Tonnikalapasta

Minä 68

Tietääkö kukaan millä ohjeella koulussa tehdään sitä superhyvää tonnikalapastaa? Se on sellasta kellertävän väristä ja siinä on ainakin tonnikalan ja pastan lisäksi purjoa??!!
Olis tosi kiva saada ohje!!

15

43571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokkimestari__

      Osta kierremakaroneja, ja keitä ne vedessä. Lisää joukkoon keitettyä purjoa, ja puoli purkkia kermaviiliä. Lisää myö tonnikala ja hieman suolaa, sekä ihan vähän valkosipulimaustetta. Jos haluat sitruunaisen maun purista joukkoon sitruuna.. tulee todella hyvää!

      • ....

        On muuten aivan jäätävän hyvää! Täyty kokeilla jos tolla ohjeel sais samanlaista *nam nam*


      • makaronit ja

    • noita ylimpiä reseptejä

      pottujen kera, nehän on samanmakusia ja värisiä kuin makaroonit

    • saanut

      Tee ekas keltainen tonnikalakastike joka kaadetaan sitten raakojen makaroonien päälle ja sekoitetaan.Sitte vaan vuoassa uuniin paistumaan.
      Kastike:vettä,kermaa,tilliä,tonnikalaa,purjosipulia,sitruunamehua
      ja currya.

    • vammanen kakara

      Ei ainakaa miun kouluaikana koulussa enään tehty ruokaa se tuli valmiina koulun keittiöön jossa se lämmitettiin mikrossa ja maukasta oli ainakin koulunhenkilökunnan mielestä

    • tätä syöt toisenkin kerran

      2 tölkkiä tonnikalaa öljyssä
      tuoretta purjoa pieneksi pilkottuna
      sipulia pieneksi
      nämä keskenään eka pannulle
      lisää 2-4 ruokalusikallista tomaattimurskaa
      kevytkerma joukkoon
      hauduttele
      keitä tällä välin pasta, jota löytyy monenlaista
      ja voila´siinä on kunnon tonnikalapastaa

      • mausteet:

        grillimaustetta ja tomaattimurskahan voi olla vaikkapa salsaakin, jos vähän enemmän makua/tulisuutta kaipaa.


    • hipetihei

      Tässä Rovaniemen keskuskeittiöltä tonnikalapastan resepti. Tässä ovat ainekset suuruusjärjestyksessä (määriä ei ole niin pienelle kuin kotikeittiölle laskettu):

      Makaroni, cappelli
      Tonnikalasäilyke öljyssä

      Vesi
      Kasvirasvasekoite ruoka 15%
      Tomaattipyree
      Juustoraaste
      Maissitärkkelys
      Suola
      Liemijauhe, kala, vähäsuolainen
      Valkosipulimurska
      Rakuuna kuivattu
      Mausteseos, curry, suolaton
      Pippuri, musta, rouhittu

      Ja tämä on oikeasti niin maailman paras tonnikalapasta :9

      • lobe

        en ymmärrä miks tonnikalan pitää olla öljyssä?! Ja miksi ihmeessä kasvirasvasekoite? Tavallinen ruokakerma paljon parempaa ja sitä saa vaikka 10% jos haluaa.


    • _emm

      Ääh mäkin yritän etsiä sitä reseptiä mutta kun ei siitä ikinä tule sellaista kun koulussa! Parasta kouluruokaa :)

      • rohkeesti vaan

        kai teillä koulussa on joku ihmiminen töissä keittiössä jolta voit kysyä asiasta


    • omru

      Ihmettelen, miksi tuota tonnikalacappelivuokaa ei tarjoilla koulussamme. Nykyään meillä on jotain ihme kasviscappeli mössöä. :(

    • moivaa

      Itse teen niin että keitän makaronit, ja lisään kypsiin makaroneihin tonnikalapurkin, pippurii, ja suolaa, valkosipuli ja yrtit- kerman (creme bonjour cuisine) sekotan, ja valmista! tosi hyvää, nam! : P

    • Anonyymi

      Kyllä vain minäkin haulvaisin tietää reseptin tähän maukkaaseen erikoisruokaan, jota ei ole vielä tarjoiltu tämän vuoden aikan koulusamme, jonka minun mielestäni pitäisi olla lakia vastaan. Tonnikalapastan puute näkyy oppilaitten ja henkilökunnan laskevassa moraalissa, oppimis- ja opettamis kykyssä ja levottomuudessa. En olle varma kuinka kauan koulumme vielä kestää ilman tonikalapastaa ennen kun täysi kaaos valtaa rakkaan oppilaitoksemme. Lähetäkää apua, tehkää tonnikalapastasta totta.

      T: Mika 8v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      871
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      76
      661
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe