Apua kaivataan

Sirkka42

Tervehdys!
Tarvitsisin apua seuraavaan kysymykseen.Jos menen naimisiin ja minulla ei ole velkaa ja luottotiedot kunnossa, niin miten vaikuttaa tulevan aviomiehen velat, ulosotossa aika reilusti hoitamattomia maksuja, pysyykö velat miehen nimissä ja minä en joudu niistä vastuuseen?Minulla pieni perintöosuus mökistä, pääseekö miehen velkojat tähän osuuteen kiinni?

8

777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimittäin

      jos liitto ei kestä, niin tasinkona joudut maksamaan ukon velkoja! Koska jos ei ole omaisuutta, niin tasinko summa ukkosi kohdalla on 0€ ja sinulla on vaikka omaisuutta 100 000€, niin joudut maksamaan ex ukollesi 50 000€ tasinkoa jolloin kummankin osuus on 50 000€!

      Joten tee avioehto, jolla suljette pois toistenne avio-oikeudet! Toinen tilanne on sitten se, jos ukkosi heittää veivin kaivoon ennen sinua, niin silloin joudut maksamaan kuolinpesänä ukkosi velkoja. Eli testamentti ja avioehto ennen liittoa.

      • ......

        Ei lesken tarvitse maksaa kuolleen velkoja. Velat maksetaan vainajan omiasuudesta. Jos sitä ei ole, niin se on sitten velkojan tappio.


    • missään

      nimessä avioidu ilman avioehtoa tai älä avioidu vielä ollenkaan,ennekö tuleva siippas on hoitanut ainakin osan veloistaan...ja miksi avioitua ensinkään noin epävarman miehen kaa.mieti vielä.

      • luottiedottoman avokki,,,

        Jos nyt menette naimisiin niin, kannattaa tehdä avioehto ja testamentti niinkuin edellä joku jo mainitsikin. mutta siinä vaiheessa kun menette naimisiin olette toisistanne elatusvelvollisia. Käytännössä tarkoittaa sitä että miehen maksuvaran katsotaan suurenevan koska olet vastuussa hänen elatuksestaan.

        Meillä on niin että eletään virallisesti eriosoitteissa jo siksi että haluan hieman omaa tilaa ja kun molemmilla on lapsia ilmeni taloudellisia ongelmia. Esim se että kun molempien lapset oli päivähoidossa, laskut tuli vain minun nimellä ja siinä molempien lapset. Eli olin viime kädessä vastuussa hänen lapsen päivähoitopaikan maksamisesta kun yhteen osoitteeseen ei tule kuin yksi lasku.

        Ja toiselta kun ei voi rahaa väkisinkään ottaa. Silloin ulos otto vei palkasta tietyn prosentin mukaan hänen tilistään. Ostin sittemmin asunnon, johon hän ei kirjoille tullut. Jos olisi tullut hänen asuinkustannuksensa olisi katsottu olevan puolet vastikkeesta ja koroista eli yhteensä n.150e/kk ja ulosotossa olisi katsottu maksuvaran lisääntyneen vaikka käytännössä niin ei olekkaan tapahtunut. tai sitten oisi pitänyt joku vuokrasopimuksen kaltanen kyhätä, ja minun maksaa saamastani "vuokrasta" veroa x.

        Eli korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta ap:n tapauksessa katsottaisiin niin että he ovat toisistaan elatusvelvollisia ja ap:n tuloista johtuen miehen palkasta vietäisiin isompi osa ulosotossa. jolloin ap. olisi pääasiallinen elättäjä ja tavallaan myös maksaa tulevan puolison entisen elämän laskua.


      • ................
        luottiedottoman avokki,,, kirjoitti:

        Jos nyt menette naimisiin niin, kannattaa tehdä avioehto ja testamentti niinkuin edellä joku jo mainitsikin. mutta siinä vaiheessa kun menette naimisiin olette toisistanne elatusvelvollisia. Käytännössä tarkoittaa sitä että miehen maksuvaran katsotaan suurenevan koska olet vastuussa hänen elatuksestaan.

        Meillä on niin että eletään virallisesti eriosoitteissa jo siksi että haluan hieman omaa tilaa ja kun molemmilla on lapsia ilmeni taloudellisia ongelmia. Esim se että kun molempien lapset oli päivähoidossa, laskut tuli vain minun nimellä ja siinä molempien lapset. Eli olin viime kädessä vastuussa hänen lapsen päivähoitopaikan maksamisesta kun yhteen osoitteeseen ei tule kuin yksi lasku.

        Ja toiselta kun ei voi rahaa väkisinkään ottaa. Silloin ulos otto vei palkasta tietyn prosentin mukaan hänen tilistään. Ostin sittemmin asunnon, johon hän ei kirjoille tullut. Jos olisi tullut hänen asuinkustannuksensa olisi katsottu olevan puolet vastikkeesta ja koroista eli yhteensä n.150e/kk ja ulosotossa olisi katsottu maksuvaran lisääntyneen vaikka käytännössä niin ei olekkaan tapahtunut. tai sitten oisi pitänyt joku vuokrasopimuksen kaltanen kyhätä, ja minun maksaa saamastani "vuokrasta" veroa x.

        Eli korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta ap:n tapauksessa katsottaisiin niin että he ovat toisistaan elatusvelvollisia ja ap:n tuloista johtuen miehen palkasta vietäisiin isompi osa ulosotossa. jolloin ap. olisi pääasiallinen elättäjä ja tavallaan myös maksaa tulevan puolison entisen elämän laskua.

        korjaisin sen verran tuota kirjoitusta, että oli parilla rahaa tai ei. velkaa tai ei. ovat he avioliittoon astuessaan eletusvelvollisia toisiaan kohtaan. siihen lakiin ei vaikuta ulosotto.
        se jolla ei ole ulosotossa mitään, ei joudu maksamaan toisen velkoja ja hänen tulonsa eivät vaikuta ulosotossa olevan puolison velkoihin. taas avioliitto laissa sanotaan, että kumpikin aviopuoliso huolehtii omista veloistaan, jotka on tehty ennen avioliiton solmimista. jos on lapsia, se vaikuttaa alentavasti ulosoton kerta maksuun.
        sama jos minä otan velkaa avioliiton aikana ja siinä on minun nimeni vaan. vastaan minä siitä yksin. jos otamme miehen kanssa yhdessä velkaa, vastaamme siitä yhdessä.
        avioehto kannattaa ehdottomasti tehdä, koska se suojaa toisen omaisuuden. eikä sitä joudu jakamaan toiselle. esim erotessa.


      • tältä osin!
        luottiedottoman avokki,,, kirjoitti:

        Jos nyt menette naimisiin niin, kannattaa tehdä avioehto ja testamentti niinkuin edellä joku jo mainitsikin. mutta siinä vaiheessa kun menette naimisiin olette toisistanne elatusvelvollisia. Käytännössä tarkoittaa sitä että miehen maksuvaran katsotaan suurenevan koska olet vastuussa hänen elatuksestaan.

        Meillä on niin että eletään virallisesti eriosoitteissa jo siksi että haluan hieman omaa tilaa ja kun molemmilla on lapsia ilmeni taloudellisia ongelmia. Esim se että kun molempien lapset oli päivähoidossa, laskut tuli vain minun nimellä ja siinä molempien lapset. Eli olin viime kädessä vastuussa hänen lapsen päivähoitopaikan maksamisesta kun yhteen osoitteeseen ei tule kuin yksi lasku.

        Ja toiselta kun ei voi rahaa väkisinkään ottaa. Silloin ulos otto vei palkasta tietyn prosentin mukaan hänen tilistään. Ostin sittemmin asunnon, johon hän ei kirjoille tullut. Jos olisi tullut hänen asuinkustannuksensa olisi katsottu olevan puolet vastikkeesta ja koroista eli yhteensä n.150e/kk ja ulosotossa olisi katsottu maksuvaran lisääntyneen vaikka käytännössä niin ei olekkaan tapahtunut. tai sitten oisi pitänyt joku vuokrasopimuksen kaltanen kyhätä, ja minun maksaa saamastani "vuokrasta" veroa x.

        Eli korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta ap:n tapauksessa katsottaisiin niin että he ovat toisistaan elatusvelvollisia ja ap:n tuloista johtuen miehen palkasta vietäisiin isompi osa ulosotossa. jolloin ap. olisi pääasiallinen elättäjä ja tavallaan myös maksaa tulevan puolison entisen elämän laskua.

        Ja toiselta kun ei voi rahaa väkisinkään ottaa. Silloin ulos otto vei palkasta tietyn prosentin mukaan hänen tilistään. Ostin sittemmin asunnon, johon hän ei kirjoille tullut. Jos olisi tullut hänen asuinkustannuksensa olisi katsottu olevan puolet vastikkeesta ja koroista eli yhteensä n.150e/kk ja ulosotossa olisi katsottu maksuvaran lisääntyneen vaikka käytännössä niin ei olekkaan tapahtunut. tai sitten oisi pitänyt joku vuokrasopimuksen kaltanen kyhätä, ja minun maksaa saamastani "vuokrasta" veroa x.

        Sillä kyllä aviopuolisoilla on avioliittolain mukaan elatusvelvollisuus toisiinsa nähden. Joten ei olisi maksuvaran lisääntymistä katsottu ulosotossa, Eikä olisi tarvinnut tehdä mitään vuokrasopimusta, eikä maksella siitä veroja.

        MUTTA HYVÄ ETTÄ SAIT UKON ULOS. vaikka väärilläkin tiedoilla, mutta kumminkin.


      • ihmettelijä*

        En minäkään menisi yksiin ihmisen kanssa, jolla on moiset rästit taustalla. Seurstele ja katso alkaako hoitamaan asioitaan. Ja aina avioehdot peliin tämmöisen ihmisen kanssa.


    • homohomnilupus

      Hei, katso avioliittolaki 52§, 85§ ja 85 a§.
      Tämä antaa hyvän pohdinnan kysymykseesi; mutta jos epäröit, mutta avioon haluat mennä, niin tee avioehto!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe