Tervehdys!
Tarvitsisin apua seuraavaan kysymykseen.Jos menen naimisiin ja minulla ei ole velkaa ja luottotiedot kunnossa, niin miten vaikuttaa tulevan aviomiehen velat, ulosotossa aika reilusti hoitamattomia maksuja, pysyykö velat miehen nimissä ja minä en joudu niistä vastuuseen?Minulla pieni perintöosuus mökistä, pääseekö miehen velkojat tähän osuuteen kiinni?
Apua kaivataan
8
800
Vastaukset
- nimittäin
jos liitto ei kestä, niin tasinkona joudut maksamaan ukon velkoja! Koska jos ei ole omaisuutta, niin tasinko summa ukkosi kohdalla on 0€ ja sinulla on vaikka omaisuutta 100 000€, niin joudut maksamaan ex ukollesi 50 000€ tasinkoa jolloin kummankin osuus on 50 000€!
Joten tee avioehto, jolla suljette pois toistenne avio-oikeudet! Toinen tilanne on sitten se, jos ukkosi heittää veivin kaivoon ennen sinua, niin silloin joudut maksamaan kuolinpesänä ukkosi velkoja. Eli testamentti ja avioehto ennen liittoa.- ......
Ei lesken tarvitse maksaa kuolleen velkoja. Velat maksetaan vainajan omiasuudesta. Jos sitä ei ole, niin se on sitten velkojan tappio.
- missään
nimessä avioidu ilman avioehtoa tai älä avioidu vielä ollenkaan,ennekö tuleva siippas on hoitanut ainakin osan veloistaan...ja miksi avioitua ensinkään noin epävarman miehen kaa.mieti vielä.
- luottiedottoman avokki,,,
Jos nyt menette naimisiin niin, kannattaa tehdä avioehto ja testamentti niinkuin edellä joku jo mainitsikin. mutta siinä vaiheessa kun menette naimisiin olette toisistanne elatusvelvollisia. Käytännössä tarkoittaa sitä että miehen maksuvaran katsotaan suurenevan koska olet vastuussa hänen elatuksestaan.
Meillä on niin että eletään virallisesti eriosoitteissa jo siksi että haluan hieman omaa tilaa ja kun molemmilla on lapsia ilmeni taloudellisia ongelmia. Esim se että kun molempien lapset oli päivähoidossa, laskut tuli vain minun nimellä ja siinä molempien lapset. Eli olin viime kädessä vastuussa hänen lapsen päivähoitopaikan maksamisesta kun yhteen osoitteeseen ei tule kuin yksi lasku.
Ja toiselta kun ei voi rahaa väkisinkään ottaa. Silloin ulos otto vei palkasta tietyn prosentin mukaan hänen tilistään. Ostin sittemmin asunnon, johon hän ei kirjoille tullut. Jos olisi tullut hänen asuinkustannuksensa olisi katsottu olevan puolet vastikkeesta ja koroista eli yhteensä n.150e/kk ja ulosotossa olisi katsottu maksuvaran lisääntyneen vaikka käytännössä niin ei olekkaan tapahtunut. tai sitten oisi pitänyt joku vuokrasopimuksen kaltanen kyhätä, ja minun maksaa saamastani "vuokrasta" veroa x.
Eli korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta ap:n tapauksessa katsottaisiin niin että he ovat toisistaan elatusvelvollisia ja ap:n tuloista johtuen miehen palkasta vietäisiin isompi osa ulosotossa. jolloin ap. olisi pääasiallinen elättäjä ja tavallaan myös maksaa tulevan puolison entisen elämän laskua. - ................
luottiedottoman avokki,,, kirjoitti:
Jos nyt menette naimisiin niin, kannattaa tehdä avioehto ja testamentti niinkuin edellä joku jo mainitsikin. mutta siinä vaiheessa kun menette naimisiin olette toisistanne elatusvelvollisia. Käytännössä tarkoittaa sitä että miehen maksuvaran katsotaan suurenevan koska olet vastuussa hänen elatuksestaan.
Meillä on niin että eletään virallisesti eriosoitteissa jo siksi että haluan hieman omaa tilaa ja kun molemmilla on lapsia ilmeni taloudellisia ongelmia. Esim se että kun molempien lapset oli päivähoidossa, laskut tuli vain minun nimellä ja siinä molempien lapset. Eli olin viime kädessä vastuussa hänen lapsen päivähoitopaikan maksamisesta kun yhteen osoitteeseen ei tule kuin yksi lasku.
Ja toiselta kun ei voi rahaa väkisinkään ottaa. Silloin ulos otto vei palkasta tietyn prosentin mukaan hänen tilistään. Ostin sittemmin asunnon, johon hän ei kirjoille tullut. Jos olisi tullut hänen asuinkustannuksensa olisi katsottu olevan puolet vastikkeesta ja koroista eli yhteensä n.150e/kk ja ulosotossa olisi katsottu maksuvaran lisääntyneen vaikka käytännössä niin ei olekkaan tapahtunut. tai sitten oisi pitänyt joku vuokrasopimuksen kaltanen kyhätä, ja minun maksaa saamastani "vuokrasta" veroa x.
Eli korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta ap:n tapauksessa katsottaisiin niin että he ovat toisistaan elatusvelvollisia ja ap:n tuloista johtuen miehen palkasta vietäisiin isompi osa ulosotossa. jolloin ap. olisi pääasiallinen elättäjä ja tavallaan myös maksaa tulevan puolison entisen elämän laskua.korjaisin sen verran tuota kirjoitusta, että oli parilla rahaa tai ei. velkaa tai ei. ovat he avioliittoon astuessaan eletusvelvollisia toisiaan kohtaan. siihen lakiin ei vaikuta ulosotto.
se jolla ei ole ulosotossa mitään, ei joudu maksamaan toisen velkoja ja hänen tulonsa eivät vaikuta ulosotossa olevan puolison velkoihin. taas avioliitto laissa sanotaan, että kumpikin aviopuoliso huolehtii omista veloistaan, jotka on tehty ennen avioliiton solmimista. jos on lapsia, se vaikuttaa alentavasti ulosoton kerta maksuun.
sama jos minä otan velkaa avioliiton aikana ja siinä on minun nimeni vaan. vastaan minä siitä yksin. jos otamme miehen kanssa yhdessä velkaa, vastaamme siitä yhdessä.
avioehto kannattaa ehdottomasti tehdä, koska se suojaa toisen omaisuuden. eikä sitä joudu jakamaan toiselle. esim erotessa. - tältä osin!
luottiedottoman avokki,,, kirjoitti:
Eli korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta ap:n tapauksessa katsottaisiin niin että he ovat toisistaan elatusvelvollisia ja ap:n tuloista johtuen miehen palkasta vietäisiin isompi osa ulosotossa. jolloin ap. olisi pääasiallinen elättäjä ja tavallaan myös maksaa tulevan puolison entisen elämän laskua.Ja toiselta kun ei voi rahaa väkisinkään ottaa. Silloin ulos otto vei palkasta tietyn prosentin mukaan hänen tilistään. Ostin sittemmin asunnon, johon hän ei kirjoille tullut. Jos olisi tullut hänen asuinkustannuksensa olisi katsottu olevan puolet vastikkeesta ja koroista eli yhteensä n.150e/kk ja ulosotossa olisi katsottu maksuvaran lisääntyneen vaikka käytännössä niin ei olekkaan tapahtunut. tai sitten oisi pitänyt joku vuokrasopimuksen kaltanen kyhätä, ja minun maksaa saamastani "vuokrasta" veroa x.
Sillä kyllä aviopuolisoilla on avioliittolain mukaan elatusvelvollisuus toisiinsa nähden. Joten ei olisi maksuvaran lisääntymistä katsottu ulosotossa, Eikä olisi tarvinnut tehdä mitään vuokrasopimusta, eikä maksella siitä veroja.
MUTTA HYVÄ ETTÄ SAIT UKON ULOS. vaikka väärilläkin tiedoilla, mutta kumminkin. - ihmettelijä*
En minäkään menisi yksiin ihmisen kanssa, jolla on moiset rästit taustalla. Seurstele ja katso alkaako hoitamaan asioitaan. Ja aina avioehdot peliin tämmöisen ihmisen kanssa.
- homohomnilupus
Hei, katso avioliittolaki 52§, 85§ ja 85 a§.
Tämä antaa hyvän pohdinnan kysymykseesi; mutta jos epäröit, mutta avioon haluat mennä, niin tee avioehto!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983