Herkkuruoka soijasuikaleista

onko mahdollista..?

Olen sekasyöjä, joka syö sujuvasti myös kasvisruokaa. Maitotuotteet, juustot ja kaikki muukin käy, ainoastaan äyriäiset eivät käy minulle. Sain tuliaisiksi pussin suikaleiden muodossa olevaa soijaa. Mitä sellaista herkkua siitä voisi valmistaa, että enakkoluuloinen ihminenkin saisi sen kurkusta alas ehkä jopa tykkäisi? Yleensä tykkään syödä kasvikset kasviksina. Kerran sain keittoa, jossa kellui pesusienen näköisiä kappaleita (soijaa) ja meinasin oksentaa kun sellainen osui suuhun, niin mautonta ja rakenteeltaan outoa se oli.

Kerokaapa paras soijasuikalereseptinne, lupaan kokeilla parhaalta kuulostanutta ja kerron sitten miltä maistui.

10

2084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfatagn

      Omasta mielestä soijasuikaleet on parhaimmillaan kun ne ensin keittää (10min) ja sen jälkeen ruskistaa kunnolla rapeiksi pannulla öljyssä. Eivät ole sellaisia limaisia lötkäjä vaan herkullisia ja rapeita.

      Sen jälkeenhän ne kelpaa vaikka sellaisenaan tai vaikkapa uunikasvisten lisäkkeenä. Itse syön noita ruskistettuja soijasuikaleita makaronin yms tilalla.

    • Tofusoturi

      Keitä, lisää keittoveteen kasvisliemikuutio, ja mausteita maun mukaan ja laita yöksi jääkaappiin marinoitumaan, ja purista liika neste pois ja paista pannulla, voit lisätä korppujauho ja vehnäjauhokuorrutuksen rapeuden lisäämiseksi.

      Hyvin varustetuista ruokakaupoista löytyy myös valmiiksi marinoituja soijaleikkeita ja -suikaleita pakasteosastolta, jotka ovat paistamista vailla valmiita nautittaviksi.

      • a.p.

        Kiitos kummallekin! Paistaminen kuulostaa lupaavalta. Pitäisi vielä keksiä minkä kanssa soijat söisin. Sopiiko se vokkivihannesten kanssa, onko kokemusta?


      • aasialaisittain
        a.p. kirjoitti:

        Kiitos kummallekin! Paistaminen kuulostaa lupaavalta. Pitäisi vielä keksiä minkä kanssa soijat söisin. Sopiiko se vokkivihannesten kanssa, onko kokemusta?

        Kyllä sopii. Minä syön aika useinkin soijasuikaleita ym. tavalla marinoituina ja paistettuna vokattujen vihannesten ja riisin kanssa. Kannattaa vain ainakin aloittelijan vokata soijat ja muut kasvikset erikseen. On vähän helpompaa niin.


    • SyksynTytär

      Mie käytän soijaa paljon kastikkeissa, etenkin silloin kun en niin kauheasti jaksa päätä vaivata ruuan takia. Heitän vain tomaattimurskaa, -sosetta, erilaisia papuja, soijasuikaleita (katkon usein puoliksi, kun on niin pitkiä -> korostuu liikaa ruuassa), vihanneksia ja chiliä ym. mausteita, niin jopas maistuu riisin tai pastan kanssa! :)

    • aloittaja

      Lykkäsin soijasuikaleiden valmistusta kuukaudesta toiseen. Lopulta päätin että teen soija-kasviswokkia. Laitoin soijasuikaleet likoamaan yön yli. Seuraavana päivänä otin kattilan käteeni ja totesin, että suikaleiden haju ja ulkonäkö olivat sellaiset, etten pystyisi pakottamaan itseäni syömään niitä. Olisin varmaan oksentanut. En raaskinut laittaa miestänikään syömään niitä, enkä koirillekaan uskaltanut antaa ettei niillä tulisi maha kipeäksi, joten roskikseen päätyivät. Ei sille vaan mitään voi, että soija on minusta ravinnoksi kelpaamatonta huttua...

      • sister s

        No eihän niitä nyt yön yli virutella!


      • Anonyymi

        Nehän keitetään vaan ja paistetaan heti pannulla valuttamisen jälkeen🙈🤣


    • Miira2

      Moi. kannattaako soijasuikaleet keittää ja paistaa ennen keittoon lisäämistä?

    • Anonyymi

      Lidlissä vegesun soijat 0,79€ . Muualla melkein tai yli 3€.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe