Noin 3 vuotta olen ollut valtion määräaikaisissa työsuhteissa. Työ ei kiinnosta pätkääkään ja palkka on naurettavat 2000e/kk! On minulla oma toimistohuone ja otan asiakkaita vastaan puku päällä..jee-jee! Vaikka olen osana "järjestelmää" olen sisimmissäni järjestelmää vastaan. Teen töitäni noin 30% tehoilla ja silti se on virastossani huipputehokasta vauhtia! Työtoverini ovat kaikki yli 5-kymppisiä ja meno pölyistä (itse olen 30).
Kilpailua ei ole eikä toimintaa tai työtapoja voi kehittää, kun päätökset ja johto on viimekädessä Arkadianmäellä. Kehityskeskustelut ovat ennalta kaavoitettuja läpihuutojuttuja jossa jokaisella virkailijalla on identtinen lopputulos (copypastea).
Mutta on siitä jotakin iloakin kun työt ovat kuin aikuisten päivähoitopaikkoja. Voi keskittyä vapaa-ajalla vapaa-aikaan. Itse pelailen nettipokeria ja viimeisen vuoden tulot ovat yli 80 000 euroa. Kun työkaverit valittavat valtion pieniä palkkoja en viitsi mainita kotiutavani kerran kuussa noin 5000euroa (verovapaana!!). Verovapus johtuu siitä että Suomen valtio ei pidä pokeria taitopelinä vaan olen käytännössä joka kuukausi sattunut voittamaan lotossa 5 oikein. Sehän sopii minulle. Ja itse olen kaikki oppirahani maksanut, joten miksi siitä valtiolle pitäisi maksaa?
Eli summasummarun...istun virastossa, haukottelen ja hymyilen sille että palkkapäivä onkin minun kohdalla 15. päivän lisäksi myös kuukauden viimeinen päivä.
Kesälomaa valtio ei minulle suo, koska on näppärästi hoitanut määräaikaisuuteni ettei vaan kerry liikaa lomia. Mutta enpä ole kertonut valtiolle tämän pätkän jälkeen lähteväni Afrikkaan ja Intiaan chillailee biitsille vuodeksi.
Koettakaahan kaikki jaksaa hyvissä ja huonoissa duuneissanne;)
Virastossa pölyttyy
go go all in
1
584
Vastaukset
- Unohdettu_Työtön
Niin... elikkäs jos sulla on noin tylsää ni luuleks mulla työttömänä, alle viis hunttia kuussa ansaitsevana on jotenki rikkaampaa vai :/ Mun puolesta voidaan vaihtaa osia vaiks heti huomen!! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082