ELIXIA jäsenyys

Huijauksen uhri

Kuntosali Elixia huijasi. Sopimus lupasi että sairauden sattuessa ei peritä maksuja. Toisin kävi.Minulta vietiin 2 vuoden ajalta rahat tililtäni enkä tänä päivänä ole saanut rahojani yhteensä yli 600 e.
Sairausajalta todistukset olivat asianmukaiset mutta lääkärintodistus vääristeltiin?
En suosittele enää ikinä kenenkään tekemään Elixia -sopimusta enkä uskomaan heidän valheisiinsa! Tiedän että tuttavalleni kävi tismalleen samoin ja nyt häneltäkin on laskutettu rahaa tililtä jo 1400e.
Viranomaiset pitävät myös kyseistä liiketoimintaa kyseenalaisena.

90

20746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hghghghgh

      kannattaa välttää noita jäsen-pakollisia saleja ja varsinkin tuollaisia ketjuja. Sitä paitsi monilla yksittäisillä jäsen-vapailla saleilla on paremmat treenimahdollisuudet. Elixiakin on täynnä vain jotain laitteita. Ei kunnolla vapaita painoja.

      • 100. uhri

        No senpä takia juuri Elixia ei päästäkään tulevia uhrejaan tutustumaan kuntosaliinsa ennen sopimuksen allekirjoittamista. Uhreilta kiristetään ensin allekirjoitus huipputyperään sopimukseen, jonka sääntöjä uhri ei saa edes lukea ennen allekirjoitusta. Sitten esitellään sali pikaisesti. Minäkin valitin monesta asiasta, ja Elixian henkilökunta lupasi ihan asiallista palvelua ainakin minulle henkilökohtaisesti. Kun sitten tuli aika täyttää lupaukset, he vetosivatkin ihan eri sopimukseen. Parasta, mitä voimme tehdä, on kai varoittaa kaikkia Elixiasta. En minäkään tiennyt, että viranomaisilla on jotain Elixiaa vastaan. Jos olisin tiennyt, olisin varmasti mennyt ensimmäiseksi mille tahansa muulle salille.


      • elixiaan pettynyt

        Totta, ja nekin laitteet ovat aina jonkun toisen käytössä. Ja ohjatuille tunneille on käytännössä mahdotonta päästä. Mikä sali olisi parempi?


      • Modiva
        elixiaan pettynyt kirjoitti:

        Totta, ja nekin laitteet ovat aina jonkun toisen käytössä. Ja ohjatuille tunneille on käytännössä mahdotonta päästä. Mikä sali olisi parempi?

        Itse olen käynyt Helsingissä Motivuksella ja olen pitänyt sen vapaudesta. En tosin ole pariin vuoteen käynyt kuntokeskuksen toimipisteissä kuntosalilla, koska sellainen on omassa talossa, joten en osaa itse kuntosalien laatua kommentoida. Joka tapauksessa Motivuksen ainaisjäsenyys ei maksa muuta kuin kertamaksun, minkä jälkeen salille tai ohjatuille tunneille voi ostaa joko kautta tai vaikkapa 10-kerran kortteja, ihan oman aktiivisuuden mukaan. Kun ainaisjäseneksi on ryhtynyt, ei ole myynyt sieluaan saatanalle, vaan voi olla vaikka vuosia käyttämättä palvelua ja palata takaisin, jos siltä tuntuu. En tiedä, miten Motivus korvaa, jos on maksanut etukäteen vaikkapa puolen vuoden ohjatut tunnit ja sairastuu, mutta sen tiedän, että ainakin muuten kyseinen kuntokeskusketju toimii hyvin ja asiakkaan ehdoilla.


      • Jarets
        100. uhri kirjoitti:

        No senpä takia juuri Elixia ei päästäkään tulevia uhrejaan tutustumaan kuntosaliinsa ennen sopimuksen allekirjoittamista. Uhreilta kiristetään ensin allekirjoitus huipputyperään sopimukseen, jonka sääntöjä uhri ei saa edes lukea ennen allekirjoitusta. Sitten esitellään sali pikaisesti. Minäkin valitin monesta asiasta, ja Elixian henkilökunta lupasi ihan asiallista palvelua ainakin minulle henkilökohtaisesti. Kun sitten tuli aika täyttää lupaukset, he vetosivatkin ihan eri sopimukseen. Parasta, mitä voimme tehdä, on kai varoittaa kaikkia Elixiasta. En minäkään tiennyt, että viranomaisilla on jotain Elixiaa vastaan. Jos olisin tiennyt, olisin varmasti mennyt ensimmäiseksi mille tahansa muulle salille.

        Elixia-jäsenyydestä päässee irti melko helposti.

        Elixian sopimusehdoissa on kohta, joka mahdollistaa jäsenyyden siirtämisen toiselle henkilölle.


      • Nellar
        Jarets kirjoitti:

        Elixia-jäsenyydestä päässee irti melko helposti.

        Elixian sopimusehdoissa on kohta, joka mahdollistaa jäsenyyden siirtämisen toiselle henkilölle.

        Paikka, jossa jäsenyyden voi laittaa siirtoon:

        www.jarkonsivut.net/elixia/jasenyys/myydaan/


      • vcxvxcvcxvxcvxc
        100. uhri kirjoitti:

        No senpä takia juuri Elixia ei päästäkään tulevia uhrejaan tutustumaan kuntosaliinsa ennen sopimuksen allekirjoittamista. Uhreilta kiristetään ensin allekirjoitus huipputyperään sopimukseen, jonka sääntöjä uhri ei saa edes lukea ennen allekirjoitusta. Sitten esitellään sali pikaisesti. Minäkin valitin monesta asiasta, ja Elixian henkilökunta lupasi ihan asiallista palvelua ainakin minulle henkilökohtaisesti. Kun sitten tuli aika täyttää lupaukset, he vetosivatkin ihan eri sopimukseen. Parasta, mitä voimme tehdä, on kai varoittaa kaikkia Elixiasta. En minäkään tiennyt, että viranomaisilla on jotain Elixiaa vastaan. Jos olisin tiennyt, olisin varmasti mennyt ensimmäiseksi mille tahansa muulle salille.

        Taitaa olla aika väritetty tämä sinun tarinasi. Kyllä asiakas pääsee salia katsomaan ennen kuin allekirjoittaa sopimuksen. Eihän kukaan ostaisi korttia sellaiseen paikkaan, johon ei pääsisi pyytämälläkään tutustumaan. Itseasiassa itselleni tarjottiin samantien kierros ja kysyttiin, että haluanko kokeilla salia ennen sopimuksen solmimista.

        Mitenhän sinulta tuo allekirjoitus kiristettiin sopimukseen? Miksi allekirjoitit huipputyperän sopimuksen? Itseasiassa minusta Elixian sopimus on ihan reilu. Ainoana haittapuolena tietenkin salin hinta, joka on todella korkea moneen muuhun saliin mitattuna.

        En oikein ymmärrä miten he voivat vedota toiseen sopimukseen kun molemmilla on kappaleet sopimuksesta ja sopimus on kirjallisena. He ovat aika heikoilla jos lähtevät vaatimaan jotain mitä ei sopimuksessa lue.

        Elixialla todella on paljon laitteita ja kohtalaisen vähän vapaita painoja, mutta toisaalta moni kävijä käyttää laitteita ja vapaat painot ovat ainakin minun käyttämässäni Elixiassa yleensä vapaana.

        Hinta tosiaan on korkea, mutta siinä on myös hyvät puolensa. Saleilla on harvemmin ruuhkaa eikä sali ole mikään bodarisali, joten vapaat painot ovat yleensä käytettävissä. Lämmittelyyn on enemmän kuin riittävästi laitteita, vaikka joku olisikin joskus rikki. Kävijäkunta on pääosin siistiä ja homma toimii mallikkaasti eikä tavarat loju milloin missäkin.

        Ei Elixia vedä vertoja aiemmin käyttämälleni salille, jota voisin saleja kohtalaisen vähän nähneenä väittää Suomen parhaaksi. Elixia on kuitenkin hyvä sali mahdollisesti keskuksesta riippuen. Ei ehkä hintansa arvoinen, mutta Elixia on selvästi lähimpänä minun asuntoani ja homma toimii mieluisalla tavalla, joten maksan siitä ainakin siihen asti, että muutan omakotitaloon, johon voin kasata oman salin.


      • tyytyäinen jäsen
        100. uhri kirjoitti:

        No senpä takia juuri Elixia ei päästäkään tulevia uhrejaan tutustumaan kuntosaliinsa ennen sopimuksen allekirjoittamista. Uhreilta kiristetään ensin allekirjoitus huipputyperään sopimukseen, jonka sääntöjä uhri ei saa edes lukea ennen allekirjoitusta. Sitten esitellään sali pikaisesti. Minäkin valitin monesta asiasta, ja Elixian henkilökunta lupasi ihan asiallista palvelua ainakin minulle henkilökohtaisesti. Kun sitten tuli aika täyttää lupaukset, he vetosivatkin ihan eri sopimukseen. Parasta, mitä voimme tehdä, on kai varoittaa kaikkia Elixiasta. En minäkään tiennyt, että viranomaisilla on jotain Elixiaa vastaan. Jos olisin tiennyt, olisin varmasti mennyt ensimmäiseksi mille tahansa muulle salille.

        Kumma kyllä itse kun liityin Elixiaan niin ennenkuin edes olin puhunut mitään jäsenyydestä niin minut kierrätettiin tiloissa ja kerrottiin missä on mitäkin ja näin.
        Henkilökunta vaikuttaa erittäin motivoituneelta ja on aina iloista mennä sinne, kun tietää ettei edes ylipainoni ole ongelma, vaan siellä halutaan auttaa ja tukea minua siihen, että saan painoni alas ja kuntoni ylös.

        Olen nyt ollut kuukauden jäsenenä, joten en pysty juurikaan mitään vielä sanomaan kyseisen keskuksen toiminnasta, mutta sen ainakin tiedän, että ryhmäliikuntatunneilla on ihanat ohjaajat ja muutenkin erittäin hyvä meininki. :)

        Ja minulle moni on suositellutkin Elixiaa juurikin sen takia, että siellä on monia mahdollisuuksia liikkua!


      • Ei muuten pääse
        Jarets kirjoitti:

        Elixia-jäsenyydestä päässee irti melko helposti.

        Elixian sopimusehdoissa on kohta, joka mahdollistaa jäsenyyden siirtämisen toiselle henkilölle.

        Eipä ole enää sellaista kohtaa :(


      • Anonyymi
        vcxvxcvcxvxcvxc kirjoitti:

        Taitaa olla aika väritetty tämä sinun tarinasi. Kyllä asiakas pääsee salia katsomaan ennen kuin allekirjoittaa sopimuksen. Eihän kukaan ostaisi korttia sellaiseen paikkaan, johon ei pääsisi pyytämälläkään tutustumaan. Itseasiassa itselleni tarjottiin samantien kierros ja kysyttiin, että haluanko kokeilla salia ennen sopimuksen solmimista.

        Mitenhän sinulta tuo allekirjoitus kiristettiin sopimukseen? Miksi allekirjoitit huipputyperän sopimuksen? Itseasiassa minusta Elixian sopimus on ihan reilu. Ainoana haittapuolena tietenkin salin hinta, joka on todella korkea moneen muuhun saliin mitattuna.

        En oikein ymmärrä miten he voivat vedota toiseen sopimukseen kun molemmilla on kappaleet sopimuksesta ja sopimus on kirjallisena. He ovat aika heikoilla jos lähtevät vaatimaan jotain mitä ei sopimuksessa lue.

        Elixialla todella on paljon laitteita ja kohtalaisen vähän vapaita painoja, mutta toisaalta moni kävijä käyttää laitteita ja vapaat painot ovat ainakin minun käyttämässäni Elixiassa yleensä vapaana.

        Hinta tosiaan on korkea, mutta siinä on myös hyvät puolensa. Saleilla on harvemmin ruuhkaa eikä sali ole mikään bodarisali, joten vapaat painot ovat yleensä käytettävissä. Lämmittelyyn on enemmän kuin riittävästi laitteita, vaikka joku olisikin joskus rikki. Kävijäkunta on pääosin siistiä ja homma toimii mallikkaasti eikä tavarat loju milloin missäkin.

        Ei Elixia vedä vertoja aiemmin käyttämälleni salille, jota voisin saleja kohtalaisen vähän nähneenä väittää Suomen parhaaksi. Elixia on kuitenkin hyvä sali mahdollisesti keskuksesta riippuen. Ei ehkä hintansa arvoinen, mutta Elixia on selvästi lähimpänä minun asuntoani ja homma toimii mieluisalla tavalla, joten maksan siitä ainakin siihen asti, että muutan omakotitaloon, johon voin kasata oman salin.

        Juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Käyppä jollain muulla salilla välillä kun sillä omalla elixialla.
        Siellä missä minä käyn on todella iso toiminnallisen treenin alue ja kyykky/mave tms paikkojakin 5kpl. Laitteita on toki riittävästi mutta noin puolet tilasta on pyhitetty vapaille painoille. Hintakin on todella kova alle 25€/kk (tuntuu äkkiseltään että on halvimmasta päästä).


    • hiihaahoo

      Mulla katkesi muutama vuosi sitten elixialla käynti (pitkäaiakaisen)sairauden takia ja ihan sovitusti sain hyvitystä. Nykyään voin taas käydä ihan normaalisti... ite oon tykännyt ketjusta, tosin en kaikista ohjaajista tai jumppatyylistä, mutta valinnanvaraa onneksi on ja autolla pääsee.

      • hanzzu85

        Kuulostaapa aika utopistiselta. Eli yli 2 vuoden vuosimaksut?? Olisikohan kannattanyt tehdä asialle aikaisemmin jotain, muuttaa vaikka suoraveloitussopimus pois tai ottaa yhteyttä joihinkin viranomaisiin..jepjep..


      • eräs uhreista
        hanzzu85 kirjoitti:

        Kuulostaapa aika utopistiselta. Eli yli 2 vuoden vuosimaksut?? Olisikohan kannattanyt tehdä asialle aikaisemmin jotain, muuttaa vaikka suoraveloitussopimus pois tai ottaa yhteyttä joihinkin viranomaisiin..jepjep..

        Mitä elixia tekee, jos et maksa? Ei rikollisista noin yksinkertaisesti pääse eroon, ei todellakaan.


    • elixian uhri

      Hei,

      Mulle käy näköjään ihan samalla tavalla. Vein viime keväästä lähtien lääkärintodistukset elixiaan, mutta ne eivät näytä millään lailla kiinnostavan elixiaa. Olen lähettänyt lisää paperia, jopa lääkärin lausunnon sähköpostin liitteenä, mutta vastaukseksi en ole saanut edes mitään tekosyytä, millä elixia kieltää sairaslomani. Mitä kummaa tälläiselle mafialle voisi tehdä? Haastetaanko oikeuteen?

      • Viisastukaa muutkin!

        Pääkaupunkiseudun Elixiassa oli avoinna työpaikka ja pääsin hakemuksen laitettuani haastatteluun. Minua haastatellut nainen oli kyseisen yksikön johtaja/esimies. Haastattelu osoittautui elämäni kieroimmaksi Haastattelu alkoi heti aluksi hyvin oudolla tavalla. Nainen luenoi minulle n.15 min Elixiasta yleensä. Hän ei halunnut tiedustella MINUN tietämystäni, minkä kautta hän olisi saanut motivaationi selville. Ei.

        Kun nainen oli saanut luentonsa päättymään hän alkoi mainostaa edellistä työntekijää kuinka tämä on hoitanut työnsä upeasti ja kuinka he ovat pahoillaan tämän lähtemisestä. Tätäkin ylistystä kesti tovin.

        Nainen jaksoi vielä mainostaa, kuinka tavattoman paljon hakemuksia satelee. Hän painotti, että valinta on hyvin vaikea. Toisin sanoen: hän kylpee hakemuksissa.

        Nainen ei halunnut nähdä työtodistuksiani ja kommentoi töykeästi, että uskoo olevansa niin hyvä ihmistuntija, ettei tarvitse moisia nähdä. Olin hyvin hämilläni. Itse rekrytoijana olisin mieluusti katsonut kuinka hakija on aiemmista töistään suoriutunut. Mutta ei.

        Haastattelu päättyi ja tässä kaiken huippu: Tiedustelin, milloin saisin kuulla tuloksen - kielteisen taikka myönteisen. Nainen lupasi, että joka tapauksessa hän ilmoittaa viikon kuluttua. Mitään ei kuulunut. Naiseen ei myöskään enää saa yhteyttä kyseistä asiaa tiedustellakseni. Olen koko Elixiaan hyvin pettynyt. Lupauksia ei pidetä. Toiminta on hyvin itsekeskeistä. En aio vastaisuudessakaan suositella kyseistä yritystä kenellekään. En myöskään itse enää haaveile heidän jäsenyydestään.


      • figöiuhöhl
        Viisastukaa muutkin! kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudun Elixiassa oli avoinna työpaikka ja pääsin hakemuksen laitettuani haastatteluun. Minua haastatellut nainen oli kyseisen yksikön johtaja/esimies. Haastattelu osoittautui elämäni kieroimmaksi Haastattelu alkoi heti aluksi hyvin oudolla tavalla. Nainen luenoi minulle n.15 min Elixiasta yleensä. Hän ei halunnut tiedustella MINUN tietämystäni, minkä kautta hän olisi saanut motivaationi selville. Ei.

        Kun nainen oli saanut luentonsa päättymään hän alkoi mainostaa edellistä työntekijää kuinka tämä on hoitanut työnsä upeasti ja kuinka he ovat pahoillaan tämän lähtemisestä. Tätäkin ylistystä kesti tovin.

        Nainen jaksoi vielä mainostaa, kuinka tavattoman paljon hakemuksia satelee. Hän painotti, että valinta on hyvin vaikea. Toisin sanoen: hän kylpee hakemuksissa.

        Nainen ei halunnut nähdä työtodistuksiani ja kommentoi töykeästi, että uskoo olevansa niin hyvä ihmistuntija, ettei tarvitse moisia nähdä. Olin hyvin hämilläni. Itse rekrytoijana olisin mieluusti katsonut kuinka hakija on aiemmista töistään suoriutunut. Mutta ei.

        Haastattelu päättyi ja tässä kaiken huippu: Tiedustelin, milloin saisin kuulla tuloksen - kielteisen taikka myönteisen. Nainen lupasi, että joka tapauksessa hän ilmoittaa viikon kuluttua. Mitään ei kuulunut. Naiseen ei myöskään enää saa yhteyttä kyseistä asiaa tiedustellakseni. Olen koko Elixiaan hyvin pettynyt. Lupauksia ei pidetä. Toiminta on hyvin itsekeskeistä. En aio vastaisuudessakaan suositella kyseistä yritystä kenellekään. En myöskään itse enää haaveile heidän jäsenyydestään.

        Tuo on kyllä varmasti ihan pelkkää ammattitaidottomuutta. Usko pois, et olisi Elixiassa viihtynytkään: henkilökunta joutuu jatkuvasti valehtelemaan asiakkailleen sopimusten sisällöstä, keksimään tekosyitä sille, ettei pomo hyväksy lääkärin kirjoittamia sairaslomatodistuksia ja selittelemään kaikenlaista kokoajan väkinäisesti hymyillen.


      • Niiki
        figöiuhöhl kirjoitti:

        Tuo on kyllä varmasti ihan pelkkää ammattitaidottomuutta. Usko pois, et olisi Elixiassa viihtynytkään: henkilökunta joutuu jatkuvasti valehtelemaan asiakkailleen sopimusten sisällöstä, keksimään tekosyitä sille, ettei pomo hyväksy lääkärin kirjoittamia sairaslomatodistuksia ja selittelemään kaikenlaista kokoajan väkinäisesti hymyillen.

        Miten ihmeessä olette onnistuneet hankkiutumaan tuollaisiin lireihin Elixian kanssa? Olen itse ollut jäsenenä kahdella eri paikkakunnalla Elixiassa (ja parilla muullakin salilla), ja Elixian kanssa minulla ei koskaan ole ollut ongelmia, vaikka olen jäädyttänyt sopimusta olkapääongelmieni takia. Pyysin lääkäriltä todistuksen, johon pyysin maininnan liikuntakiellosta. Menin paperin kanssa Elixiaan ja jäädytin kortin muistaakseni 10e/kk jäädytysmaksulla pariksi kuukaudeksi, eikä ollut mikään erikoisen vaikea temppu? Mä vähän luulen että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, olen itse ollut reilu ja kohtelias, ja olen sellaista palvelua saanut itsekin. Kerran jäädytettäessä multa meni yksi sellainen suoravelotus, jonka ei olisi pitänyt mennä, mutta soitin sinne laskutuskeskukseen ja se hyvitettiin mulle.

        Elixiallahan on itse asiassa jopa melko joustavat irtisanomisehdot (ja mahdollisuus siirtää kortti kaverille, jota tätäkin olen käyttänyt aikoinaan kun en ole itse ehtinyt käymään), muutin Espoosta Vantaalle niin sain irtisanoa korttini, koska muutin paikkakunnalle, jossa ei ole Elixiaa. Esim. tamperelaisella Go Go-salilla tämä ei onnistunut, vaan jouduin maksamaan kaksi kk "turhaan", kun en pystynyt käymään Tampereella uudelta paikkakunnaltani.


      • mitään ei kuulunut
        Viisastukaa muutkin! kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudun Elixiassa oli avoinna työpaikka ja pääsin hakemuksen laitettuani haastatteluun. Minua haastatellut nainen oli kyseisen yksikön johtaja/esimies. Haastattelu osoittautui elämäni kieroimmaksi Haastattelu alkoi heti aluksi hyvin oudolla tavalla. Nainen luenoi minulle n.15 min Elixiasta yleensä. Hän ei halunnut tiedustella MINUN tietämystäni, minkä kautta hän olisi saanut motivaationi selville. Ei.

        Kun nainen oli saanut luentonsa päättymään hän alkoi mainostaa edellistä työntekijää kuinka tämä on hoitanut työnsä upeasti ja kuinka he ovat pahoillaan tämän lähtemisestä. Tätäkin ylistystä kesti tovin.

        Nainen jaksoi vielä mainostaa, kuinka tavattoman paljon hakemuksia satelee. Hän painotti, että valinta on hyvin vaikea. Toisin sanoen: hän kylpee hakemuksissa.

        Nainen ei halunnut nähdä työtodistuksiani ja kommentoi töykeästi, että uskoo olevansa niin hyvä ihmistuntija, ettei tarvitse moisia nähdä. Olin hyvin hämilläni. Itse rekrytoijana olisin mieluusti katsonut kuinka hakija on aiemmista töistään suoriutunut. Mutta ei.

        Haastattelu päättyi ja tässä kaiken huippu: Tiedustelin, milloin saisin kuulla tuloksen - kielteisen taikka myönteisen. Nainen lupasi, että joka tapauksessa hän ilmoittaa viikon kuluttua. Mitään ei kuulunut. Naiseen ei myöskään enää saa yhteyttä kyseistä asiaa tiedustellakseni. Olen koko Elixiaan hyvin pettynyt. Lupauksia ei pidetä. Toiminta on hyvin itsekeskeistä. En aio vastaisuudessakaan suositella kyseistä yritystä kenellekään. En myöskään itse enää haaveile heidän jäsenyydestään.

        Hain Elixiaan huoltoteknikon paikkaan. Olisin tiedustellut tehtävästä, mutta ei ollut mainittu ketään jolta tiedustella. Lähetin hakemuksen, mutta mitään ei kuulunut. Ei sitä, oliko hakemus vastaanotettu ja koskaan ei kuulunut mitään. Sama kun ei olisi lähettänyt hakemusta ollenkaan. Mitä ne oikein pelleilee?


    • Urheiluhallit rocks!

      Elixian kaltaisia pakkojäsenyyksiä on useimmilla kuntosaliketjuilla (FinnBody, Sats, mitä näitä nyt onkaan..)

      Tällaisissa riita-asioissa sovelletaan kuluttajansuojalakia. Kun Elixia ei ole ragoinut reklamaatioon, sinun tulee ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan (ehkä Suomen ruuhkaisin palvelu...). Kuluttajaneuvojan jälkeen seuraava taho on kuluttajariitalautakunta. Kuluttajariitalautakunta voi antaa kuitenkin vain suosituksia, ei pakottaa yritystä mihinkään.
      Kuluttajariitalautakunnan päätöksen noudattamatta jättäminen saattaa mustata yrityksen mainetta.

      Jos haluat oikeusteitse vaatia rahoja takaisin, sinun tulee tehdä kanne paikkakuntasi käräjäoikeuteen. Kuluttajaneuvoja pystynee arvioimaan mahdollisuutesi voittaa/hävitä kiista. Näistä kuntosalien jäsenyyksistä tulee valtavasti yhteydenottoja kuluttajaviranomaisille.

      Ilmainen ystävällinen neuvo: lue aina sopimusehdot ennen kuin liityt mihinkään tai ostat mitään. Kysele tuttavilta, onko heillä kokemuksia asiasta.

      Helsingissä toimii ihan yliveto yritys liikuntapalveluihin: Urheiluhallit Oy.
      Urheiluhallit tarjoaa kuntosalin, jumpat, yksilöohjaukset, palloilulajit, uinnin (kuntosalituotteisiin sisältyy ilmainen uintimahdollisuus), jne. www.urheiluhallit.fi

      PARASTA on, että Urheiluhalleilla ei ole jäsenmaksuja. Voit ostaa tuotteita esim. 3kk kuntosalikortin, joka on voimassa vuoden ostopäivästä. Voit jättää kortin 'tauolle' kerran vuoden aikana, ilman selityksiä. Sairaustapauksissa riittää, kun esität sairauslomatodistuksen toimipaikan vastaanotossa, ja sairausaika lisätään tuotteen voimassa oloon.

      TOISEKSI PARASTA lienee se, että Urheiluhallien hinnat ovat edullisia, ja palvelu hyvää ja asiantuntevaa!

      Suosittelen

      • Pettynyt asiakas

        Elixia on kohdellut minua huonosti ja toivon, että muut eivät joudu kokemaan samaa! Ne jotka lukee somea ennen kuin valitsevat salin, saavat onneksi täältä neuvoa. Suomalainen luottaa suulliseen sopimukseen, eikä tajua lukea pienellä kirjoitettua. Elixiassa kaikki pienellä kirjoitettu täytyy lukea moneen kertaan!
        Ne Elixian vastaavat, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, eivät ole opiskelleet tarpeeksi, koska muuten he tajuaisivat, ettei kannata kohdella asiakasta huonosti. Huono maine leviää, leviää, leviäääää ja onneksi näin.


    • Ex-työntekijä

      Olen itse ollut Elixiassa töissä. Ja voin todella todeta, että niinhän se metsä vastaa kuin huudetaan.

      Ihmiset, jotka tulivat itse keskukseen papereidensa kanssa, saivat asiat aina hoidettua. KOSKAAN en jättänyt hommaa puolitiehen, vaan jos en itse osannut, kysyin, ja soitin vaikka keskuspäällikölle, jotta asia saatiin selvitettyä. Aina ratkaisu ei miellytä, mutta kun asiat selitti selkeästi ja antaumuksella, ymmärsi aina asiakaskin, missä on vika.

      Sitten ovat ne asiakkaat, jotka eivät edes tahdo ymmärtää. Jäsenehtoja (jotka kehotetaan lukemaan ennen allekirjoitusta ja jotka lähtevät kotiinkin mukaan) ei luettu ja näinollen tehtiin typeriä oletuksia. Hyvin usein törmäsin sairauksiin, jossa vedottiin siihen, ettei ole viimeiseen kahteen kuukauteen voinut vaikka polvivaivan takia käydä, muttei siitä sitten muistanutkaan ilmoittaa liikuntakeskukseen. Siinä sitten rahoja vaaditaan takaisin. Mistä Elixia tietää, onko kyse polvivaivasta vai laiskuudesta. Tai jos postittaa vajavaisen irtisanomisilmoituksen etanapostilla, eikä sitten vaikka vastaa useisiin peräänsoittoihin, niin onko tämä todella Elixian vika?

      Mukaville ihmisille olin aina mukava. Ihminen minäkin olen, niinkuin jokainen siellä asiakaspalvelussa. Raskaana olevilta naisilta tiedustelin aina milloin HE ITSE HALUAVAT LAITTAA TREENIT KATKOLLE, enkä sitä, milloin lääkäri sitä suosittaa. Perheväkivaltaa kokenut nainen sai irtisanoutua, vaikkei hänen lääkärintodistuksensa ollutkaan vuotta pitkä, mustaksi moukaroitu naama riitti minulle. Paikkakuntaa vaihtaville ihmisille annoin ilmaiseksi vapaan liikkuvuuden eri Elixia-keskusten välillä ja ehkä vielä treenijuoman siinä sivussa, ihan vain hyvän mielen lahjana.

      Turha odottaa hyvää palvelua, jos ensimmäinen asia, jonka toteat viattomalle asiakaspalvelijalle on "mitä vittua" tyyppinen huuto asiasta, jota hän hädin tuskin kykenee sinulle selventämään...

      • Mikko Tre

        Terve vaan,

        Mikähän mahtaa olla syynä siihen, että Elixia Kalevan ja Onkiniemen siisteyden taso on aivan ala-arvoinen? En tiedä, missä keskuksessa olet ollut itse töissä, mutta kummassakin keskuksessa asiakkaat saavat siivota... On se kumma, että asiaa ei saa kuntoon. Mielestäni keskusjohtaja vain lupailee kauniita juttuja asian parantamisen tiimoilta, mutta mitään ei tapahdu. Joko sitä ei kiinnosta, tai sitten se on Elixian politiikkaa. Elixialla on Tampereen kalleimmat kk-maksut ja yleensäkin saleille tullaan viihtymään treenaamisen parissa. Elixian suhteen homma on sama kuin menisi laskettelureissulle ja vuokraamassaan mökissä olisi edellisten jäljiltä pyyhkeen nukkaa, pölypalloja ja kaiken maailman munakarvavaahtoa lattiat täynnä. Olen huomauttanut asiasta ystävällisesti henkilökunnalle sekä palautelapun että sähköpostin kautta keskusjohtajalle, mutta ei tunnu kiinnostavan, tai sitten on kyvytön hoitamaan hommiaan.


      • EX elixia

        Kokemukset v.2009-2011. Elixian asiakaspalvelu oli monesti ala-arvoista. Asiallisiin kysymyksiin sai vastaukseksi koppavuutta, niskojen nakkelua, nokittelua ,epäasiallisia töksähdyksiä, halveksivia katseita. Tätä sai osakseen minun lisäkseni muutkin keski-ikäiset asiakkaat. Kuitenkin juuri me olemme se asiakaskunta, joilla yleensä valmiutta maksaa kalliinpuoleisia kuntosalimaksuja. Myös kauheaa oli katsoa , kuinka Elixiassa kohdeltiin VAMMAISIA asiakkaita. Asiakaspalvelun henkilökunta supisi ja irvaili keskeään vammaisen selän takana. Julkeaa, häpeämätöntä käytöstä. Siivous on huonosti hoidettu. Limaisia suihkuseiniä, wc.t likaisia, pöly lentää ilmassa pukukopeissa. Saunat yököttävässä kunnossa, sekä Kalevassa, että Onkiniemessä. En ole enää asiakas, eikä moni ystäväni. En suosittele Elixiaa Kenellekään! Huono kuntosali.


      • Tuluukkai
        EX elixia kirjoitti:

        Kokemukset v.2009-2011. Elixian asiakaspalvelu oli monesti ala-arvoista. Asiallisiin kysymyksiin sai vastaukseksi koppavuutta, niskojen nakkelua, nokittelua ,epäasiallisia töksähdyksiä, halveksivia katseita. Tätä sai osakseen minun lisäkseni muutkin keski-ikäiset asiakkaat. Kuitenkin juuri me olemme se asiakaskunta, joilla yleensä valmiutta maksaa kalliinpuoleisia kuntosalimaksuja. Myös kauheaa oli katsoa , kuinka Elixiassa kohdeltiin VAMMAISIA asiakkaita. Asiakaspalvelun henkilökunta supisi ja irvaili keskeään vammaisen selän takana. Julkeaa, häpeämätöntä käytöstä. Siivous on huonosti hoidettu. Limaisia suihkuseiniä, wc.t likaisia, pöly lentää ilmassa pukukopeissa. Saunat yököttävässä kunnossa, sekä Kalevassa, että Onkiniemessä. En ole enää asiakas, eikä moni ystäväni. En suosittele Elixiaa Kenellekään! Huono kuntosali.

        Olen ollut Elixian asiakkaana maaliskuusta lähtien ja käytän pääasiassa Tikkurilan pistettä. Ohjaajat ovat aivan ihania ja vaikka olen 58v. en ole saanut mitenkään kokea huonoa kohtelua. minulla on 2 v.:n soppari ja kesällä sai katkaista 2 kk. ajaksi. Voin lämpimästi suositella Elixia tikkurilaa ja kiitänkin henkilökuntaa ja ohjaajia hyvästä asiakaspalvelusta. :) T. Tuittu


      • Asenne ongelma
        Mikko Tre kirjoitti:

        Terve vaan,

        Mikähän mahtaa olla syynä siihen, että Elixia Kalevan ja Onkiniemen siisteyden taso on aivan ala-arvoinen? En tiedä, missä keskuksessa olet ollut itse töissä, mutta kummassakin keskuksessa asiakkaat saavat siivota... On se kumma, että asiaa ei saa kuntoon. Mielestäni keskusjohtaja vain lupailee kauniita juttuja asian parantamisen tiimoilta, mutta mitään ei tapahdu. Joko sitä ei kiinnosta, tai sitten se on Elixian politiikkaa. Elixialla on Tampereen kalleimmat kk-maksut ja yleensäkin saleille tullaan viihtymään treenaamisen parissa. Elixian suhteen homma on sama kuin menisi laskettelureissulle ja vuokraamassaan mökissä olisi edellisten jäljiltä pyyhkeen nukkaa, pölypalloja ja kaiken maailman munakarvavaahtoa lattiat täynnä. Olen huomauttanut asiasta ystävällisesti henkilökunnalle sekä palautelapun että sähköpostin kautta keskusjohtajalle, mutta ei tunnu kiinnostavan, tai sitten on kyvytön hoitamaan hommiaan.

        Asenne vika

        Elixia kalevassa saa aina huomauttaa, että on vessapaperi tai käsipaperi lopussa ja vastaukseks saa vaan kärttysen ilmeen, että mitä sitten. Onkiniemessä sentään sellaset asiat hoituu


    • Gjhjlkhcxfghjkjvh

      Ei yllätä...

    • kumpaakin kokeillut

      Elixia on kansainvälinen ketju joka tuon vähät välittää kuluttajasta kunhan soppari on vaan saatu tehtyä.

      Sääli että palvelukin on Elixialla heikohkoa ja toisaalta Urheilutalolla taas paskakasta ja porukka on mitä on!

    • Pettynyt vielä jäsen

      Kävin Itäkeskuksen jonkun Sarin boxtunnilla ja kyllä oli ihan ala-arvoinen suoritus. Rytmitaju niin hukassa että apua. Odotin että ammattiohjaaja osaisi edes jollain tavalla pysyä rytmissä. Nyrkkeilyn kanssa sillä ei ollut kyllä mitään tekemistä. Mitenköhän saa purettua sopimusta jos ei palvelu vastaakaan sovittua. Muutkin tunnit ollut kuulemma samanlaista kovaa mekkalaa mutta taito hukassa.

    • Elixian jäsen

      Itse olen Elixian jäsen. On se kumma että ei ymmärretä mihin laitetaan allekirjoitus. Ensin allekirjoitetaan ja sitten vähän ajan päästä aletaan ruikuttamaan että en minä ole ymmärtänyt mihin nimeni laitoin. Ala-arvoista paskaa. Toivottavasti kuluttajaneuvojakin näkee asian oikean tilanteen. Ruikuttajat kunnalliselle salille ja sillä siisti, sinne sopivat.

      • SannaTKU

        Hieman voi olla kyllä firmassakin syytä, usko pois.

        Minulle myytiin Hansakeskuksessa vuodenvaihteessa Turun Elixiaan puoliväkisin sopimus kun myyjät kertoivat myyntipuheessaan, että silloinen kuntokeskukseni Motivus lopettaa Turussa. Uskoin ja tein sopimuksen. Nyt suututtaa todella paljon kun myöhemmin selvisi, ettei Motivus ollutkaan lopettemassa toimintaansa vaan jatkaa kahdella keskuksella! Maksan tällä hetkellä tuplasti entiseen korttiini nähden ja kun valitin harhaanjohtamisesta tiskillä minulle vain naureskeltiin.

        Arvaapas Elixian jäsen jatkanko siellä vielä sopimuksen päätyttyä. En. Enkä mene myöskään mihinkään kunnalliselle salille, kunnolliselle kylläkin!


      • xx
        SannaTKU kirjoitti:

        Hieman voi olla kyllä firmassakin syytä, usko pois.

        Minulle myytiin Hansakeskuksessa vuodenvaihteessa Turun Elixiaan puoliväkisin sopimus kun myyjät kertoivat myyntipuheessaan, että silloinen kuntokeskukseni Motivus lopettaa Turussa. Uskoin ja tein sopimuksen. Nyt suututtaa todella paljon kun myöhemmin selvisi, ettei Motivus ollutkaan lopettemassa toimintaansa vaan jatkaa kahdella keskuksella! Maksan tällä hetkellä tuplasti entiseen korttiini nähden ja kun valitin harhaanjohtamisesta tiskillä minulle vain naureskeltiin.

        Arvaapas Elixian jäsen jatkanko siellä vielä sopimuksen päätyttyä. En. Enkä mene myöskään mihinkään kunnalliselle salille, kunnolliselle kylläkin!

        Itse pysyin Motivuksen asiakkaana ja ostin vielä vuoden lisäaikaakin kun olivat muuttamassa. Itse en kyllä missään vaiheessa saanut kuvaa, että Cenrum olisi loppumassa, ainoastaan uuden salin sijainti oli kaikenlaisten huhujen kohteena. En kuunnellut niitä ja hyvä niin.

        Elixian järjetön jäsenhankintakamppanja ärsyttää siitä huolimatta. Joka paikassa on se vihreä pömpeli ja yli-innokkaat myyjät. Silti Turun kahden Elixian tuntitarjonta on surkeaa verrattuna Motivukseen. Puolen tunnin ja jopa vartin "jumppia". Muutenkin ihme lifestyle hörhöilyä...


      • SannaTKU
        xx kirjoitti:

        Itse pysyin Motivuksen asiakkaana ja ostin vielä vuoden lisäaikaakin kun olivat muuttamassa. Itse en kyllä missään vaiheessa saanut kuvaa, että Cenrum olisi loppumassa, ainoastaan uuden salin sijainti oli kaikenlaisten huhujen kohteena. En kuunnellut niitä ja hyvä niin.

        Elixian järjetön jäsenhankintakamppanja ärsyttää siitä huolimatta. Joka paikassa on se vihreä pömpeli ja yli-innokkaat myyjät. Silti Turun kahden Elixian tuntitarjonta on surkeaa verrattuna Motivukseen. Puolen tunnin ja jopa vartin "jumppia". Muutenkin ihme lifestyle hörhöilyä...

        En minäkään sitä Motivusten lopettamistietoa saanut Motivuksesta vaan niiltä Elixian Hansakeskuksen katukauppiailta. Nyt harmittaa, että menin halpaan! Centrumissakin jotkut toiset treenaajat vauhkosivat, että uutta Centrumia ei tule joten hölmönä uskoin sitten, että Brahekin olisi loppumassa. Ja olihan Aamusetissakin juttu jo syksyllä, että Motivus lopettaa jo silloin syksyllä toimintansa ja Elixia aloittaa perään. Jokatuutista tuli kusetusta. Siksi varmaan uskoin niitä jäsenmyyjiä. Luulin, että niillä oli oikea tieto kun aina roikkuivat Motivuksen alaovella ihmisiä pelottelemassa.


    • Exät

      Uskoit sitten Elixian myyjän kauniisiin puheisiin ja lupauksiin. Saako kysyä minkä verran maksat kuukaudessa?

    • Timo 2

      Minä maksan toisessa 39 e.

    • Leilasik

      Miten voi olla mahdollista että toinen maksaa 39 ja minulla on 56

      • nallepyhpyh

        oisko sinua kusetettu?


    • Leilasik

      No vähän siltä tuntuu.

    • Leilasik

      Elixia on muuten myyty

    • utelias19

      Kuka moisen viitsi ostaa

    • ex-asiakas

      Lukekaa niitä sopimuksia. Laitatteko te oikeasti nimenne ihan mihin vaan. Elixian myyjät on sellaista sakkia että varokaa vaan, olkaa tosi tarkkana.

    • töykeää...

      Muistan kun olin ystäväni kanssa ostoksilla ja Elixian myyjä tuli kanssamme juttelemaan ihan muusta asiasta ja salakavalasti alkoi ystävälleni myymään jäsenyyttä. Ystäväni kertoi ettei ole kiinnostunut, koska on muuttamassa paikkakunnalle jossa ei ole Elixiaa ja lähimpään on matkaa noin tunti. Mutta myyjä jaksoi yrittää. Juttu kesti ainakin 15 minuuttia ennenkuin myyjä luovutti, mutta sanoi töykeästi peräämme, että ei siellä minne ystäväni muuttaa ole hyvää kuntosalia eikä ystäväni saisi siellä mitään tuloksia päästäkseen läskeistä eroon.

    • NiaMinna

      Minä mätkin niitä elixia-ahdistelijoita sateenvarjollani!

      Ovat jo oppineet jättämään minut rauhaan!

    • kusetettu 18v

      Elixia = kusetus

      • Ei-Elixia

        samaa mieltä, pysykää poissa ELIXIAlta


    • Tyytymätön

      Mulle sanottiin kun menin tutustumaan elixiaan että se on kuukaudessa 67 euroa. Ja vielä kysyin että tuleeko se pienemmissä erissä vai pitääkö maksaa kerralla ja sanottiin että tulee pienissä erissä. Eli siinäkään vaiheessa minulle ei korjattu että se on 67 euroa kuukaudessa. Missään vaiheessa minulle ei sanottu selkeästi että se on 67 euroa kuukaudessa vaan annettiin uskoa että se on tuo hinta vuodessa. Muutenkin ne sekoilee laskujen kanssa. Sain eilen tämän 67 euron laskun ja siinä oli vielä aikaa maksaa se, mutta tänään tuli muistutus siitä eilen tulleessa laskusta. Ei hitto mitä touhua. Teen kyllä kaikkeni että pääsen eroon elixiasta. Hermo menee.

      • Pölhötaunukki

        :D Onko tämä vitsi !? :DD

        Ei kukaan voi olla niin pölhö, että kuvittelee elixian vuosijäsenyyden maksavan 67€..

        Ja kannattaisko opetella lukemaan ainakin paperit mihin vetää allekirjoituksen alle.

        Täysin omaa syytäsi koko väärinkäsitys!


    • Tyytymätön

      Tää oli eka kerta ku käyn koko kuntosalilla, enkä tiennyt yhtään mitä kuntosali maksaa. Se olis voinut selvittää mulle paljon paremmin ne asiat.

      • Pölhötaunukki

        se on jokaisen omalla vastuulla katsia mihin nimensä laittaa.

        MUTTA hätä ei ole suuri, muistaakseni sulla on 14 päivää aikaa liittymisestä purkaa sopimus!


    • Tyytymätön

      meni jo...

      • Pölhötaunukki

        Tämäkin tapaus osoitti taas sen, että missä päässä se vika usein on. Jos ihmiset käyttäisivät järkeä ja lukisivat sopimukset ennenkuin sitovat itsensä vuodeksi tai kahdeksi johonkin niin ongelmia ei olisi.

        Luojan kiitos fn ole elixiassa hommissa, mun hermot ei moista idiotismia kestäisi. :D sympatiat on elixian henkilökunnan puolella..


    • Jeespoks

      Peesaan tota joka sanoi Onkiniemen Elixian henkilökunnasta ja siisteydestä. Siellä ei saa neuvoa toiseen liikkeeseen liikunta tunnilla jos on jalassa jotain vikaa. Tyyliin mulkkauksen. Kärvistelin keväällä 3 kk ja sitten loppui soppari ja terve. En suosittele. En muista oliko joku Elina vai Elisa niin ilkeä tyyppi.

    • lapsen isä

      no nyt ei sitte tarvi noudattaa henkilökunassa työsopimusta .Luvattiin kokopäivätyö ja sit se olikin osaaikainen Ei tarvi kuulemma välittää mistään mitään jos ei kuulu liittoon NO lyököön sitte lokaan nimensä tälläkin tavalla HYVÄ ELIX

      • vvcxvxcvxvxc

        Eiköhän sopimuksessa ole mainittu maksimi tuntimäärä viikkoa kohden, ei minimiä? Ei noita työsopimuksia ihan huvikseen kirjoitella. Kyllä niitä oikeasti täytyy noudattaa jos sopimuksen ehdot vain ovat laillisia.


      • Ex elixian työntekijä
        vvcxvxcvxvxc kirjoitti:

        Eiköhän sopimuksessa ole mainittu maksimi tuntimäärä viikkoa kohden, ei minimiä? Ei noita työsopimuksia ihan huvikseen kirjoitella. Kyllä niitä oikeasti täytyy noudattaa jos sopimuksen ehdot vain ovat laillisia.

        Se on ihmisten oma vika mihin nimenne pistätte. Oma kokemukseni Elixiasta on erinomainen! Henkilökunta on suoer ystävällistä ja tekevät kaikkensa asiakkaiden eduksi. Liittymisen yhteydessä ja sopparia tehdessä asiakas saa kunnolla lukea sopimuksen ja saa siitä oman kappaleen! Sopimuksen takapuolella lukee kaikki sopimusehdot tarkasti! Jos Elixialla ei jaksa käydä sopimuksen voi siirtää ystävälle, tietyin kriteerein sopimuksen voi purkaa, esimerkiksi, sairaus, muutto ulkomaille, muutto elixiattomalle paikkakunnalle. Saa jäädyttää korttia kaksi kuukautta 10€/kk.
        Se on oma vika jos ei lue selvästi ehtoja... Ja eikö se ole aika itsestään selvyys että jos on 12kk tai 24kk soppari ei sitä saa irtisanoa pelkän tyytymättömyyden johdosta, sama pätee esimerksiksi nettitikuissa.
        Muutokset ja irtisanomiset hoidetaan paikanpäällä ja niihin tehdään heti muutoslomakkeet... Muutaman päivän sisällä ne lähetetään pois elixiasta minkä jälkeen ne eivät ole enään keskuksen vastuulla. Kaikille sattuu virheitä, joten tietenkin joihinkin sopimuksiin tulee välillä virheitä, mutta kaikki virheet AINA korjataan, kunhan vaan muistaa niistä ilmoittaa.

        Elixialla aina näytetään paikat kun keskukseen tulee mahdollinen tuleva jäsen ja hän pääsee treenaamaan ilmaiseksi. Elixia joustaa parhaansa mukaan, mutta säännöt on säännöt. Siisteydestä ei vastaa elixia vaan siivojat, jotka ei mitenkään liity elixiaan. Tietenkin yleinen perussiisteys on elixian vastuulla!

        Itse olen todella tyytyväinen Elixiaan ja nautin sielä olostani. Se on kuin toinen kotini!

        Olkaa itse tarkkana ja miettikää mitä teette ennenkuin teette! Turha on muita syyttää oman huolimattomuuden vuoksi. Jos ei jostain asioista saa esim rahoja takasin kannattaa miettiä myös itse oletko jotwnkin syyllinen tilanteeseen!


      • kaikki mahdollista
        Ex elixian työntekijä kirjoitti:

        Se on ihmisten oma vika mihin nimenne pistätte. Oma kokemukseni Elixiasta on erinomainen! Henkilökunta on suoer ystävällistä ja tekevät kaikkensa asiakkaiden eduksi. Liittymisen yhteydessä ja sopparia tehdessä asiakas saa kunnolla lukea sopimuksen ja saa siitä oman kappaleen! Sopimuksen takapuolella lukee kaikki sopimusehdot tarkasti! Jos Elixialla ei jaksa käydä sopimuksen voi siirtää ystävälle, tietyin kriteerein sopimuksen voi purkaa, esimerkiksi, sairaus, muutto ulkomaille, muutto elixiattomalle paikkakunnalle. Saa jäädyttää korttia kaksi kuukautta 10€/kk.
        Se on oma vika jos ei lue selvästi ehtoja... Ja eikö se ole aika itsestään selvyys että jos on 12kk tai 24kk soppari ei sitä saa irtisanoa pelkän tyytymättömyyden johdosta, sama pätee esimerksiksi nettitikuissa.
        Muutokset ja irtisanomiset hoidetaan paikanpäällä ja niihin tehdään heti muutoslomakkeet... Muutaman päivän sisällä ne lähetetään pois elixiasta minkä jälkeen ne eivät ole enään keskuksen vastuulla. Kaikille sattuu virheitä, joten tietenkin joihinkin sopimuksiin tulee välillä virheitä, mutta kaikki virheet AINA korjataan, kunhan vaan muistaa niistä ilmoittaa.

        Elixialla aina näytetään paikat kun keskukseen tulee mahdollinen tuleva jäsen ja hän pääsee treenaamaan ilmaiseksi. Elixia joustaa parhaansa mukaan, mutta säännöt on säännöt. Siisteydestä ei vastaa elixia vaan siivojat, jotka ei mitenkään liity elixiaan. Tietenkin yleinen perussiisteys on elixian vastuulla!

        Itse olen todella tyytyväinen Elixiaan ja nautin sielä olostani. Se on kuin toinen kotini!

        Olkaa itse tarkkana ja miettikää mitä teette ennenkuin teette! Turha on muita syyttää oman huolimattomuuden vuoksi. Jos ei jostain asioista saa esim rahoja takasin kannattaa miettiä myös itse oletko jotwnkin syyllinen tilanteeseen!

        On se ihan peestä, jos Elixia saa päättää mine kirjansa laittaa! Jos muuttaa sellaseen kuntaan opiskeleen mis ei oo Elixiaa, mut haluu pitää kirjansa entisellä paikkakunnalla sairauden hoidon takii, ei pysty purkamaan sopimusta! Jos näyttää todistuksen täyspäiväisestä opiskelustaan, sehän ei näile riitä.


    • Huoh!

      Johan oli....

    • höhlä

      Turun Elixiat ovat parasta mitä tiedän! Siistejä, jopa luksusta, ystävällinen henkilökunta ja innostava ohjelmisto. Kun löydän töiltäni ja lapsilta aikaa, valitsen 3 keskuksen väliltä kiinnostavimman tunnin ja menen, joskus lapset mukaan lapsiparkkiin ja joskus yksin / kavereitten kanssa.
      Kuukausimaksu on iso, mutta se innostaa käymään. Itse ajattelen että se on oma sairasvakuutukseni, terveempänä pysyn ja iloisempana, kun harrastan säännöllisen epäsäännölliseti liikuntaa.
      Tuntuu oudolta, että täällä moni on niin mustavalkoinen, että kehtaa sanoa ettei suosittele Elixiaa kenellekään. Sama kuin kävisin Siwassa, myyjä olisi väsynyt ja töykeänoloinen, pitäisikö sitten julistaa kaikki Suomen Siwat huonoiksi?

    • vcxvcxvxcvcx

      Kannattaa lukea sopimus. Muistaakseni Elixia antaa jonkun tietyn ajan, jonka voi sairastaa ilman, että kuukausimaksua tarvitsee maksaa. Todistuksena pitää luonnollisesti olla lääkärintodistus. On minustakin kohtuutonta, että treenauskyvytön joutuu maksamaan kuukausimaksua, mutta voit kuitenkin myydä tai vuokrata jäsenyytesi jollekkin toiselle. Eli ei sinun todennäköisesti tarvitse sitä itse maksaa. Nuo jäsenyydet menevät ihan hyvin kaupaksi etenkin jos sopimus on muuttunut jo toistaiseksi voimassa olevaksi. Tällöin uusi vuokraaja voi irtisanoa sopimuksen milloin haluaa eikä voisi tehdä tätä jos ottaisi sopimuksen suoraa Elixialta.

      Itse en kyllä usko siihen, että vakavasti sairas ihminen joutuisi maksamaan kuukausimaksua. Uskon, että tällaisessa tapauksessa joustetaan jos asian vain hoitaa rakentavasti. Tai sitten suositellaan sitä salikortin myyntiä.

      Sinä todennäköisesti annoit maksujen mennä ja vasta kahden vuoden jälkeen lähdit selvittämään asiaa lääkärintodistusten kanssa. Ei asiaa noin tule hoitaa, vaan tieto keskukseen tulee antaa heti kun saat itse tiedon ettet voi treenata. Jos et itse voi asiaa hoitaa niin joku muu voi tehdä sen sinun puolestasi.

      Minusta Elixian ilmapiiri on erittäin hyvä ja siellä käyminen on mielekästä. Minulle Elixia on jopa halvin vaihtoehto, koska keskus on niin lähellä asuntoani ja muihin keskuksiin joutuisi kulkemaan julkisilla etenkin talvella.

    • kallis!

      kannattaa kilpailuttaa eri kuntosaleja niin huomaa sen että elixia on niistä kallemmasta päästä.

      • Tupla tai kuitti

        Kilpailuttaa..., pikemmin kait selvittää hinnat ja ehdot?
        Ainoa missä yleensä on pelivaraa on liittymismaksu ja mahdolliset "liittymislahjat" (maksat ne tuplaten liittymismaksulla...)


      • 7rahalla saa

        Palvelu maksaa. Jos on ryhmäliikuntatunteja, lapaiparkkia jne luulisi lahommankin tajuavan että rahoille saa vastinetta. Mm satsissa on AINA henkilökunta paikalla, ei tarvi kantaa omia paskapapereita mukana tai itkeä sikailevien teinien käytöstä.


    • tinkatinka

      nimenomaan kilpailuttaa, yllättäen niissä hinnoissa onkin tinkivaraa kun vähän empii ja kertoo mitä muualla olis maksanut. Minulla on kavereita samalla salilla ja kaikilla on hiukan erilainen hinta 75-59, toki siihen vaikuttaa sopimuksen kestokin mutta yllättävän monella on jäänyt vuoden sopimuksen jälkeen se korkeempi hinta maksettavakseen, samoin niillä jotka on heti ottaneet kahden vuoden sopimuksen niin heillä on se halvempi sen kahden vuoden jälkeenkin. Tarkoitan tällä, että jos molemmat ovat olleet vaikka kolme vuotta jäsenenä, niin hinta ei automaattisesti ole kuitenkaan samasta palvelusta sama. Syytä en osaa sanoa, mutta tarkka saa olla.

      • vcxvxcvxvcx

        Minä en kyllä usko, että kovin monella myyjällä on mahdollisuus lähteä hintaa kovin paljoa alentamaan. En minä tosin kovin monen hinnoista tiedä, mutta en usko yksittäisten henkilöiden alennuksiin. Ehkä jos isolla porukalla liittyy niin hinnasta voi neuvotella.


    • .

      Usko vaan, putos 65:stä 48:aan kun vaihto salia, että silleen.

      • kuntoilija

        Minulla on elixialle 2 vuoden sopimus, ja siitä vielä 19kk jäljellä. Olen lähdössä vaihto-oppilaaksi ulkomaille 5 kuukaudeksi, mutta saatan myös jäädä sinne vuodeksi. Voinko irtisanoa salijäsenyyden vai tekeekö elixia niin, että jäädyttää sopimuksen vaihdon ajaksi?


      • 333671638
        kuntoilija kirjoitti:

        Minulla on elixialle 2 vuoden sopimus, ja siitä vielä 19kk jäljellä. Olen lähdössä vaihto-oppilaaksi ulkomaille 5 kuukaudeksi, mutta saatan myös jäädä sinne vuodeksi. Voinko irtisanoa salijäsenyyden vai tekeekö elixia niin, että jäädyttää sopimuksen vaihdon ajaksi?

        Joudut maksamaan koko viideltä kuukaudelta jollet vaihda kirjoja, siis virallisesti muuta ulkomaille, mikä lienee mahdotonta tapauksessasi? Ei ne reiluja Elixiassa ole :(


    • utelias76

      Kerro sitten kuinka kävi

    • Hammertime

      tuli mitta täyteen kuin kuulin että elixia antaa gold cardin ihmisille jotka käy "aktiivisesti" itse käynyt 5 vuotta 6-7 kertaa viikossa enkä edes tiennyt sellaisen kortin olemassaolosta. kaveri vain tuli kysymään että miksi minulla ei ole sellasita kun on nähnyt semmoisia "weekend warriors" kellä semmoisia on.. Asiakkaita kusetetaan, mistään ei olla kiinnostuneita, henkilökunta on lihavaa ja saamatonta... EI herrajumala mitä touhua äkkiä pois!

      • Golden Cardilainen

        Moi, Golden cardilla etuna on tyyliin 20% pois kylmäkaapin tuotteista, joten 20 sentin säästö rahkapurkista on vähän. Saa sillä kai alea PT-palvelustakin mutta vastaavia alekampanjoita pyörii melkein koko ajan kaikille muutenkin. Eli ei kannata olla niin kateellinen.


    • VAIHTOEHTOJA ON

      ELIXIA - VAROKAA. ÄLKÄÄ TEHKÖ MÄÄRÄISIÄ SOPIMUKSIA !!! ETTEI VOI NIITÄ PURKAA. TUTUSTUKAA EHTOIHIN !!

    • Kahvakuula1

      Elixia on paras missä oon käynyt ja sitä ennen MOTIVUS, JOKA OLI AIVAN PARAS JA SUOMALAINEN. Mutta muutetttuani Vantaalle liityin Elixiaan, eikä ole ollut ongelmia ollenkaan. Kun sairastin 1kk, lääkärintodistuksen toimitettuani en joutunut maksamaan kk-maksua. Samoin loma-aikaan jäädytin jäsenyyden eikä laskua tullut. Ainoa mikä on monen vuoden jälkeen alkanut harmittaa, on se että aamupäivätunteja on liian vähän, ja iltatunnit usein niin täynnä ettei tahdo sekaan mahtua, ei, vaikka olisi ilmoittautunutkin. Olen antanut palautetta ystävällisesti suullisesti 2 henkilölle ja kirjallisesti. odotan jonkin aikaa, mutta alan kyllä katsella ympärilleni löytyisikö parempaa treenipaikkaa. Elixia on kyllä siisti, ohjaajat kannustavia, ja tulen hyvälle mielelle jo kun laitan auton parkkiin, ja riennän sisälle.

    • Tiksineliksiiri

      Minä myös vantaalla Tikkurilan Elixian jäsenenä ja ongelmia ei ole ollut. MUTTA...liityin nimenomaan aamupäivien hyvän tuntitarjonnan vuoksi, joka nyt tuntuu vain koko ajan huononevan. Mielenkiinnolla jo odotan aikataulua vuodelle 2014 ja tuskin hymyilen sen nähtyäni. Tuntitarjontaa on koko ajan supistettu aamuilta, vaikka tunneilla on kävijöitä riittänyt aina. Palautetta olen asiasta antanut usemman kerran noin vuoden ajan, mutta sama kuin seinille huutelisi. Ja en tosiaan kuulu siihen ryhmään joka antaa veemäistä palautetta ja uhoaa vaihtavansa salia, vaan esittänyt toiveita saada aiemmin aamujen tarjonnassa olleet tunnit takaisin. Ehkä vielä pari palautelappusta jaksan rustata ko. aiheesta ja sitten äänestän jaloillani.

      • Irtisanoutunut

        Vinkkinä kaikille irtisanoutumisen kanssa tuskaileville! Elixia on tehnyt jämerät ehdot määräaikaisuuden purkamiselle, mutta asias voi ketkutella itsensä niistä ulos. Itse omin Elixian jäsen Helsingissä kesäkuu 2013-maaliskuu 2014 kahden vuoden määräaikaisella sopimuksella, ja olin erittäin tyytyväinen saleihin ja jumppiin. Talin aspa-henkilökunta vähän nyrpää mutta Salmisaaressa sitäkin ihanempia!
        Mutta asiaan, määräaikaisuuden voi purkaa muuttamalla paikkakunnalle jossa ei ole elixiaa. Näin minä erosin, vainnen mihkään ollut muuttamassa. Postin nettisivuille tekeemään muuttoilmoitusta (nappasin osoitteen googlemapsista Nurmijärveltä), ja viimeisellä sivulla ennen Tallenna -painiketta lukee jotakuinkin näin "Tallentamisen jälkeen ei tule virallista muuttoilmoituslomaketta, vaan jos Sinun tulee todistaa muuttoilmoitus jonnekkin, tulosta tämä sivu". Tulostin, ja painoin keskeytä. Näin en muuttanut virallisissa papereissa minnekkään, ja hyvin kelpasi "muuttotodistus" Elixialle!


    • :( :( :(

      Mä inhoon NIIN paljon tota Elixiaa, että mun liikunnan ilo katoaa kun mun on pakko käydä siellä. Ihan perseestä koko paikka! Jos mä pääsen siitä eroon niin en enää ikinä pistä jalkaani siitä ovesta sisään. Ja mä tuun koko loppuelämäni haukkumaan ton paikan! Ehkä kaikki paikat ei oo niin paskoja ku toi Kampin toimipiste, mua vaan vituttaa! miten vitussa voi kaikki olla niin saatanan vaikeeta.

    • tiesitkö

      Elixialla on tarjolla ns. "toistaiseksi voimassa" oleva sopimus. Sopimuksessa on kahden kuukauden irtisanomisaika joka toimii. Irtisanomis-ilmoituksen jälkeen maksat normaalisti kahden kuukauden maksut ja sitten se on loppu!

      Minusta tämä on parempi vaihtoehto kuin pitkäaikaiset määräaikaiset sopimukset, koska ei voi olla varma mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

    • Elixia kusetti

      Elixia kusetti pahasti. Ostin 25 eurolla kortin, jolla pääsee jumppiin Elixiaan, mutta ei saa varata tunteja edeltäkäsin. No, siellä lähes kaikki tunnit ovat täynnä, joten tuli maksettua 25 euroa tyhjästä. Ikinä en osta mitään Elixialta.

    • Elixia kusettaa

      Pääsit vielä vähällä, olen kaulaani myöten k.sessa kun maksan Elixialle kuukausittain huomattavasti suuremman summan. Opiskelun aloittamisen pitäisi lain mukaan olla tarpeeksi vakava syy saada lopettaa sopimus, mutta ei onnistunut!

      Muutin syksyllä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan (n 300km päähän, ei Elixiaa) ja esitin opiskelutodistukseni, mutta se ei kelvannut, koska Kampin toimipisteessä ollaan sitä mieltä, että voin viikonloppuisin matkustaa tuon 300km ja käyttää heidän palveluitaan. Maksan edelleen kuukausittain Elixialle törkeen summan rahaa opiskelijabudjetistani.

    • Marta12

      Älä vain mene Elixiaan koskaan ! Tulet orjaksi!!

      Ja laskut tulee perään vaikka ulkomaille muutatkin.
      Olin Helsingin Itäkeskuksen jäsen. Personal treenit oli laskuttanut tuntia oman mieltymyksen mukaan. Välillä unohti minun tunnit eikä tullut paikalle, mutta laskutti kuitenkin.
      Hyvin ystävällinen laskutusosaston ihminen, kun sain hänet kiinni monen soittopyynnön jälkeen, ilmoitti tyylisi ettei Elixia voi joustaa laskutuksessa, vaikka asuin ulkomailla enkä käynyt salilla.
      Elixia on epätoivoinen toimija! Erityiset terveiset Sofialle Asiakaspalvelusta.
      (Mikäli haluaisit tuhota kilpailijan, palkka heille Sofian)

    • miesssssssss

      Olisinpa lukenut kommentit ennenkuin menin kokeilemaan "ilmaiseksi". Määräaikainen sopparihan se sitten oli minkä allekirjoitin 12kk ajalle. Irtisanomisaika 12 päivää ja kuukauden verran joutuu maksamaan. Salilla laitteissa ei aina ohjeita vaan saksankieliset varoitustekstit. Osaan saksaa, mutta ei vakuuttanut esim. Forever klubiin verrattuna. Kaikki toimii siellä kuin unelma verrattuna tähän paikkaan. Ilmainen kuukausi kokeilua. Tällä tyttöystäväni houkutteli tähän ryöstäjien lafkaan, mutta ilmaisen kuukauden saa vasta oltuaan vuoden jäsen. En enää ikinä astu jalallani tälle salille kuukauden käyntien jälkeen. Se on varma.

    • Anonyymi

      Koen nyt vuosien jäsenyyden jälkeen myös olevani huijattu. Jäsenyyteni mahdollistaa osallistumisen ryhmäliikuntatunneille missä vain. En kuitenkaan maksa extraa siitä, että voin varata ajan yli viikkoa aiemmin. Nyt on koronan myötä käynyt muutaman kerran niin, että osallistujamääriä on ilmoittautumiseni jälkeen rajoitettu ja jo ilmoittautuneita poistettu osallistujista. Ajat menevät jonkun säännön mukaan noille extramaksajille. Taitaa olla niin, että jäsenyys menee hyllylle taas joksikin aikaa :(.

    • Anonyymi

      Ei ole kuntosalien touhu hääviä muidenkaan. Malmilla on vuorokauden ympäri toimiva suuren yhtiön omistama sali, oli kuulemma erään tuttavan kaapista lukko rikottu ja kamat viety! Ei mtn. arvokasta kuitenkaan säilössä ollut sillä kertaa. En tiedä onko mies ottanut yhteyttä asian johdosta poliisiin tai edes firmaan..ilmeisesti harkinnassa on!

    • Anonyymi

      Kolmen kuukauden määräaikainen soppari tehtiin paperille vuoden alussa. Paperissa, jonka kopiota en tuolloin saanut, luki tämä kolmen kuukauden määräaikaisuus ja maksoin koko jakson etukäteen. Nyt Elixiasta ilmoitettiin, että minulla on jatkuva sopimus ja olen velvollinen maksamaan vielä seuraavat kaksi kuukautta, ennen kuin sopmus voidaan katkaista. Kieltäydyin maksamasta, ja vaadin saada kopion tekemästäni paperikopiosta. Vielä sitä ei ole toimitettu. Myös pankkimaksun kuitissani lukee kolmen kuukauden sopimus, mutta ei näytä riittävän. Vaikuttaa siltä, että yrittävät järjestelmällisesti veloittaa ylimääräistä, kun lukee netin keskutelupalstojen kommentteja.

    • Anonyymi

      Samat kokemukset täälläkin. Tuntuu että vaikka kuolisi niin rahat veloitettaisiin perikunnalta. Missään tapauksessä tähän p**kalafkaan en aiko koskea pitkällä tikullakaan ja toivon ettei kukaan muukaan haksahda tähän hulluuteen. Ne säännöt ja lakitekstit niissä soppareissa on kirjoitettu niin että sua kuluttajana vedetään isolla annelliin jos joku asia sun elämässä muuttuu. Asiakas on näille tyypeille selvästi vihollinen ja on tosi vaikea käsittää että miten tämmöinen putka voi olla vielä olemassa kun yhtään hyvää kommenttia en koko pumpusta ole koskaan kuullut.

      • Anonyymi

        Mulla ensiksi kortti häröili (eli ei toiminut ja oli jotain vikoja) oli tehty kuulemma vahingossa isäni nimille, koska hän on maksaja. Joten en päässyt naisten pukkariin ollenkaan. Tämän jälkeen menin kassalle kertomaan tästä, ja kassalle oleva sanoi että muuttaisi tämän nyt. Hän sanoi että seuraavana päivänä pitäs toimii. No, menin noin viikon jälkeen uudelleen salille ja en päässyt edes sisään kortilla salille. Kysyin taas kassalta että miksi näin. Tehtiin sitten aivan uus kortti mulle ja nyt se vihdoin toimii. Nyt tämän korttiongelman jälkeen mun isälle tuli 86€ lasku yhdeltä kuukaudelta… sopimuksessa lukee 29€/kk


      • Anonyymi

        Suosittelen pitäytymistä jäsenyydestä. Perinteistä lain sallimaa minivedätystä, jolla taataan hetken varma tulo vaikka lopettaisi totuuden valjetessa. Poika liittyi tiskillä alekampanjaan, ei 12kk sopimuksella. Tiskillä laskutettiin vain kuukausimaksu, kuten kuuluu. (Tottakai sopimus allekirjoitettu) Sopimuksen allekirjoituksen jälkeen 14 vrk peruutusoikeus. Ensimmäinen lasku tulee 28 vrk liittymisestä, ja peritäänkin liittymismaksua 29€ + normaali 2kk jäsenyys. Jäsenyys olisi kuulemma ollut ilmainen vain jos liittyy 12kk kestoasiakkaaksi. Laskutusjaksot 2kk, eli vaikka mitä urputat, maksat 3kk. Varmasti kaikki ilmenee sopimuksesta, joka allekirjoitettu. Hyvä esimerkki siitä, että kun tavoittelee "halvalla hyvää" on siellä takana jokin aivan sallittu vilunki. Sama kuin taannoisilla pöytälaatikkosähköntoimittajilla, joista kova työ päästä irti ja saada hurjasti ennakkoon arviolaskutettu osansa pois. Suosittelen kaikille perussottaisia äijäsaleja, kunnallisia, työpaikkojen ja koulujen mahdollisuuksia jos tarkoitus on vain kyykätä, penkata yms. Se on sitten eri asia, jos pitää saada pebastaan mainoskuvia TikTokkiin.


    • Anonyymi

      Jos paikkakunnalla on tarjolla kaupallisten salien lisäksi myös kaupungin/kunnan omistama kuntosali, jossa ei ole pakkojäsenyyksiä päästäkseen treenaamaan ja hintakin on muutaman euron per kerta tai parikymppiä kuukaudessa, niin täytyy olla aika naiivi, jos mieluummin valitsee kalliin kaupallisen snobisalin. Aloittelijat: miettikää, vertailkaa ja tutkikaa ennenkuin innokkaasti olette sitoutumassa.

      • Anonyymi

        Totta edelliseltä. Itse tietäisin mitä tekisin ja annoin tutut vaihtoehdot, mutta teinit jotka haluavat mennä kaverin kanssa ja nolostelevat...pelkäävät jotain isoa tuhmaa poikaa, likaisuutta, ääniä, tms... :(


    • Anonyymi

      Mullakin oli niin, että sitouduin vuodeksi ja olin sitoutunut kuukauden lopussa, jossa mulle se oli okei maksaa myös elokuusta mutta sitten minun piti maksaa yksi elokuun lasku sitten kaksi syyskuuta ja sen päälle vielä seuraavan kuukauden ja mukama joku niistä oli ”rekistäytymis maksu”. Ja vielä kun ostin sen lipun netin kautta olin maksanut liikaa, koska siinä verkossa oli jokin kriisi. Ne ei suostunut maksaa minulle mitään, mutta sanoi että siirtää sen ensi kuulle niin perjaatteessa olen maksanut elokuun ja syyskuun maksun, mutta mitäs sitten kävikään😐

    • Anonyymi

      Näitä viestejä kun lukee niin kyllä aika pihalla ihmiset on siitä mihin nimensä laittaa. Mikäli viranomaiset ei löydä mitään laitonta, joka toimintaa estäisi niin kyllä se menee allekirjoittajan nuppiin vastuu siitä mihin sitoutuu.

      Ja kun viesti ketjusta osa kirjoittaa että on suorastaan ihme että joku elixialla edes käy, niin kyllä se aika vähemmistö osa taitaa olla jotka sitten suutuspäissään tulevat kirjoittamaan tänne kun ei ole tyytyväisiä.

      Olen 3 vuotta ollut tyytyväinen jäsen ja toiminta on paljon kehittynyt ja mielestäni helpottunut esimerkiksi jäsenyyteen liittyvissä asioissa. Ainakin oma sali on puhdas ja asiakaspalvelu avulias.

      Kun itse sitouduin 12kk sopimukseen, niin tiesin minkä allekirjoitin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe