RIITTÄÄKÖ KILOMETRIT ?

EKA JUOKSU

riittääköhän kilometrit koko maratonille ?

tammikuusta n.240 juostua kilometriä pääsääntösesti 5-8km kerralla !

puolimaratoneita olen kiskaissut pari tällä kaudella aikaan 2.10

kaksi olisi tarkoitus vielä juosta ennen helsinki-city maratonia...

kuinkahan käy jos lähtee kokonaista juoksemaan elokuussa ???

mielessä on ollu 5.30 alitus...

kiitos mielipiteistä :-)

19

1786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juoksi

      puolikkaan 2:09 ja täyden 4:47
      sekä toinen heistä puolikkaan 2:13 ja täyden 5:23

    • myös lisäksi

      joka viikko yksi 15km ja yksi 20-25 km:n tasavauhtinen lenkki syke n.145,lyhyemmät lenkit voi juosta kovemmalla sykkeellä

      • on yksilöllisiä!!!!


      • EKA JUOKSU
        Mili-83 kirjoitti:

        on yksilöllisiä!!!!

        olen sellainen vanhanaikainen treenaaja että en ole pitänyt kilpailujuoksuissa edes kelloa mukana, en edes omista sykemittaria ja olen hieman ihmetelly että olenko jotenkin vanhanaikainen kun ainoa apuväline on lenkeillä joskus mukana ollut kännykkä...


        oon aatellu pärjätä ilman ... toi eka kysymykseni oli vaan sellainen näppituntuman kysyminen että olenko liian vähän juossut siihen koko marathoniin

        viimeksi juoksin 10km juoksutapahtumassa aikaan 55:26 ja syke nousi kyllä viimesellä kahdella kilometrillä en tosin tiedä mihin asti :-)

        ennätys puolikkaalla on 2:07

        uskon pystyväni juoksemaan kokomatkan elokuussa ... mutta ennen sitä on vielä pari puolikasta edessä

        eli treeniaikaa vielä onneksi on... lenkit pidennän nyt 8-12km / 3krt viikossa ja heinäelokuun vaihteessa kokeilen 28km lenkkiä ja jos se menee hyvin niin citymaratonille mennään :-)


      • lenkkejä
        EKA JUOKSU kirjoitti:

        olen sellainen vanhanaikainen treenaaja että en ole pitänyt kilpailujuoksuissa edes kelloa mukana, en edes omista sykemittaria ja olen hieman ihmetelly että olenko jotenkin vanhanaikainen kun ainoa apuväline on lenkeillä joskus mukana ollut kännykkä...


        oon aatellu pärjätä ilman ... toi eka kysymykseni oli vaan sellainen näppituntuman kysyminen että olenko liian vähän juossut siihen koko marathoniin

        viimeksi juoksin 10km juoksutapahtumassa aikaan 55:26 ja syke nousi kyllä viimesellä kahdella kilometrillä en tosin tiedä mihin asti :-)

        ennätys puolikkaalla on 2:07

        uskon pystyväni juoksemaan kokomatkan elokuussa ... mutta ennen sitä on vielä pari puolikasta edessä

        eli treeniaikaa vielä onneksi on... lenkit pidennän nyt 8-12km / 3krt viikossa ja heinäelokuun vaihteessa kokeilen 28km lenkkiä ja jos se menee hyvin niin citymaratonille mennään :-)

        Siis vain yhden pitkän lenkin aiot juosta? Jos juoksun pääpaino on noissa 8-12 km lenkeissä, sulle tulee todella vaikea taival.

        Kerran viikossa pitäisi juosta pitkä lenkki, mielellään tässä vaiheessa n. 2,5 h pituinen (kilometrejä en sano, jokaisella on oma vauhtinsa)! Yksi 28 km lenkki ei riitä maratonille.


      • hyvinkin
        lenkkejä kirjoitti:

        Siis vain yhden pitkän lenkin aiot juosta? Jos juoksun pääpaino on noissa 8-12 km lenkeissä, sulle tulee todella vaikea taival.

        Kerran viikossa pitäisi juosta pitkä lenkki, mielellään tässä vaiheessa n. 2,5 h pituinen (kilometrejä en sano, jokaisella on oma vauhtinsa)! Yksi 28 km lenkki ei riitä maratonille.

        koska kaverilla oli tarkoitus juosta
        pari puolikasta ennen elokuuta ja on
        aikaisemminkin juossut puolikkaita.

        Olen itse juossut ilman mittareita ja
        kelloja ja lenkkien pituudetkin vain
        arvioiden.
        Se 28km kannattaa kyllä juosta ehdottomati
        heinäkuun puolella.


    • Nimetön

      mutta kaikki on niin yksilöllistä. Tuttavani juoksi muutama vuosi sitten kokonaisen aikaan 4.12. Alla oli noin 300 juoksukilometriä. Ja jos alla on pohjia toisesta kestävyysurheilusta niin se helpottaa aina. Itellä pisin lenkkin ennen kokonaista (2008) oli 25km. Puolikkaita viimeisen 6kk aikana 9kpl. Maraton meni kohtuullisesti, hieman alle 4h. Vedot 0,5 km - 3km auttavat ainakin minua paljon. Vetoja teen viikottain. Jaksamista!

      • EKA JUOKSU

        ...maratonille olen nyt ilmottautunut :-)

        mielipiteitä on tullut monenlaisia siitä kuinka juoksu mahdollisesti menee. kiitos niistä :-)

        juoksin turussa puolikkaan ekan kerran alle 2tuntia, tosin minuutin mutta kuiteskin ... sen jälkeen ollut lomalla ja nyt alan taas juoksemaan.

        nyt ajattelin että 2 reilun tunnin lenkkiä ja yksi reilu 2tuntia viikossa. ja välipäivinä kevyttä hölkkää / kävelyä.

        19pv hämeenlinnassa puolimaraton ja ajattelin sen koittaa juosta maraton vauhtia ... noin 2.40 tavoitteena

        ja 10pv ennen h-hetkeä juoksen 28km lenkin jonka jälkeen vain odottelen ...


      • claudius-41
        EKA JUOKSU kirjoitti:

        ...maratonille olen nyt ilmottautunut :-)

        mielipiteitä on tullut monenlaisia siitä kuinka juoksu mahdollisesti menee. kiitos niistä :-)

        juoksin turussa puolikkaan ekan kerran alle 2tuntia, tosin minuutin mutta kuiteskin ... sen jälkeen ollut lomalla ja nyt alan taas juoksemaan.

        nyt ajattelin että 2 reilun tunnin lenkkiä ja yksi reilu 2tuntia viikossa. ja välipäivinä kevyttä hölkkää / kävelyä.

        19pv hämeenlinnassa puolimaraton ja ajattelin sen koittaa juosta maraton vauhtia ... noin 2.40 tavoitteena

        ja 10pv ennen h-hetkeä juoksen 28km lenkin jonka jälkeen vain odottelen ...

        ...toi sun suunnitelma näyttää. Hesan maratoni ei silleen ole paha...paitsi 36 jälkeen ku alkaa pari "pikku" nousua. Sillon alkaa tietysti jaloissa ja palkeissa muutenkin tuntumaan viimetunnit. Kun muistaa ettei maratoni ole puolikas x 2 vaan pikemminkin puolikas x 3. Tasaisella vauhdilla pääsee kuitenkin parhaaseen tulokseen, sekä ajallisesti että oman fysiikankin kannalta.Ota selvää valmiiksi mitä juomaa siellä juodaan, ja vedä sitä samaa muutamapäivä ennen koitosta niin ei siltäosin tule yllätyksiä.


      • kuulostaa
        EKA JUOKSU kirjoitti:

        ...maratonille olen nyt ilmottautunut :-)

        mielipiteitä on tullut monenlaisia siitä kuinka juoksu mahdollisesti menee. kiitos niistä :-)

        juoksin turussa puolikkaan ekan kerran alle 2tuntia, tosin minuutin mutta kuiteskin ... sen jälkeen ollut lomalla ja nyt alan taas juoksemaan.

        nyt ajattelin että 2 reilun tunnin lenkkiä ja yksi reilu 2tuntia viikossa. ja välipäivinä kevyttä hölkkää / kävelyä.

        19pv hämeenlinnassa puolimaraton ja ajattelin sen koittaa juosta maraton vauhtia ... noin 2.40 tavoitteena

        ja 10pv ennen h-hetkeä juoksen 28km lenkin jonka jälkeen vain odottelen ...

        mutta se 28km ajankohta vaikuttaa vähän myöhäiseltä.
        Itse olen aina juossut sen viimeisen
        kolmekymppisen 16-20 päivää ennen h-hetkeä.


      • EKA JUOKSU
        kuulostaa kirjoitti:

        mutta se 28km ajankohta vaikuttaa vähän myöhäiseltä.
        Itse olen aina juossut sen viimeisen
        kolmekymppisen 16-20 päivää ennen h-hetkeä.

        KIITOS TAAS KOMMENTEISTA

        jep, mietin itsekin että onko liian lähellä ??? ...huomenna juoksen sen puolikkaan ja jos tuntuu kevyeltä mennä 2.40 vauhdilla niin onko pakko edes juosta sitä 28km lenkkiä ? jos harjoituslenkit olisi kakstuntisia ...

        tosin voisihan sen 28km lenkin juosta kuukauden vaihteessa :-)


      • kuulostaa
        EKA JUOKSU kirjoitti:

        KIITOS TAAS KOMMENTEISTA

        jep, mietin itsekin että onko liian lähellä ??? ...huomenna juoksen sen puolikkaan ja jos tuntuu kevyeltä mennä 2.40 vauhdilla niin onko pakko edes juosta sitä 28km lenkkiä ? jos harjoituslenkit olisi kakstuntisia ...

        tosin voisihan sen 28km lenkin juosta kuukauden vaihteessa :-)

        Ei varmaankaan vaikuta juoksukuntoosi vaikka jättäisit 28km tekemättä. Enemmänkin voi olla
        kysymys henkisestä latautumisesta.
        Jos ja kun kuitenkin sen juokset niin tee se vähintäänkin kaksi viikkoa ennen h-hetkeä.
        Jos tulee väsymys- tai rasitusoireita niin jää aikaa palautua ja kerätä sisua.

        Itse otan hcm:lle omaa juomaa mukaan sen verran,
        että voin juosta parin ensimmäisen juottopaikan
        ohi pysähtymättä. On meinaan aika karmea tungos
        ja vahinkojakin voi sattua.


      • claudius-41
        kuulostaa kirjoitti:

        Ei varmaankaan vaikuta juoksukuntoosi vaikka jättäisit 28km tekemättä. Enemmänkin voi olla
        kysymys henkisestä latautumisesta.
        Jos ja kun kuitenkin sen juokset niin tee se vähintäänkin kaksi viikkoa ennen h-hetkeä.
        Jos tulee väsymys- tai rasitusoireita niin jää aikaa palautua ja kerätä sisua.

        Itse otan hcm:lle omaa juomaa mukaan sen verran,
        että voin juosta parin ensimmäisen juottopaikan
        ohi pysähtymättä. On meinaan aika karmea tungos
        ja vahinkojakin voi sattua.

        Näköjään tähän valmistautumiseen ja juomiseen, energiatankkaukseen tms. on jokaisella mielipiteensä. Viimevuonna hesassa oli aika "viilee" keli, joten join joka juottopaikalla vähän. Puolikkaankohdalla sitte alkoi nesteet hölskymään vatsassa, joten siltäosin meni persiilleen. Kaikkeen pitää toki varautua. Siitä pitkästä lenkistä vielä. Edellinen kirjoittaja on silleen oikeassa että kyse on myös henkisellä puolella. Se pitkä lenkki tuo vaan lähtöön varmuutta, ja uskoa siihen että sen vetäsee läpi. Viimeinen viikko kannattais kummiskin olla suht rauhassa, ja pitää ittensä vaan lämpöisenä. Sellasta lyhyttä verryttelyreeniä ja kunnon venytyksiä. Muista kuiteskin huolehtia energiat hyvin...pastalla, ynm hiilaripitoisella safkalla pari-kolmepäivää ennen koitosta. Kunnon aamupala aamulla, ja sen paripäivää litkit niitä samoja urheilujuomia kun mitä tapahtumassa on tarjolla. 42,195m on sevverran pitkä reissu ettei se taida mennä ihan aamupalalla.


      • EKA JUOKSU
        kuulostaa kirjoitti:

        Ei varmaankaan vaikuta juoksukuntoosi vaikka jättäisit 28km tekemättä. Enemmänkin voi olla
        kysymys henkisestä latautumisesta.
        Jos ja kun kuitenkin sen juokset niin tee se vähintäänkin kaksi viikkoa ennen h-hetkeä.
        Jos tulee väsymys- tai rasitusoireita niin jää aikaa palautua ja kerätä sisua.

        Itse otan hcm:lle omaa juomaa mukaan sen verran,
        että voin juosta parin ensimmäisen juottopaikan
        ohi pysähtymättä. On meinaan aika karmea tungos
        ja vahinkojakin voi sattua.

        ...tuntui tuo hämeelinnan puolimaratoni, juoksemisesta oikein nautti kun aikaa olin varannut sen 2.40 :-)

        aika oli noin 2.31 ja maalissa olo oikein hyvä, ja nyt seuraavana päivänäkään ei juoksu tunnu jaloissa oikein yhtään

        nyt juoksen ensiviikolla pari kevyttä lenkkiä...ja mietin sen 28km lenkin kohtaloa :-)

        palaillaan :-)


      • kuulumisia
        EKA JUOKSU kirjoitti:

        ...tuntui tuo hämeelinnan puolimaratoni, juoksemisesta oikein nautti kun aikaa olin varannut sen 2.40 :-)

        aika oli noin 2.31 ja maalissa olo oikein hyvä, ja nyt seuraavana päivänäkään ei juoksu tunnu jaloissa oikein yhtään

        nyt juoksen ensiviikolla pari kevyttä lenkkiä...ja mietin sen 28km lenkin kohtaloa :-)

        palaillaan :-)

        siitä pitkästä lenkistä!
        Juoksitko ja miltä tuntui?


    • claudius-41

      ...aikoinaan että kun juoksee puolisenvuotta sen maratoninverran viikossa, sen juoksee läpi. Suosittelen kuiteskin viimeisiksi kuukausiksi 60-70 kilometriä viikossa. Pari kolme 20-30 kilsan lenkki kahtaviikkoa tai kuukautta ennen koitosta kannattais vetästä.

    • Jaripekka

      Minulla 103 kilometriä tältä keväältä. Menossa hämeenlinnaan maratonille. Paljonko pitäisi kerätä lenkkejä vielä jotta matka taittuisi mukavasti?

      • DerekKoistinen

        Aki juoksi telakalla 100 km viikossa. Maratsoonin voi toki kävellä 5-6 tuntiin minimikilsoilla...mutta minkätakia? Eikö olisi kivempaa jos treenaisi vaikka min 40 kilsaa viikko ja pystyisi juoksemaan sen läpi


      • Kuntoilevatavis

        Aki on ammattijuoksija.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe