1300 72vm kupla vuotaa bensaa öljyn sekaan

kuppamies

Bensapumppu on vaihdettu ~1000km sitten ja samoihin aikoihin kaasari huollettiin (uudet o-renkaat, tiivisteet ja neulaventtiili) Nyt on jälleen sama vika... öljyn määrä lisääntynyt ja pienen ajon jälkeen öljy myös haisee bensalta... eli selkeä bensavuoto on jossain... voisiko olla niin paska säkä että tarvikepumppu on jo pettänyt?

11

5976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autom. ryypystä..!

      Kyse on siitä että kuplan automaattiryypyn säätö tai toiminta muuten on sikäli väärin että se on "päällä"

      Se on volsun tyyppiominaisuus...!

      • kuppamies

        Missähän asennossa sen ryypyn "kellon" pitäisi olla? siinä kaasuttimen rungossahan on 3 melko tiheään merkattua viivaa ja kellossa yksi viiva. Kesällä ei ole varmaan tarvis pitää ryyppyä päällä laisinkaan?


      • kuppamies
        kuppamies kirjoitti:

        Missähän asennossa sen ryypyn "kellon" pitäisi olla? siinä kaasuttimen rungossahan on 3 melko tiheään merkattua viivaa ja kellossa yksi viiva. Kesällä ei ole varmaan tarvis pitää ryyppyä päällä laisinkaan?

        niin ryyppyhän toimii ihan lämpövastuksella eli lämmetessään vastus kääntää kelloa (ryyppyä) pykälittäin pois...tai ainakin sen pitäisi niin tehdä :) kupla...


      • kuppamies kirjoitti:

        niin ryyppyhän toimii ihan lämpövastuksella eli lämmetessään vastus kääntää kelloa (ryyppyä) pykälittäin pois...tai ainakin sen pitäisi niin tehdä :) kupla...

        Muissakin autoissa se huudattaa pakkasella kylmää konetta kierroksilla, paljon parempi on manuaalinen. Ainahan konetta voi kaasutella, jos ei se jaksa käydä, mutta automaattiryyppy huudattaa kylmää konetta liikaa.


      • kuppamies
        M1978 kirjoitti:

        Muissakin autoissa se huudattaa pakkasella kylmää konetta kierroksilla, paljon parempi on manuaalinen. Ainahan konetta voi kaasutella, jos ei se jaksa käydä, mutta automaattiryyppy huudattaa kylmää konetta liikaa.

        Kuplan ryyppy ei varsinaisesti huudata kyllä konetta mutta näemmä siinä on tuo paska homma että se uittaa raakaa bensaa suoraan mäntien ohi kampikammioon... olen kyllä siltikin samaa mieltä että nuo alkeelliset automaattiryypyt ei ole mikään paras keksintö. Ihan uusissa tietty toimii hienosti koska tietokoneohjattuja.


      • sitroen.
        kuppamies kirjoitti:

        Kuplan ryyppy ei varsinaisesti huudata kyllä konetta mutta näemmä siinä on tuo paska homma että se uittaa raakaa bensaa suoraan mäntien ohi kampikammioon... olen kyllä siltikin samaa mieltä että nuo alkeelliset automaattiryypyt ei ole mikään paras keksintö. Ihan uusissa tietty toimii hienosti koska tietokoneohjattuja.

        Kuplan automaattiryyppy oli jo uutena täysi susi. Se lämmitysvastus ei jaksa pakkasella lämmittää bimetallijousta niin paljoa että ryyppy avautuisi. Vastuksen lämpö haihtuu hukkaan ulkoilmaan, ei riitä bimetallijouselle.
        Mites olis, saisiko tuohon helposti (helposti ja helposti) ihan oikean käsiryypyn?


    • taas pelaa

      laita käsiryyppy, auttoi ainakin mulla tohon ongelmaan.

    • n.n.

      Aikanaan eräs ajeli pitkään ryyppy päällä ja huonosti kävi. Jostain syystä kampikammioon kertyi riittävästi bensiinihöyryä ja seos räjähti. Tulos oli hajonnut kone ja pelästynyt takapenkkiläinen (iski päänsä kattoon kun penkki pomppasi alla).

      Penkki muuten jäi selvästi koholle ja itsekin sen näin. Huoltomiestä syytettiin, mutta kuskissa oli vika (oli käsiryyppy).

      • kuppamies

        Öljyn bensaantuminen katosi kun käänsin ryypyn kellon niin, ettei se ole ollenkaan päällä. Eipä se sitä kesällä edes tarvitse kunhan vain katsoo, että sytytys on kunnossa ja ennakko kohillaan.


      • on ollut pamaus

        Jos nyt on kuplasta kyse, niin olisin kyllä halunnut nähdä sen takaosan "räjähdyksen" jälkeen. On varmaan ollut aika muusina koska kone on kuitenkin aika kaukana takapenkistä. Olisiko kuitenkin takapenkin alla ollut akku räjähtänyt? Näitä tapahtui, kun unohti napojen suojamuovit pois ja joku istui akun kohdalla painaen penkin jouset napoihin kiinni.


    • vuotaa

      1200 www 65v solegs kaasuttaja 30. bensa menee öljyn sekaan mistä kaasuttaja päästää läpi pumppu uusi . pumpun ja kaasuttajan välille ei synny painetta. missä on niinsanottuja haulia . autoa eiole muutakuin koekäytetty. öljynpinta nousee reilusti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe