kuten moni tekee.
Mitä taas tulee opaspalveluihin,en todella ymmärrä sinua. Ainakin meillä palvelu on pelannut. Ja kaikka asiat ovat luistaneet juuri ammattitaistoisten oppaiden ansiosta. Kuten viime matkallamme kun tarvitsimme lääkäriä perheen nuorimmalle.Siitä palvelusta kyllä kannatti maksaa.
Mutta jos matkustaa vain kahden hengen porukalla tilanne lienee toinen.Kylä oppaat luovat tietyn turvan lomallesi. On joku jolta kysyä ja joku johin voit turvata kun tulee yllättävä tilanne.
Kyllä siitä palvelusta on aina kannattanut maksaa. Niin kauan sitä ei arvosta,ennen kuin sitä todella tarvitset. - kanssasi todella
Mira!! kirjoitti:
Kylä oppaat luovat tietyn turvan lomallesi. On joku jolta kysyä ja joku johin voit turvata kun tulee yllättävä tilanne.
Kyllä siitä palvelusta on aina kannattanut maksaa. Niin kauan sitä ei arvosta,ennen kuin sitä todella tarvitset.samaa mieltä. En ennen osannut arvostaa asiaa,enne kuin 1/2 vuotias lapsemme tarvitsi lääkärin palveluja.
Ilman oppaan napakkaa ja määrätietoista asennetta olisimme jonnottaneet lääkäriä kai tunteja. Nyt lääkäri sapui hotelliimme antoi lääkeet mukaan ja lomamme jatkui lähes normaaliisti. Kiitos ammattimaisen oppaan.
Eli turhaan heitä mollaatte. - vaikea ymmärtää
Minulle kreikkalainen kulttuuri ja ihmiset ovat sen verran plussaa lomalla, että halusin vain tuoda esille halvemmankin tavan viettää lomaa ko. maassa.ylimielisyyttäsi muita matkailijoita kohtaa. Joko joku ei osaa syödä oikeaa ruokaa oikeassa ravintolassa. Tai on typerys kun maksa opaspalveluista. Tai yö liian kalliisti.
Juuri kaltaisesi ylimeliset kaikkitietävät,pilaavat kaikki keskustelut ja loman.
Olet juuri niitä ihmisiä jotka ovat aina oikeassa. On vain minun totuuteni ,ei ole muita totuuksia.
Juuri sinunlaisten ihmiset pilaavat muidenkin loman. Perheenne lomanhan olet jo pilannut ennen sen alkamista.
Olet juuri samanlainen kuin eräs kanaemo altaalla,joka suureen ääneen kertoi missä olivat käyneet ja mihin kultturikohteisiin vielä olisi kerettävä lomalla.
Muu perhe olisi halunnut mieluummin viettä aikaa altaalla,sen näki kaikkien ilmeestä. Mutta kukaan ei uskaltanut väittää vastaa tämän matamin vaatimuksia.
Ilmeisesti olemme olleet samalla altaalla,säälin perhettäsi. - kreikankulkija
PerheenÄiti!! kirjoitti:
keskusteluunne. Mutta olen hiukan eri mieltä muutamasta asiasta.
Mutta jos matkustaa vain kahden hengen porukalla tilanne lienee toinen.Noh, kun on joutunut kolmena vuotena peräkkäin siirtymään omatoimiseen järjestelyyn, ottaa pannuun. Meikäläinen on sen verran mukavuudenhaluinen, että matkustaisi mieluummin muiden tekemillä järjestelyillä (ja takuilla). Matkatoimistot vaan hylkäsivät syystä tai toisesta hyväksi havaitsemamme kohteet.
Uusia kohteita ei Kreikkaan ole ilmestynyt suomalaisille matkanjärjestäjille sitten 90-luvun alun. Ei se ole uusi kohde, jos se on ollut pari vuotta pois juuri meidän matkatoimistolta.
Minulla ei ole koskaan ollut henkilökohtaista valittamista oppaiden suhteen, vaikka kerran onkin joutunut tulemaan toimeen vieraalla kielellä, kun konsernin suomalaista opasta ei ollut tavoitettavissa. Mutta kun katseli kaksi viikkoa krapulaansa joka päivä potevaa kaveria, joka ei saanut yksinkertaisiakaan asioita hoidettua, tuli surku avuntarvitsijoita. Lisää esimerkkejä voi lukea näiltä keskustelupalstoilta aika paljon.
Minun tulee ikävä vanhan Hassen-matkojen oppaita, jotka olivat asuneet paikkakunnalla vuosia, tunsivat kohteen ja sen tavat kunnolla, osasivat kertoa paljon sellaista, mitä ei kirjoista voi lukea. Nykyoppaita heitellään paikasta toiseen, joskus jopa kesken kauden kysymättä heidän mielenkiintoaan ko kohteen erikoisuuksiin.
Minusta se on opaspalvelujen huononnusta, kun lentokenttäbussissa ei eräillä toimistoilla ole enää opasta. En minä niitä tarvitse, mutta se kieltä taitamaton eläkeläismummo tai lapsikatrastaan kaitseva pariskunta voi olla pulassa yöllä jätettynä oudolle kadulle lukitun hotellioven vierelle.
Mitä tulee suurten (kansainvälisten) hotellikompleksien suosimiseen, se on tätä päivää. Se tappaa Kreikastakin vähitellen pienet yrittäjät, kun kaikki palvelut ovat saman aidan sisällä ja voitot menevät jollekin suurketjulle. - jussik-1
halvallakin kirjoitti:
pystyy matkustamaan. Lentää halpiksella johonkin eurooppaan,odottelee kentällä. Lentää sieltä halpiksella kreikkaan. Liftailee välimatkat tai ajelle paikallisbusseilla.
Ottaa huoneen ilman mukavuksia,jostain syrjästä. Ostaa ruuan kaupasta ja syo giros-pitoja. Kyllä varmasti tulee halvaksi.
Mutta minä ainakin haluan lomaltani hiukan enemmän,ja joudun myös siitä maksamaan.
Kävin muuten stekkaamassa sen alexian. Am luokitus kaksi aurinkoa . Samoin kävin tsekkaamassa hinnan hotellin kotisivuilta,piti kutinsa. Eli miten tasokas siis määritetään.
Joten huvila kreetalta uima-altaineen kaikkine mukavuuksineen 6-8:lle hengellä kesällä. 100€/vrk. Minäkin haluun sen osoiteen. Vai tuliko kirjoitettua muunneltua totuutta?
On se kumma miten jotkut vetävät herneen nenää aina kun keskustellaan kreikan hintatasosta. Pitää kai kysyä miksi?Just eilen tultiin tosta Geranista!
Giropita 2,10
olut kaupassa 0,5 L 1,12
olut tavernassa n 2,5
Pitsat 6 egee ja siitä ylöspäin
Appelsiinit 0,5/kg
Souvalaki hotellin raflassa 7 egee
vesi/hunaja meloonit alkaen 0,5 /kg
Pihvit oli alkaen 9 egee (possua) voi olla että jossain possua halvemmallakin
pippuripihvi hotellissa 16 egee - jussik-1
jussik-1 kirjoitti:
Just eilen tultiin tosta Geranista!
Giropita 2,10
olut kaupassa 0,5 L 1,12
olut tavernassa n 2,5
Pitsat 6 egee ja siitä ylöspäin
Appelsiinit 0,5/kg
Souvalaki hotellin raflassa 7 egee
vesi/hunaja meloonit alkaen 0,5 /kg
Pihvit oli alkaen 9 egee (possua) voi olla että jossain possua halvemmallakin
pippuripihvi hotellissa 16 egeeViime kesäiseen perkuleen Bulgarian matkaan verrattuna Kreikka tuntui paratiisilta taas vaihteeksi! Samana aikana meni 250 egee vähemmän kun bulsussa! Johon en ainakaan lähimpään 10 vuoteen meinaa jalallani astua! Oli se vaan niin persiistä!
- minävain79
jussik-1 kirjoitti:
Viime kesäiseen perkuleen Bulgarian matkaan verrattuna Kreikka tuntui paratiisilta taas vaihteeksi! Samana aikana meni 250 egee vähemmän kun bulsussa! Johon en ainakaan lähimpään 10 vuoteen meinaa jalallani astua! Oli se vaan niin persiistä!
Mikä hintataso on vuonna 2010
- valitettavasti nyt
minävain79 kirjoitti:
Mikä hintataso on vuonna 2010
karannut mopo käsistä hintojen suhteen. Yrittävät rosvota viimeisetkin eurot. Lisäksi nykyään ihan oikeastikin ryöstelevätkin jo Kreetalla.
- Tupsu000
hei!
Tietääkö kukaan paljonko ruokien hinnat on tällä hetkellä vuoden 2012 puolella? heinäkuussa olisimme matkalla kreetalle - ..kalispera...
Lidlissä on samat hinnat kun meillä paitsi oluet, viinit ja viinakset halpoja. Paikalliset isommat marketit hieman kalliinpia kun Lidl...tämä käy referenssistä. Eihän hintoja voi nostaa pilviin, koska silloin katkeaa oksa alta, eikä paikallisten ostovoima riitä. Isommissa kylissä ja kaupungeissa on parikertaa viikossa maalaismarkkinat josta saa edullisesti paikallisia elintarvikkeita, nehän pitävät kaupunkilaiset leivässä.
Tarvernahinnat ovat pikkasen ylempänä, mutta ei lähelläkään Suomen hintatasoa. Syksyllä soi vielä kaksi 30 EUR hintaan ihan hyvin. - hguj rfcdyht
Agii Apostolin alueella ravintolahinnat oli edullisia; kreikkalainen salaatti 4,9e, souvlaki 6,5e, moussaka 6,5e jne. Kahdelle illallinen esim kreikkalainen salaatti souvlaki 2*viinilasi noin 15e
- abc...
Agia Marinassa ihan kohtuuhintaista. Alkuruuat noin 2,5-4,5 €, lasten annokset 4,5-6€, pääruuat 6€:sta ylöspäin. Kannattaa kokeilla paikallisia herkkuja eikä syödä pelkkää pihviä ja ranskalaisia. Alkoholin hinnoista en osaa sanoa.
Ravintoloissa on pääasiassa hyvä ja ystävällinen palvelu.
Plataniaksessa, ainakin keskusaukion ravintoloissa, hinnat korkeammat ja palvelu huonompaa. - Agia Marina 26/2012
abc... kirjoitti:
Agia Marinassa ihan kohtuuhintaista. Alkuruuat noin 2,5-4,5 €, lasten annokset 4,5-6€, pääruuat 6€:sta ylöspäin. Kannattaa kokeilla paikallisia herkkuja eikä syödä pelkkää pihviä ja ranskalaisia. Alkoholin hinnoista en osaa sanoa.
Ravintoloissa on pääasiassa hyvä ja ystävällinen palvelu.
Plataniaksessa, ainakin keskusaukion ravintoloissa, hinnat korkeammat ja palvelu huonompaa.Agia Marinassa tosiaan hinnat kesäkuussa 2012 yllä olevan mainitsemaa tasoa, kunhan ei filettä halua syödä, vaan tyytyy paikallisiin ruokiin ja silppulihaan. Kannattaa myös pysyä pois rantakadun turistirysistä ja kiivetä yläkylän suuntaan. Plataniaksessa tämäkään ei tosin tuntunut auttavan, Agia Marinassa parempaa ja halvempaa.
Ravintolassa halvin viini 3e/0.5L ja olut 2.5e/0.5L.
Agia Marinan yläkylästä vähän Plataniakseen päin sijaitseva ravintola Veranta teki ennätyksen palvelussa. Maksetun pääruuan (noin 8 euroa) ja talon viinikarahvin (5 euroa) päälle tuli ilmaiseksi: alkuraki (n. 1dl), mezet, kreikkalainen salaatti, toinen karahvi viiniä, jälkiruoka ja loppuraki. Suosittelen.
- KreetaKreeta :)
Mihin lie me sitten satuttu syömään, mutta hinnat olivat jopa alempana tänä keväänä kuin mitä edellisenä keväänä... Viime keväänä Agia Marinassa ja tänä keväänä Plataniaksessa.
Pizzat ravintolassa (Vanilia) 7,5 €, niin ei se nyt hirveitä ole. Ja oli parasta ikinä syömääni pizzaa... Lammas oli myös hyvää ja halpaa. Tosiaankin sitkaat pippuripihvit ranskalaisineen on sieltä kalleimmasta päästä, ja huonoimmasta.
Lidlissä muutamat hinnat oli myös tulleet alaspäin, ihan nyt vaikka esimerkkinä niinkin ääliö juttu, ku cokis (jota lapset veti tosin ihan muutamia litroja, siksi varmaan jäi mieleen); viime vuonna 0,35 snt, tänä vuonna 0,27 snt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048