Virastossa pölyttyy

go go all in

Noin 3 vuotta olen ollut valtion määräaikaisissa työsuhteissa. Työ ei kiinnosta pätkääkään ja palkka on naurettavat 2000e/kk! On minulla oma toimistohuone ja otan asiakkaita vastaan puku päällä..jee-jee! Vaikka olen osana "järjestelmää" olen sisimmissäni järjestelmää vastaan. Teen töitäni noin 30% tehoilla ja silti se on virastossani huipputehokasta vauhtia! Työtoverini ovat kaikki yli 5-kymppisiä ja meno pölyistä (itse olen 30).
Kilpailua ei ole eikä toimintaa tai työtapoja voi kehittää, kun päätökset ja johto on viimekädessä Arkadianmäellä. Kehityskeskustelut ovat ennalta kaavoitettuja läpihuutojuttuja jossa jokaisella virkailijalla on identtinen lopputulos (copypastea).
Mutta on siitä jotakin iloakin kun työt ovat kuin aikuisten päivähoitopaikkoja. Voi keskittyä vapaa-ajalla vapaa-aikaan. Itse pelailen nettipokeria ja viimeisen vuoden tulot ovat yli 80 000 euroa. Kun työkaverit valittavat valtion pieniä palkkoja en viitsi mainita kotiutavani kerran kuussa noin 5000euroa (verovapaana!!). Verovapus johtuu siitä että Suomen valtio ei pidä pokeria taitopelinä vaan olen käytännössä joka kuukausi sattunut voittamaan lotossa 5 oikein. Sehän sopii minulle. Ja itse olen kaikki oppirahani maksanut, joten miksi siitä valtiolle pitäisi maksaa?
Eli summasummarun...istun virastossa, haukottelen ja hymyilen sille että palkkapäivä onkin minun kohdalla 15. päivän lisäksi myös kuukauden viimeinen päivä.
Kesälomaa valtio ei minulle suo, koska on näppärästi hoitanut määräaikaisuuteni ettei vaan kerry liikaa lomia. Mutta enpä ole kertonut valtiolle tämän pätkän jälkeen lähteväni Afrikkaan ja Intiaan chillailee biitsille vuodeksi.
Koettakaahan kaikki jaksaa hyvissä ja huonoissa duuneissanne;)

1

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohdettu_Työtön

      Niin... elikkäs jos sulla on noin tylsää ni luuleks mulla työttömänä, alle viis hunttia kuussa ansaitsevana on jotenki rikkaampaa vai :/ Mun puolesta voidaan vaihtaa osia vaiks heti huomen!! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      140
      8583
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1413
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      60
      1189
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1185
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1067
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      139
      1020
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      795
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      788
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      771
    10. 42
      706
    Aihe