Kun kävelet rovakatua tai mitä muuta katua hyvänsä, niin aina näet vain tupakin natsoja ja tulitikun pätkiä.
Esim. australiassa saa sakon roskaamisesta.
Meillä sitä saa roskittaa tupakin tumpeilla joka paikan ilman, että siitä seuraa mitään.
Olen monesti huomauttanut tupakin natsojen heittäjälle ja aina on vastaus ollut, mitä se sulle kuuluu, mitä mä teen.
Yhdessä tapauksessa jätkä oli raskaana olevan naisensa kanssa sampokeskuksen edessä röökillä ja en malttanut olla huomauttamatta, että elä heitä sitä jämääs maahan, kun siinä on roskis ihan vieressä. Mainitsin myös, että raskaana olevan naisen ei pidä tupakoida.
Jätkähän lähti tulemaan päälle ja minun täytyi kiirehtiä sisään sampokeskukseen.
Sampopankin edessä ravattikaulainen herra, varmaan pankin työntekijä heitti tupakin jämänsä portaiden edustalle jolloin huomautin asiasta.
Kas kummaa, miekkonenhan kumartui poimimaan tupakin natsan maasta ja kiikutti muutaman meterin päässä olevaan roska-astiaan.
Siinä se jupisi, että ensikerran minulle joku tälläisestä huomauttaa.
Tupakointi kulttuuri on meillä perseestä, johtuen siitä, että vaikka esim. autoissa on tuhkakupit, niin sinne ei sitä syöpäkäärylettään laitetan koskaan, vaan aina heitetään ulos auton ikkunasta.
Rovakadulle on laitettu sellaiset tolpat, jonne sen röökinsä saa laitettua, vaan harva viitsii niitä sinne panna, vaan helpointa on heittää se jämä kaaressa kadulle.
Ja minä kun en tälläistä sottaamista hyväksy, vielä vähemmän käsitän, kun itse en roskaa millään lailla.
Minulle on tärkee´ää laittaa roskat asianomaisiin roskapönttöihin.
Seuraappa huviksesi rovakadulla ja sampoaukiolla, miten tupakoitsijat käyttäytyy. Nehän on kuin siat, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä ympäristön siisteydestä.
Katseleppa illalla, miten nuoriso huudattaa niitä autoissaan niitä pahuksen mööpelitä ja tupakoivat autossa ja kittaavat kaljaa. Sitten tietysti vedetään röökiä posket lommolla ja heitellään kaikki roskat ja tupakin jämät ulos kadulle.
Mikä tulonlähde olisikaan valtiolle ja kaupungille, kun salapoliisit alkaisi sakottamaan näitä roskaajia.
Sopiva summa olisi 50€ tupakin tumpin heittämisestä kadulle. Olen täysin varma, että kun eduskunnassa tajuttaisiin alkaa säätämään lakia ympäristön roskaajille ja sakot, niin nämä tupakin polttajat oppisivat käyttäytymään.
Samahan se on senkin purukumin jauhamisen kanssa.
Se sylkästään niin ikään kadulle ja sinne se liimautuu kiinni.
Ja sitten vielä se sylkeminen ja räkiminen.
Tupakoiva nuorisoporukka räkii ja sylkee ja sitten ne itse niitä tallaa.
Seisoskellaan ja syljeskellään kadun kulmassa ja koko ajan räkä lentää.
Miksei asialle tehdä mitään? Muualla maailamssa ei tälläinen sotkeminen tulisi kysymykseenkään,australia yhtenä esimerkkinä.
Minunkait ei tarvitse sotkea, eikä sylkeä, eikä heitellä roskaa, sillä en tupakoi ja inhoan kaikkia tupakoitsijoita siksi, kun he ei osaa sen tupakkinsa kanssa käyttätyä, vanan ollaan sikoja.
Kun katselee rakennustyömaata, niin joka jätkällä siellä rööki savuaa, samoin rekkakuskeilla ja kaikilla autonkuljettajilla.
Näyttää olevan niin, että nämä ammatinharjoittajat eivät kestä olla kyseisissä töissä ilman röökin vetoa.
En viihdy tässä rovaniemi nimisessä kaupungissa. Keskustassa käyn vain kun on pakko. Minua ärsyttää, kun joka paikassa vedetään röökiä ja viskotaan jätökset räkäsylkien kera kadulle.
Sikamaista porukkaa, vaan niin taitaa olla kautta suomen niemen.
Milloin aletaan roskaamisesta sakottaa
10
570
Vastaukset
- mieltä kanssasi
olen. Roskaajille sakko, 50€ on ihan sopiva. On myös erittäin ärsyttävää kun ihmiset mäiskyttävät purukumia, eivätkä kehtaa niitäkään roskiin heittää vaan sylkevät kadulle. Se sitten todennäköisesti tarttuu jonkun kenkään.
on ERITTÄIN ruman näköistä kun ihmiset puree purkkaa suu auki, eikö mitään tapoja ole opetettu- kamalata
... koirankakat sotkee jokapaikan, autojen pakokaasut saastuttaa ilman, karkkipapereita lojuu jokapaikassa, yliviritettyjen autojen ja mopojen äänet aiheuttaa äänisaastetta, pikkuvauvat itkee ja parkuu ja korvat särkyy, kamalat äidit imettää vauvojaan julkisilla paikoilla, hajuvesien ja partavesien tuoksut aiheuttavat hengenahdistusta, naapurissa laitetaan käryävää ruokaa ja koko rappukäytävä haisee, puliukot (ja muutkin ukot) pissii pitkin katuja, hevostallit saastuttaa vedet, lehdet tippuu syksyllä puista ja roskaavat joka paikan, moottorikelkat ja -veneet pilaavat luonnon, lentokoneet ja suihkukoneet rikkovat tärykalvot ja haittaavat otsonikerrosta, nuoriso juhlii, sotkee ja mellastaa viikonloppusin pitkin katuja, narkkarit jättää tautisia piikkejään puistikoihin, turistit tuhoaa alkuperäisyyden ja luonnollisuuden, auringonpaiste aiheuttaa ihosyöpää, mummot ruuhkauttaa markettien kassajonot, naapurit kyräilee, anoppi nalkuttaa, puoliso juoksee vieraissa, ruoka kallistuu, verot kiristyy, ... tulikohan nyt kaikki kerralla, ettei tarvi jokaisen erikseen valittaa?
- Yksi jäi
kamalata kirjoitti:
... koirankakat sotkee jokapaikan, autojen pakokaasut saastuttaa ilman, karkkipapereita lojuu jokapaikassa, yliviritettyjen autojen ja mopojen äänet aiheuttaa äänisaastetta, pikkuvauvat itkee ja parkuu ja korvat särkyy, kamalat äidit imettää vauvojaan julkisilla paikoilla, hajuvesien ja partavesien tuoksut aiheuttavat hengenahdistusta, naapurissa laitetaan käryävää ruokaa ja koko rappukäytävä haisee, puliukot (ja muutkin ukot) pissii pitkin katuja, hevostallit saastuttaa vedet, lehdet tippuu syksyllä puista ja roskaavat joka paikan, moottorikelkat ja -veneet pilaavat luonnon, lentokoneet ja suihkukoneet rikkovat tärykalvot ja haittaavat otsonikerrosta, nuoriso juhlii, sotkee ja mellastaa viikonloppusin pitkin katuja, narkkarit jättää tautisia piikkejään puistikoihin, turistit tuhoaa alkuperäisyyden ja luonnollisuuden, auringonpaiste aiheuttaa ihosyöpää, mummot ruuhkauttaa markettien kassajonot, naapurit kyräilee, anoppi nalkuttaa, puoliso juoksee vieraissa, ruoka kallistuu, verot kiristyy, ... tulikohan nyt kaikki kerralla, ettei tarvi jokaisen erikseen valittaa?
Naapurin kuseminen pönttöön..lorina keskeyttää yöunet. Sukulaiset ei tuo omia liinavaatteita, vettä kuluu ja ympäristö saastuu pesuaineesta. Kyttääjät aiheuttavat päänsärkyä. KYLLÄ ROVANIEMELLÄ ON SURKEAA ASUA!!! Kannattais varmaan muuttaa Hesaan. Siellä ei varmaan ole mitään edellälueteltuja ongelmia!
- on se, kun nämä
Yksi jäi kirjoitti:
Naapurin kuseminen pönttöön..lorina keskeyttää yöunet. Sukulaiset ei tuo omia liinavaatteita, vettä kuluu ja ympäristö saastuu pesuaineesta. Kyttääjät aiheuttavat päänsärkyä. KYLLÄ ROVANIEMELLÄ ON SURKEAA ASUA!!! Kannattais varmaan muuttaa Hesaan. Siellä ei varmaan ole mitään edellälueteltuja ongelmia!
kieli poskella läähättävät lenkkeilijät puhaltavat sisään hengittämänsä ilman täysin estoitta ulos suu apposen avoinna. Edes kättä he eivät laita suunsa suojaksi, kuten kaikissa hyvän käytöksen oppaissa opetetaan tekemään aivastuksen tai yskähdyksen tullessa. Ajatelkaahan, mitä kaikkia bakteereja he näin ympäristöönsä levittävät!
Lenkkeilijöille suojamaskit!
- ei missään
nimessä saa heittää roskikseen. Niille on yleensä varattu omia tuhkakuppeja. Jos olet kehoittanut näin toimimaan, olet syyllistynyt rikokseen. Olet nimittäin yllyttänyt tupakanpolttajaa harjoittamaan pyromaniaa. Pistäppäs nimesi vielä esille, että saamme sinut edesvastuuseen!
- samaa mieltä
Ei kuitenkaan paperiroskakoreihin vaan tumpeille tarkoitettuihin.
Itse en uskaltaisi alkaa huomauttelemaan asiasta.
Turpaansa siitä saa ennenpitkää.
Poltan kyllä itsekin mutten paisko natsoja minne sattuu. Olen kai siitäkin merkillinen tapaus että minulla on kuiva suu eikä tarvitse räkiä. - räkä-eppu
kun vetää sieraimista kaiken rään suuhun ja poksauttaa kadulle.. näin säästyy paperia
- katselkaapa
esim koulujen pihoja.Esim syväsenvaaran ala-asteella ei ole pihalla yhtään roskista. Aika uskomatonta ja sama juttu on myös Nivavaaran ala että yläasteella.Eniten ihmetyttää se kun levähdyspaikkojen roskisten taakse piilotetaan akut ym ongelmajätteet.Surkuhupaisaa oli löytää kerran vaikea kulkuisen tienvarrelta jääkaappi ja hella.Lähimpään asuinrakennukseen oli sieltä matkaa yli 50 km.Olisi selvinnyt varmasti halvemmalla viemällä ne Ekopisteeseen joka on ilmainen ja autossakin olisi muutama lommo pohjassa vähemmän.
- arska
katselkaapa kirjoitti:
esim koulujen pihoja.Esim syväsenvaaran ala-asteella ei ole pihalla yhtään roskista. Aika uskomatonta ja sama juttu on myös Nivavaaran ala että yläasteella.Eniten ihmetyttää se kun levähdyspaikkojen roskisten taakse piilotetaan akut ym ongelmajätteet.Surkuhupaisaa oli löytää kerran vaikea kulkuisen tienvarrelta jääkaappi ja hella.Lähimpään asuinrakennukseen oli sieltä matkaa yli 50 km.Olisi selvinnyt varmasti halvemmalla viemällä ne Ekopisteeseen joka on ilmainen ja autossakin olisi muutama lommo pohjassa vähemmän.
vasta oli lehdessä ilmoitus varastettu akkuja 5 tonnia tiedosta joka johtaa voron jäljille maksetaan palkkio Haloo akut ottaa lapin akku veloituksetta talteen saa jättää liikkeen eteen varatulle paikalle (sisältää lyjyä joka maksaa sekin)
- AnonyymiUUSI
Homo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2213212Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3362863Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.761810Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e601738Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?541610- 1221396
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,111382Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee171300Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4391293- 1061276