Huomenta kaikki vielä hengissä olevat. Minäkin olen, vaikka eilen taas meinasin kuolla. Suojatie on vaaran paikka, älkää koskaan luottako siihen, että auto pysähtyy. Tosiaan eilen auto tahtoi väkisin ajaa päälle suojatiellä. Sain onneksi väistettyä. Sitten kaiken kukkuraksi autoilija näyttää eleillään, että olisin ollut syypää tapahtuneeseen. Tuo liikenne on muutoinkin mennyt aika hurjaksi. Kaahaillaan ihan älyttömästi, vaikka luulisi, että polttoaineen hinnan nousu jo hillitsisi menoa, mutta näyttää käyneen toisin. Itse yritän huomioida autolla ajaessani myös rullaluistelijat. Turvallista kesää kaikille teille.
Vaaran paikka
8
1010
Vastaukset
- linkissä
pyöräilijälle kävi huonommin.
http://www.cnn.com/2008/WORLD/americas/06/02/mexico.bikers.ap/index.html- pelkäänpahinta
Sama voi tapahtua myös Forssan Suvi-illassa tai muualla, missä kisataan autojen seassa!
- Eki.
viimeisestä kerrasta on jo lähes 3 vuotta. Suojatiellä vihreillä valoilla vastaantuleva auto kääntyi suoraan eteen. Tämäkin kuljettaja oli sistä mieltä että syyllisiä ollan molemmat(50%/50%) - no vakuutusyhtiö toki ratkaisi asian siten että autoilija olisi ollut väistämisvelvollinen ja täten ainoa syyllinen - tätä pidemmälle ei autoilija asiaa vienyt...
Tosi asiassa jokaisella lenkillä voisi jättäytyä auton alle syyttömänä 2-10 kertaa - toki lenkit vähenisivät ja lyhenisivät tällä taktiikalla... tosi asia on että autoilijat eivät tiedä väistämisvelvollisuudestaan, jopa suojatieneteen pysähtyneenä saa merkkejä ym. hyvänä esimerkkinä:
Yksi työkaveri väitti kiven kovaan että jalankulkija ei saa mennä reippaasti suojatielle edes siinä tapauksessa että autoilijoilla on esteetön näkymä ja mahdollisuus väistää jalankulkijaa: perusteluna hänellä oli että johan siinä laulussakin sanotaan että "muista aina liikenteessä ....katso ensin oikeaan ja sitten vasempaan ja vielä kerran oikeaan..."
Yritin turhaan perustella että tieliikennelaki ajaa ohi lastenloruista esim. käräjäoikeudessa.
Muistutuksena: näitä häirikköja on aika vähän ja suurin osa autoilijoista ovat oikein kohteliaita ja parhaimmat onnistuvat jopa viestittämään 100-200 metrin päästä että sinut on havaittu ja sinun "etukulkuoikeuttasi" kunnioitetaan...- O.Prime
Luistellessa näytän hyvin selkeillä käsimerkeillä aikeeni autoilijoille sekä muille liikkujille. Autot jarruttavat huomattavasti hanakammin ja aiemmin kun näkevät tarpeeksi ajoissa että aikeeni on ylittää risteys tms. Toimii telepatian puutteessa.
- Eki.
O.Prime kirjoitti:
Luistellessa näytän hyvin selkeillä käsimerkeillä aikeeni autoilijoille sekä muille liikkujille. Autot jarruttavat huomattavasti hanakammin ja aiemmin kun näkevät tarpeeksi ajoissa että aikeeni on ylittää risteys tms. Toimii telepatian puutteessa.
...mutta ei aina..
- on nimittäin
O.Prime kirjoitti:
..se että nostaa keksisormen pystyyn. Sen tajuaa tyhmäkin autoilija mitä se tarkoittaa, ei tarvii selitellä ja saa pilattua autoilijan päivän.
- TommiN
Niin, kulki se jalankulkija reippaasti tai hiljaa, ei sinne ajoväylälle sivuilleen katsomatta saa astua. Esimerkiksi, jos jalankulkijan saapuessa suojatielle auto on jo niin lähellä suojatietä, että sen on mahdotonta väistää jalankulkijaa, silloin ei saa kävellä/luistella alle. Toisaalta, katsoipa jalankulkija sivuilleen tai ei, autoilijalla on velvollisuus välttää onnettomuus, jos se vain on mahdollista.
Useimmiten kyllä tilanne on niin päin, että autoilija ei vain välitä, ei viitsi väistää jalankulkijaa, vaan vahvemman "oikeudella" pakottaa jalankulkijan väistämään.
Voisin kertoa oman kokemuksen, yhden monista, parin vuoden takaa. Luistelin Katriinantietä kohti Kehä III:a. DHL:n portista tulee taksi, joka meinaa ajaa suoraan päälleni. En ehtinyt jarruttaa, huusin varoituksen taksille ja väistin samalla. Väistettyäni palasin kevyen liikenteen väylälle ja jatkoin menoani. Kevyesti puin nyrkkiä kuskille, joka oli jo ratin takana aivan raivona. Kuski laski oikeanpuoleisen ikkunan alas, ja huusi, että saatana, mä tapan sut, ja muuta mukavaa. Siinä vaiheessa sanoin vähän takaisin jotain yhtä mukavaa. Kuski kulki tietä pitkin mun rinnalla, ja huusi, että tuu tänne selvittään asia ja lupasi edelleen mulle kuolemaa...Mieli teki mennäkin, mutta oli sen verran plösö äijä, että suurien puheiden takana täytyi olla kaasusumutin tai jotain vastaavaa. Eikä rullikset jalassa ole oikein tasapäinen jalkamiehen kanssa muutenkaan. Jäi siis asia selvittämättä.
Tuossa paikassa on erinomainen näkyvyys, kuski ajoi portista kevyen liikenteen väylälle, johon on vielä portin kohdalle maalattu suojatien raidat. Hän ei nähnyt mua, koska räpläsi taksipäätettään, navigaattoria, kännykkää tai jotain muuta laitetta sen sijaan että olisi seurannut liikennettä...mutta minun vika kumminkin.
Tämmöistä tää on...eikä se yhtään paremmaksi muutu aikaa myöden. Pikemminkin päinvastoin. - sutkauttelija
TommiN kirjoitti:
Niin, kulki se jalankulkija reippaasti tai hiljaa, ei sinne ajoväylälle sivuilleen katsomatta saa astua. Esimerkiksi, jos jalankulkijan saapuessa suojatielle auto on jo niin lähellä suojatietä, että sen on mahdotonta väistää jalankulkijaa, silloin ei saa kävellä/luistella alle. Toisaalta, katsoipa jalankulkija sivuilleen tai ei, autoilijalla on velvollisuus välttää onnettomuus, jos se vain on mahdollista.
Useimmiten kyllä tilanne on niin päin, että autoilija ei vain välitä, ei viitsi väistää jalankulkijaa, vaan vahvemman "oikeudella" pakottaa jalankulkijan väistämään.
Voisin kertoa oman kokemuksen, yhden monista, parin vuoden takaa. Luistelin Katriinantietä kohti Kehä III:a. DHL:n portista tulee taksi, joka meinaa ajaa suoraan päälleni. En ehtinyt jarruttaa, huusin varoituksen taksille ja väistin samalla. Väistettyäni palasin kevyen liikenteen väylälle ja jatkoin menoani. Kevyesti puin nyrkkiä kuskille, joka oli jo ratin takana aivan raivona. Kuski laski oikeanpuoleisen ikkunan alas, ja huusi, että saatana, mä tapan sut, ja muuta mukavaa. Siinä vaiheessa sanoin vähän takaisin jotain yhtä mukavaa. Kuski kulki tietä pitkin mun rinnalla, ja huusi, että tuu tänne selvittään asia ja lupasi edelleen mulle kuolemaa...Mieli teki mennäkin, mutta oli sen verran plösö äijä, että suurien puheiden takana täytyi olla kaasusumutin tai jotain vastaavaa. Eikä rullikset jalassa ole oikein tasapäinen jalkamiehen kanssa muutenkaan. Jäi siis asia selvittämättä.
Tuossa paikassa on erinomainen näkyvyys, kuski ajoi portista kevyen liikenteen väylälle, johon on vielä portin kohdalle maalattu suojatien raidat. Hän ei nähnyt mua, koska räpläsi taksipäätettään, navigaattoria, kännykkää tai jotain muuta laitetta sen sijaan että olisi seurannut liikennettä...mutta minun vika kumminkin.
Tämmöistä tää on...eikä se yhtään paremmaksi muutu aikaa myöden. Pikemminkin päinvastoin.Jos huutoetäisyydelle pääsee autoilijaa niin kannattaa mainita jotain joko sen vaimosta, äidistä tai vaikka lapsista, silloin huomio on aina taattu. Tyyliin "eikös sun vaimos anna nus*ia, kun pitää huudella miesten perään?" tai sitten, "ootkos äitiäs käyny nu*****ssa kun noin äkäsellä päällä olet", tai "mitäs sä siinä yrität huutamalla myydä, lapsias vai?", alatyyliset sutkautukset tehoavat paatuneimpaankin suhaajaan ja tuovat tuon ilosanoman jakajalle aina hyväntuulisen virneen kasvoille.
Kokemusta on, ja hauskaa on ollut :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1597037Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334173Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1152211- 631968
- 831470
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1971458Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731101- 48989
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225957