Rahkaan makua?

Alotteleva

Mitä laitatte rahkan sekaan että sen saa syötyä? Siitä sais hyvin proteiineja, mut en tiedä mitä sinne laittas.

27

12964

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KOKEMUSTA ON

      Laita rahkan sekaan marjoja esim. mansikoita tai mustikoita ja vähän makeutusainetta. Itse tein marjarahkaa melkein päivittäin kun kävin säännöllisesti kuntosalilla. Maistui myös lapsillekkin paremmin kuin kermarahkaseokset!

      • nervi

        Mehukeittokin on hyvää rahkan kanssa.


    • lisää rahkaa

      itse sekoitan rahkaan milloin mitäkin marjoja tai hedelmiä ja hiukan sokeria. mutta esim ananas, banaani ja ehkäpä kiivikin ovat sen verran imeliä ettei ne hyvin rahkan sekaan sotkettuina tarvitse mitään sokereita lisäksi.

      usein keitän myös sekahedelmistä kiisseliä ja syön sitä rahkan kanssa. Ehkäpä jopa parasta!

      • rahka rules...

        Suosittelen ihan aluksi jättämään ne makeutusaineet ja sokerit, makuun tottuu tosi nopeesti, jopa jää koukkuun...

        Tällä hetkellä oma suosikkini rahkan kaveriksi on jääkylmä mango- piltti:) Kannattaa myös kokeilla paria lusikallista raejuustoa esim. marjarahkaan, vähän niinkun se kaupan cottifrutti, pitää nälkää hyvin. Paksu, kylmä itsekeitetty luumukiisseli ja päälle muutama lusikallinen maustamatonta rahkaa on kans mun suurta herkkua. Ja pakastealtaasta löytyvä ruusunmarjasose, ihanan raikasta kun sekoittaa vielä jäisenä joukkoon.

        Suolainen vaihtoehto joka on usein mun iltaruisleivällä: sekoita 1prk tonnikalaa, 4rkl raejuustoa ja 4rkl rahkaa sekä ruohosipulia rouhittua mustapippuria. Nam.

        Näissä vaan mielikuvitus taitaa olla rajana...:)


      • pakeste ruot
        rahka rules... kirjoitti:

        Suosittelen ihan aluksi jättämään ne makeutusaineet ja sokerit, makuun tottuu tosi nopeesti, jopa jää koukkuun...

        Tällä hetkellä oma suosikkini rahkan kaveriksi on jääkylmä mango- piltti:) Kannattaa myös kokeilla paria lusikallista raejuustoa esim. marjarahkaan, vähän niinkun se kaupan cottifrutti, pitää nälkää hyvin. Paksu, kylmä itsekeitetty luumukiisseli ja päälle muutama lusikallinen maustamatonta rahkaa on kans mun suurta herkkua. Ja pakastealtaasta löytyvä ruusunmarjasose, ihanan raikasta kun sekoittaa vielä jäisenä joukkoon.

        Suolainen vaihtoehto joka on usein mun iltaruisleivällä: sekoita 1prk tonnikalaa, 4rkl raejuustoa ja 4rkl rahkaa sekä ruohosipulia rouhittua mustapippuria. Nam.

        Näissä vaan mielikuvitus taitaa olla rajana...:)

        jätän kun en omista pakastinta, mutta se ei kuulu tähän,luempa nuo muutkin


    • eräs vain

      Itse sekoitan rahkaan rasvatonta jugurttia (on muuten tosi hyvä yhdistelmä) tai sitten purkin ananasta.
      Joskus pakastevadelmia ja vähän hunajaa.
      Vain mielikuvitus rajana.

      • VHH-Tytsy

        Minä en makeutta kaipaa sillä olen alakarpien alimmainen karppi akka, sitten reseptiin. Vatkaan runsaasti kermaa vaahdoksi ja reilu nokare rahka voi seosta sekaan, nautitaan punaisten ja mustien viinimarjojen kera pinnalle ripottelen paahdettuja pähkinöitä rouheena. Tätä voi huoleti syödä enemmänkin, sillä me VHH:laiset emme laske kaloreita koska ne vain laihduttaa meitä oikeaoppisia:)


      • kovin vähähiilihydraattinen suositus laittaa hunajaa rahkan joukkoon. Taisit erehtyä palstasta. Jälkiruokapalstat ja makeat herkut ovat erikseen. Eihän rahka tarvitse muuta kuin vadelmia ja kuohukermaa joukkoon. VHH:lla ei tarvitse mitään sokeria tai hunajaa. Marjojen makeus riittää.


    • herkkua

      Desi kuohukermaa 250 gramman rahkapurkilliseen, tavallisesti en vaahdota sitä. Lisäksi marjoja.

      Toisinaan käytän kookosmaitoa. Sen vaahdotan, onnistuu hyvin kun kookosmaito on kylmää. Tölkillinen puolta rahkakiloa kohti. Tällöin joukkoon sopivat parhaiten happamat marjat.

    • ilman mitään..

      mutta jos välttämättä haluaa, voi saada lisää kaloreita ja makua terveellisistä marjoista..

    • rahkaherkkuun diettaajalle

      Itse syön päivittäin rahkaa osana kuntosaliruokavaliota.
      En lukenut kaikkia viestejä,joten voi olla saman toistoa. Tässä muutama vinkki:

      - sokerittomat marjakeitot nestemäistä makeutusainetta ( pari tippaa riittää)
      - puolikas appelsiini tai ananaspurkki ilman liemiä, kun laittaa koko sotkun tehosekottiimeen
      -fun ligt-mehua (monia eri makuja, esim.mansikka-vadelma on tosi hyvä).

      Kaikki em. on hyvä sekottaa, niin happamuus vähenee - toivottavasti maistuu! : )

    • Hyväää

      En lukenut aikaisempia viestejä, tämä vinkki saattaa olla jo noissa. Mielestäni rahkaan antaa parhaimman maun ananasmurska. Ei lisätä sokeria. Olen joskus laihdutellut tän mössön avulla!Nam!

    • mehua :)

      Itse syön rahkani hedelmien ja Fun Light mehun kanssa :) Kuorin ja viipaloin kiiwin ja banaanin, sekaan pieni loraus Fun Light- mehua (itse käytän vadelma- mehua) ja purkillinen rahkaa ja kaikki sekaisin tehosekoittimella tai sauvasekoittajalla. Siitä tulee vähän niin kuin smoothie joka on terveellistä ja vielä hyvän makuistakin :) Voit kokeilla muitakin hedelmiä, marjoja ja mehuja oman maun mukaan :) Tsemppiä!!

      • vois käyttää...

        jää se yököttävä teollisen makeen maku klitalakeen...eikä oo edes terveellistä kun on keinoinen...siis ei ooo luonnontuote..


    • marmaladee

      Mun perusaamiainen:
      rahkapurkki maitoa vadelmia mustikoita
      = sauvasekoittimella muusiks

      Niin hyvää!!!

    • lisää...

      Vaikkakin samaan hedelmä/marja-teemaan, nimittäin granaattiomena. Se on itsessään jo aika makea, ainakaan itse en sokeria sen lisäksi kaipaa, vaikken rahkasta niin paljon pidä, että sanoisin olevan paljaaltaan (maultaan) hyvää. Toimii myös yhdessä karpaloiden kanssa (esim. 0,5l litraa rahkaa, 1 granaattiomenan siemenet, 100g karpaloita), mielestäni hyvä yhdistelmä makeaa ja hapanta.

      • ELLE26

        Kermaa ja vadelmia kun laittaa niin johan maistuu! ;)


    • HooVHH
    • >Hedvikke

      Vadelman makuista Funlight mehutiivistettä laitan mä rahkan sekaan ja hyvää on

    • rahkamo

      Vähän vaihtelee, mut tällä hetkellä oon eniten koukussa rahka mehukeitto- yhdistelmään. Sit vielä sekaan vähän kaurahiutaleita/mysliä, niin hyvää on :)

    • J
    • Milou 75

      Ei se kyllä kovin vähähiilihydraattista ole, jos rahkaan laitetaan hedelmiä tai mysliä. Itse laitan marjoja tai sokeritonta mehukeittoa.

    • -

      Rahkaan yleensä laitan joko purkiin ananasta tai sekahedelmiä. Mutta nyt kun aloitin ketoosin niin sekoitan sokeritonta Funlightia. Makuja on paljon ja menettelee ihan hyvin.

    • Smetanahomo

      Vhh:lla ei syödä mitään rahkoja, rahkat on neideille. Vhh:lla syödään päivittäin reilusti smetanaa puolukoiden kanssa vittuuntunut ilme naamalla.

    • kuultujo

      Smetanahomo, suksi jo kuuseen :)

    • karppaaaaja

      Itse käytän rahkan sijasta Lidl:in kreikkalaista jugurttia alle 3 g HH ja sekoitan heraproteiinijauheeseen. Esimerkiksi suklaabanaani on hyvä tai minttusuklaa. Myös mansikkajauheesta tulee hyvää. Maistuu aivan kuin rahkalle! Tosi hyvää!

    • stevia FREE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      255
      2373
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1579
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      136
      1354
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1214
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe