Naisille kysymys

50++

Kuinka moni on joutunut syömään hormooniläkkeitä kun on täyttänyt 50?Onko niissä mitään sivuvaikutuksia muutakun rintasyöpää?Olen saanut vaihdevuosien takia hormoonilääkettä ja 10 päivän jälkeen "särkee" toista munuaista,luulen että se on munuaisesta se särky koska siitä kohtaa on kipeä.

20

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti puskasta

kysyä sitä asiaa hoitavalta lääkäriltäsi.

• turvallisia

eipä se taida nyt johtua pillereistä. Minä halusin geelin ja kerran kolmessa kuukaudessa syödään terolut pillereitä. Jos jätän pois hikoilen kuin hevonen. kaikki kimakalvot kuivuu jos en käytä. Nostaa myös mielialaa. En ole onnekseni syönyt 60-70 luvulla olevia e pillereitä. Niissähän se rintasyöpä pommi oli. liian vähän aiheesta puhutaan. Kuunnella kannattaa itseään kuitenkin. Vaikutuksen ehkä tunnet paremmin 2-3 kk kuluttua. Ei ole kivaa kärsiä kiukkuisena.

• namisuku

...en ole syönyt hormoonil., Rakas Mieheni on saanut kärsiä...kivasti on kärsinytkin...riidat loppuu heti alkuunsa...minun typerät vaihdev.haasteloni...heh...nyt kyllä on Paljon Helpompaa=D
      Muutaman vuoden se viepi, se "ihmeellinen Olotila" , kun on kärttyisä, haastava, hikoileva, paleleva, itkuskeleva um jne...
      Sexi Auttaa, ainakin minua Auttoi Pahimman Yli=D

Munuaisista, kantsis mennä verikokeisiin. Syötkö jotain lääkettä (jatkuvasti), mikä voisi myös vaikuttaa kipuun munuaisten seudulla?
      Lekuriin, mars, mars=D

• ei auta koiratkaan

Seksi ei vaan taida sujua kuin auttavasti liukuvoiteilla. Kuivuupi paikat. Seksi halut taitaa olla niin ja näin jos ukko on saman ikäinen ja sama mikä alussakin.

• namisuku
        ei auta koiratkaan kirjoitti:

Seksi ei vaan taida sujua kuin auttavasti liukuvoiteilla. Kuivuupi paikat. Seksi halut taitaa olla niin ja näin jos ukko on saman ikäinen ja sama mikä alussakin.

...vitsi, enhän mä tyhmä tota tajunnut, tyhmä minä:(
        Me ollaan vaan NIIN Erilaisia...Huokaus...Onko Sama "Ukko"?

• kuivuuko?
        ei auta koiratkaan kirjoitti:

Kun vaihevuosiikään tulee niin kuivuuko alapää myös?Minulla alkoi 5kk sitten ne hikoilut ja kylmyyet,kuulemma olen siinä iässä (48).Mitäs siten jos kuivuu? huomaako sen?Auttakaa/neuvokaa minlaista ne vaivat on.Please.

• mieliala`

koheni heti ja elämäkin alkoi taas maistua paremmalta. Pirteys ja energisyys palasivat.

• Kaupunkilainen

Koska vain 20 % naisista selviää vaihdevuosista ilman oireita, olettaisin, että hormonien käyttäjien määrä on jossain 20 ja 80 prosentin välillä. Ainakin joka viides nainen joutuu niitä käyttämään, koska sen verran on niitä, joiden oireet ovat aivan sietämättömät.

Rintasyöpä EI OLE hormonihoidon sivuvaikutus! Hormonihoito SAATTAA hiukan LISÄTÄ rintasyövän RISKIÄ, mutta moninkertaisesti enemmän rintasyövän saamiseen vaikuttavat perimä ja elämäntavat. Ylipainoinen, tupakoiva nainen, jonka lähisukulaisia on sairastunut rintasyöpään, on paljon suuremmassa vaarassa sairastua kuin hoikka, tupakoimaton hormonienkäyttäjä, jonka suvussa tautia ei ole.

Hormoneilla on monenlaisia sivuvaikutuksia. Minulla ei onneksi ole ollut muita kuin ruokahalun lisääntyminen (jota oli kyllä ihan riittävästi ennestäänkin, kiitos vain) ja siitä johtuva 5-6 kilon painonnousu. Paino näyttäisi nyt tasaantuneen, koska tämän vuoden puolella on enää tullut reilu kilo lisää (viime syksynä tuli kilo kuukaudessa). Nyt yritän saada sitä putoamaan, koska ylipainoa on vähintään 14 kg.

• syödä

mitään tuotteita, eikä ollut minkäänlaisia epämiellyttäviä tuntemuksia, onneksi.

• ihanko totta?

miksi muuten on todella paljon naisia joilla ei ole muka mitään vaihdevuosi vaivoja. ei niin mitään. epänormaalia. kaikilla on. kukaan ei voi ohittaa tosiasiaa. voihan sitä vaalehdella itselleen.

• minun sulle
        ihanko totta? kirjoitti:

miksi muuten on todella paljon naisia joilla ei ole muka mitään vaihdevuosi vaivoja. ei niin mitään. epänormaalia. kaikilla on. kukaan ei voi ohittaa tosiasiaa. voihan sitä vaalehdella itselleen.

pitäisi valehdella, että on ollut sitä sun tätä.
        Tutkitusti n. kolmanneksella naisista EI ole mitään oireita. Usko huviksesi!

Ja ihan nainen olen, eipä ole ennen sinua kukaan sitä arvuutellut.

• kaikilla naisilla
        minun sulle kirjoitti:

pitäisi valehdella, että on ollut sitä sun tätä.
        Tutkitusti n. kolmanneksella naisista EI ole mitään oireita. Usko huviksesi!

Ja ihan nainen olen, eipä ole ennen sinua kukaan sitä arvuutellut.

se on,kuin myös sullekki et elä viitti olla mukamas joku muu.

• sä tunnet
        kaikilla naisilla kirjoitti:

se on,kuin myös sullekki et elä viitti olla mukamas joku muu.

kaikki naiset, ja heidän hormoninsa. :))
        Ihan vapaasti!

• lukenu
        sä tunnet kirjoitti:

kaikki naiset, ja heidän hormoninsa. :))
        Ihan vapaasti!

ja kuullu

• hormooni

Aloitin 46vuotiaana (ensi oire levottomuus),täytän vielä. Olen 64 v, tupakoinut 40v , lopetin 4kk sitten.Muistaakseni kolmessa viikossa elämä palasi hyväksi, saatuani hormonit. Sen muistan että olin onnellinen kun löytyi syy levottomaan oloon.

Ei olisi tullut elämästä elämisen arvoista ilman hormoneita. Sexi sujuu ja kaikki OK. Rintani tutkitutan vuosittain, ehkä liian usein.
      Nyt yli 60v joutuu kaikki tutkimukset meillä päin itse maksamaan, taisi olla 60e, se on 3 viikon tupakat!

• ihanko "hormoonia"

Mikset kysele 60 palstalla?

Toi on isottelua, Siis seksi ei todellakaan suju jos vaivat jyllää päällä, ja on monenmoisia vaihtoehtoja, jotkut ovat nuorena syöneet ns, kovia e-pillereitä eivätkä haluaisi enää hormonihoitoa.

Ihan kuin elvistelisit, oletko todella KÄRSINYT
        vaivoista?

Miksi se seksin korostus on niin tärkeää!
        Elämää on ilman sitäkin. Ja ikääkin on :)))

• Hormonilääke kirjoitetaan yhdellä oolla ja niitä on monenlaisia ja vaikuttavat monella eri tavalla, riippuen oireista. Siis kuinka kanssasi voisi kukaan keskustella hormonihoidoista, noin vajavaisilla tiedoilla, mitä annoit.

Siis mikä hormonilääke, ja mitä oireita tarkoitat? Ja noiden tietojen jälkeen, ehkä joku voisi sitten kirjoittaa sinulle edes jotain järkevää kommenttia omien kokemuksiensa perusteella. On siis täysin mahdotonta kommentoida mitään pelkistä "hormoonilääkkeistä".

Ja kipu jonka mainitsit, voisiko se olla kuitenkin munasarjoissa?

• Pirre*

naisista, on joutunut turvautumaan korvaushormonihoitoihin, joko sen tähden kun on jouduttu poistamaan kohtu ja munasarjat, tai pahojen menopaussioireiden takia.

Ihan iisiä, pilleri poskeen ja taas rulettaa, ei itketä eikä hikoiluta eikä muitakaan kummallisuuksia enää esiinny.. :)

Söin kymmenen vuotta ja lopetin lääkärin hienoisen kehoituksen johdosta, ja nyt en ole huomannut minkäänlaisia mummuilutaudin oireita itsessäni.

• HTZA

tällaiset jutut aina vakavasti?
      Vastaatte jollekin pennulle ihan asiaa?

• Pirre*

on ne pennutki joskus tässä iässä, - vaikkeivät sitä usko. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1374
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      52
      1316
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1095
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      119
      1035
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      65
      677
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      162
      634
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      538
    9. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      505
    10. Valehtelu

Oletko valehdellut kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      483
    Aihe